Lifestyle: စိတ္ဖိစီးမႈ ကင္းေဝးဖို႔ အေလ့အက်င့္ေကာင္းမ်ား

လူတိုင္းစိတ္ဖိစီးမႈရွိၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို အလြယ္တကူေက်ာ္လႊားႏုိင္ဖို႔ ဒီအခ်က္ေလးေတြကို လိုက္လုပ္ၾကည့္လိုက္ပါ။

လူတုိင္းေအာင္ျမင္ခ်င္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္ လူအနည္းသာ ေအာင္ျမင္ျခင္းလမ္းကို ဆံုးခန္းတုိင္းတဲ့အထိ နင္းႏုိင္ခဲ့ၾကရတာပါလဲ။ ဖိအားဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔လူသားေတြေန႔စဥ္ ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ အရာျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္လုပ္သူမွာလည္း ဖိအားေတြရင္ဆုိင္ရလုိ အလုပ္မလုပ္ပဲ ထုိင္ေနသူမွာေတာင္ ဖိအားေတြရွိေနပါတယ္။ ဒီေတာ့ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ဘယ္လိုရင္ဆုိင္ၿပီး ေက်ာ္လႊားမလဲဆုိတဲ့ နည္းလမ္းက ဒီေနရာမွာ အေရးႀကီးလာၿပီျဖစ္ပါတယ္။

play

 

သာမန္ဖိအားမ်ိဳးေတြပင္ ျဖစ္သည့္တုိင္ေအာင္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ရင္ဆုိင္ရတဲ့အခါ သင့္ရဲ႕စိတ္ပုိင္းဆိုင္ရာကို ထိခိုက္လာေစမွာ အမွန္ျဖစ္ပါတယ္။ ဖိအားေတြကို ဘယ္လုိရွင္းထုတ္ရမလဲဆိုတဲ့ နည္းလမ္းတက် အေျဖ ၇ ခုကို ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။

ကဲ ၾကည့္လုိက္ၾကပါစို႔။

၁။ တရားထုိင္ျခင္း

play

 

တရားထိုင္ျခင္းဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာတစ္ခုတည္းအတြက္ မဟုတ္ပါဘူး။ လူသားအားလံုး ဘာသာအားလံုးအတြက္ စိတ္ၿငိမ္းခ်မ္းရာေပးႏုိင္တဲ့ အေလ့အက်င့္ျဖစ္ပါတယ္။ တရားထိုင္ျခင္းဟာ စြမ္းအားအလြန္ႀကီးပါတယ္။ တရား ထုိင္လိုက္ၿပီဆိုရင္ သင့္ရဲ႕ ဝင္သက္၊ ထြက္သက္ေတြဟာ မွန္လာမွာ ျဖစ္သလို သင့္ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ကလည္း ေအာက္ဆီဂ်င္ကို ပုိမိုရရွိလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္ဆီဂ်င္ပိုရလာတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ဟာ ဖိစီးမႈေတြကို ေလ်ာ့ပါးေပ်ာက္ကြယ္သြားေအာင္ တုိက္ဖ်က္ေပးပါတယ္။ နယ္ပယ္အသီးသီးမွာ ေအာင္ျမင္ေနသူ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာလည္း တရားထိုင္ျခင္းအေလ့အက်င့္ ရွိေနတက္တာ သင္ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ တရားထုိင္ၿပီးတဲ့အခါ သင္႔အေနနဲ႔ ပထမဆံုးရမယ့္ အက်ိဳးေက်းဇူးကေတာ့ ပုဂၢိဳလ္ေရးဘဝမွာပါ အဆင္ေျပၿပီး ဦးေႏွာက္ရွင္းလာတာျဖစ္ပါတယ္။

ခ်န္ပီယံ ၁၁ ႀကိမ္ျဖစ္ထားတဲ့ အေမရိကန္ NBA ဘတ္စ္ကတ္ေဘာအသင္းနည္းျပဆိုရင္ သူ႔အသင္းသားေတြကို အၿမဲတမ္း တရားထုိင္ခိုင္းေလ့ရွိပါတယ္။ သင့္ရဲ႕ဦးေႏွာက္ကို သဘာဝအတုိင္း အပန္းေျဖၿပီး ရွင္းလင္းသြားေအာင္ လုပ္ဖုိ႔အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းက တရားထုိင္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

၂။ ပံုမွန္ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျခင္း

play

 

ဘယ္လိုေလ့က်င့္ခန္းမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သင့္ရဲ႕စိတ္နဲ႔ခႏၶာကိုယ္ လန္းဆန္းေပါ့ပါးေစမယ္ဆိုတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဦးေႏွာက္ထဲက ဖိအားေတြကိုရွင္းလင္းပစ္ဖို႔ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ သင့္ကို ေလ့က်င့္ေရးခန္းမဆီ သြားရမယ္လို႔ ေျပာေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ အိမ္မွာပဲ အခ်ိန္ခဏေလာက္ေပးၿပီး ေယာဂ ျဖစ္ျဖစ္ ေအရိုးဗစ္ျဖစ္ျဖစ္ ကစားလို႔လည္းရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေန႔စဥ္စြဲစဲြၿမဲၿမဲလုပ္ရမယ့္ အရာေတာ့ ျဖစ္ရပါမယ္။  ဒါဟာ သင့္ရဲ႕စိတ္နဲ႔ခႏၶာအတြက္ အေကာင္းဆံုး အားေဆးျဖစ္ပါတယ္။

၃။ လုပ္စရာေတြ အမ်ားႀကီးမထားပါနဲ႔

play

 

လုပ္စရာရွိတာေတြကို စာရင္းနဲ႔ခ်ေရးထားတာေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လုပ္စရာေတြအမ်ားႀကီးျဖစ္ေနရင္ သင့္ရဲ႕လုပ္ခ်င္စိတ္ကို ေလ်ာ့ပါးေစပါတယ္။ သင္လုပ္ရမယ့္ တာဝန္ေတြဟာ သင့္ကိုစြဲေဆာင္မႈ ရွိေနပါေစ။ ဒီေန႔မွာ ဘယ္အရာက အေရးႀကီးဆံုးလဲဆုိတာမ်ိဳး ခြဲျခားသတ္မွတ္ၿပီး ဦးစားေပးရမယ့္အရာကို အရင္လုပ္ပါ။ တစ္ၿပိဳင္တည္းမွာ ႏွစ္ခု၊ သံုးခုကို အာရံုမစိုက္ပါနဲ႔။ တာဝန္ေတြအမ်ားႀကီး ယူစရာမလိုပါဘူး။ တစ္ခုတည္းျဖစ္သည့္တုိင္ေအာင္ အေကာင္းဆံုးစြမ္းေဆာင္ျပဖို႔ပဲ လိုတာပါ။

၄။ ေရမ်ားမ်ားေသာက္

play

 

က်န္းမာေရးအတြက္လည္းေကာင္းသလို သင့္ရဲ႕စိတ္က်န္းမာေရးအတြက္လည္း ေရက အက်ိဳးျပဳပါတယ္။ ေရေသာက္တာက စိတ္ဖိစီးမႈကင္းေဝးေစတာနဲ႔ တုိက္ရိုက္အခ်ိဳးက်ပါတယ္။ ေရဓါတ္ခမ္းေျခာက္ေနတဲ့ ခႏၶကိုယ္ဟာ စိတ္ဖိစီးမႈကို ဦးေဆာင္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရမ်ားမ်ားေသာက္ဖို႔ မေမ့ပါနဲ႔။ သင့္ရဲ႕ခႏၶာကုိယ္ ၅၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကေန ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေရနဲ႔ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားတာပါ။ ေရေသာက္ျခင္းနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ ရတဲ့အက်ိဳးေက်းဇူးေတြက မ်ားလြန္းပါတယ္။ အဓိကအခ်က္ကေတာ့ ေရမ်ားမ်ားေသာက္ေလ သင့္ရဲ႕ဦးေႏွာက္ကို ေကာင္းေကာင္းအလုပ္လုပ္ေလ ျဖစ္ပါတယ္။

၅။ အလုပ္စားပြဲနဲ႔ သင့္ရံုးခန္းကို သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းထားပါ

play

ေလ့လာမႈတစ္ခုအရေတာ့ လုပ္စရာေတြျပည့္ေနတဲ့အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔ ရႈပ္ပြေနတဲ့အိမ္မွာ ေနရသူ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ စိတ္ဓါတ္က်ဆင္းေလ့ရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ သူ႔တို႔ဆီမွာ စိတ္ဖိစီးမႈ ေဟာ္မုန္းေတြလည္း ပိုမိုတိုးျမင့္ေနေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သန္႔ရွင္းမႈဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။ အလုပ္မသြားခင္ သင့္အိမ္ေလးကို သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္ခဲ့ပါ။ အလုပ္မွာလည္း သင့္ရဲ႕စားပြဲနဲ႔ ရံုးခန္႔ကို သန္႔ေနေအာင္ထားပါ။ ဒါမွအလုပ္အိမ္ျပန္လာတဲ့အခါလည္ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္ေနတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေရာက္တဲ့အခါ စိတ္ၾကည္ႏူးမႈကို ရေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

၆။ တစ္ႀကိမ္မွာ တစ္ခုသာအာရံုစိုက္ပါ

play

 

သင္မသိေသးတာေတြ၊ မတက္ေသးတာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနႏုိင္ပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း တစ္ႀကိမ္မွာ တစ္ခုသာအာရံုစိုက္သင့္ပါတယ္။ တစ္ၿပိဳင္တည္း ႏွစ္ခု၊ သံုးခု ႀကိဳးစားေနျခင္းဟာ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္း မဟုတ္ပါဘူး။ သင့္အတြက္ အက်ိဳးမရွိရံုသာမက စိတ္ကိုပါ ညိွဳးႏြမ္းေစပါတယ္။ တစ္ၿပိဳင္တည္းမွာ အလုပ္ႏွစ္ခု သံုးခုကို အာရံုစိုက္ျခင္းဟာ အာရံုေထြျပားမႈကို ျဖစ္ေစၿပီး အခ်ိန္ျဖဳန္းတာနဲ႔ အတူတူသာ ျဖစ္ေၾကာင္း လူသားမွတ္ဥာဏ္စြမ္းရည္နဲ႔ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မႈကို ေလ့လာတဲ့ သုေတသနက အခုိင္အမာ ဆိုထားပါတယ္။

သင္ဟာ တစ္ၿပိဳင္တည္းႏွစ္ခုလုပ္ႏုိင္တယ္ဆိုရင္ေတာင္ ဒါဟာ ခဏတာမွတ္ဥာဏ္တြက္ပဲ အစဥ္ေျပမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ႀကိမ္မွာ တစ္ခုသာ အာရံုစိုက္လိုက္ပါ။

၇။ တပတ္တာ လုပ္စရာေတြ စီစဥ္ထားပါ

play

 

အတိအက်မဟုတ္ခဲ့ရင္ေတာင္ လာမယ့္တပတ္တာအတြက္ သင့္ရဲ႕လုပ္စရာေတြကို အစီအစဥ္ ဆြဲထားလုိက္ပါ။ အစီအစဥ္က်ေအာင္ဆြဲႏုိင္သူျဖစ္ေလေလ သင္ရဲ႕အလုပ္ ပိုမိုၿပီးေျမာက္ေလေလ ျဖစ္ပါတယ္။ လူေတာ္ေတြက ေရွ႕မွာရင္ဆုိင္ရမယ့္ ဖိစီးမႈေတြအတြက္ အစီအစဥ္ ႀကိဳဆြဲထားၾကေလ့ရွိပါတယ္။ ျဖစ္လာႏုိင္တဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ အတြက္ ျပင္ဆင္တယ္ဆိုတာ အစီအစဥ္ႀကိဳဆြဲထားတာကုိ ေခၚတာပါ။ သင္ၿပီးေျမာက္ေအာင္ လုပ္ရမယ့္ ကိစၥေတြကို အေရးႀကီးစာရင္းထဲ ထည့္ထားလုိက္ပါ။

သင့္ရဲ႕ facebook အေကာင့္ေပၚက notifications ေတြနဲ႔ အေရးမႀကီးတဲ့ အီးေမးလ္ေတြကို စစ္ေဆးရင္း အခ်ိန္ကုန္မေနပါနဲ႔။

၈။ သင္ခန္းစာအျဖစ္ ေျပာင္းလဲလုိက္ပါ

play

 

ျဖစ္လာတဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို သင္က ေကာင္းေကာင္းရင္ဆုိင္ႏုိင္သူ ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ေတာင္ ဖိစီးမႈေတြထဲ ၾကာၾကာမေနမိဖို႔ လိုပါတယ္။ လက္ေတြ႔က်က်ေတြးၿပီး အေကာင္းျမင္စိတ္ကေလး ထားၾကည့္ပါ။ စိတ္ဖိစီးမႈ ဆိုတာ ဘဝရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုသာျဖစ္ၿပီး မလြဲမေသြ ႀကံဳရမယ့္ အရာျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို အၿမဲတမ္း ရင္ဆိုင္ဖို႔ျပင္ေနတာဟာ စိန္ေခၚမႈေတြကို ရင္ဆိုင္ေနတာမဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုေတာ့ သင္သတိျပဳပါ။

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား