ေလ႔က်င္႔ခန္းလုပ္ျခင္းဟာ ခႏၶာကိုယ္က်န္းမာေရးကိုမ်ားစြာအေထာက္အကူျပဳႏိုင္တယ္ဆိုတာ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္တစ္ခုေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ Gym က အေျပးစက္ေပၚမွာအေျပးေလ႔က်င္႔ဖို႔ ဖိနပ္ႀကိဳးခ်ည္ ေတာ႔မယ္ဆိုရင္ ဦးေႏွာက္ကိုလည္း ဒီတိုင္းမထားခဲ႔ပါနဲ႔။ တကယ္တမ္းက်ေတာ႔ ေလ႔က်င္႔ခန္းလုပ္ျခင္းဟာ ဦးေႏွာက္ကိုလည္း အက်ိဳးျပဳႏိုင္ပါတယ္။

play

 

သုေတသန

အခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခုအတြင္းမွာ ႏွလံုးခုန္ႏႈန္းနဲ႔ ေခြ်းထြက္ႏႈန္းျမန္ဆန္လာေစတဲ႔ ေအရိုးဗစ္ေလ႔က်င္႔ခန္းဟာ ဦးေႏွာက္နဲ႕ ႏွလံုးက်န္းမာေရးကို အေထာက္အကူျပဳႏိုင္ပါတယ္။ "မၾကာေသးမီက ျပဳလုပ္ခဲ႔တဲ သုေတသနတစ္ခုမွာေတာ႔ ေအရိုးဗစ္ကစားနည္းဟာ ဦးေႏွာက္အေပၚေကာင္းမြန္တဲ႔အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြ သိသိသာသာရွိေနေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါတယ္" လို႔ Business Insider ကလည္း ဆိုပါတယ္။

play

 

အဲဒီေနာက္ဆံုးသုေတသနဟာ ရင္သားကင္ဆာေရာဂါဒဏ္ကေန မေသဘဲလြတ္ေျမာက္လာသူေတြရဲ႕မွတ္ဉာဏ္အေပၚ ေအရိုးဗစ္ကစားနည္းေတြရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ဘယ္ေလာက္ရွိလဲဆိုတာကို တိုင္းတာခဲ႔တာျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ႔ အဲဒီလို ရင္သားကင္ဆာကိုကုသဖို႔အတြက္ ကီမိုေဆးေတြေသာက္ထားရတဲ႔လူနာေတြမွာ "chemo brain" လို႔ေခၚတဲ႔ ယာယီမွတ္ဉာဏ္ ေပ်ာက္ဆံုးျခင္းနဲ႔ အာရံုစူးစိုက္ႏိုင္မႈေလ်ာ႔က်ျခင္း ေဝဒနာေတြျဖစ္လာေစႏိုင္လို႔ပါပဲ။ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္း၊ ေရကူးျခင္းနဲ႔ ေအရိုးဗစ္ေလ႔က်င္႔ခန္းေတြက အဲဒီေရာဂါလကၡဏာေတြေပ်ာက္ကင္းေအာင္ ကူညီလုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္း ရွိမရွိကို တိုင္းတာခဲ႔တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘယ္လိုစမ္းသပ္တိုင္းတာခဲ႔လဲ

play
 

ေလ႔လာသူေတြဟာ ရင္သားကင္ဆာေဝဒနာရွင္ေဟာင္း အေယာက္ (၃၀၀) ခန္႔ကို သူတို႔ရဲ႕ေန႔စဥ္လႈပ္ရွားမႈေတြကိုတိုင္းတာဖို႔ accelerometer (အျမန္ႏႈန္းတိုင္းကိရိယာ) ေတြေပးအပ္ခဲ႔ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး iPad app တစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ႔ BrainBaseline ကိုလည္း ေန႔စဥ္သံုုးေစခဲ႔ပါတယ္။ အဲဒီ app ထဲမွာပါတဲ႔ ဉာဏ္စမ္းေမးခြန္းေလးေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕အာရံုစူးစိုက္မႈနဲ႔ မွတ္ဉာဏ္ကို တိုင္းတာေပးႏိုင္ပါတယ္။

တစ္ပတ္ေလာက္ၾကာေတာ႔ ေန႕စဥ္ေလ႔က်င္႔ခန္းလုပ္တဲ႔ ကင္ဆာေဝဒနာရွင္ေဟာင္းေတြဟာ ေလ႔က်င္႔ခန္း လုံးဝမလုပ္တဲ႔ေဝဒနာရွင္ေတြနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ရင္ အရင္ကေလာက္  ေမာပန္းမလြယ္ေတာ႔တာကုိ သိသိသာသတိထားမိလာၾကပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး app ေပၚမွာကစားရတဲ႔ ဉာဏ္စမ္းေမးခြန္း (quizz) ေတြကိုလည္း ပိုမိုေကာင္းမြန္စြာေျဖဆိုႏိုင္လာပါတယ္တဲ႔။

"ဒီေတာ႔ ကင္ဆာေရာဂါရွင္ေတြကိုေပးခ်င္တဲ႔ သတင္းစကားကေတာ႔ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားေနဖို႔ပါပဲ" Illinois တကၠသိုလ္က ေလ႔က်င္႔ခန္းဆိုင္ရာစိတ္ပညာ ပါေမာကၡ Diane Ehlers က ဆိုပါတယ္။ အခ်ိန္ရက္သတၱပတ္တစ္ခုၾကာတဲ႔ သုေတသနေလ႔လာမႈဟာ ကင္ဆာလူနာေတြအေပၚ ေလ႔က်င္႔ခန္းလုပ္ျခင္းရဲ႕က်န္းမာေရးအက်ိဳးေက်းဇူးေတြကို ဆက္လက္ေလ႔လာႏိုင္ေအာင္ အေထာက္အပံ႕ေပးခဲ႔ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အသက္အရြယ္မေရြး၊ လူေကာင္း/လူနာမေရြး လႈပ္လႈပ္ရွားရွားလုပ္ေပးတာဟာ မွားဖြယ္ေတာ႔မရွိပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး သုေတသနကေဖာ္ျပေနတဲ႔ ေလ႔က်င္႔ခန္းလုပ္ျခင္းရဲ႕ ေကာင္းမြန္တဲ႔အာနိသင္ေတြဟာ အျငင္းပြားဖြယ္မရွိပါဘူး။

ခင္ဗ်ားကိုယ္တိုင္ေကာ စမ္းသပ္ၾကည္႔ဖို႔ ရယ္ဒီပဲလား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလ႔က်င္႔ခန္းလုပ္ၿပီဆိုရင္ ေလ႔က်င္႔ခန္းရဲ႕ ေကာင္းမြန္တဲ႔ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကို ခ်က္ခ်င္းျမင္ေတြ႕ရမွာပါ။ ဥပမာ.. စိတ္ေရာ၊ ကိုယ္ပါ ဖ်တ္လတ္လာတာမ်ိဳးေပါ႔။

အျခားအက်ိဳးေက်းဇူးေတြျဖစ္တဲ႔ မွတ္ဉာဏ္ပိုေကာင္းလာျခင္းလိုမ်ိဳးကေတာ႔ သိသိသာသာေျပာင္းလဲလာဖို႔ အခ်ိန္ပိုယူပါလိမ္႔မယ္။ အေကာင္းဆံုးကေတာ႔ ေအရိုးဗစ္ေလ႔က်င္႔ခန္းကို တစ္ႀကိမ္ကို (၄၅) မိနစ္ေလာက္ၾကာေအာင္ ေန႕စဥ္ပံုမွန္လုပ္ေပးတာပါပဲလို႔ေတာ႔ ကြ်မ္းက်င္သူေတြက အၾကံျပဳထားပါတယ္။ အထူးသျဖင္႔ အသက္ (၅၀) နဲ႔အထက္ လူႀကီးေတြလုပ္ေပးသင္႔ပါတယ္တဲ႔။

Source: Reader's Digest

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
Video