Lifestyle: အိမ္မက္လွလွမက္ေစဖို႔ လိုက္နာသင္႔တဲ႔ နည္းလမ္းမ်ား

ညဘက္ အိပ္ေနရင္း အိမ္မက္ဆိုးမက္လို႔ လန္႔ႏိုးမယ္ဆိုရင္ စိတ္ထဲမွာ ေနမထိထိုင္မသာ ျဖစ္တတ္တဲ႔အျပင္ အိပ္ေရးလည္း ပ်က္ေစႏိုင္ပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဟာ တစ္ညမွာ ႏွစ္နာရီေလာက္ အိမ္မက္မက္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အိမ္မက္ဆိုတာဘာလဲ ဘယ္သူမွ သဲသဲကြဲကြဲ မသိၾကပါဘူး။ သိပၸံပညာရွင္အမ်ားစုကေတာ႔ အိမ္မက္ဆိုတာကို REM အိပ္စက္ျခင္းအဆင္႔မွာ ဦးေႏွာက္ရဲ႕တံု႔ျပန္မႈတစ္ခုလို႔ ယူဆတတ္ၾကၿပီး တခ်ိဳ႕ကေတာ႔ အိမ္မက္ဆိုတာ ခံစားခ်က္ေတြနဲ႔ မွတ္ဉာဏ္ေတြကို အိမ္မက္အျဖစ္ ျပန္လည္ပံုေဖာ္တာလို႔ ယူဆသတ္မွတ္ၾကပါတယ္။

play

 

ညဘက္ အိပ္ေနရင္း အိမ္မက္ဆိုးမက္လို႔ လန္႔ႏိုးမယ္ဆိုရင္ စိတ္ထဲမွာ ေနမထိထိုင္မသာ ျဖစ္တတ္တဲ႔အျပင္ အိပ္ေရးလည္း ပ်က္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ dream catcher မလိုဘဲ အိမ္မက္ေကာင္းေကာင္းမက္ေစဖို႔ လိုက္နာသင္႔တဲ႔ နည္းလမ္းေလးေတြကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္ေနာ္။

၁။ မအိပ္ခင္ သာယာညွင္းေပ်ာင္းတဲ႔ ဂီတသံကို နားဆင္ပါ

play
 

စႏၵရားသံ ခပ္တိုးတိုးေလးေတြ၊ ဆြဲအီတဲ႔ တေယာသံခ်ိဳခ်ိဳေလးေတြ၊ acoustic ဂစ္တာသံေလးေတြက စိတ္ကိုၾကည္လင္လန္းဆန္းေစရံုသာမက မအိပ္ခင္ မိမိရဲ႕စိတ္ကို သာယာေအာင္ ဖန္တီးေပးႏိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္။ အိမ္မက္ဆိုတာ မိမိတစ္ေန႔တာ ၾကံဳေတြ႕ခဲ႔ရသမွ် အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔လည္းဆိုင္ေတာ႔ မအိပ္ခင္ ဂီတသံခ်ိဳခ်ိဳေလးေတြကိုသာ နားေထာင္မယ္ဆိုရင္ အိမ္မက္လွလွ ျမင္မက္ေအာင္ အေထာက္အကူျပဳေပးႏိုင္ပါတယ္။

၂။ မွန္ကန္တဲ႔ အစားအစာေတြကို စားပါ

play

မိမိရဲ႕ညစာေရြးခ်ယ္မႈကလည္း အိပ္စက္ျခင္းနဲ႔ အိမ္မက္ေတြအေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ညအိပ္ခါနီး အခ်ိန္ေတြမွာ ကဖင္းဓာတ္၊ အယ္လ္ကိုေဟာဓာတ္တို႔လို အရာေတြကို တတ္ႏိုင္သမွ် ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။ ေနာက္ၿပီး ညစာစားရင္ အိပ္ခ်ိန္နဲ႔ အနည္းဆံုး ႏွစ္နာရီခြာထားပါ။

ဒါေပမယ္႔ ဝိတ္ေလွ်ာ႔ေနတာမဟုတ္ရင္ ညစာလံုးဝ မစားဘဲလည္း မေနသင္႔ပါဘူး။ အစာမရွိတဲ႔အတြက္ ဝမ္းဗိုက္ထဲမွာ ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ နည္းေနရင္လည္း ေကာင္းေကာင္းအိပ္ေပ်ာ္ဖို႔ရာ ခဲယဥ္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ မွန္ကန္တဲ႔အစားအစာကို မွန္ကန္တဲ႔အခ်ိန္မွာ စားတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။

 

၃။ ေဆးေသာက္ရင္ သတိထားပါ

တခ်ိဳ႕ေဆးဝါးေတြ (အထူးသျဖင္႔ အားေဆးေတြ) ေသာက္ရင္ ညအိပ္ခ်ိန္နဲ႔ နည္းနည္းခြာၿပီးမွ ေသာက္သံုးသင္႔ပါတယ္။ အားေဆးေတြက ခြန္အားတိုးေစဖို႔နဲ႔ စိတ္ၾကည္လင္လန္းဆန္းေစဖို႔ကို ရည္ရြယ္ျပဳလုပ္ထားေတာ႔ အိပ္ရတာ အခက္အခဲ ရွိေစႏုိင္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ အိပ္ေပ်ာ္သြားမယ္ဆိုရင္ေတာင္ အိပ္စက္ျခင္းကို အေႏွာင္႔အယွက္ေပးႏိုင္တဲ႔အတြက္ သတိထားသင္႔ပါတယ္။

၄။ အခန္းတြင္း ေမႊးရနံ႕ေလးေတြကို ဖန္တီးပါ

play
 

ေခါင္းအံုးမွာ စြတ္လို႔ရတဲ႔ ေအာ္ဂဲနစ္ပန္းဆီေလးေတြ၊ essential oil ေလးေတြကထြက္တဲ႔ ေမႊးရနံ႕ေလးေတြက ႏွစ္လိုဖြယ္ရနံ႔ေလးေတြကို ေပးစြမ္းႏိုင္ရံုသာမက အိပ္စက္ေနခ်ိန္ လူ႔ခႏၶာကိုယ္ကိုပါ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိေစႏိုင္ပါတယ္။ ႏွစ္လိုဖြယ္ေကာင္းတဲ႔ ေမႊးရနံ႕ေလးေတြဟာ အိမ္မက္လွလွမက္ေစႏိုင္ဖို႔အတြက္လည္း အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ရနံ႕ကုထံုးကို မိမိအိပ္ခန္းထဲမွာပါ ထည္႔သြင္းအသံုးခ်ၾကည္႔လိုက္ပါ။

၅။ စိတ္ဖိစီးမႈကင္းေဝးပါေစ

လုပ္ငန္းခြင္စိတ္ဖိစီးမႈ၊ မိသားစုေရးရာ စိတ္ဖိစီးမႈ၊ သမီးရည္းစားေရးရာ စိတ္ဖိစီးမႈ... စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲမ်ားေနပါေစ... အိပ္ခါနီးရင္ေတာ႔ အဲဒီစိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ေျဖေလွ်ာ႔ႏိုင္ဖို႔ တတ္ႏိုင္သမွ် ႀကိဳးစားသင္႔ပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားျခင္းက အိမ္မက္ဆိုး မက္ျခင္းနဲ႔ တိုက္ရိုက္ဆက္ႏြယ္ေနတဲ႔အတြက္ မအိပ္ခင္ နာရီဝက္ေလာက္အလိုမွာ တရားထိုင္တာ၊ ဟာသကားတစ္ခုခုၾကည္႔တာ စသည္ျဖင္႔ မိမိစိတ္ကို ၾကည္လင္ေအာင္လုပ္ၿပီးမွ အိပ္ယာဝင္သင္႔ပါတယ္။

Source: Superheroyou

Postby

 

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား