"အစာလည္းေဆး၊ ေဆးလည္းအစာ" ဆိုတဲ့ ဆို႐ုိး႐ွိေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ေဝဒနာသည္ေတြအတြက္ေတာ့ တခ်ိဳ႕အစားအစာေတြက ေဆးမျဖစ္ဘဲ ေဘးျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္။ ဥပမာ အစာအိမ္ေရာဂါ ေဝဒနာ႐ွိသူေတြဟာ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အစားအစာေတြကို စားမိမယ္ဆိုရင္ အစာအိမ္မွာ နာက်င္ျခင္းေဝဒနာနဲ႔ ေနာက္ဆက္တြဲဆိုးက်ိဳးေတြကို ခံစားရပါတယ္။ အဲဒါေတြက ဘာေတြလဲဆိုေတာ့...

၁။ ကာဘိုဟိုက္ဒရိတ္မ်ားတဲ့ အစားအစာေတြ

play
 

သူတို႔ရဲ႕အေလးခ်ိန္နဲ႔စာရင္ ကာဘုိဟိုက္ဒရိတ္ အခ်ိဳးအစားမ်ားတဲ့ အစားအစာေတြကို ကာဘိုဟိုက္ဒရိတ္မ်ားတဲ့ အစားအစာေတြလို႔ ေယဘုယ်မွတ္ယူႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ အာလူးတစ္လံုးဟာ အေလးခ်ိန္ (၁၇၀) ဂရမ္ပဲ ရွိေပမယ့္ အေလးခ်ိန္စုစုေပါင္းရဲ႔ (၂၃) ရာခိုင္ႏႈန္းက ကာဘုိဟိုက္ဒရိတ္ေတြ ျဖစ္ေနတဲ့အခါ မေကာင္းတဲ့ ကာဘုိဟိုက္ဒရိတ္စာလို႔ မွတ္ယူႏိုင္ပါတယ္။

ဆန္ကိတ္အလြတ္တစ္လံုး ဆိုရင္လည္း အေလးခ်ိန္က (၉) ဂရမ္ပဲ ရွိေပမယ့္ ကာဘုိဟိုက္ဒရိတ္ (၈၀) ရာခိုင္ႏႈန္းပါလို႔ မေကာင္းတဲ့ ကာဘိုဟိုက္ဒရိတ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီကာဘိုဟိုက္ဒရိတ္ေတြက အစာအိမ္ကို ဒုကၡေပးႏိုင္ပါတယ္။

၂။ က်န္းမာေရးနဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့ အဆီဓာတ္ေတြ

play
 

ခႏၶာကုိယ္တြင္း ေရာင္ရမ္းျခင္း (inflammation) နဲ႔ ဝမ္းဗိုက္အဆီေတြကို ျဖစ္ေစတဲ့ အဆီဓာတ္အမ်ိဳးအစား (၃) မ်ိဳး ႐ွိပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ ေျပာင္းလဲဆီ၊ ျပည့္ဝဆီနဲ႔ အုိမီဂါဆစ္ အဆီတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအဆီေတြကိုေတာ့ အသင့္ထုပ္ပိုးၿပီး အာလူးေၾကာ္ထုပ္ေတြ၊ အဆီမ်ားတဲ့ ရယ္ဒီမိတ္အသားေတြ၊ ႏို႔ခရင္မ္မ်ားတဲ့ ႏြားႏို႔ေတြ၊ သၾကားလံုးေတြ၊ ေျပာင္းဖူးဆီေတြ၊ ေနၾကာဆီေတြမွာ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။

၃။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲထားတဲ့ အသားေတြ

play
 

အသင့္ခ်က္ျပဳတ္စားသံုးႏိုင္ေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲထားတဲ့ အသားေတြဟာ ကယ္လိုရီနဲ႔ ျပည့္ဝဆီ အလြန္မ်ားျပားစြာ ပါဝင္ပါတယ္။ ဒီအသားေတြက အစာအိမ္တစ္မ်ိဳးတည္းကို ဒုကၡေပးမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ႏွလံုးေရာဂါနဲ႔ ေလျဖတ္ေလငန္းေရာဂါတို႔ကိုလည္း ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲထားတဲ့ အသားေတြဟာ အစာေၾကဖို႔ အလြန္ခက္ခဲၿပီး အူလမ္းေၾကာင္းထဲမွာ ဒီတိုင္းထိုင္ေနမွာ ျဖစ္လို႔ပါပဲ။

၄။ ဆီေၾကာ္မုန္႔ေတြ

play
 

ခရစၥမတ္ရာသီမွာ နာမည္ေက်ာ္ၾကက္ေၾကာ္ဆိုင္ေတြက ပ႐ိုမိုး႐ွင္းခ်ထားတယ္ဆိုၿပီး ဝမ္းသာအားရ သြားႀကိတ္မေနပါနဲ႔ဦး။ ဆီေၾကာ္မုန္႔ေတြဟာ အစာအိမ္ကို လႊမ္းမိုးႏိုင္ၿပီး အစာအိမ္အခ်ဥ္ေပါက္ျခင္းနဲ႔ ရင္ေခါင္းေအာင့္ျခင္းကို ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ အာဟာရေဗဒ ပညာ႐ွင္ေတြရဲ႕ အဆိုအရဆိုရင္ ဆီေၾကာ္မုန္႔ေတြဟာ အသင့္စားအစားအစာေတြလိုပဲ အစာအိမ္ထဲမွာ အခ်ိန္အၾကာႀကီး ထိုင္ေနႏိုင္ပါတယ္တဲ့။ အဆီဓာတ္ပါဝင္မႈ မ်ားျပားတာေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ကလည္း အစာေျခဖ်က္ႏိုင္ဖို႔ အခ်ိန္ပိုယူရပါတယ္။

၅။ ဖ႐ူးတို႔စ္ (fructose) မ်ားတဲ့ အစားအစာမ်ား

play

သစ္သီးဝလံ၊ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြမွာ ဂလူးကို႔စ္ (glucose) နဲ႔ ဖ႐ူးတို႔စ္ (fructose) ဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ိဳးပါဝင္ပါတယ္။ ဖ႐ူးတို႔စ္ (fructose) မ်ားတဲ့ အစားအစာေတြဟာ အစာအိမ္ထဲမွာ ေလေတြစုေဆာင္းေစႏိုင္ၿပီး ေလေအာင့္ျခင္း၊ ဝမ္းေလွ်ာျခင္းစတာေတြကိုပါ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ပန္းသီး၊ သရက္သီး၊ ဖရဲသီးတို႔လို အသီးေတြ၊ ကညႊတ္လို ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြနဲ႔ ဖရူးတို႔စ္ ၾကြယ္ဝတဲ့ တခ်ိဳ႕သၾကားအစားထိုး အခ်ိဳရည္ေတြဟာ ဖရူးတို႔စ္ၾကြယ္ဝတဲ့အတြက္ အစာအိမ္သမားေတြ ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ပါတယ္။

Source: Reader's Digest

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
Video