မွတ္ဉာဏ္ေကာင္းျခင္းဆိုတာ ဦးေႏွာက္ရဲ႕အံ႕ၾသဖြယ္လုပ္ေဆာင္မႈေတြထဲမွာ တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင္႔ ေက်ာင္းသားအရြယ္မွာဆိုရင္ မွတ္ဉာဏ္ေကာင္းျခင္းက ပညာသင္ၾကားရာမွာ အထူးေက်းဇူးျပဳႏုိင္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာဆိုရင္ ပိဋကတ္ (၃) ပံုကို အလြတ္အာဂံုေဆာင္ႏိုင္တဲ႔ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ မွတ္ဉာဏ္ေကာင္းျခင္းက ထင္ရွားပါတယ္။

play

 

မွတ္ဉာဏ္ေကာင္းျခင္းကို ေမြးရာပါလို႔ ဆိုၾကေပမယ္႔ မိမိရဲ႕မွတ္ဉာဏ္ ပိုမိုေကာင္းမြန္လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္လို႔ရတဲ႔ အခ်က္ေလးေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။

၁။ အိပ္ေရးဝပါေစ

play
 

တကယ္တမ္းက်ေတာ႔ အိပ္စက္ျခင္းနဲ႔ မွတ္ဉာဏ္ၾကားမွာ ႀကီးမားတဲ႔ ဆက္ႏြယ္မႈတစ္ခုရွိပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ေက်ာင္းသားေတြ စာေမးပြဲနီးမွ တစ္ညလံုး စာက်က္ေပမယ္႔ စာေမးခြဲခန္းထဲမွာ က်က္ထားတဲ႔စာေတြ ေမ႔သြားတယ္ဆိုတာ ဒီသေဘာေၾကာင္႔ပါပဲ။ အိပ္စက္ခ်ိန္္မွာ ဦးေႏွာက္ဟာ သူ႔ရဲ႕လုပ္ေဆာင္မႈေတြကို ခဏတာေလွ်ာ႔ခ်ခ်ိန္ရတဲ႔အတြက္ ဦးေႏွာက္ရဲ႕မွတ္သားႏိုင္တဲ႔အပိုင္းမွာ အက်ိဳးေက်းဇူးရရွိႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အိပ္ေရးခဏခဏပ်က္မယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ဦးေႏွာက္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္မႈေတြ ေႏွးေကြးလာၿပီး အရပ္အေခၚ ပလတ္ကြ်တ္တယ္ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္လာၿပီး မွတ္ဉာဏ္နဲ႔ ဦးေႏွာက္ရဲ႕တံု႕ျပန္ႏိုင္စြမ္းေတြ က်ဆင္းလာပါလိမ္႔မယ္။

၂။ မွတ္စုစာအုပ္ေဆာင္တတ္တဲ႔ အက်င္႔လုပ္ပါ

play
 

ခုလို ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေခတ္ႀကီးထဲမွာ ဖုန္းတို႔၊ တက္ဘလက္တို႔လို ပစၥည္းေတြမွာလည္း မွတ္စုေရးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ မွတ္စုစာအုပ္ေပၚမွာ မိမိလက္ေရးနဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြကို ခ်ေရးထားတာက ဦးေႏွာက္ရဲ႕ မွတ္သားႏိုင္စြမ္းကို ပိုမိုတိုးတက္ေစပါတယ္။

အလုပ္နဲ႔ဆိုင္တဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြ၊ အတန္းထဲမွာ လက္ခ်ာလိုက္ထားတဲ႔ သင္ခန္းစာေတြ၊ ေန႔စဥ္လုပ္ေဆာင္ဖြယ္ေတြကို မွတ္စုစာအုပ္တစ္အုပ္ထဲမွာ လက္ေရးတိုနဲ႔ ခ်ေရးထားလိုက္တာက မွတ္ဉာဏ္တိုးတက္ေစေရးမွာ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္ပါတယ္။

၃။ မွတ္ဉာဏ္ကို အေထာက္အကူေပးမယ္႔ အစားအစာေတြကိုစားပါ

play
 

"ထမင္းအသက္ (၇) ရက္၊ ေရအသက္ တစ္မနက္" ဆိုသလို လူရယ္လို႔ျဖစ္လာရင္ အသက္ဇီဝဓာတ္ ဆက္လက္တည္ျမဲဖို႔အတြက္ အစားအစာစားေသာက္ျခင္းနဲ႔ ကင္းကြာလို႔မရပါဘူး။ ေန႕စဥ္စားတဲ႔ အစားအေသာက္ေတြကို က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္ေအာင္ စားသံုးေပးဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။

 

ေန႕စဥ္လိုအပ္တဲ႔ အာဟာရဓာတ္ေတြျဖစ္တဲ႔ ဗိုက္တာမင္၊ သတၳဳဓာတ္နဲ႔ ကယ္လ္ဆီယမ္တို႔ စံုလင္စြာပါဝင္တဲ႔ လတ္ဆတ္တဲ႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြ၊ အသီးအႏွံေတြကို မ်ားမ်ားစားေပးသင္႔ပါတယ္။ အသီးအရြက္မ်ားမ်ား စားေပးျခင္းက အသားအေရကိုပဲ စိုေျပလွပေစတာမဟုတ္ပါဘူး။ မွတ္ဉာဏ္ကုိလည္းတိုးတက္ေစပါတယ္။

၄။ အာရံုအျပည္႔စိုက္ပါ

play
 

ကိုယ္႔ပတ္ဝန္းက်င္က အရာေတြကို တကယ္ေကာ အာရံုစိုက္မိပါသလား။ ဒါမွမဟုတ္ သတိမမူ ဂူမျမင္ပဲ ေနမိပါသလား။ အေသးစိတ္ေလးေတြကအစ ေသခ်ာအာရံုစိုက္ဖို႕က မွတ္ဉာဏ္အတြက္ အလြန္အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာကို နားလည္ထားရပါမယ္။ ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုေတာ႔ အာရံုစူးစိုက္ျခင္းဟာ မွတ္ဉာဏ္ကို ႏႈိးဆြေပးႏိုင္တဲ႔အေကာင္းဆံုးအရာတစ္ခုျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ ဒါေၾကာင္႔ မနက္ ေက်ာင္းသြားရင္ လမ္းမွာ ဘယ္သူနဲ႔ ေတြ႕ခဲ႔တယ္။ ဘာဟင္းနဲ႔ ထမင္းစားခဲ႔တယ္။ ဆရာမက ဘာအိမ္စာေပးလိုက္တယ္ အစရွိတဲ႔ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္ေလးေတြကအစ မွတ္သားထားႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကည္႔ပါ။ ဒီလိုရိုးရွင္းတဲ႔ လုပ္ေဆာင္မႈေလးက မွတ္ဉာဏ္ကို ပိုမိုတိုးတက္လာေစႏိုင္ပါလိမ္႔မယ္။

၅။ တရားထိုင္ၾကည္႔ပါ

play
 

ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြသာမက တျခားဘာသာဝင္ေတြနဲ႔ ဘုရားမဲ႔ဝါဒီေတြေတာင္ စိတ္ရဲ႕ၿငိမ္းခ်မ္းမႈနဲ႔ သမာဓိကုိ ရွာေဖြဖို႔အတြက္ သမထ ထိုင္ျခင္းကို လုပ္ေဆာင္တတ္ၾကပါတယ္။ တရားထိုင္ေနခ်ိန္မွာ ရရွိတဲ႔ သမာဓိက ဦးေႏွာက္ရဲ႕ မွတ္သားႏိုင္စြမ္းကို တိုးတက္ေစပါတယ္။

တစ္ေန႕ကို မိနစ္ (၂၀) ေလာက္တရားထိုင္ေပးျခင္းက သမာဓိနဲ႔ အာရံုစူးစိုက္မႈကို တိုးတက္လာေစႏိုင္တဲ႔အတြက္ မွတ္ဉာဏ္ပိုေကာင္း လာေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ တရားထိုင္ေနတဲ႔မိနစ္ (၂၀) အတြင္းမွာေတာ႔ ေသေသခ်ာခ်ာအာရံုစိုက္ဖို႔ေတာ႔ လိုပါတယ္။ တစ္ခါတေလမွာဆိုရင္ တရားထိုင္ေနရင္း အရင္တံုးကေမ႔ေနတဲ႔အေၾကာင္းအရာေတြ၊ မသိစိတ္ထဲမွာပုန္းကြယ္ေနတဲ႔ အိုင္ဒီယာေတြကိုေတာင္ ျပန္ထြက္ေပၚလာေစႏိုင္ပါေသးတယ္။

၆။ အလုပ္ (၂)မ်ိဳး (၃) မ်ိဳးကိုတျပိဳင္တည္းမလုပ္ပါနဲ႔

play
 

Multitasking လို႔ေခၚတဲ႔ အလုပ္ (၂)မ်ိဳး (၃) မ်ိဳးကိုတျပိဳင္တည္းလုပ္ျခင္းက ထူးခြ်န္တဲ႔လူေတြပဲလုပ္ႏိုင္တာလို႔ ထင္ၾကပါလိမ္႔မယ္။ အမွန္တကယ္လည္း အဲဒီလိုလုပ္ႏိုင္ဖို႔မလြယ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ အဲဒီလို အလုပ္ (၂)မ်ိဳး (၃) မ်ိဳးကိုတျပိဳင္တည္းလုပ္ျခင္းက ခင္ဗ်ားရဲ႕မွတ္ဉာဏ္ကိုအလုပ္ပိုေပးၿပီီး တစ္ခုခုကိုေမ႔ေလ်ာ႔ႏိုင္ေျခ ပိုမ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ တစ္ခုၿပီးမွတစ္ခု လုပ္တာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။

Source: Powerofpositivity

Postby

 

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
Video