AD
AD
AD

၁။ အစားစားခ်င္စိတ္ကို ျမႇင့္တင္ပါ

play

 

တကယ္လို႕မ်ား ၀ိတ္ခ်ဖို႕အတြက္ စဥ္းစားျပီး အျပင္းအထန္လုပ္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ နည္းနည္းေလး ေလွ်ာ့လိုက္ပါ။ အစားစားျခင္းက ဦးေႏွာက္ဖြံ႕ျဖိဳးဖို႕အတြက္လည္း အလြန္အမင္းအေရးၾကီးတာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းစီ အစားအစာ စားေသာက္မႈကို ျမွင့္တင္ေပးဖို႕က လြယ္ကူပါတယ္။ ေန႕လည္ခင္းပိုင္းမွာဆိုရင္ ေကာ္ဖီေသာက္ေနတာထက္ green tea ကို ေသာက္သံုးေပးျခင္းက ဦးေဏွာက္ကို ပိုျပီးေတာ့ ၾကည္လင္လန္းဆန္းေစပါတယ္။ Green tea မွာဆိုရင္ ကဖင္းဓာတ္က အနည္းငယ္သာပါ၀င္ျပီးေတာ့ antioxidants မ်ားစြာပါ၀င္တာေၾကာင့္ ဦးေႏွာက္အတြင္းမွ ဆဲလ္ေတြ ပ်က္စီးယိုယြင္းမႈကို ေကာင္းမြန္စြာ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ တူနာငါးစားသံုးျခင္း၊ swordfish စားသံုးျခင္းတို႕ကလည္း ေကာင္းမြန္ပါတယ္။ အစားအစာစားတိုင္းလည္း ဦးေႏွာက္ကို ေကာင္းမြန္ေစတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူးဆိုေပမယ့္လည္း လိုအပ္တဲ့ ဗီတာမင္နဲ႕ သတၳဳဓာတ္ေတြရရွိဖို႕အတြက္ေတာ့ စားသံုးေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

၂။ တစ္ေန႕ကို မိနစ္ ၂၀ခန္႕ သြားလာလႈပ္ရွားေပးပါ

play

 

အထိုင္အထမရွိပဲ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ေနေနျခင္းက စိတ္ကို ႏြမ္းနယ္ပင္ပန္းေစျပီးေတာ့ ဦးေႏွာက္ကိုလည္း မၾကည္မလင္ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ေအရိုးဗစ္ကစားျခင္းအားျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္နဲ႕ဦးေႏွာက္အတြင္းက ေသြးမ်ားကို ေကာင္းမြန္စြာ လည္ပတ္ေစ ႏိုင္ပါတယ္။ သုေတသီေတြရဲ႕ ေတြ႕ရွိခ်က္အရဆိုရင္ ခႏၶာကိုယ္လႈပ္ရွားေပးျခင္းက မွတ္ဥာဏ္ကို ေကာင္းမြန္တိုးတက္ေစျပီးေတာ့ ဆဲလ္ေတြကိုလည္း ၾကီးထြားေစတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ ဒ့ါအျပင္ ဦးေႏွာက္အတြက္ အေရးပါတဲ့ အာ႐ံုေၾကာဆဲလ္ေတြကို ႏိႈးဆြေပးမႈအတြက္ အသင့္ေတာ္ဆံုးပါပဲ။

၃။ သက္ေတာင့္သက္သာရွိေအာင္ေနပါ

play

 

ဦးေႏွာက္က ေန႕စဥ္နဲ႕အမွ် စိန္ေခၚမႈေတြနဲ႕ ရင္ဆိုင္ေနရတယ္လို႕ ေျပာလို႕ရပါတယ္။ စဥ္းစားေတြးေတာေနရမႈ၊ စိတ္ဖိစီးမႈ နဲ႕ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မႈေတြရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ဟာ ဦးေႏွာက္ကိုလည္း သြယ္၀ိုက္ျပီးေတာ့ ထိခိုက္ေစပါတယ္။ ဦးေဏွာက္က အရမ္းၾကီး ခိုင္မာေတာင့္တင္းတဲ့ ခံတပ္တစ္ခုသဖြယ္ ျဖစ္တည္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာေရာ၊ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာကိုပါ ထိခိုက္ေစႏိုင္မယ့္ အရာေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ျပီး ဦးေႏွာက္အတြက္ အက်ိဳးရွိေစမယ့္ အရာေတြကို အစားထိုး ေလ့က်င့္ယူသင့္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားဘာသာစကားတစ္ခုကို သင္ယူေနတာမ်ိဳး၊ ဂီတအသစ္ကိုဖန္တီးေပးတာမ်ိဳးက ဦးေႏွာက္ကို သက္ေတာင့္သက္သာရွိေစတဲ့ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေႏွာက္ကို လြယ္လင့္တကူ ပံုသြင္းလို႕ရႏိုင္တဲ့ အရာေတြကို ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ဖို႕ အတြက္ သင့္ရဲ႕ စိတ္ကိုေတာ့ ဖြင့္ဟေပးထားဖို႕လိုပါလိမ့္မယ္။

၄။ အိပ္စက္ျခင္းကို ဦးစားေပးပါ

play

 

အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္အတြင္းမွာဆိုရင္ glymphatic ဆိုတဲ့ system က ဦးေႏွာက္ရဲ႕ neurotoxins ေတြကို သန္႕စင္ေပးပါတယ္။ တစ္ေန႕ကို အနည္းဆံုးအိပ္ခ်ိန္ ၇နာရီမွ ၉နာရီခန္႕ထိ အိပ္စက္ေပးျခင္းက ဒီျဖစ္စဥ္ကို ပိုျပီးေတာ့ တြန္းအားေပးႏိုင္ပါတယ္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အတြင္းက ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ သုေတသနေတြရဲ႕ ေဖာ္ျပမႈမွာဆိုရင္ အိပ္ေရး၀ျခင္းက အယ္ဇိုင္းမားေရာဂါျဖစ္ပြားႏိုင္တဲ့ႏႈန္းကို ေလ်ာ့က်ေစျပီးေတာ့ ဦးေႏွာက္ရဲ႕ မွတ္ဥာဏ္စြမ္းအားကို တိုးတက္ေစဖို႕ အေထာက္အကူျဖစ္တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။

၅။ တက္ၾကြမႈရွိတဲ့ လူမႈဘဝကို ဖန္တီးပါ

play

 

လူတိုင္းက သူ႕ပတ္၀န္းက်င္မွာ လူမႈေရးကိစၥေတြနဲ႕ က်င္လည္ေနရတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အသက္ပိုျပီးၾကီးရင့္လာတာနဲ႕အမွ် လူမႈေရးကိစၥေတြအေပၚမွာ အာရံုစူးစိုက္မႈက ေလ်ာ့နည္းလာပါတယ္။ ဒိလိုနဲ႕ တစ္ေန႕ထက္တစ္ေန႕ ပိုပုိျပီးေတာ့ လူမႈေရး ကိစၥေတြဘက္မွာ အားနည္းမွန္းမသိ အားနည္းလာပါတယ္။ အထီးက်န္ဆန္ေနတဲ့ လူေတြဟာ လူစိမ္းေတြရဲ႕ ျခိမ္းေျခာက္မႈကို ပိုျပီးေတာ့ ခံစားေနရျပီး ေန႕စဥ္ႏွင့္အမွ် အႏၱရာယ္ေတြနဲ႕ ရင္ဆိုင္ေနရတယ္လို႕ ေလ့လာသူေတြက သံုးသပ္ၾကပါတယ္။ လူမႈပတ္၀န္းက်င္မွာ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈရွိစြာ ဆက္ဆံျပဳမူျခင္းက အသိအျမင္ေတြကို ပိုမိုၾကြယ္၀လာေစျပီးေတာ့ အျပန္အလွန္ဖလွယ္ေပးျခင္းအားျဖင့္ က်န္းမာေရးအသိပညာေတြကိုပါ  ရရွိတာေၾကာင့္ ဦးေႏွာက္အသိဥာဏ္ပြင့္လင္းမႈကို အေထာက္အကူျပဳတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္က လူမႈေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးကို ပံုစံမပ်က္ေစပဲ ထိန္းသိမ္းထားဖို႕ လိုအပ္ေၾကာင္း သုေတသီမ်ားက အၾကံေပး၊ သတိေပးၾကပါတယ္။

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
AD

AD