AD
AD
AD

တကယ္လို႔ ခင္ဗ်ားဟာ အိပ္ယာေပၚမွာ သက္ေတာင္႔သက္သာေလးလဲွေလ်ာင္းေနရင္း Mobile Legend ေလးတစ္ပြဲေလးေဆာ႔တာ၊ Facebook ေလး ခဏေလာက္ပြတ္တာဟာ ဘာအႏၱရာယ္မွ မရွိဘူးလို႔ ထင္ေနရင္ေတာ႔ အဲဒီအေတြးကို အခုပဲစြန္႕လႊတ္လိုက္ပါ။

play

အိပ္ယာထဲမွာ ဖုန္းပြတ္ျခင္းရဲ႕ဆိုးက်ိဳး

play
 

စမတ္ဖုန္းေတြ၊ တက္ဘလက္ေတြမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ႔ LED ဖန္သားျပင္ေတြဟာ ခင္ဗ်ားရဲ႕အိပ္စက္ျခင္းသံသရာ (sleep cycle) ကို ဆိုးရြားစြာအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈရွိႏိုင္ပါတယ္။ အိပ္ခါနီး Facebook ခဏပြတ္တာ၊ Candy Crash ေလးခဏေဆာ႔တာေတြဟာ ခင္ဗ်ားရဲ႕အိပ္စက္ျခင္းကို ထိခိုက္ေစတဲ႔ အေၾကာင္းရင္းေတြထဲက တခ်ိဳ႕ပါပဲ။

ဒီေတာ႔ အခုဆိုရင္ ညေနပိုင္းအခ်ိန္ေတြမွာ စမတ္ဖုန္းကထြက္တဲ႔ အျပာေရာင္အလင္း (blue light) ကိုေလွ်ာ႔ခ်ဖို႔ရာ အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခု ထပ္ရပါၿပီ။ BMJ Open ေဆးပညာဂ်ာနယ္ထဲမွာ ေဖာ္ျပခဲ႔တဲ႔ ေလ႔လာမႈတစ္ခုဟာဆိုရင္ အသက္ (၁၆) ႏွစ္ ကေန (၁၉) ႏွစ္ၾကား ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံသား အေယာက္ (၁၀၀၀၀) ကို သုေတသနျပဳလုပ္ခဲ႔တာျဖစ္ပါတယ္။

သုေတသနျပဳလုပ္ခဲ႔

play
 

သူတို႔ရဲ႕ေလ႔လာေတြ႕ရွိခ်က္ေတြအရေတာ႔ အိပ္ယာမဝင္ခင္ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေတြကို အသံုးမ်ားေလေလ၊ အိပ္လို႔မရတဲ႔ေရာဂါ (insomnia) ျဖစ္ႏိုင္ေျခမ်ားေလေလ ဆိုတာပါပဲ။ ဒီျဖစ္ရပ္ကို (ထိေတြ႕မႈမ်ားျပားျခင္းေၾကာင္႔ ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္) dose-response relationship လို႔လည္း ေခၚပါတယ္။

"ဆယ္ေက်ာ္သက္အားလံုးနီးပါးဟာ အိပ္ယာမဝင္ခင္ နာရီပိုင္းအနည္းငယ္အလိုမွာ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းတစ္ခု သို႔မဟုတ္ တစ္ခုထက္ပိုၿပီး အသံုးျပဳၾကတယ္လို႔ သိထားရပါတယ္" လို႔ ေနာ္ေဝးသိပၸံပညာရွင္ေတြက ေရးသားခဲ႔ၾကပါတယ္။ "အဲဒီလို လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေတြကို အခ်ိန္ၾကာရွည္သံုးစြဲျခင္းက SOL လို႔အတုိေကာက္ေခၚတဲ႔ အိပ္ေမာက်သြားဖို႔ လိုအပ္တဲ႔ၾကာခ်ိန္တို႔၊ အိပ္ေရးမဝျခင္းတို႔နဲ႔ တိုက္ရိုက္ဆက္ႏြယ္ေနပါတယ္။ အိပ္စက္ခ်ိန္နဲ႔ အီလက္ထေရာနစ္မီဒီယာေတြ သံုးစြဲခ်ိန္ၾကားခ်ိန္ အခ်ိဳးခ်ၾကည္႔လိုက္လို႔ အီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္း သံုးစြဲခ်ိန္က ပိုမ်ားေနမယ္ဆိုရင္ အိပ္စက္ျခင္းနဲ႔ ဆက္ႏြယ္တဲ႔ေရာဂါေတြ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္"

အျပာေရာင္အလင္းရဲ႕သက္ေရာက္မႈ

play
 

ၿပီးခဲ႔တဲ႔ သုေတသနေတြမွာလည္း လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေတြကထြက္တဲ႔ အျပာေရာင္အလင္း (blue Light) ဟာ ဦးေႏွာက္ကိုႏႈိးဆြေပးႏိုင္ၿပီး အိပ္ယာထဲမွာ ဟိုလွိမ္႔၊ ဒီလွိမ္႔ျဖစ္ေစေၾကာင္း ေဖာ္ျပေနပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အဲဒီသုေတသနကေဖာ္ျပေနတာက လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေတြက ထုတ္လႊင္႔တဲ႔ လွ်ပ္စစ္သံလိုက္လႈိင္းေတြက ေခါင္းကိုက္ျခင္းနဲ႔ ၾကြက္သားနာက်င္ျခင္းကို ျဖစ္ေစတဲ႔ အေၾကာင္းရင္းေတြနဲ႔လည္း ဆက္စပ္ေနႏိုင္ေၾကာင္းေျပာပါတယ္။ ဒါကပဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ႏိုးေနေစတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

"အိပ္စက္ျခင္းနဲ႔ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေတြၾကားက ဆက္ႏြယ္မႈကို ရွင္းျပထားတဲ႔ နည္းလမ္းေတြအမ်ားႀကီးွရွိေနႏိုင္ပါတယ္" လို႔ ဒီသုေတသနရဲ႕ သုေတသီေတြကဆုိပါတယ္။ "မီဒီယာေတြဟာ သံုးစြဲသူကို အခ်ိန္ကုန္လို႔ကုန္သြားမွန္းမသိေအာင္ ဆြဲေဆာင္ထားႏိုင္တဲ႔သဘာဝနဲ႔ အိပ္စက္ျခင္းကို အေႏွာင္႔အယွက္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအေႏွာင္႔အယွက္ ေတြေၾကာင္႔လည္း အိပ္စက္ျခင္းပံုစံကို အေႏွာင္႔အယွက္ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္"

ဒါေၾကာင္႔ ေခါင္းအံုးကိုထိလိုက္တာနဲ႔ အိပ္ေပ်ာ္ခ်င္ရင္ေတာ႔ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ႀကိဳးစားဖတ္ၾကည္႔ပါ။ ဒါမွမဟုတ္ ဒိုင္ယာရီ ေရးၾကည္႔ပါ။ ဒါမွမဟုတ္ အိပ္ယာမဝင္ခင္ တစ္နာရီေလာက္အလိုမွာ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္း ေကာင္းေကာင္းတစ္ခြက္ေလာက္ ေသာက္ၾကည္႔ပါ။ ဒီလိုျပဳလုပ္ျခင္းျဖင္႔ ဦးေႏွာက္လုပ္ေဆာင္မႈေတြကို ေႏွးေကြးလာေစၿပီး အိပ္ေကာင္းျခင္းနဲ႔ အိပ္ရေစႏိုင္ပါတယ္။

Source: Reader's Digest

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
AD

AD