AD
AD
AD

ဗီတာမင္ အီး (Vitamin E) ကို ႏုပ်ိဳေစတဲ့ ဗီတာမင္ ဓာတ္တစ္ခုအျဖစ္ လူသိမ်ားၾကပါတယ္။ အားေဆး ဝယ္မယ္၊ Skincare ဝယ္မယ္ဆိုရင္ေတာင္ "အစ္မေရ ဒီေဆးက ဗီတာမင္ အီး ဓာတ္ အမ်ားႀကီး ပါတယ္ေလ... အသားအေရ စိုေျပႏုပ်ိဳေစတယ္... အေရးအေၾကာင္းေတြလည္း ေပ်ာက္သြားမယ္... အရင္ကထက္လည္း ပိုၿပီးလွလာမွာ... " ဆိုၿပီး ဝယ္ခ်င္စရာျဖစ္ေအာင္ ေျပာၿပီး ေရာင္းတာ ေတြ႔ဖူးၾကမွာပါ။ ဘယ္လိုျဖစ္လို႔ ဒီ ဗီတာမင္ အီး ပါတယ္ဆိုရင္ ႏုပ်ိဳေစရတာလဲ။ ဘာေတြမ်ား ဒီေလာက္ေတာင္ ေကာင္းတာေတြ လုပ္ေပးလို႔လဲ။

play

 

ဗီတာမင္ အီး မွာ အေျခခံအားျဖင့္ ေတာ္ကိုဖယ္ေရာလ္ (Tocopherols) နဲ႔ ေတာ္ကိုထရီရယ္ေနာလ္  (Tocotrienols) ဆိုၿပီး အုပ္စုႏွစ္စု ပါဝင္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ အုပ္စုေတြထဲကမွ အယ္လ္ဖာ ေတာ္ကိုဖယ္ေရာလ္ (Alpha-tocopherols) က ဓာတ္တုိးဆန္႔က်င္မႈ အမ်ားဆံုးျပဳလုပ္တဲ့ အုပ္စုျဖစ္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ အီးက လူ႔ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ အဆီဆဲလ္ေတြထဲမွာ ေနထုိင္ၿပီး အဆီထဲမွာ ျဖစ္တဲ့ ဓာတ္တိုးဆန္႔က်င့္မႈေတြကို ျပဳလုပ္ေပးပါတယ္။ ဗီတာမင္ အီး က ဆဲလ္အေျမွးပါးေပၚမွာ တြယ္ကပ္ေနထိုင္ရင္းနဲ႔ ဆဲလ္ေတြ မပ်က္စီးေအာင္ ကာကြယ္ေပးပါတယ္။

play

 

ဆဲလ္တစ္ခုမွာ အီလက္ထရြန္ တစ္စံုစီ ရွိရပါတယ္။ အီလက္ထရြန္ အစံုလိုက္မရွိတဲ့ ေမာ္လီက်ဴးေတြက ကိုယ္တိုင္အီလက္ထရြန္မျပည့္စံုတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တျခားဆဲလ္အေကာင္းေတြကို တြယ္ကပ္ၿပီး တျခား ျပည့္စံုတဲ့ ဆဲလ္ေတြဆီကေန အီလက္ထရြန္ေတြ ခိုးယူျခင္းကို လုုပ္ပါေတာ့တယ္။  ဒီလို အီလက္ထရြန္ခိုးယူမႈက တျခား ဆဲလ္အေကာင္းေတြနဲ႔ တစ္႐ႈးေတြကိုပါ ပ်က္စီးေစတတ္ၿပီး  ဗီတာမင္အီးက ဆဲလ္မ်ား မထိခိုက္ မပ်က္စီးေစရန္ ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဆဲလ္ေတြ ပြားမ်ားဖို႔၊ ဆဲလ္ေတြ ျပန္လည္ႀကီးထြားဖို႔အတြက္လည္း ကူညီေပးပါတယ္။

play

 

ဗီတာမင္ အီးက အဆီခဲေတြကို ေျခဖ်က္ေပးတဲ့အတြက္ ႏွလံုးေသြးေၾကာတြင္းမွာ အဆီပိတ္ဆို႔မႈ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ ႏွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းေရာဂါ ျဖစ္ပြားမႈကို ေလ်ာ့နည္းေစတယ္။ ဗီတာမင္ အီး က သတၱဝါမ်ား မ်ိဳးပြားျခင္းနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ေနတာျဖစ္ၿပီး မ်ိဳးမပြားႏိုင္ျခင္း (ၿမံဳျခင္း) နဲ႔ ခံတြင္းကင္ဆာ၊ အစာလမ္းေၾကာင္းကင္ဆာ၊ အေရျပားကင္ဆာႏွင့္ သားအမ္ေခါင္းကင္ဆာ ျဖစ္ပြားမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ပါတယ္။

ဗီတာမင္ အီး အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား

 

ဗီတာမင္အီးကို သည္းေျခရည္နဲ႔ ပန္ကရိယကေန ထုတ္လုပ္တဲ့ အင္ဇိုင္း (Enzymes) ေတြကေန စုပ္ယူေပးၾကပါတယ္။ သာမန္လူေတြမွာ ဗီတာမင္ အီး ခ်ိဳ႕တဲ့ေလ့မရွိပါဘူး။ သုေတသနျပဳခ်က္ေတြအရ ဗီတာမင္ အီး ခ်ိဳ႕တဲ့သူေတြမွာ မ်ိဳးမပြားႏိုင္ျခင္း၊ ၾကြက္သားမ်ား အားအင္ ခ်ည့္နဲ႔ေနျခင္း၊ ဦးေႏွာက္ ဖံြ႕ၿဖိဳးမႈ အားနည္းျခင္း စတဲ့ လကၡဏာေတြ ေတြ႕ရေလ့ ရွိပါတယ္။ ေန႔ေစ့ လေစ့မဟုတ္တဲ့ ကေလးငယ္ေတြမွာဆိုရင္ ဗီတာမင္ အီး ခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ေသြးနီဥမ်ား ပ်က္စီးတဲ့ ေသြးအားနည္းေရာဂါေတြ ျဖစ္ေလ့ရွိတယ္။

play

 

လူလတ္ပိုင္းတစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေန႕ကုိ ဗီတာမင္ အီး (၈၀၀) မီလီဂရမ္ စားသံုးေပးျခင္းျဖင့္ ခႏၶာကုိယ္ကို ေဘးဥပါဒ္    မျဖစ္ေစႏုိင္ဘူးလို႔ ဆိုထားပါတယ္။ လူ႕ခႏၶာကုိယ္အတြက္ သင့္ေတာ္တဲ့ ဗီတာမင္ အီး ပမာဏက တစ္ေန႔လွ်င္ ဗီတာမင္ အီး (၄၀၀) မီလီဂရမ္မွ် ျဖစ္ပါတယ္လို႕ သုေတသီတို႔က အႀကံျပဳထားၾကပါတယ္။ ဗီတာမင္ အီး ၾကြယ္ဝတဲ့အစားအစာေတြကေတာ့ ေနၾကာေစ့လို အခံြမာအေစ့အဆံေတြ၊ သံလြင္ဆီ၊ ေျမပဲဆီ၊ ေျပာင္းဆီ၊ ပဲပုပ္ဆီနဲ႔ ေနၾကာဆီ စေသာ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ဆီမ်ား၊ ေထာပတ္သီး၊ မက္မန္းသီး အစရွိတဲ့အသီးအႏွံေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

Source : berkeleywellness

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
AD

AD