Health: မနက္စာကို ဘာလို႔ သူေ႒းစား စားသင္႔တာလဲ

အိပ္ယာထေနာက္က်လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အလုပ္ခ်ိန္နီးေနလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ မနက္စာလြတ္သြားတယ္ဆိုတာ ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္တစ္ခုပါ။ အထူးသျဖင္႔ အိပ္ပုတ္ႀကီးသူေတြမွာ အျဖစ္မ်ားတဲ႔ ျပႆနာတစ္ခုေပါ႔။

အိပ္ယာထေနာက္က်လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အလုပ္ခ်ိန္နီးေနလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ မနက္စာလြတ္သြားတယ္ဆိုတာ ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္တစ္ခုပါ။ အထူးသျဖင္႔ အိပ္ပုတ္ႀကီးသူေတြမွာ အျဖစ္မ်ားတဲ႔ ျပႆနာတစ္ခုေပါ႔။ တကယ္တမ္းက်ေတာ႔ မနက္စာဟာ တစ္ေန႔တာလံုးမွာ အေရးအႀကီးဆံုး အစားအစာပါ။ မနက္စာစားဖို႔အတြက္ အခ်ိန္ခဏေလးေပးလိုက္ရံုနဲ႔ တစ္ေန႔တာလံုးအတြက္ ႀကီးမားတဲ႔ သက္ေရာက္မႈေတြ ရွိေစႏိုင္ပါတယ္။

play

 

မနက္စာဟာ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ေကာ၊ ဦးေႏွာက္အတြက္ပါ လိုအပ္တဲ႔ စြမ္းအင္ေတြကို ေပးစြမ္းႏိုင္ပါတယ္။ မနက္စာမစားဘဲ တစ္ေန႔တာကို စတင္ဖို႔ ႀကိဳးစားတာဟာ ေလာင္စာဆီမပါဘဲ ကားေမာင္းဖို႔ ႀကိဳးစားသလိုပါပဲ။ အာဟာရပညာရွင္ေတြကေတာ႔ မနက္စာကုိ အိပ္ယာထၿပီး ႏွစ္နာရီအတြင္း စားသံုးသင္႔တယ္/ က်န္းမာတဲ႔ မနက္စာတစ္နပ္မွာ ေန႔စဥ္ကယ္လိုရီ လိုအပ္ခ်က္ရဲ႕ ၂၀-၃၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ပါဝင္သင္႔တယ္ ဆိုၿပီး အၾကံျပဳထားပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို စြမ္းအင္ေပးစြမ္းႏိုင္ရံုတင္ မကေသးပါဘူး။ မနက္စာေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင္႔ ကယ္လ္ဆီယမ္၊ သံဓာတ္၊ ဗိုက္တာမင္ဘီ၊ ပရိုတိန္းနဲ႔ အမွ်င္ဓာတ္ေတြလည္း ၾကြယ္ဝၾကပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္က အဲဒီမရွိမျဖစ္ အာဟာရဓာတ္ေတြကို လိုအပ္တဲ႔အတြက္ မနက္စာလြတ္သြားရင္ အဲဲဒီအာဟာရဓာတ္ေတြကိုပါ ဆံုးရႈံးရမွာပါ။ ဒါေၾကာင္႔ ကိုယ္႔ရဲ႕မနက္စာမွာ အဲဒီအာဟာရ ဓာတ္ေတြ ပါဝင္ေအာင္ ထည္႔သြင္းဖို႔ကိုလည္း မေမ႔ပါနဲ႔ဦး။

play

 

သုေတသီေတြရဲ႕ အဆိုအရ မနက္စာစားျခင္းဟာ ဝမ္းဗိုက္အဆီေတြကိုလည္း ေလ်ာ႔က်ေစပါတယ္တဲ႔။ သုေတသနတစ္ခုရဲ႕ အဆိုအရ မနက္စာကို ေကာင္းေကာင္းစားၿပီး ညစာကို ေလွ်ာ႔စားတဲ႔ သူေတြဟာ အဝလြန္ေရာဂါ ျဖစ္ႏိုင္ေျခနည္းၿပီး အဆီက်စ္လစ္ လွပႏိုင္ပါတယ္တဲ႔။ မနက္စာလြတ္တဲ႔ သူေတြကေတာ႔ ကိုယ္တြင္းဇီဝနာရီ အံေခ်ာ္မႈနဲ႔ ဇီဝကမၼလုပ္ေဆာင္မႈေတြ အံေခ်ာ္မႈတို႔ေၾကာင္႔ ဝိတ္တက္ႏုိင္ေျခ ပိုမ်ားပါတယ္။ မနက္စာစားျခင္းရဲ႕ ေနာက္ထပ္အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကေတာ႔...

၁။ ဦးေႏွာက္လုပ္ေဆာင္မႈ

play
 

မနက္စာေတြဟာ ဦးေႏွာက္လုပ္ေဆာင္မႈအတြက္ အေရးပါတဲ႔ ကာဘိုဟိုက္ဒရိတ္ တစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ႔ ဂလူးကို႔စ္ကို ျပန္လည္ျပည္႔ဝ ေစပါတယ္။ သုေတသနေတြရဲ႕ အဆိုအရ မနက္စာစားျခင္းဟာ မွတ္ဉာဏ္နဲ႔ အာရံုစူးစိုက္မႈကို တုိးတက္ေကာင္းမြန္ေစၿပီး စိတ္ဖိစီးမႈကိုလည္း ေလ်ာ႔က်ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ပိုမိုေပ်ာ္ရႊင္ေစပါတယ္။ ကေလးေတြကို သုေတသန ျပဳလုပ္ထားခ်က္ေတြအရ မနက္စာ ေကာင္းေကာင္းစားျခင္းဟာ ကေလးေတြရဲ႕ အျပဳအမူကို တိုးတက္ေစၿပီး အဆင္႔ေတြလည္း ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္တဲ႔။

၂။ စြမ္းအင္ျပည္႔ဝေစတယ္

play
 

လူေတြရဲ႕ စြမ္းအင္လိုအပ္ခ်က္ေတြဟာ အသက္အရြယ္နဲ႔ လုပ္ေဆာင္မႈအလိုက္ ေျပာင္းလဲေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ေယာက်္ားေလး ေတြကေတာ႔ မိန္းကေလးေတြထက္ စြမ္းအင္ ပိုမိုလိုအပ္ပါတယ္။ အသက္ (၇) ႏွစ္နဲ႔ (၁၀) ႏွစ္ၾကား ကေလးေတြဆိုရင္ စြမ္းအင္ပိုမို လိုအပ္ပါတယ္။

 

အသက္ (၇) ႏွစ္နဲ႔ (၁၀) ႏွစ္ၾကား ေယာက်္ားေလးေတြဟာ တစ္ေန႔ကို ၁၉၇၀ kcal လိုအပ္ၿပီး အသက္ (၇) ႏွစ္နဲ႔ (၁၀) ႏွစ္ၾကား မိန္းကေလးေတြကေတာ႔ တစ္ေန႔ကို ၁၇၄၀ kcal လိုအပ္ပါတယ္။ အရြယ္ေရာက္ၿပီးသား အမ်ိဳးသားေတြကေတာ႔ တစ္ေန႔ကို ၂၅၀၀ kcal လိုအပ္ၿပီး အရြယ္ေရာက္ၿပီး အမ်ိဳးသမီးေတြကေတာ႔ တစ္ေန႔ကို ၂၀၀၀ kcal လိုအပ္ပါတယ္တဲ႔။

၃။ ေရရွည္က်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ေစတယ္

play
 

မနက္စာဆိုတာ မိသားစု စံုစံုညီညီ စားသံုးသင္႔တဲ႔ ထမင္းတစ္နပ္ပါ။ ကေလးေလးေတြကို ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက မနက္စာ ေကာင္းေကာင္း စားတတ္တဲ႔ အေလ႔အက်င္႔ ေမြးေပးထားမယ္ဆိုရင္ အသက္အရြယ္ရလာခ်ိန္မွာ မနက္စာလြတ္ႏိုင္ေျခနည္းၿပီး တစ္သက္တာ က်န္းမာေရးအတြက္ အေလ႔အက်င္႔ေကာင္းေတြကို ရရွိေစမွာပါ။

Source: shakeupyourwakeup

Postby

 

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား