Health: အထာက်က် ဂ်င္းထည္႔ၾကမယ္

, updated

မိုးရာသီမွာ အထာက်က် ဂ်င္းထည္႔ၾကမယ္ေလ။

play


ဂ်င္းထည္႔မယ္ဆိုလို႔ အရပ္သံုးဘန္းစကားကိုဆိုလိုတယ္ထင္ၿပီး ေက်ာ္ေတာ႔မယ္၊ ခြေတာ႔မယ္၊ ပါးပါးလွီးေတာ႔မယ္လို႔ေတာ႔ မထင္လိုက္ပါနဲ႔။ အခုေျပာမယ္႔အေၾကာင္းအရာက စားလို႔ရတဲ႔ "ဂ်င္း" အေၾကာင္းပါ။ ဂ်င္းဟာ ပူသလိုလို၊ စပ္သလိုလို အရသာနဲ႕ အစာအိမ္အူလမ္းေၾကာင္းေဝဒနာ အေသးအဖြဲေလာက္ကို သက္သာေပ်ာက္ကင္းေစတဲ႔ ဂုဏ္သတၱိ တို႔ေၾကာင္႔ လူသိမ်ားပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ စားသံုးၾကတဲ႔ လက္ဖက္သုပ္ထဲမွာဆိုရင္ ဂ်င္းကို အမွ်င္ေလးေတြျဖစ္ေအာင္လုပ္ၿပီး ထည္႔စားတတ္ၾကပါေသးတယ္။ ဂ်င္းမွာပါဝင္တဲ႔က်န္းမာေရးအက်ိဳးေက်းဇူးေတြကေတာ႔ အမ်ားႀကီးပါပဲ။

မိုးရာသီမွာ မိုးမိၿပီးအေအးမိခ်င္သလိုလို ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ဂ်င္းကိုထန္းညက္ေလးနဲ႔ ျပဳတ္ၿပီး ဂ်င္းျပဳတ္ရည္ လုပ္ေသာက္လိုက္ရင္ အေအးမိေဝဒနာကို သက္သာေပ်ာက္ကင္းေစပါတယ္။ က်န္းမာေရးပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ေန႕စဥ္အစားအေသာက္ေတြထဲမွာ အထာက်က်ဂ်င္းထည္႔ႏိုင္ဖို႔ နည္းလမ္းေလးေတြကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

play

၁။ ဂ်င္းလက္ဖက္ရည္ေသာက္ပါ
 

ခင္ဗ်ားရဲ႕ေန႕စဥ္အစားအေသာက္ေတြထဲမွာ ဂ်င္းပါဝင္မႈ ပိုမိုမ်ားျပားလာေစဖို႔အတြက္ အလြယ္ကူဆံုးနည္းလမ္းတစ္ခုကေတာ႔ ဂ်င္းလက္ဖက္ရည္ (Ginger Tea) ေသာက္သံုးတဲ႔အက်င္႔လုပ္တာပါပဲ။

ေစ်းဝယ္စင္တာႀကီးေတြမွာ ေရာင္းခ်ေနတဲ႔ အသင္႕ေသာက္ဂ်င္းလက္ဖက္ရည္ေတြကိုဝယ္ၿပီး ျပဳတ္ေသာက္လို႔ရသလို ဂ်င္းေတာင္႔တစ္ေတာင္႔ကိုျပားေအာင္ေထာင္းၿပီး ေရေႏြးပူပူနဲ႔ေရာေသာက္လို႔လည္း ရပါတယ္။

တစ္ေန႕ကို (၃) ခြက္ကေန (၄) ခြက္ၾကားေသာက္ေပးမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ခံအားစနစ္သိသိသာသာ ေကာင္းမြန္လာၿပီး အစာအိမ္ေလထိုးေလေအာင္႔ ျဖစ္တတ္တဲ႔သူေတြလည္း သိသာေျပာင္းလဲမႈကို ေတြ႕ျမင္ရမွာပါ။

play

၂။ ေန႕စဥ္အစားအစာေတြထဲမွာ ဂ်င္းထည္႔စားၾကည္႔ပါ
 

ကိုယ္ေန႕စဥ္စားသံံုးေနတဲ႔ ေန႔စဥ္အစားအေသာက္ေတြထဲမွာ ဂ်င္းထည္႔စားတာလည္း ဂ်င္းကေပးတဲ႔ က်န္းမာေရးေကာင္းက်ိဳးေတြကို အလြယ္တကူရရွိေစႏိုင္တဲ႔ နည္းလမ္္းတစ္မ်ိဳးပါပဲ။ ဟင္းခ်က္ေတာ႔မယ္ဆိုရင္ ညက္ညက္ေျခေအာင္ေထာင္းထားတဲ႔ ဂ်င္းတက္ လက္ဖက္ရည္ဇြန္း (၂) ဇြန္းစာခန္႕ကို ေရာထည္႔ၿပီးခ်က္ေပးပါ။

ဒါမွမဟုတ္လည္း အိမ္မွာကိုယ္႔ဖာသာမုန္႕ဖုတ္စားတတ္ရင္ ကြတ္ကီးထဲမွာ ဂ်င္းနည္းနည္းေရာထည္႔ေပးတာက အရသာ မပ်က္တဲ႔အျပင္ ဂ်င္းအရသာရွတတေလးက ကြတ္ကီးရဲ႕အရသာကို တမူထူးျခားေစပါေသးတယ္။ ဒါေတြတင္မကေသးပါဘူး။ ဂ်င္းတက္တစ္တက္ကို ဒီတိုင္းပဲပါးပါးလွီးၿပီး စြတ္ျပဳတ္ထဲထည္႔ေသာက္လို႔လည္း ရပါတယ္။

၃။ ဂ်င္းေတာ္ဖီလုပ္စားၾကမယ္

အခ်ိန္နည္းနည္းေပးႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ဂ်င္းေတာ္ဖီလုပ္စားလို႔လည္းရပါတယ္။ လုပ္နည္းကလည္း ဘာမွမခက္ခဲပါဘူး။ အရင္ဆံုး ဂ်င္းတက္ (၃) တက္ေလာက္ကို အခြံခြ်တ္ၿပီး ခြက္တစ္ခြက္စာေလာက္ျပည္႔ေအာင္ ပါးပါးလွီးထည္႔ပါ။ အခ်ပ္ေလးေတြကို တတ္ႏိုင္သမွ်ပါးေအာင္လုပ္ပါ။ အရမ္းထူသြားရင္ ေျခာက္ေသြ႕ႏိုင္ဖို႔ ခဲယဥ္းပါတယ္။

ေရ တစ္ခြက္ခြဲေလာက္နဲ႕ သၾကား တစ္ခြက္ခြဲေလာက္ကို ဒယ္အိုးတစ္လံုးထဲမွာေရာၿပီး ပြက္ပြက္ဆူေအာင္ႀကိဳခ်က္လိုက္ပါ။ ၿပီးရင္ ပါးပါးလွီးထားတဲ႔ဂ်င္းကို အိုးထဲထည္႔ၿပီး အပူခ်ိန္ကိုေလွ်ာ႔ခ်လိုက္ပါ။ ၿပီးရင္ မိနစ္ (၂၀)ေလာက္ၾကာေအာင္ ထားလိုက္ပါ။ မိနစ္ (၂၀) ေက်ာ္ရင္ ဇကာေပါက္ပါတဲ႔ဇြန္းႀကီးတစ္ေခ်ာင္းကိုယူၿပီး ဂ်င္းဖတ္ေလးေတြကို ဆယ္လိုက္ပါ။

ၿပီးရင္ သၾကားနည္းနည္းနဲ႔လူးၿပီး ဗန္းတစ္ဗန္းေပၚမွာတင္ၿပီးလွမ္းထားလိုက္ပါ။ တစ္ညေလာက္သိပ္ထားၿပီးရင္ အဲဒီဂ်င္းဖတ္ေတြကို ေလလံုတဲ႔ဘူးတစ္ဘူးထဲမွာထည္႔ထားလိုက္ပါ။ (၂) ပတ္ေလာက္ထားၿပီးရင္ ဂ်င္းေတာ္ဖီေလးေတြကို စားသံုးႏိုင္ပါၿပီ။ ဂ်င္းေတာ္ဖီေလးေတြကေတာ႔ စားလို႔ေကာင္းတဲ႔အျပင္ ေခါင္းမူးျခင္း၊ ကားမူးျခင္းနဲ႔ သြားကိုက္ျခင္းတို႔ကို သက္သာေပ်ာက္ကင္းေစပါတယ္။

Source: Wikihow

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား