AD
AD
AD

ယေန႔ေခတ္ကာလမွာ လူေတြဟာ ညအိပ္ခ်ိန္ေတြ ပိုပိုၿပီး ေနာက္က်ေနၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ၿမိဳ႕ျပက လူေတြဟာ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ေက်ာ္မွ အိပ္ေပ်ာ္ၾကတာမ်ားတယ္။ အိပ္မေပ်ာ္ျခင္းကို ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳး႐ွိပါလိမ့္မယ္။ အဓိကအားျဖင့္ေတာ့ ေအာက္ပါအခ်က္ေတြထဲက တစ္ခုခုေၾကာင့္ေပါ့။ သင္ အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္ရတာလည္း ဒီအခ်က္ေတြထဲက တစ္ခုခုနဲ႔ ပတ္သက္ေနတာ ျဖစ္မွာပါ။

၁။ နာက်င္မႈ

play
 

ေက်ာနာ၊ ခါးနာတာေတြ ၊ ေခါင္းကိုက္ အဆစ္အျမစ္ကိုက္ခဲတာေတြဟာ အိပ္စက္ဖုိ႔ ခက္ခဲေစပါတယ္။ ညေရာက္လို႔ အိပ္ရာေပၚေက်ာခ်လိုက္တာနဲ႔ ခါးထဲကနာတာ ေက်ာက ေအာင့္ေနတာမ်ိဳးေတြဟာ တစ္ေနကုန္ ထုိင္ၿပီး အလုပ္လုပ္ရသူေတြမွာ အျဖစ္မ်ားပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္လႈပ္႐ွားမႈ မ်ားျပားတဲ့အလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ရသူေတြအဖုိ႔လည္း ညဆိုရင္ တစ္ကိုယ္လံုး ကိုက္ခဲေနတတ္လို႔ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ အိပ္မေပ်ာ္ပါဘူး။

၂။ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာခံစားခ်က္ေတြ

ညအိပ္မေပ်ာ္ျခင္းဟာ ပူပန္ေသာကေတြနဲ႔ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းရဲ႕ လကၡဏာတစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေႏွာက္အေနနဲ႔ အိပ္စက္ဖုိ႔အတြက္ေရာ စိတ္ခံစားခ်က္အတြက္ပါ neurotransmitter ေတြကို တူညီစြာအသံုးျပဳရတဲ့အတြက္ ဘယ္အရာက အရင္စျဖစ္မလဲဆိုတာကိုသိဖုိ႔ မၾကာခဏ ခက္ခဲေလ့႐ွိပါတယ္။ အၿမဲတမ္း ဒီလိုျဖစ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ က်န္းမာေရးကိုေရာ လူမႈဘဝကိုပါ ထိခိုက္လာႏုိင္တာမုိ႔ အိပ္မေပ်ာ္ဘဲ ေသာကပြားေနရတာကို ျမန္ျမန္တုိက္ထုတ္ပစ္ပါ။

၃။ ေဟာက္ျခင္း

play
 

အေမရိကန္ ၃၀ % မွ ၅၀ % ဟာ အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္ ေဟာက္ေလ့႐ွိၾကတယ္လုိ႔ ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္ထားပါတယ္။ အမ်ားစုကေတာ့ အေၾကာင္းရင္းမ႐ွိဘဲ ျဖစ္ေနၾကတာပါ။ ေဟာက္တယ္ဆုိတာ အိပ္စက္မႈ မူမမွန္ျခင္းရဲ႕ လကၡဏာတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ႏွလံုးေရာဂါ၊ ေသြးတုိး၊ ေလသင္တုန္းျဖတ္တာ စတဲ့ေရာဂါေတြနဲ႔ ဆက္ႏႊယ္ေနတဲ့ မူမမွန္မႈလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

၄။ Jet Lag

ခရီးသြားသူ အမ်ားစု ၾကံဳရေလ့ရွိပါတယ္။ Jet Lag ဆုိတာက တစ္ေနရာကေန ေနာက္တစ္ေနရာသြားလို႔ အခ်ိန္ကြာဟမႈေၾကာင့္ အိပ္ေရးပ်က္ရတာကို ေခၚတာပါ။ ဥပမာ ကိုယ္ထြက္ခြာတဲ့ေနရာမွာ ေန႔ဘက္ျဖစ္ေနၿပီး ေလယာဥ္ေတာက္ေလွ်ာက္စီးလာေပမဲ့ ခရီးေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ညအိပ္ခ်ိန္မဟုတ္ဘဲ ေန႔ဘက္ပဲ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ အိပ္မရတာမ်ိဳးေပါ့။

 

၅။ အလုပ္ခ်ိန္

ေန႔ဆုိင္း-ညဆိုင္း အလုပ္လုပ္ရသူေတြလည္း အိပ္ခ်ိန္ေတြက မမွန္ေတာ့ပါဘူး။ ဆရာဝန္ေတြ၊ သူနာျပဳေတြနဲ႔ ညဆိုင္းတစ္လွည့္ ေန႔ဆုိင္းတစ္လွည့္ အလုပ္ဆင္းေနရသူေတြဟာ ညဘက္မွာ ပံုမွန္အိပ္ေပ်ာ္ဖုိ႔ ခက္ပါတယ္။

၆။ ေဟာ္မုန္းအေျပာင္းအလဲ

play
 

ေသြးဆံုးခ်ိန္၊ ရာသီလာခ်ိန္နဲ႔ ကိုယ္ဝန္လြယ္ထားရခ်ိန္ေတြမွာ အမ်ိဳးသမီးထုၾကားထဲမွာ အိပ္မေပ်ာ္မႈကိုျဖစ္ေစတဲ့ မူလရင္းျမစ္ေတြ ျဖစ္တယ္။ ပူအိုက္သလိုခံစားေနရတာ၊ ရင္သားေတြေတာင့္တင္းေနတာ၊ မၾကာခဏဆီးသြားတာေတြဟာ ပံုမွန္အိပ္စက္မႈရဖုိ႔ အေႏွာင့္အယွက္ေတြပါပဲ။ National Sleep Foundation ရဲ႕ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရဆုိရင္ ေသြးဆံုးခါနီးအမ်ိဳးသမီး ၄၀% ဟာ အိပ္စက္မႈျပႆနာေတြ ႐ွိၾကတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

၇။ နာမက်န္းျဖစ္ျခင္း

အိပ္စက္ဖို႔ခက္ခဲျခင္းေတြဟာ ေဆးပညာဆိုင္ရာအေျခအေနေတြနဲ႔လည္း မၾကာခဏဆိုသလို ဆက္ႏႊယ္ျဖစ္ေပၚပါတယ္။ အဆုတ္ေရာဂါ သို႔မဟုတ္ ပန္းနာရင္ၾကပ္တုိ႔လိုမ်ိဳး ၾကက္ညႇာေခ်ာင္းဆိုးနဲ႔ အသက္႐ႈတိုေတာင္းျခင္းေတြဟာ အိပ္ဖုိ႔အတြက္ ခက္ခဲပါတယ္။ ႏွလံုးပံုမွန္မဟုတ္ဘဲ ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈ႐ွိေနရင္ အသက္႐ႈတာကလည္း မမွန္ေတာ့ျပန္ဘူး။ အဲ့ဒီအတြက္လည္း အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္ျဖစ္ရတယ္။ Parkinson ေရာဂါ (အေၾကာအားနည္း၍ ေျခတုန္လက္တုန္ျဖစ္ျခင္း)ရွိရင္ေတာ့ အိပ္မေပ်ာ္တာအပါအဝ္ တျခားဆုိးက်ိဳးေတြလည္း ၾကံဳရပါေသးတယ္။

Postby

 

၈။ ေဆး

ေဆးေသာက္ရတယ္မ်ိဳး (ဆရာဝန္ညႊန္ၾကားလို႔ျဖစ္ေစ စပ္ေဆးေသာက္လို႔ျဖစ္ေစ) ႐ွိတယ္ဆုိရင္လည္း အိပ္စက္မႈကို အေႏွာင့္အယွက္ေပးတတ္တာမ်ဳိး ႐ွိပါတယ္။ အိပ္ခ်ိန္နဲ႔ကပ္ၿပီး ေသာက္ရတဲ့ေဆးမ်ိဳးမွာ အိပ္မေပ်ာ္ေအာင္ တစ္စံုတစ္ရာသက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ေစတာမ်ိဳးပါ။ ေဆးေသာက္လိုက္တုိင္း ညည အိပ္မေပ်ာ္ဘူးဆုိရင္ ဆရာဝန္ကိုျပန္ေျပာျပပါ။ ေဆးေျပာင္းေသာက္ဖုိ႔ ညႊန္ၾကားပါလိမ့္မယ္။

Source : Health

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
AD
AD