Health: သြားအေပၚယံ ေၾကြလႊာကို ပ်က္ဆီးေစႏိုင္တဲ႔ အရာ (၄) မ်ိဳး

ကာဘိုဟိုက္ဒရိတ္ ပါဝင္မႈမ်ားတဲ႔အစားအစာေတြကို စားမိျပီဆိုရင္ သူတို႔ဟာ ပါးစပ္ထဲမွာရွိတဲ႔ ဘက္တီးရီးယားပိုးေတြနဲ႔ ေပါင္းမိျပီး အက္ဆစ္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္လာေစပါတယ္။

သြားက်န္းမာေရး ဂရုစိုက္တယ္ဆိုတာ သြားပံုမွန္တိုက္ေပးရံု၊ ခံတြင္းသန္႔ရွင္းေရး ပံုမွန္လုပ္ေပးရံုနဲ႔ မလံုေလာက္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေန႕စဥ္စားသံုးေနတဲ႔ အစားအစာေတြထဲမွာ သြားက်န္းမာေရးအေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိႏိုင္တဲ႔ ဓာတ္ပစၥည္းေတြ ပါဝင္ေနႏိုင္ပါတယ္။

play

 

ဥပမာ... ကာဘိုဟိုက္ဒရိတ္ ပါဝင္မႈမ်ားတဲ႔အစားအစာေတြကို စားမိျပီဆိုရင္ သူတို႔ဟာ ပါးစပ္ထဲမွာရွိတဲ႔ ဘက္တီးရီးယားပိုးေတြနဲ႔ ေပါင္းမိျပီး အက္ဆစ္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္လာေစပါတယ္။ အဲဒီအက္ဆစ္ရယ္၊ ဘက္တီးရီးယားပိုးေတြရယ္၊ တံေထြးရယ္ေပါင္းျပီး သြားနံရံမွာ ဂ်ိဳး (ခ်ိဳး) ေတြတက္ရာကေန သြားပိုးေပါက္တို႕၊ သြားေရစီးကမ္းျပိဳလိုက္ျခင္းတို႔ ျဖစ္လာေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ သြားက်န္းမာေရး ထိန္းသိမ္းဖို႔အတြက္ ေရွာင္ၾကဥ္သင္႔တဲ႔ အစားအစာေတြကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

၁။ အရက္

play
 

အရက္ဟာ အပူမ်ားတဲ႔ ေသာက္စရာတစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ႔အတြက္ အရက္ေသာက္သံုးမယ္ဆိုရင္ ခံတြင္းထဲက ထုတ္လုပ္ေပးႏိုင္တဲ႔ တံေထြးပမာဏကို ေလ်ာ႔နည္းလာေစႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီကမွတဆင္႔ ခံတြင္းေျခာက္ျခင္း၊ သြားဖံုးပ်က္ဆီးျခင္းတို႔ ျဖစ္လာေစႏိုင္ပါတယ္။ သုေတသနေတြအရဆိုရင္ အရက္အလြန္အကြ်ံ ေသာက္သံုးျခင္းက ခံတြင္းကင္ဆာျဖစ္ပြားႏိုင္ေျခကလည္း ျမွင္႔တင္ေပးပါတယ္တဲ႔။

၂။ ေရခဲေရ

play
 

အလုပ္ကျပန္လာၿပီး ပင္ပန္းေနခ်ိန္မွာ ေရခဲေသတၱာထဲက ေရခဲေရ ေအးေအးေလးတစ္ခြက္ကို ေသာက္လိုက္ျခင္းက ေမာပန္းႏြမ္းနယ္မႈေတြကို ပိုမိုလ်င္ျမန္စြာ ေျပေပ်ာက္ေစႏိုင္ပါလိမ္႔မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ အေအးဆိုင္ထိုင္တဲ႔အခါ ေရခဲမႈန္ေလးေတြပါတဲ႔ အေအးမ်ိဳးကိုမွ ေသာက္ရတာ ႏွစ္သက္တာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ႏိုင္ပါလိမ္႔မယ္။

 

ဒါေပမယ္႔ ဒီေဆာင္းပါးဖတ္ၿပီးရင္ေတာ႔ မေသာက္ခင္ ႏွစ္္ခါျပန္ေတြးၾကည္႔ၾကပါဦး။ အသန္႕စင္ဆံုးေရနဲ႕ ျပဳလုပ္ထားပါတယ္ ဆိုတဲ႔ေရခဲမ်ိဳးကေတာင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕သြား အေပၚယံေၾကြလႊာေတြကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက အေအးဆိုင္ေတြမွာ ေရသန္႕ ေရခဲကို သံုး/မသံုးဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြ အလြယ္တကူ သိႏိုင္တဲ႔ကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ သြားက်န္းမာေရး မေကာင္းရင္ ေရခဲမ်ားမ်ားပါတဲ႔ ေသာက္စရာေတြကို တတ္ႏိုင္သမွ် ေရွာင္ရွားသင္႔ပါတယ္။

၃။ အခ်ိဳမ်ားတဲ႔ အစားအစာေတြ

play
 

ခ်ိဳခ်ဥ္ေတြ၊ သၾကားလံုးေတြ၊ သစ္သီးေျခာက္ေတြ၊ ယိုစံုေတြလို အခ်ိဳမ်ားတဲ႔ အစားအစာေတြက သြားၾကားနဲ႔ သြားေနာက္ပိုင္းေတြမွာ တြယ္ကပ္ေနႏိုင္ျပီး အခ်ိဳဓာတ္ေတြကို သြားနဲ႔ခံတြင္း ဧရိယာတဝိုက္မွာ အခ်ိန္ပိုမို ၾကာျမင္႔စြာ ထိေတြ႕ေနေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ အခ်ိဳမ်ားတဲ႔ အစားအစာေတြကို တတ္ႏိုင္သမွ် ေရွာင္ရွားသင္႔ျပီး စားမယ္ဆိုရင္လည္း စားျပီးတာနဲ႔ ပါးစပ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ပလုတ္က်င္းေပးသင္႔ပါတယ္။

၄။ ဆိုဒါအခ်ိဳရည္ေတြ

play
 

ဆိုဒါအခ်ိဳရည္ေတြဟာ ကာဘြန္နဲ႔ ဖိအားေပးထားတဲ႔ ဂတ္စ္မ်ားတဲ႔ ေသာက္စရာမ်ိဳးေတြပါ။ ဆိုဒါေဖ်ာ္ရည္ေတြက ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ သြားေပၚမွာ အက္ဆစ္ေတြ၊ သၾကားေတြ ကပ္ညိေနေစႏိုင္ျပီး သြားအေပၚယံ ေၾကြလႊာေတြကို ဒဏ္ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ကိုကာကိုလာတို႔၊ ပက္ဆီတို႔လို ကာဘိုဟိုက္ဒရိတ္ ပါဝင္မႈမ်ားတဲ႔ ေသာက္စရာေတြကို တတ္ႏိုင္သမွ်ေရွာင္ရွားသင္႔ပါတယ္။

Source: DIY

Postby

 

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား