AD
AD
AD

တစ္ခါတေလမွာ ဆိတ္ၿငိမ္တဲ႔အရပ္ေဒသတစ္ခုမွာ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ေခါင္းေအးေအးထားၿပီး စဥ္းစားၾကည္႔ခဲ႔ဖူးတယ္ဆိုရင္ ေျခလ်င္လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ျခင္းကလည္း တီထြင္ဖန္တီးဉာဏ္ကို ႏႈိးဆြေပးႏိုင္္တယ္ဆိုတာကို သတိျပဳမိပါလိမ္႔မယ္။ အခုဆိုရင္ ခင္ဗ်ားရဲ႕အေကာင္းဆံုးလည္ရွည္ဖိနပ္တစ္ရံကို ႀကိဳးခ်ည္လိုက္ျခင္းဟာ ဦးေႏွာက္နဲ႔ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ အေကာင္္းဆံုး အေလ႔အထတစ္ခု ျဖစ္ေနပါတယ္။

play

 

သုေတသန

play

 

စတန္းဖို႔ထ္တကၠသိုလ္က ဘြဲ႕ရေက်ာင္းသားတစ္ဦးျဖစ္တဲ႔ Gregory Bratman ျပဳလုပ္ခဲဲ႔တဲ႔ ေလ႔လာမႈတစ္ခုမွာဆိုရင္ တစ္ေန႔တာရဲ႕ အခ်ိန္တစ္စိတ္တပိုင္းကို စိမ္းလန္းစိုေျပတဲ႔ေနရာေတြမွာ လမ္းေလွ်ာက္ဖို႔အတြက္ အသံုးျပဳခဲ႔တဲ႔လူေတြဟာ ၿမိဳ႕ျပေနထုိင္မႈမွာပဲ တစ္ေန႔တာကို အခ်ိန္ကုန္ခဲ႔သူေတြနဲ႔ ႏႈိင္းစာရင္ ပိုၿပီးေပ်ာ္ရႊင္သလို ရုပ္ရည္ေလးကလည္း ပိုမိုဆြဲေဆာင္မႈရွိပါသတဲ႔။

Bratman ပဲ ျပဳလုပ္ခဲ႔တဲ႔ ေနာက္ဆက္တြဲေလ႔လာမႈတစ္ခုမွာလည္း သစ္ပင္သစ္ေတာေတြၾကားမွာ ဆိတ္ၿငိမ္စြာ လမ္းေလွ်ာက္တဲ႔ လူေတြက ရႈပ္ေထြးတဲ႔ၿမိဳ႕ျပရဲ႕လမ္းေတြမွာ လမ္းေလွ်ာက္သူေတြထက္စာရင္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာက်န္းမာေရးမွာ ပိုမိုေကာင္းမြန္ ပါတယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။

play

 

အဲဒီေတြ႕ရွိခ်က္ေတြကိုအေျခခံၿပီး Bratman ဟာ New York Times သတင္းစာကို ေျပာၾကားခဲ႔တာကေတာ႔ ၿမိဳ႕ျပလူေနမႈ ဘဝမွာအသားက်ၿပီး စိတ္ကုန္ေနသူေတြအဖို႔ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ ထိေတြ႕လိုက္ျခင္းက လြယ္ကူလ်င္ျမန္တဲ႔ စိတ္ဖိစီးမႈ ေပ်ာက္ေဆးတစ္မ်ိဳးပါပဲတဲ႔။ စိတ္ခံစားခ်က္အေျခအေနကို ျမွင္႔တင္ေပးႏိုင္ရံုသာမက ေျခလ်င္လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းဟာ အေတြးေတြကို တည္ၿငိမ္ေစၿပီး စိတ္ေသာကေတြကိုလည္း ကင္းေဝးေစပါတယ္။

တခ်ိဳ႕လူေတြကေတာ႔ ေျခလ်င္လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းကို ကိုယ္ကာယေလ႔က်င္႔ခန္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ ေလ႔လာမႈ တစ္ခုမွာလည္း Gym ထဲမွာ ကိုယ္ကာယေလ႔က်င္႔ခန္းလုပ္တာထက္ အျပင္ဘက္မွာ အခ်ိန္ရွည္ၾကာ လမ္းေလွ်ာက္တာက လူေတြကို ပိုမိုႏိုးၾကားသြက္လက္ေစၿပီး ပိုမိုထိေရာက္မႈလည္း ရွိပါတယ္။

play

 

ေျခလ်င္လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းရဲ႕ ကုသႏိုင္စြမ္းက စိတ္ေရာဂါသည္ေတြကိုပါ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈရွိခဲ႔ပါတယ္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တံုးက သုေတသနတစ္ခုမွာဆိုရင္ ျပင္းထန္ဆိုးရြားတဲ႔ စိတ္ဓာတ္က်ေရာဂါ ခံစားေနရသူေတြဟာ ပံုမွန္ေလးလမ္းေလွ်ာက္ေပးျခင္းျဖင္႔ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္မဲ႔တဲ႔ အေတြးေတြနဲ႔ မိမိကိုယ္ကိုယ္ သတ္ေသလိုတဲ႔စိတ္ေတြ ကင္းေဝးသြားေၾကာင္း သုေတသီေတြက ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ႔ပါတယ္။

ေတာင္တန္းေတြေပၚမွာ လမ္းေလွ်ာက္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေတာအုပ္ထဲမွာ ခဏလမ္းေလွ်ာက္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေျခလ်င္လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းလို ကိုယ္ကာယေလ႔က်င္႔ခန္းေတြဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ စဥ္းစားႏိုင္စြမ္းနဲ႔ မွတ္ဉာဏ္ကို ျမွင္႔တင္ေပးသလို ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းကိုလည္း တိုးတက္ေစပါတယ္။

Source: Reader's Digest

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
AD
AD