play

 

ဆီးခ်ိဳေရာဂါနဲ႔ ဆီးခ်ိဳေရာဂါရဲ႕ေရွးေျပးလကၡဏာေတြဟာ ကမၻာတစ္ဝန္းမွာ ပိုမိုပ်ံ႕ႏွံ႕လာပါတယ္။ ျဖစ္လို႔ျဖစ္ေနမွန္း မသိလိုက္ခင္မွာတင္ ဆီးခ်ိဳေရာဂါကို ခံစားေနရသူေတြလည္း ႐ွိပါတယ္။ က်န္းမာေရးပညာ႐ွင္ေတြကေတာ့ အသက္ ၄၅ ႏွစ္ ေက်ာ္သူတိုင္း ဒီစစ္ေဆးမႈကို ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ဆီးခ်ိဳေရာဂါကို ေစာစီးစြာသိ႐ွိႏိုင္မယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ေ႐ွ႕ေျပးလကၡဏာေတြ ျဖစ္ေနျခင္းက ဆီးခ်ိဳျဖစ္ၿပီလို႔ေတာ့ မဆုိလိုႏိုင္ပါဘူး။ ဒီအဆင့္မွာတင္ ဆီးခ်ိဳျဖစ္မလာေအာင္ တားဆီးလို႔ရႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

၁။ အစာအိမ္ထဲမွာ ေကာင္းတဲ့ဘက္တီးရီးယားေတြ လံုလံုေလာက္ေလာက္ ႐ွိေနသလားဆုိတာ စစ္ေဆးပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ယင္းဘက္တီးရီးယားေတြက ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဇီဝျဖစ္စဥ္ကို အကူအညီေပးမွာျဖစ္ၿပီး ယင္းဘက္တီးရီးယားေတြ ေလွ်ာ့နည္းတဲ့အခါ ေသြးတြင္းက အခ်ိဳပမာဏ ျမင့္တက္လာတယ္လို႔ ခ်ီကာဂို႐ွိ University of Illinois Medical Center ရဲ႕ သုေတသီက ေျပာပါတယ္။ အမွ်င္ဓာတ္ပါတာ မ်ားမ်ားစားေပးသင့္ပါတယ္။

play

 

၂။ အိပ္ေရးပ်က္ျခင္းကလည္း ဆီးခ်ိဳျဖစ္ႏိုင္ေျခ ျမင့္တက္ေစပါတယ္။ အိပ္ေရးပ်က္တဲ့လူေတြဟာ ေလ့က်င့္ခန္းမလုပ္တဲ့အျပင္ ေဆးလိပ္ပါေသာက္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဆီးခ်ဳိျဖစ္ႏိုင္ေျခ ျမင့္သတက္ျမင့္လာပါတယ္။ ည ၁၁ မတိုင္မီ အိပ္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားပါ။

၃။ ျပင္သစ္သုေတသီေတြက ဆရာမ ၈၂၀၀၀ ကို ေလ့လာၾကည့္ရာမွာ A ေသြးပိုင္႐ွင္ အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔ B ေသြးပိုင္႐ွင္ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ O ေသြးပိုင္႐ွင္ အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔ယွဥ္ရင္ ဆီးခ်ိဳေရာဂါအမ်ိဳးအစား-၂ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ၂၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ပိုျမင့္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။

၄။ အသက္အ႐ြယ္ကလည္း စကားေျပာပါတယ္။ သက္လတ္ပိုင္းမွာ ဆီးခ်ိဳေရာဂါ စတင္ဝင္ေရာက္လာတတ္ၿပီး အသက္ ၆၀ ဝန္းက်င္မွာေတာ့ ဆီးခ်ိဳေရာဂါကို ပိုမိုခံစားလာရပါတယ္။ ယင္းအခ်ိန္တြမွာ အဆီေတြက ဝမ္းဗိုက္၊ ၾကြက္သားနဲ႔ အသည္းေတြမွာစုလာၿပီျဖစ္လို႔ ဆီးခ်ိဳေဝဒနာကို ပိုခံစားရတာပါ။ လႈပ္ရွားမႈနည္းလာတာေၾကာင့္လည္း ပါဝင္ပါတယ္။

play

 

၅။ ဗီတာမင္ D လံုေလာက္စြာ ရရွိဖုိ႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ ေနေရာင္ျခည္ကရတဲ့ ဗီတာမင္ D ဟာ ခႏၶာကိုယ္ကေန ကယ္လ္ဆီယံ (calcium) စုပ္ယူမႈကို အေထာက္အကူျဖစ္ေစလို႔ အရိုးနဲ႔ၾကြက္သားေတြကို သန္မာေအာင္ ကူညီေပးပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကိုယ္တြင္းက ဂလူးဂို႔စ္ (glucose) ျဖစ္စဥ္ေတြကို ေကာင္းမြန္ကို ထိန္းေပးထားႏိုင္မွာပါ။

Source : Prevention

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
Video