Health: ပံုမွန္ေလ့က်င့္ခန္းျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ ရရွိမယ့္ အက်ိဳးေက်းဇူး (၈) ခု

ေလ့လာမႈစစ္တမ္းေတြအရ ေအရိုးဗစ္ကစားျခင္းက မွတ္ဥာဏ္ေလ်ာ့ပါးလာျခင္းကို ကာကြယ္ေပးျပီး သိလြယ္တတ္လြယ္မႈ ျမန္ဆန္ေစပါတယ္တဲ့။

မနက္ခင္းမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ညေနအလုပ္ဆင္းခ်ိန္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ လြယ္လင့္တကူရွိတဲ့ ကိုယ္ကာယေလ့က်င့္ခန္းေတြကို လုပ္ေဆာင္ေပးတာဟာ က်န္းမာေရးအတြက္ အထူးသင့္ေလ်ာ္ပါတယ္။ မနက္ခင္းဆို လန္းဆန္းတက္ၾကြမႈအျပည့္နဲ႕ လုပ္ငန္းခြင္ကို ၀င္ေရာက္ႏိုင္သလို ညေနခင္းဆိုလည္း တစ္ေနကုန္ပင္ပန္းထားသမွ်ကို ေျဖေလွ်ာ့ေပးႏိုင္ေသးတယ္ေလ။ လြယ္လင့္တကူရွိတဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းေလးေတြကို ပံုမွန္လုပ္ေပးတာက ဘယ္လိုအက်ိဳးေက်းဇူးေတြရလဲဆိုတာ အားလံုးကိုသိေစခ်င္လို႕ တင္ျပေပးလိုက္တယ္ေနာ္။

၁။ စိတ္ၾကည္လင္လန္းဆန္းမႈရွိျခင္း

play
 

မိနစ္ (၃၀)ခန္႕ေလာက္ အေသးစားေလ့က်င့္ခန္းေတြ ျပဳလုပ္ေပးျခင္းဟာ ဦးေဏွာက္ထဲက Chemicals ေတြကို ဖယ္ရွားေပးပါတယ္။ ဦးေဏွာက္ၾကည္လင္မႈရွိလာျပီဆိုရင္ သင့္စိတ္ေတြလည္း လန္းဆန္းတက္ၾကြလာျပီေပါ့။

၂။ ေကာင္းမြန္စြာအိပ္ေပ်ာ္ျခင္း

ပန္းျခံ (သို႕) အားကစားကြင္းထဲမွာ ေဆာ့ကစားေနတဲ့ ကေလးငယ္ေလးေတြကို ျမင္ဖူးၾကမွာေပါ့။ သူတို႕က လြယ္ကူစြာ အိပ္ေပ်ာ္တတ္ၾကျပီး နွစ္ျခိဳက္စြာလည္း အိပ္ေမာက်တတ္ၾကပါေသးတယ္။ ဒါက ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အက်ိဳးဆက္ေတြေပါ့။ ကိုကို၊မမတို႕လည္း အခုကစျပီး ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈ အားကစားလုပ္ၾကည့္ၾကပါလား။ အိပ္ေပ်ာ္လြယ္လာမယ့္အျပင္ ႏွစ္ျခိဳက္စြာအိပ္ေမာက်လာပါလိမ့္မယ္။

 

၃။ ကိုယ္ရည္စစ္ျခင္း

အစားအစာဆိုတာ တကယ္ေတာ့ ေလာင္စာေတြပါပဲ။ ခႏၶာကိုယ္ကလိုအပ္တဲ့ အာဟာရဓာတ္၊ ဗီတာမင္ နဲ႕ ကယ္လိုရီေတြက ခႏၶာကိုယ္စြမ္းအားကို ျမွင့္တင္ေပးပါတယ္။ မက္မက္ေမာေမာနဲ႕စားေသာက္ျခင္းက သင့္ကို အ၀လြန္လာေစမယ့္အျပင္ တျခားေသာဆက္စပ္ေရာဂါမ်ားကိုလည္း ျဖစ္ပြားႏိုင္ပါေသးတယ္။ ဒီလိုမျဖစ္ရေလေအာင္ ပံုမွန္ေလ့က်င့္ခန္းေလးေတြ ျပဳလုပ္ေပးတာက အဆီက်ေစမယ့္အျပင္ ကိုယ္ခႏၶာခုခံအားကိုလည္း ျမွင့္တင္ေပးမွာေၾကာင့္ စိတ္ပူစရာမလိုေတာ့ဘူးေပါ့။

၄။ အရြယ္တင္ႏုပ်ိဳေစျခင္း

play
 

ေလ့လာမႈစစ္တမ္းေတြအရ ေအရိုးဗစ္ကစားျခင္းက မွတ္ဥာဏ္ေလ်ာ့ပါးလာျခင္းကို ကာကြယ္ေပးျပီး သိလြယ္တတ္လြယ္မႈ ျမန္ဆန္ေစပါတယ္တဲ့။ တင္းနစ္ရိုက္တာ၊ ၾကက္ေတာင္ရိုက္တာေတြကေတာ့ ဦးေဏွာက္စြမ္းရည္ကို တိုးတက္ေစျပီး ၾကီးရင့္လာမႈကို ေႏွးေကြးေစကာ အရြယ္တင္ႏုပ်ိဳမႈကိုေပးစြမ္းႏိုင္တယ္လို႕ သိရပါတယ္။

၅။ မူးယစ္ေဆး၀ါး၊ အရက္ေသစာ အလြန္အကၽြံစြဲလမ္းမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ျခင္း

မူးယစ္ေဆး၀ါးနဲ႕အရက္ေသစာ စြဲလမ္းမႈက ေၾကာက္ရြံထိတ္လန္႕စရာပါ။ ေဆးရြက္ၾကီးစားသံုးတာတို႕၊ ဘိန္းျဖဴသံုးစြဲတာတို႕ေၾကာင့္ ႏွစ္စဥ္ လူဦးေရမ်ားစြာ ေသဆံုးေနရပါတယ္။ ေန႕စဥ္ေန႕တုိင္း ေလ့က်င့္ခန္းပံုမွန္ လုပ္ျဖစ္တဲ့သူေတြ (အထူးသျဖင့္ အေျပးေလးက်င့္) ဆိုရင္ ဒီလိုစြဲလမ္းမႈဒဏ္ကို ေလ်ာ့ပါးေစပါတယ္။ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္း၊ ေျပးျခင္းတို႕ေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ၾကြက္သားမ်ား သန္စြမ္းလာျပီး စိတ္ဓာတ္ကိုပါ ၾကံ့ခိုင္ေစပါတယ္။

၆။ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈမ်ား သက္သာျခင္း

ၾကြက္သားမ်ား မာေက်ာေတာင့္တင္းမႈမရွိေတာ့ဘူးရင္ ခႏၶာကိုယ္က ေပ်ာ့ေျပာင္းလာပါျပီ။ ဇက္ေၾကာထိုးတာ၊ အေၾကာတက္တာ၊ မၾကာခဏၾကြက္တက္ျခင္းတို႕ ေပ်ာက္ကင္းသြားပါလိမ့္မယ္။ အရိုးေတြကို သန္မာေစျပီး နာက်င္ကိုက္ခဲမႈမ်ား ကင္းေ၀းလာပါလိမ့္မယ္။

Postby

 

၇။ မိတ္ေဆြ၊အေပါင္းအသင္းမ်ားႏွင့္ ညီညႊတ္မႈရွိျခင္း

ျခင္းလံုးခတ္ေဆာ့ကစားတာ၊ ေဘာ္လီေဘာပုတ္၊ ဘတ္စကတ္ေဘာကစားတာေတြက က်န္းမာေရးအတြက္ သင့္ေလ်ာ္တဲ့အျပင္ တစ္ဦးနဲ႕တစ္ဦး ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ခ်င္စိတ္၊ အေပးအယူမွ်တျခင္းတို႕ပါ ေပးစြမ္းႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလ့က်င့္ခန္းပံုမွန္လုပ္တာ၊ အားကစားလိုက္စားမႈေတြက လူမႈဘ၀ကိုပါ အက်ိဳးျပဳပါတယ္ေနာ္။

၈။ ယံုၾကည္မႈရွိလာျခင္း၊ ဆြဲေဆာင္မႈျပည့္၀လာျခင္း

play
 

ဒီအခ်က္က လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားအတြက္ သေဘာက်ေစမွာပါ။ ေလ့က်င့္ခန္းပံုမွန္ေလး ျပဳလုပ္ေပးေနသူတစ္ေယာက္ဟာ မိမိကိုယ္မိမိ ယံုၾကည္မႈျပည့္၀လာပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း သက္ေတာင့္သက္သာနဲ႕ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့အျပင္ တက္ၾကြမႈကလည္း ျပည့္၀ေနမွာပါ။ ျပီးေတာ့ က်န္းမာသန္စြမ္းျပီး ယံုၾကည္မႈျပည့္၀ေနတာေၾကာင့္ ဆန္႕က်င္ဘက္လိင္ကို ဆြဲေဆာင္ညွိဳ႕ယူႏိုင္စြမ္းက အျပည့္အ၀ရွိေနပါေသးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မပ်င္းမရိပဲ ေလ့က်င့္ခန္းပံုမွန္လုပ္ၾကဖို႕ မေမ့ၾကနဲ႕ေနာ္။

Source : Health & Life

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား