Health: အဝလြန္ေရာဂါ ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ႔ အေၾကာင္းရင္း (၄) မ်ိဳး

အဝလြန္ေရာဂါဟာ လူမႈဆက္ဆံေရး တစ္ခုတည္းကိုပဲ ထိခိုက္ေစတာ မဟုတ္ဘဲ ႏွလံုးေရာဂါ၊ ေသြးတိုးေရာဂါ၊ ေလျဖတ္ေရာဂါတို႔လို အသက္အႏၱရာယ္ကို ထိခိုက္ေစတဲ႔ ေရာဂါေတြနဲ႔ပါ ဆက္စပ္ေနတဲ႔အတြက္ သတိျပဳသင္႔ပါတယ္။

အဝလြန္ေရာဂါဟာ ေၾကာက္ဖို႔ေကာင္းတဲ႔ ေရာဂါတစ္မ်ိဳးပါ။ အဝလြန္ေရာဂါဟာ လူမႈဆက္ဆံေရး တစ္ခုတည္းကိုပဲ ထိခိုက္ေစတာ မဟုတ္ဘဲ ႏွလံုးေရာဂါ၊ ေသြးတိုးေရာဂါ၊ ေလျဖတ္ေရာဂါတို႔လို အသက္အႏၱရာယ္ကို ထိခိုက္ေစတဲ႔ ေရာဂါေတြနဲ႔ပါ ဆက္စပ္ေနတဲ႔အတြက္ သတိျပဳသင္႔ပါတယ္။

play

 

အဝလြန္ေရာဂါ မျဖစ္ေစဖို႔အတြက္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ထိန္းသိမ္္းဖို႔ လိုတာကိုေတာ႔ ေျပာေနဖို႔ေတာင္ လိုမယ္မထင္ပါဘူး။ အဝလြန္ေရာဂါ ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ႔ အေၾကာင္းရင္းတခ်ိဳ႕ကို ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္ဖို႔ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္ေနာ္။

၁။ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားျခင္း

play
 

တခ်ိဳ႕လူေတြ သိခ်င္မွသိၾကမွာပါ။ ဒါေပမယ္႔ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားျခင္းဟာ လူကိုဝေစပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈဟာ ေဟာ္မုန္းေတြကို အေႏွာင္႔အယွက္ေပးၿပီး ဝိတ္တက္ေစတာပါ။ ေနာက္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔ စိတ္ဖိစီးေနခ်ိန္မွာ emotional eaters (အစားပဲဖိစားတတ္သူ) ေတြ ျဖစ္လာေစႏုိင္ပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈေၾကာင္႔ အစားေတြဖိစားမိရာကေန ဝိတ္က်ဖို႔အတြက္ ေလ႔က်င္႔ခန္းလုပ္ေနတာေတြ၊ diet လုပ္ေနတာေတြကို အလကားျဖစ္သြားေစမွာပါ။

၂။ အိပ္ခ်ိန္မမွန္ျခင္း

play
 

လူက အိပ္ေရးမဝတဲ႔အခါ ခႏၶာကိုယ္ကလည္း ပံုမွန္အလုပ္မလုပ္ေတာ႔ပါဘူး။ လူ႔ခႏၶာကိုယ္တြင္းက ကလီစာနဲ႔ အစိတ္အပိုင္းေတြ ပံုမွန္အလုပ္ မလုပ္ေတာ႔တဲ႔အခါ ဇီဝကမၼျဖစ္စဥ္ေတြလည္း ကေမာက္ကမျဖစ္လာၿပီး ဝိတ္တက္လာေစႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေလ႔က်င္႔ခန္းဘယ္ေလာက္လုပ္လုုပ္ ဝိတ္မက်ေတာ႔ပါဘူး။

မွတ္သားထားဖို႔က ေန႕လည္ဘက္မွာ gym ဘယ္ေလာက္ေဆာ႔ေဆာ႔ ညဘက္ပံုမွန္မအိပ္ရင္ အလကားပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခုက အိပ္ေရးပ်က္ျခင္းဟာ motivation (စိတ္အားထက္သန္မႈ) က်ဆင္းျခင္းကိုလည္း ျဖစ္ေစႏိုင္လို႔ gym သြားဖို႔ စိတ္ဓာတ္ေမြးျမဴရာမွာ၊ ေလ႔က်င္႔ခန္းလုပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားရာမွာ အေႏွာင္႔အယွက္ျဖစ္ေစ ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ အိပ္ခ်ိန္ကိုပံုမွန္ေလးထားၿပီး အိပ္ေရးဝေအာင္ အိပ္ေပးသင္႔ပါတယ္။

 

၃။ အလင္းေရာင္ညစ္ညမ္းမႈ

play
 

ၿမိဳ႕ျပရဲ႕နီယြန္မီးေရာင္ေတြ၊ တီဗီကလာတဲ႔ blue light လို႔ေခၚတဲ႔အျပာေရာင္အလင္းေတြ၊ စမတ္ဖုန္းကထြက္တဲ႔ အျပာေရာင္ အလင္းေတြ စသျဖင္႔ မ်ားစြာေသာ အလင္းေရာင္ညစ္ညမ္းမႈေတြဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ဝန္းရံထားတာပါ။ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေတြက ထြက္တဲ႔ အဲဒီ အျပာေရာင္အလင္း (blue light) ေတြဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕အိပ္ခ်င္စိတ္ေတြကို အေႏွာင္႔အယွက္ေပးႏိုင္ၿပီး အိပ္ေမာက်ဖို႔ကို ပိုမုိခက္ခဲေစပါတယ္။

အလင္းေရာင္ညစ္ညမ္းမႈေတြက ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို တိုက္ရိုက္မတက္ေစေပမယ္႔ ဝိတ္ခ်ရာမွာ အခက္အခဲတစ္ခု ျဖစ္လာေစမွာပါ။ ဒါေၾကာင္႔အိပ္ယာမဝင္ခင္မွာ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေတြကိုပိတ္ထားျခင္းက အိပ္ခ်ိန္ ပံုမွန္ျပန္ျဖစ္ေစၿပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္ခ်ရာမွာ အေထာက္အကူျဖစ္ေစပါတယ္။

၄။ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္း

play
 

စိတ္ဖိစီးမႈလိုပဲ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းဟာလည္း လူတိုင္းမွာရွိေနႏိုင္ၿပီး တစ္ခါတေလဆိုရွိလို႔ရွိေနမွန္းေတာင္ မသိႏိုင္ပါဘူး။ ဝိတ္ခ်ဖို႔ ႀကိဳးစားေနသူေတြအတြက္ သတင္းဆိုးတစ္္ခုကေတာ႔ စိတ္က်ေရာဂါဟာ ဘာကိုမွ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္မရွိျခင္းနဲ႔ အစားလြန္ျခင္းေၾကာင္႔ ဝိတ္တက္လာေစႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင္႔ (၂) ရက္၊ (၃) ရက္ဆက္တုိက္ စိတ္ဓာတ္က်ေနတယ္လို႔ ခံစားရရင္ ဆရာဝန္နဲ႔ျပသတိုင္ပင္ၿပီး မိမိဘယ္လို ခံစားေနရတယ္ ဆိုတာကို တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးပါ။ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းမရွိရင္ ဘဝကပိုမိုေနေပ်ာ္ဖို႔ေကာင္းလာၿပီး ေလ႔က်င္႔ခန္းေတြနဲ႔ diet လုပ္ရတာေတြကို ပိုမိုလြယ္ကူလာေစပါတယ္။

Source: powerofpositivity

Postby
ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား