AD
AD
AD

ေထာပတ္သီးတို႔၊ အုန္းဆီတို႔၊ ေထာပတ္တို႔လိုပါပဲ။ ၾကက္ဥစားျခင္းမွာ က်န္းမာေရးအက်ိဳးအာနိသင္ေတြ အမ်ားႀကီးရေစႏိုင္ေပမယ္႔ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကိုလက္စထေရာမ်ားတယ္ထင္ၿပီး ေၾကာက္ၾကပါတယ္။ တကယ္တမ္းလည္း ၾကက္ဥစားျခင္းမွာ အက်ိဳးအာနိသင္ေတြအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ၾကက္ဥအႏွစ္ထဲမွာ သံဓာတ္နဲ႔ ကယ္လ္ဆီယမ္လို ဗိုက္တာမင္ေတြ ၾကြယ္ဝစြာ ပါဝင္ေနခ်ိန္မွာ ၾကက္ဥအကာမွာေတာ႔ ပရိုတိန္းဓာတ္ေတြ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ေနပါတယ္။

play

 

၁။ အာဟာရဓာတ္ၾကြယ္ဝတယ္

ၾကက္ဥစားရင္ အႏွစ္ေကာ၊ အကာေကာ စားပါ။ ၾကက္ဥအႏွစ္မွာ ၾကက္ဥတစ္လံုးရဲ႕သံဓာတ္နဲ႕ ကယ္လ္ဆီယမ္ဓာတ္ (၉၀) ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ပါဝင္ၿပီး ၾကက္ဥအကာမွာေတာ႔ ၾကက္ဥရဲ႕ ပရိုတိန္းဓာတ္ေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ ၾကက္ဥတစ္လံုးမွာ (ဗိုက္တာမင္စီကလြဲရင္) ခႏၶာကိုယ္မွာေန႕စဥ္လိုအပ္တဲ႔ အာဟာရဓာတ္ေတြ ျပည္႔စံုစြာပါဝင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင္႔ မနက္စာအျဖစ္ ၾကက္ဥ (၂) လံုး၊ ေပါင္မုန္႔တစ္ခ်ပ္နဲ႔ ေရွာက္ခ်ိဳသီး ေဖ်ာ္ရည္ေလးတစ္ခြက္ေသာက္ေပးမယ္ဆိုရင္္ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ လိုအပ္္တဲ႔ အာဟာရဓာတ္အားလံုးကို ရရွိမွာပါ။

၂။ ဝိတ္က်ေစတယ္

play
 

ၾကက္ဥစားျခင္းဟာ တျခားအစားအစာေတြစားျခင္းထက္ ဗိုက္ပိုျပည္႔ေစပါတယ္။ ဝါရွင္တန္တကၠသိုလ္က သုေတသီေတြရဲ႕ ေလ႔လာမႈတစ္ခုအရေတာ႔ ပရိုတိန္း (၃၀) ရာခိုင္ႏႈန္း ပါဝင္တဲ႔ အစားအေသာက္ေတြကို စားျခင္းက ပရိုတိန္း (၁၅) ရာခိုင္ႏႈန္း ပါဝင္တဲ႔အစားအေသာက္ေတြကို စားျခင္းထက္ ကယ္လိုနီပိုနည္းေစပါတယ္လို႔ဆုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ပရုိတိန္းပါဝင္မႈမ်ားတဲ႔ ၾကက္ဥလုိမ်ိဳး အစားအေသာက္ေတြကို စားသံုးျခင္းက ဗိုက္ဆာျခင္းကို ပိုမိုေလ်ာ႔နည္းေစၿပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ဆင္းေစပါတယ္။

၃။ ဦးေႏွာက္အားေကာင္းေစတယ္

ၾကက္ဥမွာ Choline (ခိုလင္း) ဆိုတဲ႔ အာဟာရဓာတ္တစ္မ်ိဳးပါဝင္ပါတယ္။ Choline ဟာ ဦးေႏွာက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ႔ အာဟာရဓာတ္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ၾကက္ဥတစ္လံုးမွာ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး ေန႕စဥ္လိုအပ္တဲ႔အာဟာရဓာတ္ (၂၈) ရာခိုင္ႏႈန္းကို ျဖည္႔ဆည္းေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ကိုယ္ဝန္သည္အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္ေတာ႔ ၾကက္ဥဟာ မျဖစ္မေန စားသံုးေပးသင္႔တဲ႔ အာဟာရ ဓာတ္တစ္မ်ိဳးပါပဲ။

၄။ သံဓာတ္ျပည္႔ဝေစတယ္

play
 

ၾကက္ဥဟာ သံဓာတ္ၾကြယ္ဝတဲ႕အစားအစာတစ္မ်ိဳးလည္းျဖစ္ပါတယ္။ သံဓာတ္ကေတာ႔ ေဟမိုဂလိုဘင္လို႔ေခၚတဲ႔ ေသြးနီဥဆဲလ္ေတြ ထုတ္လုပ္ေရးအတြက္ အဓိကေနရာကလုပ္ေဆာင္ပါတယ္။ ေဟမိုဂလိုဘင္ မရွိရင္ ေသြးေတြဟာ အဆုတ္ထဲက ေအာက္ဆီဂ်င္ကို က်န္ရွိတဲ႔ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္းေတြဆီကို မပို႔လႊတ္ႏိုင္ပါဘူး။ ေအာက္ဆီဂ်င္မရတဲ႔ဆဲလ္ေတြဟာ အလုပ္မလုပ္ႏိုင္ေတာ႔သလို ဆက္လက္ရွင္သန္ႏိုင္စြမ္းလည္း မရွိေတာ႔ပါဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ လူ႔ခႏၶာကုိယ္မွာ သံဓာတ္ျပည္႔ဝေနဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ ၾကက္ဥ တစ္လံုးမွာ လူတစ္ေယာက္အတြက္ ေန႔စဥ္လိုအပ္တဲ႔ သံဓာတ္ (၁၂) ရာခိုင္ႏႈန္း ပါဝင္ပါတယ္။

၅။ မ်က္စိအားေကာင္းေစတယ္

play
 

ေဆးပညာရွင္ေတြရဲ႕အဆိုအရေတာ႔ ၾကက္ဥ၊ ဟင္းႏုႏြယ္ရြက္၊ ပန္းေဂၚဖီစိမ္း တို႔ကိုစားေပးျခင္းဟာ မ်က္စိတိမ္စြဲျခင္းမျဖစ္ေအာင္ (၂၀) ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္တဲ႔။ ၾကက္ဥေတြမွာ antioxidant ေတြနဲ႔ တျခားလိုအပ္တဲ႔ အာဟာရဓာတ္ေတြလည္း ၾကြယ္ဝပါတယ္။ ဒါေတြဟာ အျမင္အာရံုအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ႔ အာဟာရရင္းျမစ္တစ္မ်ိဳးပါပဲ။ ဒီေတာ႔ ပံုမွန္သာ မွီဝဲေပးမယ္ဆိုရင္ အသက္အရြယ္ရခ်ိန္္မွာ ျဖစ္တတ္တဲ႔ မ်က္စိကြယ္ျခင္းကိုျဖစ္ေစတဲ႔ ၾကြက္သားယိုယြင္းျခင္းကိုလည္း တားဆီးေပးပါတယ္။

Source: Stylecraze

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
AD

AD