Health: အဝလြန္ေရာဂါကို တိုက္ဖ်က္ဖို႔ ေသာက္ေပးသင္႔တဲ႔ အရည္ (၄) မ်ိဳး

အခ်ိဳဓာတ္ၾကြယ္ဝၿပီး ကာဘိုဟိုက္ဒရိတ္မ်ားတဲ႔ အခ်ိဳရည္ေတြကေတာ႔ လူကို ဝိတ္က်ေစမွာမဟုတ္ပါဘူး။

ေဆးသုေတသီေတြရဲ႕အဆိုအရဆိုရင္ အဝလြန္ေရာဂါဟာ ကမၻာကိုခ်ိန္းေျခာက္လာေနတဲ႔႔ ေရာဂါတစ္မ်ိဳးျဖစ္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြ ေန႕စဥ္စားေသာက္ေနတဲ႔ အစားအစာေတြထဲက ျပည္႔ဝဆီေတြ၊ ဓာတုေဆးေတြက ခႏၶာကိုယ္ကို မူမမွန္ေသာနည္းနဲ႔ အဝလြန္ေစပါတယ္။

play

 

ဒီေရာဂါကိုတိုက္ဖ်က္ဖို႔အတြက္ ကိုယ္႔ရဲ႕ထမင္းပန္းကန္ထဲမွာ ဘာေတြပါမလဲ (ကိုယ္ေန႔စဥ္ ဘယ္လို အစားအစာေတြကို စားမလဲ) ဆုိတာကိုပဲ ၾကည္႔ေနလို႔မရပါဘူး။ ကိုယ္ရဲ႕ဖန္ခြက္ထဲမွာ ဘာရွိေနမလဲဆိုတာကိုလည္း ၾကည္႔ဖို႔လိုပါတယ္။ ဂတ္စ္ပါတဲ႔အခ်ိဳရည္ေတြ၊ စြမ္းအားျဖည္႔အခ်ိဳရည္ေတြက အခ်ိဳဓာတ္ၾကြယ္ဝၿပီး ကာဘိုဟိုက္ဒရိတ္မ်ားတဲ႔အတြက္ လူကို ဝိတ္က်ေစမွာမဟုတ္ပါဘူး။ က်န္းမာေရးအတြက္ အေသာက္သင္႔ဆံုးအရည္ေတြကေတာ႔....

၁။ ေရ

play
 

ေရဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ခႏၶာကိုယ္အတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ႔ ဘဘာဝကေပးတဲ႔ လက္ေဆာင္တစ္မ်ိဳးပါ။ ေနာက္ၿပီး ေရေသာက္ျခင္းက ဝိတ္က်ေစဖို႔အတြက္ အေကာင္းဆံုးေရြးခ်ယ္မႈတစ္ခုပါပဲ။ ဒါေၾကာင္႔ ေရကိုသာ မိမိရဲ႕အႏွစ္သက္ဆံုး အေဖ်ာ္ယမကာတစ္မ်ိဳးအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ဖို႔ စဥ္းစားလိုက္ပါ။

ခင္ဗ်ားရဲ႕ကိုယ္အေလးခ်ိန္ သိသိသာသာႀကီးေျပာင္းလဲလာတာကို ေတြ႕ရပါလိမ္႔မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ေရခ်ည္းပဲ ေသာက္ရတာ ညည္းေငြ႕တယ္ဆိုရင္ သံပုရာသီး၊ သခြားသီး၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး၊ ဖရဲသီးတို႔ထည္႔ၿပီး detox water ေလးေတြအျဖစ္ ဖန္တီးၿပီး ေသာက္လို႔လည္းရပါေသးတယ္။

၂။ အသီးအႏွံေဖ်ာ္ရည္

play
 

အေကာင္းဆံုးကေတာ႔ အိမ္မွာလုပ္တဲ႔ သစ္သီးဝလံေဖ်ာ္ရည္ကို ေသာက္ေပးတာပါပဲ။ ဒါေပမယ္႔ ဘူးသြပ္ထားတဲ႔ သစ္သီးေဖ်ာ္ရည္ကို ေသာက္ရင္လည္း အာနိသင္သိပ္မကြာပါဘူး။ သစ္သီးေဖ်ာ္ရည္ေတြမွာ ခႏၶာကိုယ္အတြက္လိုအပ္တဲ႔ အမွ်င္ဓာတ္နဲ႔ အာဟာရဓာတ္ေတြ ျပည္႔စံုၾကြယ္ဝစြာပါဝင္တဲ႔အတြက္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ဆင္းေစဖို႔အတြက္လည္း အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဆိုဒီယမ္ပါဝင္မႈနည္းတဲ႔ သစ္သီးဝလံကို ရွာေဖြႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။

၃။ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္း

play
 

ေရွးျမန္မာလူႀကီးေတြ အသက္ရွည္ရွည္ေနႏိုင္တာ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းကို စြဲစြဲျမဲျမဲေသာက္သံုးလို႔ လို႔လည္းဆိုၾကပါတယ္။ ဒါဟာျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတဲ႔အခ်က္တစ္ခ်က္ပါ။ အထူးသျဖင္႔ လက္ဖက္စိမ္း ေရေႏြးၾကမ္း (green tea) မွာဆိုရင္ ဇီဝကမၼစနစ္ကို ေထာက္ကူေပးႏိုင္ၿပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ဆင္းမႈကို ပိုမိုျမန္ဆန္ေစတဲ႔ ဓာတ္ေတြပါဝင္ပါတယ္။

အပူပဲေသာက္ေသာက္၊ ပ်ားရည္ေလးနဲ႔ေရာၿပီး အေအးပဲ ေသာက္ေသာက္ ေသာက္လို႔ေကာင္းပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြႏွစ္သက္တဲ႔ လက္ဖက္ေျခာက္အမဲခတ္တဲ႔ ေရေႏြးၾကမ္း (black tea) တို႔၊ အူးေလာင္လက္ဖက္ရည္ (oolong tea) တို႔ကလည္း တူညီတဲ႔ အာနိသင္ကို ေပးစြမ္းႏိုိင္ပါတယ္

၄။ ေကာ္ဖီခါးခါး

play
 

ေကာ္ဖီကို သၾကားနည္းနည္းပဲထည္႔ၿပီး ႏို႔၊ ႏို႕မႈန္႕ေတြမထည္႔ဘဲေဖ်ာ္ထားတဲ႔ ေကာ္ဖီခါး (black coffee) ဟာလည္း ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ဆင္းမႈကို အေထာက္အကူေပးႏိုင္တဲ႔ အရည္တစ္မ်ိဴးပါ။ ေကာ္ဖီခါးထဲမွာ ပမာဏမ်ားစြာပါဝင္တဲ႔ ကဖိန္းဓာတ္ဟာ ဆာေလာင္ျမြတ္သိပ္မႈကို ဖိႏွိပ္ထားတဲ႔အတြက္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ဆင္းေစပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခုက ေကာ္ဖီဟာ thermogenesis လို႔ေခၚတဲ႔ ခႏၶာကိုယ္အပူဓာတ္ကိုျဖစ္ေပၚေစၿပီး ဇီဝကမၼစနစ္ကုိ လႈံ႕ေဆာ္တဲ႔လုပ္ေဆာင္မႈကိုလည္း လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အခ်ိန္တိုင္းေတာ႔ မေသာက္နဲ႔ဦးေနာ္။ သိပၸံပညာရွင္ေတြရဲ႕အဆိုအရ ေကာ္ဖီိခါးကိုပဲ အျမဲေသာက္ေနရင္ စိတ္မမွန္တဲ႔သူျဖစ္ေနႏိုင္တယ္တဲ႔။

Source: Reader's Digest

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား