Lifestyle: စိတ္က်ေရာဂါမျဖစ္ေအာင္ ေ႐ွာင္႐ွားသင့္တဲ့ အေလ့အက်င့္ (၅) မ်ိဳး

စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ဆုပ္ကိုင္မထားပါနဲ႕။ ေလွ်ာ့ခ်ပါ။ ေျဖရွင္းပါ။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ လႊတ္ခ်ပစ္လုိက္ပါ။

play

 

စိတ္ညစ္စရာ စိတ္ပင္ပန္းစရာေတြက ၾကာလာတဲ့အခါ ပိုမိုဆိုး႐ြားလာႏိုင္ပါတယ္။ စိတ္ညစ္စရာေတြ မ်ားျပားလာၿပီး စိတ္ဓာတ္အလြန္အမင္း က်ဆင္းသြားတဲ့အခါ ဘဝရဲ႕ အရသာ ေပ်ာက္ဆံုးသြားႏိုင္လို႔ စိတ္ဓာတ္က်တာေတြ မျဖစ္ေအာင္ ဂ႐ုစုိက္ပါ။

(၁) တစ္ေယာက္တည္းေနျခင္း

တစ္ကိုယ္တည္း အခန္းတံခါးပိတ္ေနတတ္ျခင္းဟာ အက်င့္ေကာင္းတစ္ခု မဟုတ္ပါဘူး။ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္မႈေတြဟာ သင့္ကို သြက္လက္တက္ၾကြေစျပီး စိတ္ခြန္အားေပးႏိုင္ပါတယ္။

play

 

 (၂) မွားယြင္းတဲ့ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေလွ်ာ့ခ်မႈ

ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးမ်ားတဲ့ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေလွ်ာ့ခ်မႈ နည္းလမ္းဆိုးေတြဟာ စိတ္က်ေရာဂါျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ အစား လံုး၀မစားဘဲ ေနျခင္းထက္ အစားကို သင့္တင့္မွ်တေအာင္ မွန္ကန္ေအာင္ စားသံုးတာကသာလွ်င္ ကိုယ္နဲ႕စိတ္ကို က်န္းမာေစပါလိမ့္မယ္။

play

 

(၃) ေလ့က်င့္ခန္းမလုပ္ျခင္း

လမ္းေလွ်ာက္ျခင္း၊ ေျပးျခင္း၊ ၾကက္ေတာင္႐ိုက္ျခင္း စတဲ့ ကိုယ္လက္ေလ့က်င့္ခန္းေတြနဲ႔ အားကစားေတြ လုပ္ပါ။ ၿပီးေတာ့ စိတ္ေလ့က်င့္ခန္းလဲ လုပ္ေပးပါဦး။ စိတ္ကို အနားယူပါ။ အသက္ရႈေလ့က်င့္ခန္းေတြ လုပ္ပါ။

(၄) ပံုမွန္မဟုတ္ေသာ အိပ္စက္မႈႏွင့္ စိတ္ဖိစီးမႈ

လူတစ္ေယာက္ရဲ ႔ အိပ္ခ်ိန္ဟာ ၄ နာရီမွ ၁၀ နာရီၾကား ရွိပါတယ္။ အိပ္ေရးမ၀တာဟာ ဦးေႏွာက္ဆဲလ္ေတြကို ပ်က္စီးေစႏိုင္လို႕ အိပ္ေရး၀ဖုိ႕ အေရးၾကီးပါတယ္။ အိပ္ခ်ိန္ကို ခြဲၿပီး အိပ္စက္တာမ်ိဳး (ဥပမာ ၂နာရီအိပ္ ေလးနာရီအလုပ္လုပ္ ၂နာရီ ျပန္အိပ္တာမ်ိဳး) ဟာ အလြန္အႏၱရာယ္မ်ားပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ဆုပ္ကိုင္မထားပါနဲ႕။ ေလွ်ာ့ခ်ပါ။ ေျဖရွင္းပါ။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ လႊတ္ခ်ပစ္လုိက္ပါ။

play

 

 (၅) အေတြးမွားယြင္းမႈ

စိတ္မေကာင္းစရာေတြကို ခနခန ျပန္ေတြးမေနပါနဲ႕။  ဒီကမၻာၾကီးမွာ မေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့ ဒုကၡေတြ တစ္ပံုၾကီးပါ။ အဲ့တာေတြကို ထပ္တလဲလဲေတြးမေနဖုိ႕ လိုပါတယ္။ ကိုယ့္အနားမွာရွိတဲ့လူေတြနဲ႕ အခ်ိန္ကို တန္ဖိုးရွိရွိအသံုးခ်ပါ။ သူတုိ႕က သင့္စိတ္ကို သက္ေတာင့္သက္သာျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးနိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ထပ္နည္းလမ္းတစ္ခုကေတာ့ စိတ္ညစ္စရာေတြကို စာရြက္ေပၚခ်ေရးျပီး မီး႐ိႈ႕လိုက္တာပါပဲ။ ဒီနည္းလမ္းက ကေလးဆန္တယ္ထင္ရပါေပမယ့္ တကယ္အသံုး၀င္ပါတယ္။ စမ္းၾကည့္ပါ။

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား