Health: ဝိတ္တက္ေစတဲ႔ အေၾကာင္းရင္း (၅) မ်ိဳး

နည္းပညာတိုးတက္လာတာနဲ႔အမွ် ထိုင္ရာမထ စီမံခန္႔ခြဲလို႔ရတဲ႔ အလုပ္ေတြ မ်ားလာေတာ႔ လူေတြအပ်င္းႀကီးလာသလို ေလးလံထိုင္းမႈိင္းၿပီး အဝလြန္လာပါတယ္။

အဝလြန္ေရာဂါဟာ ယေန႔ကမၻာမွာ အျဖစ္မ်ားတဲ႔ ေရာဂါတစ္မ်ိဳးပါပဲ။ နည္းပညာတိုးတက္လာတာနဲ႔အမွ် ထိုင္ရာမထ စီမံခန္႔ခြဲလို႔ရတဲ႔ အလုပ္ေတြ မ်ားလာေတာ႔ လူေတြအပ်င္းႀကီးလာသလို ေလးလံထိုင္းမႈိင္းၿပီး အဝလြန္လာပါတယ္။ အဝလြန္ျခင္းကို တိုက္ဖ်က္ဖို႔ ေလ႔က်င္႔ခန္းလုပ္ျခင္း၊ အစားအေသာက္အေနအထိုင္ ဆင္ျခင္ျခင္းတို႔နဲ႔ ထိန္းသိမ္္းလို႔ရေပမယ္႔ တခ်ိဳ႕အျပဳအမူေတြက အဝလြန္ျခင္းကို အားေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုအျပဳအမူေတြကို ဆက္လုပ္ေနရင္ gym ဘယ္ေလာက္ေဆာ႔ေဆာ႔ ဝိတ္က်မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

၁။ အိပ္ခ်ိန္မမွန္ျခင္း

play
 

ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ဇီဝနာရီက အလုပ္လုပ္ခ်ိန္တန္လုပ္၊ စားခ်င္တန္စား၊ အိပ္ခ်င္တန္အိပ္ဆိုၿပီး မွတ္သားထားပါတယ္။ မိမိရဲ႕ အိပ္ခ်ိန္၊ စားခ်ိန္မမွန္ရင္ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဇီဝကမၼစနစ္ ပ်က္ဆီးယိုယြင္းၿပီး အဝလြန္လာတတ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ညအိပ္မေပ်ာ္တဲ႔အခါ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲကိုသြား၊ ရွိသမွ်လွန္ေလွာစားေသာက္မိတတ္တဲ႔ အက်င္႔လည္း ရွိလာတတ္ပါတယ္။ အဲဒါေတြစုလာတဲ႔အခါမွာ ေလ႔က်င္႔ခန္းဘယ္ေလာက္လုပ္လုုပ္ ဝိတ္မက်ေတာ႔ပါဘူး။

ေန႕ခင္းဘက္မွာ gym ဘယ္ေလာက္ေဆာ႔ေဆာ႔ ညဘက္ပံုမွန္မအိပ္ရင္ အလကားပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခုက အိပ္ေရးပ်က္ျခင္းဟာ motivation (စိတ္အားထက္သန္မႈ) က်ဆင္းျခင္းကိုလည္း ျဖစ္ေစႏိုင္လို႔ gym သြားဖို႔ မိမိကိုယ္ကိုယ္ အားတင္းရာမွာ၊ ေလ႔က်င္႔ခန္းလုပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားရာမွာ အေႏွာင္႔အယွက္ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ အိပ္ခ်ိန္ကိုပံုမွန္ေလးထားၿပီး အိပ္ေရးဝေအာင္ အိပ္ေပးသင္႔ပါတယ္။

၂။ ညအခ်ိန္မွာ အလင္းေရာင္ညစ္ညမ္းျခင္း

ၿမိဳ႕ျပရဲ႕ နီယြန္မီးေရာင္ေတြ၊ တီဗီကလာတဲ႔ blue light လို႔ေခၚတဲ႔အျပာေရာင္အလင္းေတြ၊ စမတ္ဖုန္းကထြက္တဲ႔ အျပာေရာင္ အလင္းေတြ စသျဖင္႔ မ်ားစြာေသာ အလင္းေရာင္ညစ္ညမ္းမႈေတြဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိေနပါတယ္။ အထူးသျဖင္႔ စမတ္ဖုန္းတို႔၊ တီဗီတို႔ကထြက္တဲ႔ အျပာေရာင္အလင္း (blue light) ေတြဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕အိပ္ခ်င္စိတ္ေတြကို အေႏွာင္႔အယွက္ေပးၿပီး အိပ္ေမာက်ဖို႔ ပိုမုိခက္ခဲေစပါတယ္။

 

အလင္းေရာင္ညစ္ညမ္းမႈေတြက ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို တိုက္ရိုက္ေတာ႔တက္မလာေစေပမယ္႔ အိပ္ေရးမဝတဲ႔အခါ ဝိတ္ခ်ရာမွာ အခက္အခဲတစ္ခုလုိျဖစ္လာေစမွာပါ။ ဒါေၾကာင္႔အိပ္ယာမဝင္ခင္မွာ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေတြကိုပိတ္ထားျခင္းက အိပ္ခ်ိန္ ပံုမွန္ ျပန္ျဖစ္ေစၿပီး ဝိတ္က်ေစဖို႔အတြက္ အကူအညီျဖစ္ေစမွာပါ။

၃။ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားျပားျခင္း

play
 

စိတ္ဖိစီးမႈဆိုတာ လူသိမ်ားၿပီးသား ဝိတ္တက္ေစတဲ႔အေၾကာင္းရင္းတစ္မ်ိဳးပါပဲ။ စိတ္ဖိစီးမႈဟာ ေဟာ္မုန္းေတြကို အေႏွာင္႔အယွက္ ေပးၿပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္တက္ေစသလို ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို emotional eaters (စိတ္ဖိစီးလာတိုင္း အစားပဲဖိစားတတ္သူ) ေတြ ျဖစ္လာေစႏုိင္ပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈေၾကာင္႔ အစားေတြဖိစားရာကေန ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ဆင္းေစဖို႔ ေလ႔က်င္႔ခန္းလုပ္ေနတာေတြ၊ diet လုပ္ေနတာေတြကို အလကားျဖစ္သြားေစမွာပါ။

၄။ တခ်ိဳ႕ေဆးဝါးေတြ

play
 

တခ်ိဳ႕ေဆးဝါးေတြက ဇီဝကမၼလုပ္ေဆာင္မႈ (metabolism) ေတြကို ရပ္တန္႕ေစပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး သူတို႔က အစားစားခ်င္စိတ္နဲ႔ ဆာေလာင္မႈကိုလည္း အရွိန္ျမင္႔ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ တခ်ိဳ႕ေဆးေတြမွာ ဝိတ္တက္လာျခင္းက ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳး တစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ေဆးဝါးကုသမႈ ခံယူေတာ႔မယ္ဆိုရင္ ဆရာဝန္ကို မိမိေသာက္ရမယ္႔ေဆးဝါးနဲ႔ပတ္သက္တဲ႔ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးေတြအေၾကာင္းကို ေမးျမန္းပါ။ ဝိတ္တက္ေစတဲ႔ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳး မပါဝင္တဲ႔ ေဆးဝါးမ်ိဳးနဲ႔ လဲလွယ္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုပါ။

၅။ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္း

play

စိတ္ဖိစီးမႈလိုပဲ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းဟာလည္း လူတိုင္းမွာရွိေနႏိုင္ၿပီး တစ္ခါတေလဆိုရွိလို႔ရွိေနမွန္းေတာင္ မသိႏိုင္ပါဘူး။ ဝိတ္ခ်ဖို႔ ႀကိဳးစားေနသူေတြအတြက္ သတင္းဆိုးတစ္္ခုကေတာ႔ စိတ္က်ေရာဂါဟာ ဘာကိုမွ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္မရွိျခင္းနဲ႔ အစားလြန္ျခင္းေၾကာင္႔ ဝိတ္တက္လာေစႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင္႔ (၂) ရက္၊ (၃) ရက္ဆက္တုိက္ စိတ္ဓာတ္က်ေနတယ္လို႔ ခံစားရရင္ ဆရာဝန္နဲ႔ျပသတိုင္ပင္ၿပီး မိမိဘယ္လို ခံစားေနရတယ္ ဆိုတာကို တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးပါ။ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းမရွိရင္ ဘဝကပိုမိုေနေပ်ာ္ဖို႔ေကာင္းလာၿပီး ေလ႔က်င္႔ခန္းေတြနဲ႔ diet လုပ္ရတာ ေတြကို ပိုမိုလြယ္ကူလာေစပါတယ္။

Source: powerofpositivity

Postby

 

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား