AD
AD
AD

ေဆးလိပ္ေသာက္တာ မေကာင္းမွန္း ကေလးေလးေတြကို သြားေမးရင္ေတာင္ သိပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြ မီးခိုးေခါင္းတိုင္ႀကီးလို ေဆးလိပ္ကို အဆက္မျပတ္ဖြာမိေနတံုးပါပဲ။ လူဟာ မေကာင္းမွန္းသိသိႀကီးနဲ႔ စြဲဲလမ္းရတဲ႔ဖီးလ္ကို ႀကိဳက္ေနၾကတာပဲျဖစ္မွာပါ။

play

 

ဒါေပမယ္႔ စိတ္ထဲမွာ ေဆးလိပ္ျဖတ္မယ္ကြာလို႔ တကယ္ႀကီး စိတ္ပိုင္းျဖတ္ထားၿပီး မျဖတ္ႏိုင္ျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ႔ အခ်က္ေလးေတြနဲ႔ စမ္းသပ္ၾကည္႔ၾကပါဦး။

၁။ ႀကိဳက္/မႀကိဳက္စာရင္းကို စာရြက္ေပၚမွာခ်ေရးပါ

play
 

စာရြက္တစ္ရြက္ရဲ႕အလည္ေခါင္ကေန မ်ဥ္းတစ္ေၾကာင္းသားလိုက္ၿပီး တစ္ဖက္မွာ မိမိ ဘာေၾကာင္႔ေဆးလိပ္ေသာက္ေနရတယ္ဆိုတဲ႔ အေၾကာင္းေတြကို ခ်ေရးလိုက္ပါ။ ေနာက္တစ္ျခမ္းမွာေတာ႔ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မိမိမႏွစ္သက္္တဲ႔ အေၾကာင္းေတြကို ခ်ေရးလိုက္ပါ။ ဥပမာ... က်န္းမာေရးကိုထိခိုက္တယ္။။ အလုပ္၊ မိသားစုနဲ႔ လူမႈဆက္ဆံေရးေတြကုိ ထိခိုက္တယ္ စသည္ျဖင္႔ေပါ႔။

စစခ်င္းမွာေတာ႔ ႀကိဳက္တဲ႔ဘက္မွာ အေလးသာေနပါလိမ္႔မယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း အဲဒီစာရြက္ေလးကို သိမ္းထားၿပီး မႀကိဳက္တာေတြတိုးလာတိုင္း၊ (သို႕) ႀကိဳက္တာေတြ တိုးလာတိုင္း ျဖည္႔စြက္ျပင္ဆင္ေပးပါ။ မိသားစုနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြကိုလည္း ခင္ဗ်ားေဆးလိပ္ေသာက္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လိုခံစားရတယ္ဆိုတာကို ေမးျမန္းပါ။ မႀကိဳက္တဲ႔အခ်က္ေတြက ႀကိဳက္တဲ႔အခ်က္ေတြက အရမ္းကို သိသိသာသာႀကီး မ်ားလာတဲ႔အခါ ခင္ဗ်ားေဆးလိပ္ျဖတ္ဖို႔ အဆင္သင္႔ျဖစ္ပါၿပီ။

၂။ ေဆးျဖတ္ျဖတ္ရတာ ဘာလို႔ခက္ခဲေနလဲ ခ်ေရးၾကည္႔ပါဦး

play
 

ၿပီးရင္ ေဆးလိပ္ျဖတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားလိုက္တိုင္း ဘာလို႔ မေအာင္ျမင္ျဖစ္ေနလဲဆိုတဲ႔ အခ်က္ေတြကို ခ်ေရးၾကည္႔ပါဦး။ ေဆးလိပ္ဘူးေတြေပၚမွာ "ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းသည္ က်န္းမာေရးကို ဆိုးဝါးစြာ ထိခိုက္ႏိုင္သည္" လို႔ ျပဴးေနေအာင္ ေရးထားပါလ်က္နဲ႔ ေဆးလိပ္မျဖတ္ႏိုင္ျဖစ္ေနရတာ ဘာေၾကာင္႔မ်ားပါလဲ။

ဥပမာ... ေဆးလိပ္မွာပါတဲ႔ နီကိုတင္းဓာတ္က လူကို စြဲလမ္းေစႏိုင္လို႔ ဆုိပါစို႔။ ေဘးကေန ေျဖရွင္းနည္းတစ္ခုျဖစ္တဲ႔ "နီကိုတင္းကပ္ခြာလိုမ်ိဳး တျခားအစားထိုးကုန္ပစၥည္းကို အစားထိုးသံုးမယ္" ဆိုတာကိုပါ ခ်ေရးလိုက္ပါ။ ေဆးလိပ္မျဖတ္ႏိုင္ ျဖစ္ေနရတဲ႔ အခက္အခဲတိုင္းကို ခ်ေရးၿပီး ေျဖရွင္းႏိုင္မယ္႔နည္းလမ္းကုိလည္း ေသခ်ာစဥ္းစားၿပီး ေဘးမွာေရးထားလိုက္ပါ။ အဲဒီစာရြက္ကိုလည္း ျမင္သာတဲ႔ေနရာမွာ ကပ္ထားလုိက္ပါ။ အခ်ိန္ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် ေဆးလိပ္ျဖတ္ရတာ ပိုလြယ္လာပါလိမ္႔မယ္။

 

၃။ ေဆးလိပ္ျဖတ္မယ္႔ေန႔စြဲကို ျပကၡဒိန္ေပၚမွာ ခ်ေရးထားလိုက္ပါ

play
 

ကိုယ္ေဆးလိပ္ျဖတ္မွာကို အားေပးတဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြ၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြရဲ႕ေရွ႕မွာ မိမိေဆးလိပ္လံုးဝျဖတ္မယ္႔ ေန႔စြဲကို ခ်ေရးျပထားလိုက္ပါ။ တကယ္လို႔ ခင္ဗ်ားဟာ မိမိရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာကိုေကာ၊ မိမိအေပါင္းအသင္းေတြရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကိုပါ ေလးစားသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ အဲဒီေန႕စြဲေရာက္ရင္ ေဆးလိပ္ေသာက္ခ်င္တဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ေတာင္႔တမႈကို စိတ္ကပဲ အလိုလို ထိန္းသြားပါလိမ္႔မယ္။

၄။ ေဆးလိပ္ကို တစ္ေတာင္႔ခ်င္း မဝယ္ပါနဲ႔

play
 

ေဆးလိပ္ေသာက္တယ္ဆိုတာ ခႏၶာကိုယ္က အက်င္႔ျဖစ္ေနတဲ႔ အျပဳအမူတစ္ခုပါ။ လက္လွမ္းမီရာမွာ ေဆးလိပ္ရွိေနမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ေဆးလိပ္ျပတ္မွာကို မဟုတ္ေတာ႔ပါဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ စတုိးဆိုင္မွာ ေဆးလိပ္ဝယ္ရင္ (၁၀) ဘူးပါ တစ္ေတာင္႔ခ်င္း ဝယ္တတ္တဲ႔ အက်င္႔ကို ေဖ်ာက္လုိက္ပါ။ အေကာင္းဆံုးကေတာ႔ ကိုယ္႔လစ္မစ္ကိုယ္ၾကည္႔ၿပီး တစ္ဘူးခ်င္း (သို႕) ကြမ္းယာဆိုင္ကေန တစ္လိပ္ခ်င္း ဝယ္ေသာက္တာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။

၅။ စိတ္ေပ်ာ္ေနတံုး ေဆးလိပ္ျဖတ္ပါ

play
 

စိတ္ဓာတ္က်ဆင္းျခင္းရဲ႕ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳး ေနာက္တစ္ခုကေတာ႔ ေဆးလိပ္ကို အဆက္မျပတ္ေသာက္မိတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင္႔ စိတ္ညစ္ေနခ်ိန္၊ စိတ္ဓာတ္က်ေနခ်ိန္၊ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားေနခ်ိန္ေတြမွာ ေဆးလိပ္ျဖတ္ရင္ေတာ႔ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ျပတ္ႏိုင္မယ္မထင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ စိတ္ေပ်ာ္ေနတံုး ေဆးလိပ္ျဖတ္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားပါ။

Source: Reader's Digest

Postby

 

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
AD

AD