Health: ဝမ္းခ်ဳပ္ေစႏိုင္တဲ႔ စားေသာက္ေနထိုင္မႈ ပံုစံအလြဲေလးေတြ

လူကဝမ္းခ်ဳပ္ေနၿပီဆိုရင္ ဗိုက္လည္းေအာင္႔မယ္။ ေခါင္းလည္းကိုက္မယ္။ တစ္ကိုယ္လံုးလည္း ေညာင္းကိုက္ေနမယ္။ ဘယ္လိုမွကို ေနလို႔ထိုင္လို႔ အဆင္ေျပမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

"ဝမ္းတစ္လံုးေကာင္းလို႔ ေခါင္းမခဲဘူး... က်န္းမာေရးကေတာ႔ ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ပဲ" ဆိုတဲ႔ ဦးမိုးဒီႀကီးရဲ႕ ေၾကာ္ျငာကို ၾကည္႔ဖူးသူေတြရွိလား။ တကယ္တမ္းမွာလည္း ဝမ္းတစ္လံုးေကာင္းၿပီဆိုရင္ ကိုယ္ေကာ၊ စိတ္ပါ က်န္းမာေပါ႔ပါးေနတာပါ။ ဝမ္းခ်ဳပ္၊ ဝမ္းေလွ်ာၿပီဆိုရင္ လူတစ္ကိုယ္လံုး ေနလို႔ထိုင္လို႔ ေကာင္းမွာမဟုတ္ေတာ႔ပါဘူး။ ဝမ္းခ်ဳပ္ေဝဒနာက ပိုဆိုးပါတယ္။

play

 

လူကဝမ္းခ်ဳပ္ေနၿပီဆိုရင္ ဗိုက္လည္းေအာင္႔မယ္။ ေခါင္းလည္းကိုက္မယ္။ တစ္ကိုယ္လံုးလည္း ေညာင္းကိုက္ေနမယ္။ ဘယ္လိုမွကို ေနလို႔ထိုင္လို႔ အဆင္ေျပမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဆိုရင္္ေတာ႔ ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္းကို ျဖစ္ေစတဲ႔ အေၾကာင္းရင္းေလးေတြကို သိထားဖို႔ လိုအပ္လာပါၿပီ။

၁။ အစားအေသာက္၊ အေနအထိုင္ မမွန္လို႔

play
 

အမွ်င္ဓာတ္လံုေလာက္စြာ ပါဝင္မႈ မရွိတဲ႔ အစားအေသာက္ေတြကို စားသံုးျခင္း၊ ေရကို လံုေလာက္စြာ ေသာက္သံုးမႈ မရွိျခင္း၊ အထိုင္မ်ားျခင္းတို႔ေၾကာင္႔လည္း ဝမ္းခ်ဳပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး တခ်ိဳ႕ ေဆးဝါးေတြကလည္း ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္းကို အားေပးပါတယ္။ ဝမ္းခ်ဳပ္ေဝဒနာ ကင္းေဝးခ်င္ရင္ေတာ႔ အစားအေသာက္၊ အေနအထိုင္ကို ပုံမွန္ျဖစ္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းသင္႔ပါတယ္။

၂။ အကိုက္အခဲေပ်ာက္ေဆးေတြ

play
 

မူးယစ္ေဆးဝါးပါဝင္တဲ႔ အကိုက္အခဲေပ်ာက္ေဆးေတြက ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္းကို ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ အကိုက္အခဲေပ်ာက္ေဆးထဲမွာ ပါဝင္တဲ႔ အာရံုေၾကာ လႈံ႕ေဆာ္ပစၥည္းေလးေတြက အစာေျခလမ္းေၾကာင္းထဲမွာ စြဲညွိေနႏိုင္ၿပီး အစာေျချခင္း လုပ္ငန္းစဥ္ကို ေႏွာင္႔ေႏွးေအာင္ ဟန္႔တားထားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ အကိုက္အခဲေပ်ာက္ေဆးကို မျဖစ္မေန ေသာက္ရမယ္႔သူေတြက ေရမ်ားမ်ားေသာက္ေပးဖို႔ ဒါမွမဟုတ္ အစာေျခလမ္းေၾကာင္းမွာ ေခ်ာဆီသေဘာလုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္မယ္႔ ေသာက္စရာတစ္ခုခုကို ေသာက္ေပးဖို႔ လိုအပ္တာပါ။

၃။ ေခ်ာကလက္

play
 

ေခ်ာကလက္စားျခင္းဟာ ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္းကို ျဖစ္ေစႏိုင္တယ္ဆိုတာကို သက္ေသျပေနတဲ႔ ေဆးပညာသုေတသနေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အနက္ေရာင္ေခ်ာကလက္မွာ အစာေျခစနစ္ကို ကူညီေပးႏိုင္တဲ႔ အာနိသင္ေတြ ရွိေနေပမယ္႔လည္းေပါ႔။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္က သုေတသနတစ္ခုအရဆိုရင္ အစာအိမ္အူလမ္းေၾကာင္းေဝဒနာရွိသူနဲ႔ ပံုမွန္ဝမ္းခ်ဳပ္တတ္သူေတြအတြက္ေတာ႔ ေခ်ာကလက္စားျခင္းဟာ ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္းကို ျဖစ္ေစတယ္လို႔ သက္ေသျပႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္။

 

၄။ ႏို႔ထြက္ကုန္ပစၥည္းမ်ား

play
 

ႏြားႏို႔နဲ႔ ဒိန္ခ်ဥ္၊ ဒိန္ခဲတို႔လို ႏို႔ထြက္ကုန္ပစၥည္းေတြက အဆီဓာတ္ၾကြယ္ဝၿပီး အမွ်င္ဓာတ္နည္းပါးတဲ႔ အစားအစာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔ခႏၶာကိုယ္မွာ အမွ်င္ဓာတ္နည္းၿပီဆိုရင္ ထံုးစံအတိုင္း ဝမ္းခ်ဳပ္ေစႏိုင္တဲ႔အတြက္ ႏို႔ထြက္ကုန္ပစၥည္းေတြကို အလြန္အကြ်ံ စားျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္သင္႔ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အမွ်င္ဓာတ္စားသံုးျခင္းကို တစ္ေန႔ကို (၂၀) ဂရမ္ကေန (၃၅) ဂရမ္ထိ ျမွင္႔တင္သင္႔ပါတယ္။

၅။ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားျခင္း

play
 

စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းနဲ႔ စိတ္ဖိစီးမႈ မ်ားျပားျခင္းကလည္း ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္းကို ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းဟာ စိတ္ကိုေလးလံ ထုိင္းမႈိင္းေစရံုသာမက ခႏၶာကိုယ္လုပ္ေဆာင္မႈေတြကိုပါ ေလးလံထႈိင္းမႈိင္းေစပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာ အစာေျခစနစ္ လုပ္ေဆာင္မႈေတြလည္း ပါဝင္တာေပါ႔ေနာ္။

Source: healthline

Postby

 

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား