Lifestyle: သင့္က်န္းမာေရးအတြက္ မေကာင္းတဲ့ အက်င့္ဆိုး ၈ ခု

, updated

ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ သူရယ္လို႔မရွိပါဘူး။ လူတိုင္းမွာ အားသာခ်က္ရွိသလို အားနည္းခ်က္ေတြလည္း ရွိေနတက္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ သင့္အျပဳအမူေတြက သင့္ရဲ႕ က်န္းမာေရးအတြက္ ေကာင္းမြန္ေစတက္ေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ရံက်ေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ျပန္ပါဘူး။ က်န္းမာေရးဆိုတာ နံပတ္ ၁ အေရးႀကီးတဲ့အရာျဖစ္တာေၾကာင့္ သင့္မွာ အျပဳအမူဆိုး၊ အက်င့္ဆိုးေတြ ရွိခဲ့ရင္ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းေနတက္ဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။ သင့္က်န္းမာေရးအတြက္ေရာ၊ လူမႈေရးအတြက္ပါ မေကာင္းတဲ့ အက်င့္ဆိုး ေတြဆိုရင္ ျမန္ျမန္ဖယ္ထုတ္ဖို႔လုိအပ္ပါတယ္။ လူအမ်ားစုမွာ ေတြ႔ရတက္တဲ့ အက်င့္ဆိုး၊ ဝါသနာဆိုးေတြကေတာ့ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္မီ သတိထားေရွာင္ရွားႏုိင္ဖုိ႔ ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။

၁။ အပ်င္းထူျခင္း

play

 

လူတိုင္းနီးပါး ပ်င္းရိတဲ့အခ်ိန္ေတြ ႀကံဳဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ တစ္ခါတစ္ရံပ်င္းရိတက္တာမ်ိဳးက သိပ္ျပႆနာမရွိေပမယ့္ သင္ဟာ အၿမဲတမ္းအပ်င္းထူသူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ ျပဳျပင္ဖို႔လုိေနပါၿပီ။ စားဖို႔ပ်င္းတာ၊ အလုပ္လုပ္ဖို႔ ပ်င္းတာ၊ သြားဖို႔ပ်င္းတာ စသျဖင့္ ပ်င္းရိျခင္းေပါင္းမ်ားစြာ ရွိတက္ပါတယ္။ ပ်င္းရိျခင္းဟာ သင့္ဘဝအတြက္ ႀကီးမားတဲ့ ဆူးေညွာင့္ခလုပ္ဆုိတာ မေမ့ပါနဲ႔။ ဒီဆူးေညွာင့္ကို ဘဝတက္လမ္းအတြက္ အျမန္ဆံုး ဖယ္ထုတ္ပစ္လုိက္ပါ။

၂။ သေရစာ အစားမ်ားျခင္း

play

 

သေရစာ အစားမ်ားတဲ့အက်င့္ကလည္း မေကာင္းလွပါဘူး။ ယေန႔လို အခ်ိန္ေတြရွားပါးလွတဲ့ ေခတ္ထဲမွာ လူတိုင္းကို ေန႔စဥ္ သေရစာမ်ားမ်ားစားျဖစ္ေအာင္ တြန္းအားေပးလွ်က္ရွိပါတယ္။ မနက္ရံုးေနာက္က်မွစိုးလို႔ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ မနက္စာကို မစားျဖစ္ပဲ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္၊ ဒိုးနက္တစ္ခုေလာက္နဲ႔ ၿပီးသြားတာမ်ိဳးေတြ၊ ေန႔လည္စာကို ဘာဂါတစ္လံုးေလာက္နဲ႔ ၿပီးသြားတာမ်ိဳးေတြ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ သေရစာ အစားမ်ားျခင္းဟာ က်န္းမာေရးရႈေထာင့္က ၾကည့္ရင္ မေကာင္းလွတဲ့ အရာျဖစ္ပါတယ္။

၃။ အခန္းေအာင္းေနထိုင္တက္ျခင္း

play

 

ေသခ်ာျပန္စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ေန႔စဥ္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔အမ်ားစုဟာ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ေနေရာင္မျမင္ရတဲ့ အလံုပိတ္အခန္းႀကီးထဲမွာ အလုပ္လုပ္ေနၾကရသူေတြမ်ားပါတယ္။ ဒါေတာင္မွ အားတဲ့အခ်ိန္ေတြဆို အခန္းေအာင္းေနထိုင္တက္တဲ့ အက်င့္ရွိေနၿပီဆို ျပင္ဖို႔ လိုအပ္ပါၿပီ။ သင့္က်န္းမာေရးအတြက္လည္း လတ္ဆတ္တဲ့ေလကို ရႈရိႈက္ေပးဖို႔လိုပါတယ္။ ေန႔စဥ္အဲယားကြန္းခန္းထဲမွာ နာရီ ၂၀ ေလာက္ေနထိုင္တာဟာ က်န္းမာေရးနဲ႔ လံုးဝမညီညြတ္ပါဘူး။ ေနေရာင္ခံျခင္း၊ သဘာဝေလကိုရႈရိႈက္ႏုိင္ျခင္းဆိုတာ သဘာဝက ေပးထားတဲ့ အေကာင္းဆံုး ေဆးတစ္လက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္အခန္းေအာင္ၿပီး အပ်င္းထူတက္တဲ့ အက်င့္ရွိေနၿပီဆိုရင္ အခုပဲ ျပင္လုိက္ပါ။

၄။ စိုးရိမ္ပူပန္မႈမ်ားျခင္း / ေဒါသထြက္ျခင္း

play

 

စုိးရိမ္မႈမ်ားတာသာမက ေဒါသထြက္တာလည္း သင့္အတြက္မေကာင္းပါဘူး။ လူမႈေရးအရလည္း မေကာင္းသလို က်န္းမာေရး ရႈေထာင့္ကၾကည့္ရင္လည္းမေကာင္းလွပါဘူး။ ေဆးဘက္ဆိုင္ရာသုေတသီေတြကလည္း စိုးရိမ္မႈ မ်ားျခင္းနဲ႔ ေဒါသထြက္ျခင္းဟာ သင့္ရဲ႕သက္တမ္းကို တုိေတာင္းေစတယ္လုိ႔ ဆိုထားပါတယ္။ ခက္တာက ယေန႔ေခတ္ဟာလည္း စိုးရိမ္စရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးလူသားေတြရဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ရွိေနတဲ့ကာလျဖစ္ပါတယ္။ အတက္ႏုိင္ဆံုးေတာ့ စိတ္ပူစရာေတြ၊ ေဒါသျဖစ္စရာေတြကို တက္ႏုိင္သေလာက္ေရွာင္ရွားလုိက္တာ ေကာင္းပါတယ္။

၅။ မနက္စာ မစားျခင္း

play

 

လူတုိင္းအတြက္ အေရးႀကီးဆံုးအရာက က်န္းမာေရးျဖစ္ပါတယ္။ မနက္စာကို အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ မၾကာခဏ မစားျဖစ္လုိက္တဲ့အက်င့္ဟာ က်န္းမာေရးအတြက္ လံုးဝမေကာင္းလွပါဘူး။ မနက္စာကို မစားတက္တဲ့အက်င့္ဟာ သင့္ရဲ႕ က်န္းမာေရးအတြက္သာမက လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာပါ ေႏွးေကြးေလးလံေစတက္တယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြက ေထာက္ျပထားပါတယ္။ မနက္ပိုင္းစားလုိက္တဲ့ အစာအဟာရဟာ တစ္ေန႔တာ သင့္ရဲ႕စြမ္းအင္ေတြ လည္ပတ္ဖို႔ အေရးႀကီးလွပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ဘယ္ေလာက္ပဲ အခ်ိန္မရွိသူျဖစ္ေနပါေစ မနက္စာကိုေတာ့ နာရီဝက္ေလာက္အခ်ိန္ေပးၿပီး ေကာင္းႏိုးရာရာေတြ ေရြးခ်ယ္စားေသာက္သင့္ပါတယ္။

၆။ လူမႈကြန္ယက္ အသံုးမ်ားျခင္း

play

 

လက္ထဲမွာရွိေနတဲ့ စမတ္ဖုန္းကိုခဏေလာက္ခ်ထားၿပီး ျပန္ေတြးၾကည့္လုိက္ပါ။ သင္တေန႔ကို ဖုန္းနဲ႔အခ်ိန္ကုန္တဲ့နာရီေတြ၊ လူမႈကြန္ယက္သံုးတဲ့အခ်ိန္ေတြကို ျပန္တြက္ၾကည့္လိုက္ပါ။ သတင္းအခ်က္အလက္သိရဖို႔  သို႔မဟုတ္ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေတြ႔ဖို႔ လူမႈကြန္ယက္ကိုအဓိက အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း အားလပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ မိသားစုကို ဂရုမစိုက္ႏုိင္၊ အေပါင္းအသင္းနဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခ်ိန္မွာ စကားေကာင္းေကာင္းမေျပာႏုိင္ ျဖစ္တဲ့အထိ ဖုန္းကို လက္ထဲကမခ်ပဲ လူမႈကြန္ယက္ကို အသံုးျပဳေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ သင္ေလွ်ာ့သင့္ေနပါၿပီ။ လူမႈကြန္ယက္ကို အသံုးမ်ားျခင္းဟာ သင္တို႔အတြက္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်န္းမာေရးကိုလည္း ထိခိုက္ေစတယ္လုိ႔ သုေတသီေတြက ဆိုထားၿပီးပါၿပီ။

၇။ အိပ္စက္မႈ နည္းပါးျခင္း

play

 

တစ္ခ်ိဳ႕က ပင္ကိုယ္ဗီဇမွာကိုက အိပ္စက္ခ်င္စိတ္နည္းပါးသူေတြ ျဖစ္တက္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အိပ္စက္ခ်ိန္နည္းပါးေလ့ရွိတာေတြ႔ရပါတယ္။ အိပ္ခ်င္ပါေသာ္လည္း ကိစၥအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အိပ္ခ်ိန္မျပည့္ဝပဲ အိပ္ယာမၾကာခဏ ထေနရၿပီဆိုရင္ေတာ့ သင္အျမန္ဆံုး အေျဖရွာဖို႔လိုပါၿပီ။ အလုပ္အတြက္၊ ေက်ာင္းအတြက္၊ လူမႈေရးအတြက္ စသျဖင့္ အိပ္စက္ခ်ိန္ကို မၾကာခဏထိခိုက္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သင့္က်န္းမာေရးအတြက္ မေကာင္းလွပါဘူး။

၈။ အေသာက္မ်ားျခင္း

play

 

အေသာက္မ်ားျခင္းဆိုလို႔ အမ်ိဳးသားေတြကိုသာ ညႊန္းဆိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အခ်ိဳ႕ အမ်ိဳးသမီးေတြလည္း အေသာက္မ်ားတဲ့အမ်ိဳးအစားထဲမွာ ပါဝင္လာၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ဘီယာ၊ အရက္ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကားလွတဲ့ ယေန႔ေခတ္ႀကီးထဲမွာ လူငယ္၊ လူလတ္ပိုင္းေတြ အားလံုးနီးပါး အေသာက္အစားနဲ႔ သိပ္ကင္းေလ့မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သင့္ဟာ မၾကာခဏေသာက္တက္သူ တစ္ဦးျဖစ္ေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ အျမန္ဆံုးျပဳျပင္လိုက္ပါ။ အရက္ေသာက္ျခင္းဟာ သင့္ရဲ႔ဦးေႏွာက္ကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ထိခိုက္ေစတယ္လို႔ ေဆးပညာရွင္ေတြက ေထာက္ျပထားပါတယ္။ အေသာက္မ်ားျခင္းဟာ သင့္ရဲ႕ အလုပ္အကိုင္၊ က်န္းမာေရး၊ မိသားစုေရးေတြကိုလည္း အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစတက္ပါတယ္။

Source & Photos : Life

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား