Career: ေအာင္ျမင္သူတို႔ရဲ႕ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ ေန႔စဥ္ေဆာင္ရြက္ခ်က္ (၃) မ်ိဳး

နည္းဗ်ဴဟာခ်မွတ္ရမယ့္ နယ္ပယ္တိုင္းမွာ သင့္အေနနဲ႔ ကၽြမ္က်င္မႈမရွိဘူးဆိုရင္ ခ်မွတ္ထားတဲ့ အစီအစဥ္ေတြမွာ ေျပာင္းလဲေပးဖုိ႔လိုပါတယ္။

play

 

မ်ားေသာအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ ကိုယ့္အယူအဆေတြနဲ႔ကိုယ္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ လြဲမွန္းမသိ လြဲမွားေနတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈရရွိခ်င္တယ္ဆိုရင္ ေအာင္ျမင္သူေတြ ဘယ္လိုအလုပ္လုပ္ၾကသလဲဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာၾကည့္ၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ အခုေဖာ္ျပေပးထားတဲ့ အခ်က္ (၃) ခ်က္ဟာ အမွန္တကယ္ ေအာင္ျမင္ေနၾကတဲ့ CEO ေတြရဲ႕ မတူညီကြဲျပားတဲ့ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြထဲက တခ်ိဳ႕ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

(၁) ကိုယ္တိုင္ educate ျဖစ္ေအာင္လုပ္ျခင္း

play
 

လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေက်ာင္းၿပီးတာနဲ႔ စာဆိုလို႔ နည္းနည္းေလးေလာက္ပဲ ဖတ္ေလ့ရွိၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကမၻာ့အခ်မ္းသာဆံုး ပုဂၢိဳလ္ေတြကို လိုက္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အခ်ိန္တိုင္းလိုလို စာဖတ္ေလ့ရွိၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ သူတို႔ဟာ အဲဒီနည္းလမ္းနဲ႔ သင္ယူမႈအသစ္ေတြကို ရွာေဖြေလ့ရွိၾကတယ္။

ဘဝနယ္ပယ္ေတြကို ခ်ဲ႔ခ်င္တယ္ဆိုရင္ စီးပြားေရးေလာကကို လက္ေတြ႔ဦးေဆာင္လုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့ စြန္႔ဦးလုပ္ကိုင္သူေတြရဲ႕ လမ္းစဥ္ အတိုင္း ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕စိတ္ထဲမွာ အေရးႀကီးအႀကီးဆံုးအရာတစ္ခုလို ထည့္ထားၿပီး ေန႔စဥ္ေလ့က်င့္ယူႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ CEO ေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ခ်င္ရင္ ပထမဆံုး သင့္ကိုယ္သင္ ပညာျပန္သင္ေပးႏိုင္ေအာင္ နည္းလမ္းရွာၿပီး ႀကိဳးစားပါ။

(၂) ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ခ်မွတ္ျခင္း

play
 

သင့္ကုမၸဏီအတြက္ ရည္မွန္းခ်က္ေတြခ်မွတ္ႏိုင္ဖို႔ကလည္း CEO တစ္ေယာက္အတြက္ အဓိကတာဝန္တစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လို ခ်မွတ္မႈမ်ိဳးေတြလဲဆိုရင္ ေနာင္ ၃-ႏွစ္၊ ၅-ႏွစ္၊ ၁၀-ႏွစ္ေတြမွာ သင့္ကုမၸဏီကို ဘယ္အတိုင္းအတာအထိ တိုးတက္သြားေစခ်င္သလဲ။ ဘယ္လို ကုန္ပစၥည္းအသစ္ေတြကို ထုတ္လုပ္မလဲ။ လက္ရွိအခ်ိန္ကေန ၁၂-လေလာက္ ၾကာတဲ့အခါမွာ သင့္ကုမၸဏီရဲႈ culture ကို ဘယ္လိုျဖစ္ေစခ်င္တာလဲ စသျဖင့္ ခ်မွတ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။

ဆိုလိုတာက သင့္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အနာဂတ္ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြ ရွိထားရပါမယ္။ ဒီတာဝန္ကေတာ့ လုပ္ငန္းလုပ္သူ တိုင္းလိုလို ေက်ာ္ခဲ့လို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။

(၃) ဗ်ဴဟာခ်မွတ္ျခင္း

play
 

CEO တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ရည္မွန္းခ်က္ေတြကို လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မယ့္ နည္းဗ်ဴဟာေတြလည္း ခ်မွတ္ႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ နည္းဗ်ဴဟာခ်မွတ္ရမယ့္ နယ္ပယ္တိုင္းမွာ သင့္အေနနဲ႔ ကၽြမ္က်င္မႈမရွိဘူးဆိုရင္ ခ်မွတ္ထားတဲ့ အစီအစဥ္ေတြမွာ ေျပာင္းလဲေပးဖုိ႔လိုပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း ကုမၸဏီရဲ႕ ေရရွည္ေမွ်ာ္ခ်က္ေတြကို ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ အက်ိဳးျဖစ္ေစမယ့္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ထိေရာက္မႈရွိေစမယ့္ နယ္ပယ္ေတြအတြက္ ေက်နပ္ေလာက္တဲ့ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲေပးပါ။ ဒီေနရာမွာ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ေတြ ခ်မွတ္တာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ culture ပိုင္းလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ အေရာင္းပိုင္းနဲ႔ ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္မႈအပိုင္းမွာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

Reference: entrepreneur

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား