AD
AD
AD

အရြယ္ေရာက္ၿပီး အေမရိကန္လူဦးေရ သန္း (၄၀) ေက်ာ္ဟာ စိတ္ေသာကေရာက္ျခင္းေဝဒနာကို ေတြ႕ၾကံဳခံစားေနရပါတယ္။ ဒီကိန္းဂဏန္းေတြဟာ တစ္ကမၻာလံုးအတိုင္းအတာနဲ႔ ၾကည္႔မယ္ဆိုရင္လည္း မနည္းလွပါဘူး။ စိတ္ေသာကေရာက္ျခင္းဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔မ်ိဳးဆက္ကို ကိုက္ခဲေနတဲ႔ ပိုးမႊားတစ္ေကာင္ဆိုလည္း မမွားပါဘူး။

play

 

စိတ္ေသာကေဝဒနာဟာ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ လာတတ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာ စိတ္ေသာကေဝဒနာ အႏုအရင္႔ေပါင္းစံုကို ခံစားေနရတဲ႔သူေတြကိုလည္း ေတြ႕ဖူးၾကမွာပါ။ စိတ္ေသာကေရာဂါ ျပင္းထန္လာရင္ စိတ္က်ေရာဂါအသြင္ ေျပာင္းလဲသြားတတ္ၿပီး အသက္ေသဆံုးသည္အထိ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ စိတ္ေသာကေရာက္ျခင္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ လက္ဖက္ရည္ေကာင္းေကာင္း တစ္ခြက္ပဲ လိုပါတယ္။

၁။ ဂ်င္း (ခ်င္း) လက္ဖက္ရည္

play
 

ဂ်င္းလက္ဖက္ရည္ဟာ စီရိုတိုနင္ (serotonin) နဲ႔ ဒိုပါမင္း (dopamine) ဆိုတဲ႔ ဓာတုပစၥည္းေတြကို လႈံ႕ေဆာ္ေပးၿပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕အာရံုစူးစိုက္မႈေတြ၊ မွတ္ဉာဏ္ေတြ၊ စိတ္ခံစားမႈေတြနဲ႔ အိပ္စက္ျခင္းေတြကို ပိုမိုေကာင္းမြန္လာေစပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး သူ႔မွာပါဝင္တဲ႔ antioxidant ေတြကလည္း ဦးေႏွာက္ကို ကင္ဆာဆဲလ္ေတြ မပ်ံ႕ျ့ပားႏိုင္ေအာင္ ကူညီကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ အဓိက အက်ိဳးေက်းဇူးကေတာ႔ ေမာပန္းႏြမ္းနယ္မႈေတြ၊ စိတ္ဖိစီးမႈကိုျဖစ္ေစတဲ႔ ေဟာ္မုန္းေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးျခင္းျဖင္႔ စိတ္ေသာကေတြကို ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းေပးႏိုင္တာပါပဲ။

ျပဳလုပ္နည္းကလည္း အထူးလြယ္ကူပါတယ္။ ဂ်င္းမႈန္႔ လက္ဖက္ရည္ဇြန္း (၁) ဇြန္း (သို႕) (၂) လက္မအရြယ္ခန္႔ ဂ်င္း (ခ်င္း) တက္တစ္ေတာင္႔ကို ေရေႏြးထဲမွာစိမ္ၿပီး ျပဳလုပ္ရံုပါပဲ။ (၅) မိနစ္နဲ႔ (၁၀) မိနစ္ၾကား ျပဳတ္ေပးမယ္ဆိုရင္ အေအးခံၿပီး ေသာက္သံုးႏိုင္ပါၿပီ။ အရသာပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ ပ်ားရည္နည္းနည္းထည္႔ၿပီး ေသာက္သံုးႏိုင္ပါတယ္။

 

၂။ လက္ဖက္စိမ္းေရေႏြးၾကမ္း (Green Tea)

 
play

လက္ဖက္စိမ္းေရေႏြးၾကမ္းထဲမွာေတာ႔ ကဖင္း (caffeine)၊ L-theanine နဲ႔ ခြန္အားတိုးေစတဲ႔ ဂုဏ္သတၱိေတြပါဝင္တဲ႔အတြက္ စိတ္ကိုတည္ၿငိမ္ေစၿပီး စိတ္ခံစားမႈကိုလည္း ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ သူ႕မွာပါဝင္တဲ႔ အမိုင္ႏိုအက္ဆစ္တစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ႔ theanine ဟာ စိတ္ေသာကေရာက္ျခင္းကို ေခ်မႈန္းတိုက္ဖ်က္ႏိုင္တဲ႔ serotonin နဲ႔ dopamine ဓာတ္ေတြထြက္လာေအာင္ ကူညီေပးႏိုင္ပါတယ္။

လက္ဖက္စိမ္းေရေႏြးၾကမ္းျပဳလုပ္နည္းကေတာ႔ Green tea တစ္ထုပ္ကို ေရေႏြးထဲမွာစိမ္ၿပီး (၃) မိနစ္ေလာက္ စိမ္ထားေပးလိုက္ရံုပါပဲ။ ၿပီးရင္ လက္ဖက္ေျခာက္ထုပ္ကို ဖယ္ထုတ္လိုက္ၿပီး သံပုရာရည္နဲ႔ ပ်ားရည္နည္းနည္းေရာေပးလိုက္ရံုပါပဲ။ ေန႕စဥ္ မနက္စာစားတိုင္း ေသာက္ေပးမယ္ဆိုရင္ စိတ္ေသာကကင္းေဝးေစႏိုင္မွာပါ။

၃။ စမုန္နက္လက္ဖက္ရည္

play
 

စမုန္နက္လက္ဖက္ရည္ကေတာ႔ အာရံုေၾကာေတြကိုတည္ၿငိမ္ေစၿပီး ေသာကကင္းေဝးေစပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး သူ႕မွာပါဝင္တဲ႔ အေငြ႕ျပန္လြယ္တဲ႔အဆီေတြမွာ anxiolytic လို႔ေခၚတဲ႔ ေသာကကင္းေဝးေစတဲ႔ အာနိသင္ေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ၄င္းဟာ စိတ္ေသာကေရာက္ျခင္းကို ျဖစ္ေစတဲ႔ အူတြင္းကလီစာ လကၡဏာေတြကိုလည္း ေလ်ာ႔ပါးေစပါတယ္။

အရင္ဆံုး ေလွာ္ၿပီးသား စမုန္နက္ေစ႔ လက္ဖက္ရည္ဇြန္း (၂) ဇြန္းစာခန္႔ကို ေရေႏြးပူပူတစ္ခြက္ထဲ ထည္႔စိမ္လိုက္ပါ။ (၅) မိနစ္၊ ဆယ္မိနစ္ေလာက္ စိမ္္ၿပီးရင္ မီးပိတ္ၿပီး အေအးခံထားႏိုင္ပါၿပီ။ အခန္းအပူခ်ိန္ေလာက္ပဲ က်န္ေတာ႔တယ္ဆိုရင္ ေသာက္လို႔ရပါတယ္။ စမုန္နက္လက္ဖက္ရည္ကိုေတာ႔ အစာစားၿပီးတိုင္း ပံုမွန္ေသာက္သံုးေပးသင္႔ပါတယ္။

၄။ ရုိ႕စ္ေမရီလက္ဖက္ရည္

play
 

ရို႕စ္ေမရီမွာ ေသြးလည္ပတ္မႈကိုလႈံ႕ေဆာ္ေပးျခင္း၊ အသက္ရွဴလမ္းေၾကာင္းၾကြက္သားေတြကို တင္းမာမႈေျပေလ်ာ႔ေစျခင္းတို႔ျဖင္႔ စိတ္ကိုတည္ၿငိမ္ေစႏိုင္ၿပီး စိတ္ဖိစီးမႈနဲ႔ ေသာကေတြကင္းေဝးေအာင္လည္း ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

ရို႕စ္ေမရီအေျခာက္ (၂) ပြင္႔ခန္႕ကို ေရေႏြးခြက္တစ္ခြက္ထဲထည္႔စိမ္ထားလုိက္ပါ။ ခြက္ကိုအဖံုးအုပ္ၿပီး (၁၀) မိနစ္ခန္႕ ႏွပ္ထားေပးလိုက္ပါ။ ၿပီးရင္ေတာ႔ ေရျပန္စစ္ၿပီး ပ်ားရည္နည္းနည္းေရာေပးလိုက္ပါဦး။ ပံုမွန္ေသာက္သံုးေပးမယ္ဆိုရင္ စိတ္ေက်နပ္ဖြယ္အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကို ရရွိေစႏိုင္မွာပါ။

Source: diyremedies

Postby

 

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
AD
AD