AD
AD
AD

စိတ္ဖိစီးမႈရွိေနျခင္းက အသက္အရြယ္အပိုင္းအျခားမေရြး ျဖစ္ေနတဲ့အရာတစ္ခုပါ။ စာသင္ေက်ာင္းမွာ၊ အလုပ္ခြင္မွာ၊ မိသားစုအတြင္းျပသနာ၊ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းျပသနာ အစရွိတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေပါင္းစံု၊ က႑ေပါင္းစံုကေန စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ခံစားလာရျပီးေတာ့ အခန္႕မသင့္ရင္ စိတ္က်ေရာဂါခံစားရတဲ့ အဆင့္ထိကို ေရာက္ရွိတတ္ပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈ မ်ားျပားလာျပီဆိုရင္ေတာ့ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာေရာ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာပါ က်ဆင္းလာတတ္ျပီး က်န္းမာေရးရႈေထာင့္အရ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း ဆိုး၀ါးတဲ့ဒဏ္ေတြကို ခံစားလာရမွာပါ။ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ေရွာင္လႊဲဖို႕၊ ေက်ာ္ျဖတ္ဖို႕အတြက္ နည္းလမ္းေတြကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးပါပဲ။ နည္းလမ္းေတြအမ်ားၾကီးထဲကမွာမွ လြယ္ကူစြာ ျပဳလုပ္ႏိုင္မယ့္ အခ်က္ေလးေတြကို ေရြးခ်ယ္ျပီးေတာ့ ေဖာ္ျပေပးလိုက္တယ္ေနာ္။

၁။ ပန္းပင္ေလးေတြစိုက္ပါ

play

 

သုေတသနျပဳလုပ္ခ်က္မ်ားအရဆိုရင္ ပန္းပင္ေလးေတြကို ျမင္ေတြ႕ေနရျခင္းဟာ စိတ္ဖိစီးမႈကို သိသာထင္ရွားစြာ ေလ်ာ့က်ႏိုင္ေစျပီး လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း စြမ္းေဆာင္ရည္ကိုလည္း တိုးတက္လာေစတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ ပန္းပင္ရွိတဲ့အခန္း နဲ႕ မရွိတဲ့အခန္းမွာ ေနထုိင္ျပီးေတာ့ ေလ့လာခဲ့မႈေတြအရဆိုရင္ ပန္းပင္ေတြရွိတဲ့ အခန္းမွာ ေနထိုင္ရျခင္းက ပိုျပီးေတာ့ စိတ္ကို သက္ေတာင့္သက္သာ ျဖစ္ေစျပီး ဦးေႏွာက္ထဲမွာ ၾကည္လင္ေနတာမ်ိဳးကို ခံစားရတယ္လို႕ အစီရင္ခံစာေတြက ဆိုပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ အိမ္မွာ ပန္းပင္စိုက္တာမ်ိဳး၊ မိမိရဲ႕ ရံုးခန္းအတြင္းမွာ ပန္းအိုးေလးေတြ ထားေပးတာမ်ိဳး ျပဳလုပ္ေပးျပီးေတာ့ ေန႕စဥ္ျမင္ေတြ႕ေနရျခင္းက စိတ္ဓာတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအတြက္ အမ်ားၾကီး အေထာက္အကူျပဳႏိုင္တာမို႕ လက္ေတြ႕လုပ္သင့္ပါတယ္။

၂။ လုပ္ငန္းခြင္ျပင္ပ၊ အိမ္ျပင္ပမွာ အခ်ိန္တခ်ိဳ႕ကို ကုန္ဆံုးပါေစ

play

 

အျပင္မွာ အခ်ိန္တခ်ိဳ႕ကို ကုန္ဆံုးေစျခင္းကလည္း မိမိရဲ႕ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာကို ေျပာင္းလဲႏိုင္စြမ္းရွိျပီး စိတ္က်ေရာဂါ စြဲကပ္ေနမႈကိုေတာင္မွ ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ စိတ္ခံစားမႈေတြ ပိုမိုေကာင္းမြန္လာျခင္း၊ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်န္းမာေရးအတြက္ သင့္ေတာ္မႈ အစရွိတဲ့ က်န္းမာေရးနဲ႕ ႏွီးႏြယ္ေနမႈေတြကိုပါ ေကာင္းက်ိဳးေတြ ျဖစ္ထြန္းလာေစပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ Social Life မွာလည္း တိုးတက္မႈေတြရွိလာေစပါတယ္။ အခ်ိန္တခ်ိဳ႕ကို ကုန္ဆံုးပါေစဆိုတာမ်ိဳးမွာဆိုရင္ အိမ္အျပင္ဘက္မွာ လမ္းထြက္ေလွ်ာက္ေပးတာ၊ ညေနခင္း ေလညင္းခံတာ၊ ေအးျမတဲ့အရိပ္တစ္ခုခုေအာက္မွာ စာဖတ္ေနတာ အစရွိသျဖင့္လည္း လုပ္ေဆာင္ ေပးလို႕ရသလို သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕ ေတြ႕ဆံုျပီး အလည္အပတ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စားေသာက္တာမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္လည္း ျပဳလုပ္ေပးလို႕ရပါတယ္။

၃။ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ျခင္း၊ ဖုန္းအသံုးျပဳျခင္း ေလွ်ာ့ပါ

play

 

ဒီေန႕ေခတ္မွာ လူအမ်ားအျပားက ရုပ္ရွင္ၾကည့္တာ၊ မိုဘိုင္းလ္ဖုန္းအသံုးျပဳတာေတြက အလြန္အကၽြံကို ျဖစ္ေနတာပါ။ အထူးသျဖင့္ ကေလးသူငယ္ေတြနဲ႕ လူငယ္ထုၾကားမွာ ဆိုရွယ္မီဒီယာသံုးစြဲမႈ၊ ဂိမ္းေဆာ့ကစားမႈေတြက ေန႕စဥ္နဲ႕အမွ် တိုးပြားလာ ေနပါတယ္။  သုေတသနစာတမ္းမ်ားရဲ႕ မွတ္ခ်က္အရဆိုရင္ Facebook Depression ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရကိုေတာင္ သံုးစြဲလာျပီးေတာ့ ဆိုရွယ္မီဒီယာအသံုးျပဳမႈရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ေတြေၾကာင့္ အသက္အရြယ္နဲ႕မလိုက္ေအာင္ကို စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ရွိေနတယ္လို႕ သိရပါတယ္။ ထမင္းစားခ်ိန္မွာ ဖုန္းကို မယူေဆာင္လာဘူး၊ ည ကိုးနာရီထိုးျပီးေနာက္ပိုင္း မိုဘိုင္းလ္ဖုန္းအသံုးျပဳျခင္း မရွိတာ အစရွိတာမ်ိဳး သတ္မွတ္ျပီးေတာ့ ဒီျပသနာေတြကို ေရွာင္ရွားဖို႕ ကၽြမ္းက်င္သူေတြက အၾကံေပးၾကပါတယ္။

၄။ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ပါ

play

 

က်န္းမာေရးနဲ႕ပတ္သက္လို႕ရွိရင္ မလုပ္မျဖစ္ လုပ္ေဆာင္သင့္တဲ့အခ်က္ေတြထဲမွာ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာက ထိပ္ဆံုးက အျမဲပါ၀င္ပါတယ္။ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈရွိေနျခင္းက ခႏၶာကိုယ္မွ မလိုအပ္တဲ့ ဓာတ္သဘာ၀ေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးျပီး လိုအပ္တဲ့ က်န္းမာေရးအေထာက္အကူျပဳ ဇီ၀ျဖစ္စဥ္ေတြကို တြန္းအားေပးတာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ စာေမးပြဲေၾကာင့္ စိတ္ဖိစီးေနမႈေတြ၊ အလုပ္ခြင္အတြင္း အလုပ္ဒဏ္ေတြေၾကာင့္ မြန္းက်ပ္ေနတာမ်ိဳးေတြကို ေလ့က်င့္ခန္းျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ေျဖေဖ်ာက္ႏိုင္ပါတယ္။

၅။ ေယာဂက်င့္ျခင္း

play

 

အဖြဲ႕ေပါင္း ၁၃၁ ဖြဲ႕ပါ၀င္ျပီး ၁၀ ပတ္တိတိ ေယာဂက်င့္ခဲ့တဲ့ သုေတသန ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြအရဆိုရင္ ေယာဂက်င့္ေနစဥ္ ကာလအတြင္းမွာပဲ အဖြဲ႕တိုင္းဟာ မူလလူမႈဘ၀ကထက္ ပိုျပီးေတာ့ တိုးတက္မႈေတြရွိလာတယ္လို႕ ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။ စိတ္တည္ျငိမ္မႈရွိလာျခင္း၊ တစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ၾကံ့ခိုင္မႈတိုးတက္လာျပီးေတာ့ က်န္းမာေရးလကၡဏာေတြကလည္း လြန္ခဲ့တဲ့ ရက္သတၱပတ္ ၁၀ ပတ္ကထက္ ပိုျပီးထူးျခားလာေၾကာင္းလည္း ဆိုပါတယ္။ ဆိတ္ျငိမ္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ (သို႕) သက္ေတာင့္သက္သာရွိတဲ့ ခံုတစ္ခုခုေပၚမွာ တစ္ေန႕ကို မိနစ္ ၂၀ ခန္႕ ျငိမ္သက္စြာထိုင္ေနေပးျခင္းကလည္း စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္တယ္လို႕ သိရပါတယ္။ ဒီလိုျပဳလုပ္ေပးျပီးေတာ့ မိမိကိုယ္ကို သတိထားၾကည့္မယ္ဆိုရင္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ေလ်ာ့က်လာတာကို သိသာစြာ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္မွာပါ။

၆။ သီခ်င္းနားေထာင္ပါ

 

ေရွးေဟာင္းဂရိလူမ်ိဳးေတြ ရွိစဥ္ကတည္းက ဂီတသံစဥ္ဟာ စိတ္ဖိစီးမႈကို ေလ်ာ့က်ေစႏိုင္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိခဲ့တာပါ။ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ သီခ်င္းနားေထာင္ရင္း အလုပ္လုပ္ျခင္းက သင့္အတြက္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေကာင္းတစ္ဦးလို ျဖစ္ေနေစပါတယ္။ အလုပ္ေတြကို ပိုျပီးေတာ့ ျမန္ဆန္လာေအာင္၊ လြယ္လင့္တကူျပီးေျမာက္ေအာင္ အကူအညီေပးႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း သီခ်င္းအမ်ိဳးအစားေပၚ မူတည္ျပီးေတာ့ ထိေရာက္မႈက ကြာဟတယ္လို႕ ေလ့လာသူေတြကဆိုပါတယ္။ Classical Music နဲ႕ New Age Music ဂီတအမ်ိဳးအစားေတြက ပိုျပီးေတာ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈရွိတယ္လို႕လည္း သူတို႕က ဆိုပါတယ္။

၇။ သိုက္သိုက္၀န္း၀န္းေနထိုင္ပါ

play

 

မိသားစုကို အခ်ိန္ေပးတာ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕ တူတူရွိေနတာမ်ိဳးက ကိုယ့္ရဲ႕ ခံစားမႈေတြကို ပိုျပီးေတာ့ ေကာင္းမြန္လာေစပါတယ္။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရေရာ၊ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရပါ အားေကာင္းလာမႈက သိသာထင္ရွားတယ္လို႕ သုေတသီေတြက ေျပာပါတယ္။ တစ္ဦးတည္း ေနထိုင္ျခင္းထက္ အဖြဲ႕နဲ႕ေနထိုင္ေပးျခင္းမ်ိဳးက ပိုျပီးေတာ့ ထိေရာက္ေၾကာင္းလည္း ဆိုပါတယ္။ အကယ္၍မ်ား ကိုယ့္မွာ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ မ်ားျပားေနတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ တစ္ဦးတည္းရွိေနျခင္းထက္ မိသားစု၊မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕ အတူတူရွိေနေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးျခင္းက သင့္ရဲ႕ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို သိသိသာသာေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္မွာျဖစ္ေၾကာင္းလည္း အၾကံဥာဏ္ေပးခဲ့ၾကပါတယ္။

Source: timeandleisure

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
AD

AD