AD
AD
AD

အသီးအရြက္ေတြထဲမွာမွ အစိမ္းစိုဆံုးနဲ႔ အရြက္အမ်ားဆံုး အရြက္တစ္မ်ိဳးကေတာ့ ဆလတ္ရြက္ပါပဲဲ။ ေနာက္ၿပီး ဟင္းသီးဟင္းရြက္ ေတြထဲမွာမွ antioxidant နဲ႔ ဗိုက္တာမင္အၾကြယ္ဝဆံုုး အရြက္ကို ေဖာ္ျပပါဆိုရင္ ဆလတ္ရြက္ကိုပဲ လက္ညွိဳးထိုးျပရမွာပါပဲ။

play

 

ဆလတ္ရြက္ကို တျခားအစားအစာ အမ်ားအျပားနဲ႔ တြဲဖက္စားသံုးၾကသလို အခ်ဥ္တို႔၊ ငပိရည္တို႔နဲ႔တို႔ၿပီးလည္း အစိမ္းစားသံုး ၾကပါတယ္။ ဆလတ္ရြက္ကို စားသာစားေနရတယ္။ သူ႔ရဲ႕က်န္းမာေရးအက်ိဳးေက်းဇူးေတြကို မသိဘူးဆိုသူမ်ားအတြက္ ဆလတ္ရြက္ရဲ႕ က်န္းမာေရးအက်ိဳးေက်းဇူးေတြကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္ေနာ္။

၁။ ေရာင္ရမ္းျခင္းကို တားဆီးေပးတယ္

play
 

ဘူးသီးေၾကာ္စားရင္ ဆလတ္ရြက္ခ်ေပးတာ အေၾကာင္းရွိပါတယ္။ ဆီေၾကာ္မုန္႔ေတြေၾကာင့္ ကိုလက္စ္ထေရာမ်ားၿပီး အေရျပားေရာင္ရမ္းျခင္း ျဖစ္တဲ့အခါ ဆလတ္ရြက္က တားဆီးေပးႏိုင္လို႔ပါပဲ။ ဆလတ္ရြက္ထဲမွာ ပါဝင္တဲ့ lipoxygenase နဲ႔ carrageenan တို႔လို ပရိုတိန္းဓာတ္ေတြဟာ အေရျပားေရာင္ရမ္းျခင္းကို တားဆီးေပးႏိုင္ပါတယ္။

ဒါဟာ အီရန္သုေတသနတစ္ခုမွာ သိပၸံနည္းက် သက္ေသျပၿပီးသား အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဆလတ္ရြက္ထဲမွာ ပါဝင္တဲ့ ဗိုက္တာမင္ေကဓာတ္ကလည္း အေရျပားေရာင္ရမ္းျခင္းကို ထိေရာက္စြာ တားဆီးေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ ထမင္းစားရင္ တို႔စရာပြဲထဲမွာ ဆလတ္ရြက္ကို ထည့္သြင္းစားသံုးသင့္ပါတယ္။

၂။ ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ေစတယ္

play
 

ဝိတ္က်ေနတဲ့သူေတြ ဆလတ္ရြက္ကို မရိုးနိစ္ေလးဆမ္းၿပီး သုပ္စားေနၾကတာ ေတြ႕ဖူးၾကမွာေပါ့။ ဆလတ္ရြက္ကို ဝိတ္က်လိုသူေတြ အားကိုးရတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းရင္းတစ္ခုကေတာ့ ကယ္လိုရီပါပဲ။ ဆလတ္ရြက္တစ္ပြဲမွာမွ (၅) ကယ္လိုရီပဲ ပါဝင္ပါတယ္။

ဒီလိုကယ္လိုရီနည္းေပမယ့္ အာဟာရတန္ဖိုးက်ေတာ့ အျပည့္ပါေတာ့ က်န္းမာေရးမထိခိုက္ဘဲ ဝိတ္အျမန္က်လိုသူေတြ ႏွစ္သက္စြာ စားသံုးတဲ့ အရြက္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္သြားရတာေပါ့။ ေနာက္တစ္ခုက ဆလတ္ရြက္မွာ အမွ်င္ဓာတ္လည္း ၾကြယ္ဝတဲ့အတြက္ အစာအိမ္ အူလမ္းေၾကာင္းက အဆီပိုေတြကို ရွင္းလင္းေပးႏိုင္ပါတယ္။

၃။ ဦးေႏွာက္စြမ္းေဆာင္ရည္ကို တိုးတက္ေစတယ္

play
 

ဦးေႏွာက္မွာ ဒဏ္ျဖစ္တာေတြ မ်ားလာတဲ့အခါ အာရံုေၾကာဆဲလ္ေလးေတြ ေသဆံုးမႈကို ျဖစ္ေစႏိုင္ၿပီး အဲဒီကမွတဆင့္ အယ္လ္ဇိုင္းမား ေရာဂါလိုမ်ိဳး ဆိုးဝါးတဲ့ ဦးေႏွာက္ေရာဂါမ်ိဳးကို ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဆလတ္ရြက္ကေန အရည္ညွစ္ထားတဲ့ အရည္ဟာ ဦးေႏွာက္နဲ႔ အာရံုေၾကာဆဲလ္ေလးေတြ ေသဆံုးမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ပါတယ္။

ေလ့လာမႈေတြအရ ဆလတ္ရြက္ဟာ ႏိုက္ထရိတ္ဓာတ္လည္း ၾကြယ္ဝပါေသးတယ္။ ႏိုက္ထရိတ္ဓာတ္ဟာ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ႏိုက္ထရိတ္ေအာက္ဆိုဒ္ ျဖစ္သြားတဲ့အခါ ဦးေႏွာက္နဲ႔အာရံုေၾကာ လုပ္ေဆာင္မႈေတြကို အားေပးကူညီႏိုင္ပါတယ္။

၄။ ႏွလံုးအားေကာင္းေစတယ္

ႏွလံုးအားနည္းလို႔ မၾကာခဏေမာပန္းေနတတ္သူေတြ ဘာမွမပူပါနဲ႔။ ဆလတ္ရြက္ဟာ ဖိုလိတ္ဓာတ္ၾကြယ္ဝၿပီး ႏွလံုးက်န္းမာေရးကို အားေပးတဲ့အတြက္ ဆလတ္ရြက္ကို ပံုမွန္မွီဝဲေပးသင့္ပါတယ္။ ဒါတင္မကေသးပါဘူး။ ဆလတ္ရြက္မွာ ဗိုက္တာမင္ေအနဲ႔ စီၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ၿပီး ႏွစ္မ်ိဳးလံုးက ကိုလက္စ္ထေရာေတြကို ေအာက္ဆီဂ်င္ဓာတ္ျပဳေစဖို႔နဲ႔ ႏွလံုးေသြးေၾကာေတြကို အားေကာင္းေစဖို႔ အေထာက္အကူျပဳေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေသြးလည္ပတ္မႈေတြကိုလည္း အားေကာင္းေစတဲ့အတြက္ ႏွလံုးထေဖာက္ျခင္း မျဖစ္ေအာင္ တားဆီးေပးႏိုင္ပါတယ္။

၅။ ဆီးခ်ိဳအႏၱရာယ္ကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးတယ္

play

ေလ့လာမႈေတြအရ ဆလတ္ရြက္လို အစိမ္းေရာင္အသီးအရြက္ေတြဟာ Type 2 ဆီးခ်ိဳေရာဂါ အႏၱရာယ္ကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဟာ အစိမ္းေရာင္အသီးအရြက္ေတြမွာ ပါဝင္တဲ့ glycemic index (ေသြးတြင္းအခ်ိဳဓာတ္ ညႊန္းကိန္း) က နည္းပါးၿပီး ေသြးထဲမွာ အခ်ိဳဓာတ္ေဆာင့္တက္မလာေအာင္ ထိန္းထားေပးႏိုင္လို႔ပါပဲ။

ေနာက္ၿပီး ဆလတ္ရြက္မွာ ကယ္လိုရီ (၅) သာပါဝင္ၿပီး ကာဘိုဟိုက္ဒရိတ္ကလည္း အလြန္နည္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆီးခ်ိဳသမားေတြ အတြက္ေတာ့ ဒီထက္သင့္ေတာ္တဲ့ အစားအစာ မရွိေတာ့ပါဘူး။

Source: Stylecraze

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
AD
AD