AD
AD
AD

Sugar Apple (or) Sweet Sop လို႕လဲ ေခၚတဲ့ ၾသဇာသီးကိုေတာ့ လူတိုင္းစားဖူးၾကမွာပါ။ ကေလးဘ၀တုန္းကဆိုရင္ ၾသဇာသီးအေစ့ေလးေတြနဲ႕ ဇယ္ေတာက္တမ္းေတာင္ ကစားခဲ့ၾကတယ္ေလ။ ဒါေပမယ့္လည္း ၾသဇာသီးရဲ႕ က်န္းမာေရး ေကာင္းက်ိဳးေတြကိုေတာ့ သိသူနည္းပါးပါတယ္။ ၾသဇာသီးအပင္ဟာ ေသးငယ္ျပီးေတာ့ ၁၀ေပ ကေန ေပ၂၀ အတြင္းပဲ ၾကီးထြားပါတယ္။ ကိုင္းတစ္ခုတည္းမွာတင္ကို အသီးေတြျပြတ္သိပ္ေနေအာင္ သီးေလ့ရွိျပီးေတာ့ အသီးအေရာင္ကလည္း အစိမ္းေရာင္ပါပဲ။ အျဖဴေရာင္အသားနဲ႕ အနက္ေရာင္အေစ့ ရွိတဲ့ ၾသဇာသီးရဲ႕ အရသာကေတာ့ စားဖူးသူေတြ သိတဲ့အတုိင္းပဲ။ ခ်ိဳအီေနျပီးေတာ့ လွ်ာေပၚမွာ အရသာက စြဲထင္က်န္ေနခဲ့ေတာ့တာပါပဲ။ ၾသဇာသီးရဲ႕ က်န္းမာေရးေကာင္းက်ိဳးေတြက ဘာေတြျဖစ္မလဲဆိုတာကို ၾကည့္လိုက္ၾကရေအာင္ေနာ္။

၁။ Antioxidant Properties

play
 

၂၀၁၁ ခုႏွစ္က ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ " Journal of Pharmacy Research " မွာ ေဖာ္ျပခ်က္အရဆိုရင္ေတာ့ ၾသဇာသီးဟာ အာဟာရျဖည့္တင္းဖို႕အတြက္ သင့္ေတာ္ျပီးေတာ့ ေဆးပညာရွဳေထာင့္အရဆိုရင္လည္း အက်ိဳးျပဳတဲ့ အသီးအႏွံတစ္ခုလို႕ ဆိုပါတယ္။ သုေတသနျပဳလုပ္အျပီး ရရွိလာတဲ့ ရလာဒ္ေတြအရဆိုရင္ေတာ့ Antioxidant ဓာတ္ၾကြယ္၀စြာ ပါ၀င္ေနတာေၾကာင့္ စားသံုးဖို႕ တိုက္တြန္းထားပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ မလိုအပ္တဲ့ ဓာတ္ျပဳမႈေတြကို တြန္းလွန္ေပးႏိုင္တာေၾကာင့္လည္း လူသားတို႕အတြက္ အက်ိဳးရွိတဲ့ အသီးပဲျဖစ္ပါတယ္။

၂။ ပန္းနာရင္က်ပ္ေရာဂါကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္

play
 

တကယ္လို႕မ်ား ပန္းနာရင္က်ပ္ျဖစ္ေနျပီဆိုရင္ေတာ့ ၾသဇာသီးက သင့္အတြက္ အေကာင္းဆံုးေဆး၀ါးပါပဲ။ ဗီတာမင္စီဓာတ္ အမ်ားအျပားပါ၀င္ျပီးေတာ့ antioxidants ဓာတ္တစ္ခုက ပန္းနာေရာဂါ ေပ်ာက္ကင္းေစဖို႕အတြက္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ကို တြန္းလွန္ေပးတာေၾကာင့္ ပန္းနာေရာဂါကို သိသာစြာ သက္သာေစပါတယ္။

၃။ ကိုလက္စထေရာပါ၀င္မႈ နည္းပါးျခင္း

အမွ်င္ဓာတ္က ေသြးအတြင္း ကိုလက္စထေရာပါ၀င္မႈကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးျပီးေတာ့ ေသြးေၾကာပိတ္ဆို႕ျခင္းကိုလည္း တားဆီးေပးပါတယ္။ ၾသဇာသီးမွာဆိုရင္ေတာ့ ဗီတာမင္ဘီဓာတ္လည္း ျပည့္၀စြာ ပါ၀င္ျပီး၊ အမွ်င္ဓာတ္ နဲ႕ niacin တို႕လည္း ပါ၀င္ေနတာေၾကာင့္ အ၀လြန္ေနမႈကိုလည္း ထိန္းသိမ္းေပးျပီးေတာ့ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈကိုလည္း အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ေထာက္ပံ့ေပးပါတယ္။

၄။ ႏွလံုးက်န္းမာေရးအတြက္ သင့္ေတာ္တယ္

play
 

ဗီတာမင္ B6 ၾကြယ္၀စြာပါ၀င္တဲ့ ၾသဇာသီးဟာ သင့္ရဲ႕ ႏွလံုးအတြက္လည္း အေကာင္းဆံုးအေဖာ္မြန္တစ္ဦးလိုပါပဲ။ amino acid တစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ homocystein ေၾကာင့္ ႏွလံုးအတြက္ ဆိုးက်ိဳးျဖစ္ပြားမႈကို တားဆီးေပးႏိုင္ပါတယ္။ amino acid ခႏၶာကိုယ္တြင္းမ်ားျပား ေနတဲ့အခါမ်ိဳးမွာဆိုရင္ေတာ့ ႏွလံုးေရာဂါျဖစ္ပြားမႈ နဲ႕ ႏွလံုးၾကီးထြားမႈအစရွိတာေတြ ျဖစ္ပြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကို ၾသဇာသီးစားသံုးေပးျခင္းျဖင့္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

၅။ ဗီတာမင္စီ ၾကြယ္၀စြာပါ၀င္ျခင္း

ၾသဇာသီတစ္လံုးမွာဆိုရင္ေတာ့ ဗီတာမင္စီဓာတ္ဟာ ၅၆ မီလီဂရမ္အထိ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဗီတာမင္စီက အရိုးေတြရဲ႕ က်န္းမာေရး၊ ၾကြက္သားေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ျပီး ေသြးေၾကာေတြကို ပိုမိုျပီး သန္မာလာေအာင္လည္း ေထာက္ကူေပးႏိုင္ပါတယ္။ ပင္ပန္းစြာ အလုပ္လုပ္ကိုင္ရတဲ့  အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး အတြက္ ေန႕စဥ္ ဗီတာမင္စီဓာတ္ဟာ ၇၅ မီလီဂရမ္အထိ လိုအပ္ျပီး အမ်ိဳးသားေတြအတြက္ဆိုရင္ေတာ့ ၉၀ မီလီဂရမ္အထိ ျဖည့္တင္းေပးဖို႕ လိုအပ္တာမို႕ ၾသဇာသီးကို ေန႕စဥ္စားသံုးေပးျခင္းကေန လိုအပ္တဲ့ ဗီတာမင္စီကို ရယူႏိုင္မွာပါ။

၆။ ခႏၶာကိုယ္စြမ္းအင္ထုတ္လုပ္မႈကို ကူညီေပးႏိုင္

play
 

ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မႈေတြ ခံစားလာရျပီဆိုရင္ေတာ့ ၾသဇာသီးသာ စားလိုက္ပါ။ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ လိုအပ္တ့ဲ စြမ္းအင္ေတြ ပိုမိုရရွိဖို႕အတြက္ အေထာက္အကူျပဳေပးျပီး ဗီတာမင္ B1 နဲ႕ အာဟာရဓာတ္၊ၾသဇာဓာတ္ေတြကို ပိုမိုရရွိလာဖို႕ အေကာင္းဆံုးျဖစ္လို႕ပါပဲ။

Source : 1mhealthtips

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
AD

AD