Health: ဝမ္းဗိုုက္ၾကြက္သားေလ႔က်င္႔ခန္း ဘာေၾကာင္႔လုပ္ေပးဖို႔လိုလဲ

ဗိုက္ပူတယ္ဆိုတာ အလွအပေရးရာအရေကာ၊ က်န္းမာေရးအရပါ မေကာင္းပါဘူး။ ဗိုက္ပူျခင္းေဝဒနာကို ေပ်ာက္ကင္းေစဖို႔ ဝမ္းဗိုက္ၾကြက္သားေလ႔က်င္႔ခန္းေလးေတြလုပ္ေပးဖို႔ေတာ႔ လိုပါတယ္။

play


အဆီပိုမရွိ ခ်ပ္ယပ္ေနတဲ႔ ဝမ္းဗိုက္ၾကြက္သားေတြက ေယာက်္ားေလးတစ္ေယာက္ကို ၾကည္႔ေကာင္းေစရံုတစ္ခုတည္း မဟုတ္ပါဘူး။ က်န္းမာေရးရႈေထာင္႔ကၾကည္႔မယ္ဆိုရင္လည္း ဝမ္းဗိုက္ၾကြက္သားေလ႔က်င္႔ခန္းေတြက အပင္ပန္းခံၿပီီး လုပ္ေပးသင္႔တဲ႔ ေလ႕က်င္႔ခန္းေတြျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္မွာ ဝမ္းဗိုက္ႀကြက္သားေလ႔က်င္႔ခန္းေတြကို ဘာေၾကာင္႔ျပဳလုပ္သင္႕သလဲ ဆိုတဲ႔အခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။

play

၁။ခႏၶာကိုယ္ဟန္ခ်က္ညီေစတယ္
 

ခႏၶာကိုယ္ဟန္ခ်က္ညီေစဖို႔ဆိုတာဟာလည္း အေရးႀကီးတဲ႔အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခုပါပဲ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြ လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ႔အခ်ိန္မွာ၊ ထိုင္ေနတဲ႔အခ်ိန္မွာ၊ လွဲေလ်ာင္းေနတဲ႔အခ်ိန္မွာ၊ ေျပးေနတဲ႔အခ်ိန္မွာ ဟန္ခ်က္ညီေနဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါေတြတင္မကေသးပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြ မေတြးဘဲလုပ္လိုက္တဲ႔အရာေလးေတြျဖစ္တဲ႔ ကားထဲကထြက္လိုက္တာတို႔၊ ေလွကားထစ္ေပၚတက္တာတုိ႕မွာလည္း ဟန္ခ်က္ညီေနဖို႔လိုပါတယ္။ ဟန္ခ်က္ပ်က္ယြင္းသြားမယ္ဆိုရင္ ခါးမ်က္တာတို႔၊ ေက်ာေအာင္႔တာတို႔ုျဖစ္ေစႏိုင္တဲ႔အျပင္ မေမွ်ာ္လင္႔တဲ႔ မေတာ္တဆထိခိုက္မႈေလးေတြလည္း ျဖစ္ေစႏိုင္္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခုကေတာ႔ ဟန္ခ်က္ညီျခင္းဟာ တျခားကိုယ္အေလးခ်ိန္ေလွ်ာ႔ခ်ေရးေလ႔က်င္႔ခန္းေတြအတြက္လည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေလွ်ာ႔ခ်ျခင္း၊ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ျမွင္႔တင္ျခင္း၊ ေယာဂက်င္႔ျခင္း၊ ေျခဆန္႕လက္ဆန္႔လုပ္ျခင္း စတဲ႔အရာတိုင္းမွာ ဟန္ခ်က္ညီေနမွ ေလ႔က်င္႔ရတာအဆင္ေျပပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ဝမ္းဗိုက္ၾကြက္သားေလ႔က်င္႔ခန္းဟာအေရးႀကီးပါတယ္။

play

၂။ လ်င္္ျမန္သြက္လက္ေစတယ္

ဝမ္းဗိုက္အဆီပိုေတြက ကြ်န္ေတာ္တို႔ကိုေႏွးေကြးေလးလံေစပါတယ္။ အဆီပိုမရွိ၊ က်စ္လ်စ္ေနတဲ႔ဝမ္းဗိုက္ေတြကေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို လ်င္ျမန္ေပါ႔ပါးသြက္လက္ေစမွာပါ။ ဒီေန႕ေခတ္ႀကီီးလို စားသုတ္သုတ္၊ သြားသုတ္သုတ္ေခတ္ႀကီးထဲမွာ လ်င္ျမန္သြက္လက္ျခင္းက ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာက်န္းမာေရးကိုေကာ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာက်န္းမာေရးကိုပါ အေထာက္အကူျပဳေစႏိုင္ပါတယ္။ ကုိယ္ကေပါ႔ပါးသြက္လက္ေနေတာ႔ စိတ္သြားတိုင္းကိုယ္ပါျပီေပါ႔။

၃။ ေနလို႔ထိုင္လို႔ေကာင္းေစပါတယ္

ခါးေပၚက အဆီပိုလက္မအနည္းငယ္ေလ်ာ႔က်သြားတဲ႔ခံစားခ်က္ေလာက္ ေကာင္းတဲ႔ခံစားခ်က္ ဘယ္မွာရွိပါ႔မလဲ။ အရမ္းႀကိဳက္လို႔မရမက ရွာဝယ္ထားေပမယ္႔ ခဏပဲဝတ္လိုက္ရၿပီးမေတာ္ေတာ႔လို႔ ေခ်ာင္ထဲထိုးထားလိုက္ရတဲ႔ ဂ်င္းေဘာင္းဘီေတြကိုလည္း ျပန္ဝတ္လို႔ရၿပီေလ။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရလည္း ခက္ခဲတဲ႔အလုပ္တစ္ခုကို ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္လုိက္ႏိုင္တဲ႔အတြက္ မိမိကုိယ္ကိုယ္ေလးစားမႈနဲ႔ ယံုၾကည္မႈပိုမိုတိုးပြားလာေစပါတယ္။

play

၄။ အသက္ပိုရွည္ေစတယ္
 

လူေပါင္း (၆၅၀၀၀၀) ကိုေတြ႕ဆံုၿပီးေကာက္ယူထားတဲ႔စစ္တမ္းတစ္ခုအရေတာ႔ ဗိုက္ပူျခင္းဟာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ က်န္းမာေရးအေျခအေနနဲ႕ အသက္ရွည္ျခင္းကို အဆံုးအျဖတ္ေပးႏိုင္တဲ႔အရာတစ္ခုပဲလို႔ သိရပါတယ္။ ဗိုက္ပူျခင္းဟာ အဝလြန္းျခင္းနဲ႔ဆက္ႏြယ္ေနတဲ႔ေရာဂါေတြျဖစ္တဲ႔ နွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းေရာဂါ၊ ေသြးတိုးေရာဂါ၊ ကိုလက္စထေရာတက္ျခင္းနဲ႕ ဆီးခ်ိဳေသြးခ်ိဳေရာဂါတို႔လို ေရာဂါေတြျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဝမ္းဗိုက္ၾကြက္သားေလး က်စ္လ်စ္ၿပီး အဆီပိုေတြကင္းေဝးေနမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ဒီေရာဂါေတြျဖစ္ႏိုင္ေျခနည္းပါးၿပီး အသက္ပိုရွည္မယ္ဆိုတာကိုေတာ႔ အျငင္းပြားဖြယ္မရွိပါဘူး။

play

၅။ ဘယ္ေနရာမွာမဆို လုပ္လို႔ရတယ္
 

ဝမ္းဗိုက္ၾကြက္သားေလ႔က်င္႔ခန္းျပဳလုပ္ျခင္းရဲ႕ ေကာင္းကြက္တစ္ကြက္ကေတာ႔ ဘယ္ေနရာမွာမဆို ျပဳလုပ္လို႔ရတာပါပဲ။ ဝမ္းဗိုက္ၾကြက္သားေလ႔က်င္႔ခန္းလုပ္ခ်င္ရံုနဲ႔ ခင္ဗ်ား Gym ကို တကူးတကသြားေနစရာမလိုပါဘူး။ ျမက္ဖ်ာတစ္ခ်ပ္ေပၚမွာ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ေနာက္ေစ႔ေနာက္မွာထားၿပီး လွဲအိပ္လိုက္၊ ျပန္ထလိုက္လုပ္ေပးတဲ႔ ေလ႔က်င္႔ခန္း (အရပ္အေခၚ ဘယ္လီရိုက္တာ) ကို ဘယ္ေနရာမွာမဆိုလုပ္လို႔ရျခင္းက ဝမ္းဗိုက္ၾကြက္သားေလ႔က်င္႔ခန္းလုပ္ေပးသင္႔တဲ႔ အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခုပါပဲ။
Source: PowerOfPositivity

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား