AD
AD
AD

မိမိရဲ႕တစ္ေန႔တာ အခ်ိန္အမ်ားစုကို Facebook ေပၚမွာ အခ်ိန္ျဖဳန္းေနမိတယ္ဆုိရင္ ဒါခင္ဗ်ားတစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ Facebook သံုးစြဲသူ လူဦးေရ သန္းႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ၿပီျဖစ္ၿပီး ခင္ဗ်ားဟာ တစ္ကမၻာလံုးနီးပါးကို ခ်ိတ္ဆက္ထားတဲ့ လူမႈကြန္ရက္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေလးတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။

play

 

လူတိုင္း၊ လူတိုင္းမွာ Facebook သံုးရတဲ့ ကိုယ္စီရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ရွိၾကပါတယ္။ ဒါကို Brigham Young တကၠသိုလ္က ပါေမာကၡေတြဟာ သုေတသနတစ္ခု ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕သုေတသနအရ Facebook သံုးစြဲသူေတြကို ေယဘုယ်အားျဖင့္ အမ်ိဳးအစား (၅) မ်ိဳး ခြဲျခားႏိုင္ပါတယ္တဲ့။

၁။ ဆက္ဆံေရးတည္ေဆာက္သူေတြ

play
 

ဆက္ဆံေရးတည္ေဆာက္သူေတြက Facebook ကို ဇူကာဘတ္စေထာင္ခဲ့တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္အတိုင္း Facebook သံုးၾကတာပါ။ သူတို႔ဟာ စေတးတပ္စ္ေတြ အမ်ားႀကီးတင္ၿပီး သူမ်ားေတြရဲ႕ ပို႔စ္ေတြေအာက္မွာလည္း မွတ္ခ်က္ေတြဝင္ေပးတတ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔က Facebook ကို သူတို႔ရဲ႕အျပင္ဘဝရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲတစ္ခုအျဖစ္ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။

သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြ၊ မိသားစုဝင္ေတြနဲ႔လည္း Facebook ကတဆင့္ ဆက္သြယ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ေတြဟာ နဂိုရွိရင္းစြဲ ဆက္ဆံေရးေတြကို Facebook သံုးၿပီး ပိုမိုခိုင္ျမဲေစသလို ဆက္ဆံေရးအသစ္ေတြကိုလည္း Facebook သံုးၿပီး တည္ေဆာက္ႏိုင္ၾကသူေတြပါ။

၂။ ရြာေဆာ္ေတြ

play
 

Facebook ေပၚမွာ ဟိုနားေလး ဟိုဟာျဖစ္ၿပီဆိုလည္း share ဒီဟာေလး ဒီဟာျဖစ္ၿပီဆိုလည္း share တတ္တဲ႔သူေတြကိုလည္း ေတြ႕ဖူးၾကမွာေပါ့။ သူတို႔က်ေတာ့ လက္ေတြ႕ဘဝနဲ႔ အြန္လိုင္းဘဝၾကားမွာ ကြက္လပ္တစ္ခုကို ရင္ဆိုင္ေနရသူေတြပါ။ ပို႔စ္ေတြတင္တာ၊ ဓာတ္ပံုေတြတင္တာ၊ သူမ်ားေရးတဲ့ စာေတြကို share တာေတြကို စိတ္ရွိတိုင္းလုပ္တတ္ၾကပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ သူတို႔ရဲ႕ facebook account ကို တစ္ခ်က္ေလာက္ဝင္ၾကည့္လိုက္ရံုနဲ႔ သူတို႔ဘယ္လိုလူစားမ်ိဳးဆိုတာကို လြယ္လင့္တကူ သိရွိရမွာပါ။

၃။ ဆယ္လ္ဖီကိုကို/ မမေတြ

play
 

သူတို႔ရဲ႕အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ပရိုမိုးရွင္းဆင္းဖို႔ပါပဲ။ သူတို႔ေတြဟာ Facebook ေပၚမွာ သူတို႔ရဲ႕ အလွဓာတ္ပံုေတြ၊ ဗီဒီယိုေတြကို "စမီး ခရုလား" လို႔၊ "အိပ္ေတာ့မယ္ေနာ္" တို႔လို caption ေလးေတြထိုးၿပီး တင္တတ္ၾကၿပီး သူမ်ားေတြရဲ႕ အာရံုစိုက္မႈကို လိုခ်င္ၾကပါတယ္။

သုေတသနေတြအရဆိုရင္ သူတို႔ဟာ Like တို႔၊ Reaction တို႔ကို အရမ္းအေလးထားတတ္ၾကၿပီး ပံုရိပ္ေယာင္ကမၻာ (လူမႈကြန္ရက္) ထဲက လူခ်စ္လူခင္မ်ားမႈေတြၾကားမွာ သာယာေနတတ္ၾကသူမ်ားလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

၄။ ဟိုၾကည့့္ဒီၾကည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား

play
 

Facebook ေပၚမွာ ေတြ႕ရအမ်ားဆံုး လူေတြကေတာ့ ဒီလိုလူေတြပါပဲ။ သူတို႔ဟာ Facebook သံုးတာကို စူပါမားကက္မွာ window shopping (ဟိုၾကည့္ဒီၾကည့္) လုပ္သလုိပဲ သေဘာထားတတ္ၾကပါတယ္။ Like ေတြေပးဖို႔ထက္၊ ကိုယ္တိုင္ စေတးတပ္စ္ေရးဖို႔ထက္ သူမ်ားေတြဘာေရးထားလဲ၊ ဘာတင္ထားလဲကိုပဲ လိုက္ဖတ္တတ္ၾကၿပီး ၿပီးရင္လည္း တိတ္တဆိတ္ပဲ ျပန္ထြက္သြားၾကပါတယ္။ တစ္ခါတေလမွာ မွတ္ခ်က္ဝင္ေရးတတ္ေပမယ့္ Facebook ေပၚမွာ ဟိုၾကည့္ဒီၾကည့္လုပ္ရတာ ညည္းေငြ႕သြားရင္ ျပန္ထြက္သြားတတ္ၾကသူေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ မၾကာပါဘူး။ ခဏေနရင္ အဲဒီလိုပဲ ဟိုၾကည့္ဒီၾကည့္ျပန္လုပ္ဖို႔ ျပန္ဝင္လာပါလိမ့္မယ္။

၅။ ပါေလရာငါးပိခ်က္မ်ား

စဆရကေတြလို႔ အြန္လိုင္းဘန္းစကားမွာ ေခၚေဝၚသမုတ္က်တဲ့ Facebook သံုးစြဲသူေတြကေတာ့ ပါေလရာငါးပိခ်က္ေတြပါ။ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ ဘာသာေရး၊ လူမႈေရး ကိစၥတိုင္းမွာ ဝင္ပါတတ္ၾကၿပီး ပို႔စ္တင္ရင္တင္၊ မတင္ရင္ မွတ္ခ်က္လိုက္ေပးတတ္ၾကသူေတြပါ။ သူတို႔ရဲ႕ လူမႈကြန္ရက္ အသံုးျပဳပံုကေတာ့ ျပင္ပေလာကနဲ႔ နည္းနည္းအလွမ္းကြာ ေနတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ဟာ နံပါတ္ (၄) ျဖစ္တဲ့ ဟိုၾကည့္ဒီၾကည့္သမားေတြရဲ႕ အၾကည့္ခံစရာ ပစ္မွတ္တစ္ခုျဖစ္ေနတတ္ၿပီး တစ္ခါတေလ ဟိုၾကည့္ဒီၾကည့္သမားေတြရဲ႕ ေထာက္ခံမႈေတြမ်ားလာတဲ့အခါ ဆယ္လီျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။

Source: Reader's Digest

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
AD
More From

Lifestyle

AD