မၾကာေသးမီက ျပဳလုပ္ခဲ႔တဲ႔ ေလ႔လာမႈေတြမွာ ေဖာ္ျပေနတာက အရက္ကို ပမာဏအနည္းငယ္ ခ်င္႔ခ်ိန္ေသာက္သံုးမယ္ဆိုရင္ က်န္းမာေရးအက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ရရွိႏိုင္ၿပီး အသက္လည္းပိုရွည္ေစပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တံုးကေတာ႔ ကမၻာ႔ က်န္းမာေရးအဖြဲ႕ႀကီးက ကင္ဆာျဖစ္ေစႏိုင္တဲ႔ ကာဆီႏိုဂ်င္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ၿပီး ဘယ္ေလာက္ပဲေသာက္ေသာက္ လူ႕ခႏၶာကိုယ္အတြက္ မေကာင္းပါဘူးလို႔ ေၾကညာခဲ႔ပါတယ္။ ဒီေတာ႔ အရက္ေသာက္ျခင္းက က်န္းမာေရးအတြက္ေကာင္းလား။ ဆိုးလား။

play

 

အရက္ေသာက္ျခင္းက က်န္းမာေရးအတြက္ေကာင္းလား။ ဆိုးလား

play
 

ဒီေမးခြန္းဟာ မၾကာေသးခင္ကမွ လူထုုၾကားမွာ အရက္စြဲျပႆနာရွိသူဦးေရ ပိုမိုျမင္႔တက္လာတဲ႔အေၾကာင္း အစီရင္ခံစာ တစ္ေစာင္နဲ႔အတူ ထပ္မံထြက္ေပၚလာခဲ႔႔ပါတယ္။ ဒီေမးခြန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တိက်တဲ႔ေဒတာေတြ မရွိေသးတဲ႔အတြက္ ေျဖရခက္တယ္လို႔ ေဘာ႔စတြန္ေဆးဝါးကုသေရးစင္တာက သုေတသီ Kenneth Mukamal က ေျပာၾကားခဲ႔ပါေသးတယ္။

ဒီလမွာပဲ ျပဳလုပ္ခဲ႔တဲ႔ေလ႔လာမႈတစ္ခုမွာ အရက္ကို ပမာဏနည္းနည္းေသာက္သံုးသူေတြဟာ အရက္လံုးဝမေသာက္တတ္သူေတြနဲ႔ ႏႈိင္းစာရင္ ေစာလ်င္စြာေသဆံုးႏိုင္ေျခကို ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလ်ာ႔က်ေစပါတယ္။ အရက္ကို ပမာဏနည္းနည္း ေသာက္သံုးတတ္သူေတြဟာ ႏွလံုးေရာဂါနဲ႔ ေသဆံုးႏိုင္ေျခ သိသိသာသာႀကီး ေလ်ာ႔က်လာတာကို ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ တစ္ပတ္ကို အရက္ (၃) ခြက္နဲ႔ ေအာက္ ေသာက္သံုးသူေတြမွာေတာ႔ ကင္ဆာေရာဂါနဲ႔ေသဆံုးႏိုင္ေျခ ေလ်ာ႔က်လာတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။

အရက္အလြန္အကြ်ံေသာက္သံုးသူေတြက်ေတာ႔ အေျခအေနက ေျပာင္းျပန္ပါပဲ။ သူတို႔မွာ ကင္ဆာေရာဂါနဲ႔ေသဆံုးႏိုင္ေျခ (၂၇) ရာခိုင္ႏႈန္းပိုမ်ားၿပီး တျခားအေၾကာင္းရင္း တစ္ခုခုေၾကာင္႔ ေသဆံုးႏိုင္ေျခ (၁၁) ရာခိုင္ႏႈန္း ပိုမ်ားေနႏိုင္ပါတယ္။

play

 

"အရက္အလြန္အကြ်ံေသာက္ျခင္းက က်န္းမာေရးအတြက္ မေကာင္းဘူးဆိုတာကေတာ႔ ထင္ရွားေနပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတိုင္းကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ပါတယ္" Mukamal က ဆိုပါတယ္။ "အရက္ကို ပံုမွန္အတိုင္းအထြာနဲ႔ ေသာက္တတ္ၿပီး တစ္ခါတေလ လစ္မစ္ေလးကြ်ံမိရင္ေတာင္ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ မေကာင္းပါဘူး" လို႔လည္း ေျပာပါတယ္။

အရက္ကို အတိုင္းအထြာနဲ႔ေသာက္ျခင္းဟာ ဆီးခ်ိဳေရာဂါနဲ႔ ေလျဖတ္ေလငန္းေရာဂါကာကြယ္ေရးမွာလည္း တစ္ေထာင္႔ တစ္ေနရာက ပါဝင္ေနႏိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အမ်ိဳးသားေတြဆိုရင္ တစ္ပတ္ကို အရက္ (၁၄) ခြက္၊ အမ်ိဳးသမီးေတြဆိုရင္ တစ္ပတ္ကို (၉) ခြက္ ေသာက္ေပးမယ္ဆိုရင္ type 2 ဆီးခ်ိဳေရာဂါနဲ႔ ေသဆံုးႏိုင္ေျခ အနည္းဆံုးပါပဲတဲ႔။ ဒါေပမယ္႔ သတိထားဖို႔ အခ်က္တစ္ခ်က္ကေတာ႔ အရက္ဟာ ရင္သားကင္ဆာလိုမ်ိဳး တခ်ိဳ႕ကင္ဆာေရာဂါေတြနဲ႔လည္း ဆက္ႏြယ္ေနႏိုင္ပါတယ္တဲ႔။

play

 

အရက္ေသာက္ျခင္းဟာ အသက္အရြယ္ႀကီးရင္႔တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုလည္း သက္ေရာက္မႈရွိေနႏိုင္ပါတယ္။ ေဆးပညာရွင္ေတြရဲ႕ အဆိုအရဆိုရင္ အရက္ကို ပမာဏအနည္းငယ္ ေသာက္သံုးေပးမယ္ဆိုရင္ ဦးေႏွာက္ဆဲလ္ထိခိုက္ျခင္းေၾကာင္႔ ျဖစ္ပြားတဲ႔ မွတ္ဉာဏ္ထိခိုက္ျခင္းေရာဂါေတြကိုလည္း ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဇြန္လတံုးက ျပဳလုပ္ခဲ႔တဲ႔ သုေတသနတစ္ခုမွာ က်ေတာ႔ တစ္ပတ္မွာ အရက္ (၁၄) ခြက္နဲ႔ (၂၁) ခြက္ၾကား ေသာက္တဲ႔သူေတြ အသက္ (၇၀) ဝန္းက်င္ေရာက္ရင္ ဦးေႏွာက္ဆဲလ္ ပ်က္ဆီးႏိုင္ေျခ (၃) ဆပိုမ်ားေနတယ္လို႔ ဆိုျပန္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင္႔ အရက္ကို ေသာက္သင္႔/ မေသာက္သင္႔ဆိုတာရယ္၊ ဘယ္လိုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ဘယ္ေလာက္ပမာဏ ေသာက္သင္႔တယ္ ဆိုတာရယ္က ရႈပ္ေထြးတဲ႔ေမးခြန္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဖက္ဒရယ္ အစားအေသာက္ေရးရာ guidelines က အၾကံျပဳ ထားတာကေတာ႔ အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္ တစ္ေန႔ (၁) ခြက္၊ အမ်ိဳးသားေတြအတြက္ တစ္ေန႔ (၂) ခြက္ေလာက္ ေသာက္တာက ေဆးျဖစ္ဝါးျဖစ္သေဘာ ျဖစ္ေစႏိုင္လိမ္႔မယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ပမာဏေလွ်ာ႔ေသာက္ဖို႔ အၾကံျပဳထားတာက သူတို႔ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္က အယ္လ္ကိုေဟာကို ပိုမိုစုပ္ယူႏိုင္ၿပီး ဇီဝကမၼလုပ္ေဆာင္မႈေတြက်ေတာ႔ ပိုမိုေႏွးေကြးလို႔ပါပဲ။

Source: webmd

Postby

 

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
Video