Health: အခြံမာသီး ေန႕စဥ္စားျခင္းက ႏွလုံးနဲ႕ကင္ဆာအပါအဝင္ ေရာဂါမ်ားျဖစ္မႈ ေလ်ာ့နည္းေစ

အခြံမာသီးေတြနဲ႕ ေျမပဲတုိ႕မွာ အမွ်င္ဓာတ္၊ မဂၢနီဆီယမ္နဲ႕ ေသြးအတြင္း ကုိလက္စထေရာ မျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့ အဆီဓာတ္တုိ႕ ၾကြယ္ဝစြာ ပါဝင္ပါတယ္။

play


အခြံမာသီးနဲ႕ ေျမပဲကဲ့သုိ႕ အေစ့အဆန္မ်ား ေန႕စဥ္စားျခင္းျဖင့္ ႏွလုံးေရာဂါနဲ႕ ကင္ဆာေရာဂါ အပါအဝင္ ေရာဂါမ်ားျဖစ္ႏုိင္ေျခကုိ ေလ်ာ့နည္းေစေၾကာင္း BMC ေဆးပညာဂ်ာနယ္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ သုေတသနက ေျပာပါတယ္။ အခြံမာသီး အနည္းဆုံး ၂၀ ဂရမ္ (တစ္က်ပ္သားေက်ာ္) ကုိ ေန႕စဥ္စားေပးျခင္းျဖင့္ ေရာဂါမ်ားျဖစ္ႏုိင္ေျခကုိ ေလ်ာ့နည္းေစေၾကာင္း သုေတတနရလဒ္က ဆုိပါတယ္။

play


Imperial College London နဲ႕ Norwegian University of Science and Technology မွ သုေတသီက ကမာၻတစ္ဝန္းမွ လူေပါင္း ၈၀၀,၀၀၀ ပါဝင္တဲ့ ေလ့လာမႈ ၂၉ ခုကုိ သုေတသနျပဳခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သုေတသနျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ လူဦးေရအတြင္း ကြဲျပားမႈအခ်ဳိ႕ ႐ွိႏုိင္ေပမဲ့ အခြံမာသီးစားျခင္းက သုေတသနမွာ ပါဝင္ခဲ့သူေတြအတြက္ ေရာဂါျဖစ္ပြားမႈကုိ ေလ်ာ့နည္းေစခဲ့ေၾကာင္း သုေတသီေတြက ေျပာပါတယ္။

play


သုေတသန ေတြ႕႐ွိခ်က္အရ အခြံမာသီးပမာဏ အနည္းဆုံး ၂၀ ဂရမ္ (တစ္က်ပ္သားေက်ာ္) ေန႕စဥ္စားျခင္းက ႏွလုံးေရာဂါျဖစ္မႈကုိ ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ကင္ဆာေရာဂါျဖစ္မႈကုိ ၁၅ ရာခုိင္ႏႈန္းနဲ႕ အ႐ြယ္မတုိင္မီ ေသဆုံးမႈကုိ ၂၂ ရာခုိင္ႏႈန္း ေလ်ာ့နည္းေစေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အခြံမာသီးစားျခင္းျဖင့္ အသက္႐ႈလမ္းေၾကာင္းဆုိင္ရာ ေရာဂါျဖစ္မႈကုိ ၅၀ ရာခုိင္ႏႈန္းနဲ႕ ဆီးခ်ဳိေရာဂါျဖစ္မႈကုိ ၄၀ ရာခုိင္ႏႈန္းနီးပါး ေလ်ာ့နည္းေစႏုိင္ေၾကာင္း သုေတသီေတြက ေျပာပါတယ္။

play

 
အခြံမာသီးေတြနဲ႕ ေျမပဲတုိ႕မွာ အမွ်င္ဓာတ္၊ မဂၢနီစီယမ္နဲ႕ ေသြးအတြင္း ကုိလက္စထေရာ မျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့ အဆီဓာတ္တုိ႕ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ အဆုိပါ အာဟာရဓာတ္ေတြက ႏွလုံးေရာဂါျဖစ္ႏုိင္ေျခကုိ ေလ်ာ့နည္းေစႏုိင္ၿပီး ကုိလက္စထေရာ ပမာဏကုိလည္း ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏုိင္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။
Source & Photo: Xinhua, BMC Medicine

အခြံမာသီးနဲ႕ အေစ့အဆန္ေတြ စားေလ့႐ွိလား»

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား