Lifestyle: ခြန္အားနဲ႔ အာရံုစူးစိုက္မႈကို တိုးတက္ေစတဲ႔ နည္းလမ္းေလးမ်ား

ေကာ္ဖီထဲမွာ ပါဝင္တဲ႔ ကဖင္းဓာတ္နဲ႔ အလားတူစြာ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ စြမ္းအင္နဲ႔ အာရံုစူးစိုက္မႈကို ရရွိေစႏိုင္တဲ႔ နည္းလမ္းေလးေတြ ရွိေနပါေသးတယ္။

မနက္ခင္းအခ်ိန္မွာ ေကာ္ဖီေသာက္ရတာ တကယ္ေကာင္းတဲ႔အရသာပါ။ ေကာ္ဖီေမႊးေမႊးေလးရဲ႕ ရနံ႕နဲ႔ အရသာဟာ တစ္ေန႔တာလံုးအတြက္ လိုအပ္တဲ႔ အားအင္နဲ႔ အာရံုစူးစိုက္မႈေတြကုိ ရရွိေစႏိုင္ပါတယ္။ ေကာ္ဖီကို တကယ္စြဲလမ္းသူေတြဆိုရင္ ေဆးလိပ္စြဲေနသလိုပါပဲ။

play

 

ေကာ္ဖီေသာက္ခ်ိန္ ေရာက္ၿပီဆိုရင္ပဲ ေကာ္ဖီမေသာက္ရရင္ ေနမထိ ထိုင္မသာ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ႔ ေကာ္ဖီထဲမွာ ပါဝင္တဲ႔ ကဖင္းဓာတ္နဲ႔ အလားတူစြာ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ စြမ္းအင္နဲ႔ အာရံုစူးစိုက္မႈကို ရရွိေစႏိုင္တဲ႔ နည္းလမ္းေလးေတြ ရွိေနပါေသးတယ္။

၁။ ကီဝီသီးစားမယ္

play
 

ဒီအေမႊးပြသီးေလးကေတာ႔ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ လိုအပ္တဲ႔ စြမ္းအင္ေတြကို ျဖည္႔စြမ္းေပးႏိုင္တဲ႔ ဗိုက္တာမင္ေတြ၊ သတၳဳဓာတ္ေတြနဲ႔ ျပည္႔ေနတဲ႔ သစ္သီးဝလံေလးေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ... ဗိုက္တာမင္စီတို႔၊ ပိုတက္စီယမ္တို႔ေပါ႔။ ေနာက္ၿပီး ကမၻာေပၚမွာ လူစားအမ်ားဆံုး သစ္သီးဝလံ (၂၇) မ်ိဳးစာရင္းထဲမွာေတာင္ ကီဝီသီးက အာဟာရတန္ဖိုး အျပည္႔ဝဆံုးထဲမွာ ပါပါတယ္။

သုေတသီေတြက ေျပာထားတာကေတာ႔ တစ္ေန႔ကို ကီဝီသီး (၂) လံုး စားေပးမယ္ဆိုရင္ ေမာပန္းႏြမ္းနယ္ျခင္းနဲ႔ စိတ္ဓာတ္က်ဆင္းျခင္း ေဝဒနာေတြကို သက္သာေစႏိုင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ခြန္အားကိုလည္း တိုးေစပါတယ္တဲ႔။

၂။ ပ်ားဝတ္မႈန္ေသာက္မယ္

play
 

The Beauty Detox Foods စာအုပ္ကို ေရးတဲ႔ စာေရးဆရာမ Kimberly Snyder ကေတာ႔ "ဇြန္းတစ္ေခ်ာင္းထဲက ခြန္အားတိုးေဆး" လို႔ သူမနာမည္ေပးထားတဲ႔ အရာေလးကို အၾကံျပဳထားပါတယ္။ ဒါကေတာ႔ ပ်ားဝတ္မႈန္ (Bee Pollen) ပါ။ ပ်ားဝတ္မႈန္ လက္ဖက္ရည္ဇြန္း တစ္ဇြန္းစာကို အုန္းဆီနည္းနည္းးေရာၿပီး ေသာက္ေပးမယ္္ဆိုရင္ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ လိုအပ္တဲ႔ စြမ္းအင္ေတြကို ရရွိေစႏိုင္ပါတယ္။ ပ်ားဝတ္မႈန္ထဲမွာ မရွိမျဖစ္လုိအပ္တဲ႔ အာဟာရဓာတ္ေတြပါဝင္ၿပီး အထူးသျဖင္႔ သက္လံုနဲ႔ အာရံုစူးစိုက္ႏိုင္စြမ္းကို တိုးျမင္႔ေစႏိုင္ပါတယ္။

 

၃။ မနက္စာေကာင္းေကာင္း စားေပးမယ္

play
 

မနက္စာဟာ တစ္ေန႔တာလံုးမွာ အေရးအႀကီးဆံုး အစားအစာတစ္နပ္ပါပဲ။ အဲဒီအဆိုကို ေထာက္ခံေနတဲ႔ သိပၸံနည္းက် အခ်က္အလက္ ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ International Journal of Food Sciences and Nutrition ထဲမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ႔ ေလ႔လာမႈတစ္ခုအရဆိုရင္ မနက္စာေကာင္းေကာင္းစားသူေတြဟာ စိတ္ဖိစီးမႈနည္းပါးၿပီး အာရံုစူးစိုက္ႏိုင္စြမ္းလည္း ပိုမိုေကာင္းမြန္ပါတယ္တဲ႔။

၄။ ေရေအးနဲ႔ ေရခ်ိဳးေပးမယ္

play
 

ညေနရံုးဆင္းခ်ိန္မွာ ေရေႏြးေႏြးေလးနဲ႔ ေရခ်ိဳးေပးရတာ (သို႔) ေရေႏြးကန္ထဲမွာ ေရစိမ္ေပးရတာ သိပ္ေကာင္းတဲ႔အရသာပါ။ ဒါေပမယ္႔ မနက္ခင္းအခ်ိန္မွာ ေရေအးေအးနဲ႔ စေကာ႔ခ်္စတိုင္လ္ ေရခ်ိဳးေပးျခင္းကလည္း ခႏၶာကိုယ္အတြက္ လိုအပ္တဲ႔ စြမ္းအင္နဲ႔ အာရံုစူးစိုက္မႈေတြကို ရရွိေစႏိုင္ပါတယ္။

မနက္ခင္းအခ်ိန္မွာ ေရခ်ိဳးျခင္းက စိတ္ကိုလန္းဆန္းတက္ၾကြေစၿပီး တစ္ေန႔႔တာ လုပ္ေဆာင္မႈေတြကို လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ခြန္အားကိုလည္း ေပးစြမ္းႏိုင္ပါတယ္လို႔ Medical Daily ဂ်ာနယ္မွာ ဆိုထားပါေသးတယ္။ ေရေအးနဲ႔ ထိေတြ႕လိုက္ျခင္းက အသက္ရွဴႏႈန္းကို ပိုမိုျမန္ဆန္ေစၿပီး ေအာက္ဆီဂ်င္ေတြကုိ ခႏၶာကိုယ္ထဲကုိ ပိုမိုလ်င္ျမန္စြာ၊ ပိုမိုမ်ားျပားစြာ ေရာက္ေစႏိုင္တဲ႔အတြက္ ခႏၶာကိုယ္ခုခံအားစနစ္ရဲ႕ အလိုအေလ်ာက္တံု႕ျပန္မႈအရ စြမ္းအင္ေတြ ထြက္လာတာလို႔ ဆုိပါတယ္။

၅။ နားရြက္ေနာက္ဘက္ကို ပြတ္ေပးမယ္

play
 

တရုပ္ရိုးရာေရွးေဟာင္းေဆးနည္းတစ္မ်ိဳးအရေတာ႔ နားရြက္ေနာက္ဘက္မွာ ခႏၶာကိုယ္စြမ္းအင္နဲ႔ ဆိုင္တဲ႔ ေသြးေၾကာတခ်ိဳ႕ စုေနတဲ႔အတြက္ နားေနာက္ပိုင္းကို အသာအယာ ပြတ္သပ္ႏွိပ္နယ္ေပးမယ္ဆိုရင္ ခႏၶာကိုယ္ေသြးလည္ပတ္မႈကုိ ပုိမုိျမန္ဆန္ေစၿပီး စြမ္းအင္ေတြကို ထုတ္လႊတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

ဒီလိုႏွိပ္ဖို႔အတြက္ တရုပ္သိုင္းကားေတြထဲကလို အေၾကာပိတ္ပညာေတြ၊ အေၾကာျပင္ပညာေတြလည္း တတ္ဖို႔ မလိုပါဘူး။ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြကိုပဲသံုးၿပီး နားေနာက္ဘက္က ေနရာေလးကို ပြတ္သပ္ႏွိပ္နယ္ေပးရံုပါပဲ။ ဒီနည္းလမ္းေလးက ကဖင္းဓာတ္မလိုဘဲ ခြန္အားနဲ႔ အာရံုစူးစိုက္မႈကို တိုးေစႏိုင္ပါတယ္။

Source: Reader's Digest

Postby

 

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား