AD
AD
AD

Monday blues (တနလၤာေန႔ ပ်င္းရိျခင္း) ထဲမွာ တနဂၤေႏြေန႕မွာ ေဘာ္ဒါေတြနဲဲ႔ တစ္ခြက္တစ္ဖလားခ်မိရာကေန လက္လြန္သြားလို႔ အရက္နာက်ေနတာလည္း ပါႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီလို အရက္နာက်ၿပီဆိုရင္ ေမာပန္းျခင္း၊ ေခါင္းကိုက္ျခင္း၊ မူးေဝျခင္း၊ ေရငတ္ျခင္းတို႔ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေအာက္မွာေဖာ္ျပထားတာကေတာ႔ သက္ေသခိုင္လံုစြာရွိတဲ႔ သိပၸံနည္းက် အရက္နာက်ကုသနည္းေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။

၁။ အရက္ပမာဏကို ထိန္းခ်ဳပ္ပါ

play
 

အရက္နာမက်ခ်င္ရင္ေတာ႔ အရက္ေလွ်ာ႔ေသာက္တာက အလြယ္ကူဆံုးနည္းလမ္းပါပဲ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ႔ ခင္ဗ်ားေသာက္တဲ႔ အရက္ခြက္ေရကိုလိုက္ၿပီး အရက္နာက်ျခင္းရဲ႕ ျပင္းထန္မႈလယ္ဗယ္ကလည္း ေျပာင္းလဲသြားမွာျဖစ္လို႔ပါပဲ။ ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္၊ လိင္၊ ေနာက္ဆံုးစားခဲ႔တဲ႔ အစားအေသာက္၊ ေသာက္ခဲ႔တဲ႔အရက္အမ်ိဳးအစား၊ ေသာက္ခဲ႔တဲ႔ၾကာခ်ိန္ အစရွိတဲ႔အခ်က္ေတြကိုလည္း ထည္႔သြင္းစဥ္းစားရမွာ ျဖစ္ေပမယ္႔ အရက္ခြက္ေရကို ထိန္းႏိုင္ရင္ အရက္နာက်ျခင္းရဲ႕ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးေတြကိုလလည္း ထိန္းႏိုင္မွာ အေသအခ်ာပါပဲ။

၂။ Congener ပါဝင္မႈမ်ားတဲ႔ အရက္ေတြကို ေရွာင္ပါ

play

Congener ဆိုတာ အရက္အခ်ဥ္ေဖာက္တဲ႔ျဖစ္စဥ္မွာ ထြက္လာတဲ႔ ဓာတုအဆိပ္အေတာက္ပစၥည္းေလးေတြျဖစ္ၿပီး အရက္ အမ်ိဳးအစားကိုလိုက္ၿပီး ပါဝင္တဲ႔ပမာဏ ကြဲျပားပါတယ္။ ေလ႔လာမႈတခ်ိဳ႕က ေတြ႕ရွိခဲ႔တာကေတာ႔ congener အေျမာက္အမ်ား ပါဝင္တဲ႔ အရက္ေသာက္ျခင္းဟာ အရက္နာက်ျခင္းရဲ႕ၾကာခ်ိန္နဲ႔ ျပင္းထန္မႈကိုလည္း တိုးျမင္႔ေစပါတယ္တဲ႔။

Congener ပါဝင္မႈနည္းပါးတဲ႔ အရက္ေတြကေတာ႔ ေဗာ႔ဒ္ကာ၊ ဂ်င္ နဲ႔ ရမ္အရက္တို႔ျဖစ္ၿပီး အဲဲထဲမွာမွ ေဗာ႔ဒ္ကာအရက္မွာဆိုရင္ congener မပါသေလာက္ပါပဲ။ ဒါေပမယ္႔ တက္ကီလာ၊ ဝီစကီ နဲ႔ ေကာ႔ညက္အရက္တို႔ကေတာ႔ congener ပါဝင္မႈ ျမင္႔မားပါတယ္။ အျမင္႔မားဆံုးကေတာ႔ bourbon ဝီစကီပါပဲ။

၃။ မနက္စာေကာင္းေကာင္းစားပါ

play
 

ညဘက္အရက္ေသာက္ထားၿပီးရင္ အာဟာရတန္ဖိုးျမင္႔မားတဲ႔ မနက္စာေကာင္းေကာင္းစားလိုက္ျခင္းက အရက္နာက်ျခင္းကို သက္သာေစတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ႔ မနက္စာေကာင္းေကာင္း စားျခင္းက ေသြးတြင္းအခ်ိဳဓာတ္ကို ထိန္းညွိေပးလို႔႔ပါပဲ။ ေသြးတြင္းအခ်ိဳဓာတ္ေလ်ာ႔နည္းျခင္းေၾကာင္႔ အရက္နာက်ေဝဒနာခံစားရတာေတာ႔ မဟုတ္ေပမယ္႔ အဲဒီ (၂) ခုက ဆက္ႏြယ္ေနတာေတာ႔ အမွန္ပါပဲ။

ေနာက္ၿပီး အရက္နာက်ျခင္းရဲ႕လကၡဏာေတြျဖစ္တဲ႔ ေခါင္းမူးျခင္း၊ ေမာပန္းျခင္း၊ အားနည္းျခင္းတို႔ကလည္း ေသြးတြင္းအခ်ိဳဓာတ္ နည္းျခင္းနဲ႔ တိုက္ရိုက္ပတ္သက္ ေနပါတယ္။ ဒါ႔အျပင္ အာဟာရတန္ဖိုးျပည္႔ဝတဲ႔ မနက္စာတစ္နပ္မွာ ဗိုက္တာမင္၊ သတၳဳဓာတ္နဲ႔ အာဟာရဓာတ္ေတြပါဝင္တဲ႔အတြက္ အရက္နာက်ျခင္းကို ေကာင္းေကာင္းတိုက္ဖ်က္ေပးႏိုင္မွာပါ။

၄။ အိပ္ေရးဝေအာင္အိပ္ပါ

play
 

အရက္အလြန္အကြ်ံေသာက္ျခင္းဟာ အိပ္စက္ျခင္းျဖစ္စဥ္နဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ကို အေႏွာင္႔အယွက္ေပးႏိုင္တဲ႔အတြက္ အရက္နာမက်ခ်င္ရင္ အိပ္ေရးဝေအာင္ အိပ္တာက အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ အရက္ကို အတိုင္းအထြာနဲ႔ ခ်င္႔ခ်ိန္ေသာက္ရင္ အိပ္စက္ျခင္းကို ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစတယ္ ဆိုေပမယ္႔ အလြန္အကြ်ံေသာက္ရင္ေတာ႔ အိပ္စက္ျခင္းျဖစ္စဥ္ေတြကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အရက္ေသာက္ထားၿပီး အိပ္ေရးပါပ်က္မယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ခင္ဗ်ားရဲ႕အရက္နာက်ျခင္းက ပိုမိုဆိုးရြားပါလိမ္႔မယ္။

၅။ ေရမ်ားမ်ားေသာက္ပါ

play

အရက္ဆိုတာ ေတေဇာဓာတ္မ်ားျပားတဲ႔ အရည္တစ္မ်ိဳးျဖစ္လို႔ အရက္ေသာက္ၿပီးရင္ ေရကေတာ႔ငတ္မွာပါပဲ။ ဒါေၾကာင္႔လည္း ေရွးကဆရာ႔ဆရာ ယာမကာလုလင္ႀကီးေတြက "ေရမေရာရင္ အေသေစာမယ္" လို႔ဆိုခဲ႔ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ အရက္ေသာက္ရင္ ေရမ်ားမ်ားေရာေသာက္တာက တစ္က႑ျဖစ္သလို အရက္ေသာက္ၿပီးသြားရင္လည္း ခႏၶာကိုယ္ထဲကို ေရဓာတ္မ်ားမ်ား ျပန္ျဖည္႔ေပးဖို႔က တစ္က႑ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ အရက္နာၾကၿပီလို႔ ခံစားရၿပီဆိုရင္ ေရတစ္ဘူးသာေဘးနားခ်ထားၿပီး တစြတ္စြတ္ေသာက္ေနလိုက္ပါ။

Source: healthline

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
AD

AD