Lifestyle: ေဆးလိပ္ ဘယ္လိုျဖတ္မလဲ

, updated

သင္ဟာေဆးလိပ္ကို ျဖတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၿပီဆိုရင္ ဒါေတြနဲ႔ အရင္စမ္းသပ္ လုပ္ေဆာင္ၾကည့္လုိက္ပါ။

သင္ေဆးလိပ္ေသာက္ေနတဲ့ သက္တမ္းအတြင္းမွာ ေဆးလိပ္ျဖတ္ဖို႔ ဘယ္ႏွႀကိမ္ေလာက္ ႀကိဳးစားဖူးပါသလဲ။ ေဆးလိပ္ေသာက္တဲ့ကာလ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီးၾကာျမင့္ေနသူေတြအတြက္ ေဆးလိပ္ျဖတ္ဖို႔ အနည္းဆံုးတစ္ႀကိမ္ေတာ့ ႀကိဳးပမ္းဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ ကဲ ဟုတ္ပါၿပီ။ ေဆးလိပ္ျဖတ္တဲ့အလုပ္ဟာ တကယ္ေတာ့လူအမ်ားစုအတြက္ မလြယ္လွပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ။

play

 

ေဆးလိပ္ကေပးတဲ့ နီကိုတင္းဓါတ္ဟာ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာကိုသာမက စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာအတြက္လည္း စြဲလမ္းမႈ ျဖစ္ေစတာေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လိုခ်င္ေတာင့္တမႈသာ မဟုတ္ပဲ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အေျခအေနကပါ နီကိုတင္းဓါတ္ကို ေတာင္းဆိုေနတာေၾကာင့္ ျဖတ္ဖို႔ ခဲယဥ္းလွတာျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေဆးလိပ္ျဖတ္ဖို႔ စဥ္းစားေနရင္ေတာ့ ေအာက္မွာေျပာျပမယ့္ နည္းလမ္းေလးေတြ လုိက္လုပ္ၾကည့္ပါ။ ဒီနည္းလမ္းနဲ႔ ေအာင္ျမင္ခဲ့သူေတြလည္း မ်ားစြာရွိပါတယ္။

အရင္ဆံုးကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေမးခြန္းေတြျပန္ေမးၾကည့္လုိက္ပါ။

  • ေဆးလိပ္ဟာ ကိုယ့္အတြက္ ဘာေကာင္းက်ိဳးျပဳလဲ။
  • ေဆးလိပ္ဟာ ေန႔စဥ္မရွိမျဖစ္ လုိအပ္တဲ့ အရာမ်ိဳးလား။
  • ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေဆးလိပ္ေသာက္လို႔ အက်ိဳးခံစားရတဲ့သူ ဘယ္ႏွေယာက္ရွိသလဲ။
  • ေဆးလိပ္ေသာက္တာ ခႏၶာကိုယ္က်န္းမာဖို႔ အေထာက္အကူျပဳပါသလား။

စသျဖင့္ ေမးခြန္းေတြေမးႏိုင္ၿပီး အကယ္လို႔မ်ား ေမးခြန္းေတြအားလံုးကို No လို႔သင္ေျဖခဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒါဟာ ေဆးလိပ္ျဖတ္ဖို႔ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီဆိုတာ ေသခ်ာေစတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ ကဲဘယ္လို ျဖတ္မလဲ ၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။ စတင္ျခင္းဆိုေတာ့ အဂၤလိပ္လိုဆို START လို႔ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ START နဲ႔စလိုက္ရေအာင္ပါ။

START

S – ပထမဆံုး S စာလံုးကို Set လို႔သေဘာထားလုိက္ပါ။ ေဆးလိပ္ျဖတ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ရၿပီေပါ့။ သင့္အတြက္ အေကာင္းဆံုး ရက္ကို ေရြးပါ။ ေနာက္ႏွစ္ပတ္ေလာက္အထိ ေအးေအးေဆးေဆးျဖစ္မယ္ ရက္ကိုေရြးပါ။ စိတ္ကေယာင္ေခ်ာက္ျခားမျဖစ္ဖို႔ အလုပ္သိပ္မရႈပ္တဲ့ေန႔ကိုစၿပီး ေရြးထားပါ။

T – T ကေတာ Tell ေပါ့။ Tell ဆိုေတာ့ ေဆးလိပ္ျဖတ္တဲ့အေၾကာင္း သင့္မိသားစု သူငယ္ခ်င္းေတြကို ေျပာျပလိုက္ပါ။ ဒါသင့္အတြက္ တြန္းအားတစ္ခုလည္း ျဖစ္ေစပါတယ္။ အနည္းဆံုးေတာ့ သူတို႔ရွိေနခ်ိန္မွာ သင္ေဆးလိပ္ျပန္ေသာက္မယ့္ အစီအစဥ္ ပ်က္သြားႏုိင္တယ္ေလ။ ဒါမွ သူတို႔ကလည္း သင့္ကို အားေပးကူညီလို႔ ရမွာေပါ့။

A – A ကေတာ့ Anticipate လို႔မွတ္ထားလုိက္ပါ။ ႀကိဳေမွ်ာ္လင့္ထားေပါ့။ ဘာကိုေမွ်ာ္လင့္ရမလဲ ဆိုေတာ့ စိန္ေခၚမႈေတြပါ။ ေဆးလိပ္ျဖတ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ စိန္ေခၚမႈေတြ မလြဲမေသြရွိလာမွာပါ။ ေဆးလိပ္ျပန္ေသာက္ျဖစ္ေအာင္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ တြန္းပို႔မႈေတြ ရွိလာပါလိမ့္မယ္။ ဒီစိန္ေခၚမႈေတြကို ဘယ္လိုေက်ာ္လႊားႏုိင္မလဲေပါ့။ သင့္အေသြးအသားထဲက နီကိုတင္းဓါတ္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ေတာင့္တမႈကို ေက်ာ္လႊားဖို႔လည္း စဥ္းစားထားပါ။

R – R ကေတာ့ Remove လို႔မွတ္ထားလိုက္ပါ။ သင္ Remove လုပ္ရပါမယ္။ ဘာေတြကို Remove လုပ္ရမလဲဆိုေတာ့ သင့္အိမ္၊ ကား၊ အလုပ္မွာရွိတဲ့ ေဆးလိပ္နဲ႔ပတ္သတ္တဲ့အရာမွန္သမွ်ကို Remove လုပ္ရပါမယ္။ မီးျခစ္၊ ေဆးလိပ္ဘူး၊ ေဆးလိပ္နံ႔စြဲေန(တယ္လို႔ ထင္ရ) တဲ့အဝတ္အစားေတြဆိုရင္လည္း အနံ႔ေပ်ာက္သြားေအာင္ ေလွ်ာ္ပစ္လုိက္ပါ။ အိမ္မွာလံုးဝမထားေတာ့ရင္လည္းရပါတယ္။ ေဆးလိပ္ျပာခြက္လည္း လႊင့္ပစ္ဖို႔ မေမ့ပါနဲ႔ဦး။

T - ေနာက္ထပ္ T တစ္လံုးလာျပန္ပါၿပီ။ ဒီ T ကေတာ့ Talk ျဖစ္ပါတယ္။ သင့္ဆရာဝန္ဆီသြားၿပီး သင့္ရဲ႕အေျခအေနကို ေျပာျပပါ။ အကူအညီ လိုအပ္ရင္ ရယူပါ။ nicotine patch လို႔ေခၚတဲ့ ေဆးလိပ္ျဖတ္တဲ့အခါ လက္မွာကပ္ရတဲ့ ပလာစတာရွိပါတယ္။ သာမန္ေဆးဆုိင္ေတြမွာလည္း ဝယ္ယူရႏုိင္ပါတယ္။

ဒါေတြက ေဆးလိပ္ျဖတ္တဲ့အခါ လိုအပ္တဲ့ အေျခခံအဆင့္ေတြပါ။ ေနာက္ထပ္ လိုက္နာသင့္တာေတြကေတာ့ ေဆးလိပ္ျဖတ္ေနတဲ့ ကာလအတြင္း(ခန္႔မွန္းေျခ တစ္လမွ ႏွစ္လ) ေလာက္အထိ အရက္ဘီယာ၊ လံုးဝမေသာက္ ရင္ေကာင္းပါတယ္။ လဘက္ရည္ဆိုင္ထုိင္တာလည္း တက္ႏုိင္သမွ် ေရွာင္ပါ။

play

 

 ဒါေတြဟာနီကိုတင္းဓါတ္ကို ေတာင္းဆိုတဲ့ အရာေတြျဖစ္ၿပီး အရက္ဆုိင္၊ လဘက္ရည္ဆုိင္မွာလည္း သင့္အေနနဲ႔ ေဆးလိပ္ကို အလြယ္တကူ ျပန္ေသာက္ႏုိင္တဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ရွိေနလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ထမင္းစားၿပီးတဲ့အခါလည္း ေဆးလိပ္ကို ေတာင့္တေနပါလိမ့္မယ္။ တခုခုနဲ႔ အစားထိုးလုိက္ပါ။ ထမင္းစားၿပီး အသီးစားတာတုိ႔ သၾကားလံုးစားတာမ်ိဳးတို႔နဲ႔ အစားထိုးၾကည့္ပါ။

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား