AD
AD
AD
play

 

ခႏၶာကိုယ္အတြက္ မ႐ွိမျဖစ္ လိုအပ္တဲ့ ဓာတ္ကေတာ့ protein လို႔ေခၚတဲ့ အသားဓာတ္ျဖစ္္ပါတယ္။ အသားဓာတ္ဟာ ခႏၶာကိုယ္႐ွိ အေရျပား၊ ၾကြက္သား၊ အ႐ိုး၊ အ႐ိုးႏု၊ ဆံပင္ စတဲ့အရာမွန္သမွ် တည္ေဆာက္ဖြဲ႔စည္းေပးတဲ့ ဓာတ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေန႔စဥ္ လိုအပ္တဲ့ အသားဓာတ္ကို လံုေလာက္ေအာင္ စားေပးမယ္ဆုိ ခႏၶာကိုယ္တြင္းကဆဲလ္ေတြ ပ်က္စီးမႈကို ျပဳျပင္ေပးၿပီး အသစ္ေတြျဖစ္ေစပါတယ္။ အသားဓာတ္လိုအပ္ခ်က္ဟာ လူတစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး မတူညီၾကပါဘူး။ က်ား/မ၊ အသက္အရြယ္၊ ကိုယ္အေလးခ်ိန္၊ အရပ္အျမင့္နဲ႔ လႈပ္ရွားမႈေတြေပၚမူတည္ၿပီး ကြဲျပားပါတယ္။ တကယ္လို႔ အသားဓာတ္မလံုေလာက္ဘူးဆုိရင္ေတာ့ သင့္ခႏၶာကိုယ္က ဒါေတြျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။

၁။ အသားကိုေတာင့္တ

အသားဓာတ္ကို ေတာင့္တျခင္းက အထင္ရွားဆံုးလကၡဏာပါ။ အရမ္းကို စားခ်င္ေနၿပီဆုိရင္ စားသာစားလိုက္ပါ။ လိုအပ္လို႔ ခႏၶာကိုယ္က အခ်က္ျပေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

၂။ ခ်ိဳတာေလးေတြစားခ်င္တယ္

အခ်ိဳစားခ်င္စိတ္လည္း ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ ကစီဓာတ္နဲ႔ယွဥ္ရင္ အသားဓာတ္က အစာေၾကဖုိ႔ပိုေႏွးပါတယ္။ ကစီဓာတ္မ်ားတဲဲ့ ထမင္းကိုပိုစားၿပီး အသားကိုလံုလံုေလာက္ေလာက္ မစားဘူးဆို ထမင္းက ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ အစာေၾကသြားၿပီး ေသြးထဲကသၾကားဓာတ္ျမင့္တက္လာပါတယ္။ သၾကားဓာတ္က ျပန္က်သြားခ်ိန္မွာ အခ်ိဳကို ေတာင့္တမိလာေရာ။

play

 

၃။ ဆံပင္ပါး

ခႏၶာကိုယ္မွာ လံုေလာက္တဲ့ အသားဓာတ္ မရရွိတဲ့အခါ ဆံပင္ကၽြတ္ကုန္ပါတယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဆံပင္ပါးလာၿပီဆုိ အသားဓာတ္ လံုလံုေလာက္ေလာက္ စားဖုိ႔ ဂရုစိုက္ေပးပါ။

play

 

၄။ ေျခသည္းလက္သည္း

လက္သည္း၊ေျခသည္းေတြနဲ႔ အေရျပားဆဲလ္ေတြ ေကာင္းမြန္ေနဖုိ႔ရာ အသားဓာတ္က မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။ လက္သည္းေျခသည္းေတြက အရင္လိုမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ထိခိုက္ပ်က္စီးလြယ္လာပါတယ္။ အေရျပားမွာလည္း အသားပပ္သလို အဖတ္ေတြကြာလာပါတယ္။

၅။ ဖ်ားတယ္

ကိုယ္ခံစြမ္းအားစနစ္အတြက္ အသားဓာတ္လံုေလာက္ေနဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ အသားကို လံုေလာက္ေအာင္ မစားေပးဘူးဆိုရင္ မၾကာခဏ ဖ်ားနာပါတယ္။

 

၆။ ေမာပန္းႏံုးခ်ိ

အၿမဲတမ္းလိုလို အားမရွိဘူး။ ေမာပန္းႏြမ္းနယ္သလို ခံစားေနရတာ တစ္ခ်ိန္လံုးပဲ။ ဒါဟာ ခႏၶာကိုယ္က ၾကံ႕ခိုင္မႈမရွိလို႔ ျဖစ္ရတာပါ။ အသားဓာတ္ပါတာေလးေတြ ျပည့္ဝေအာင္စားေပးမွ အားရွိမွာပါ။

Source : Self

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
AD

AD