AD
AD
AD

"ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းသည္ က်န္းမာေရးကို ဆိုး႐ြားစြာထိခိုက္ေစႏိုင္သည္" ဆိုတဲ့ စာတန္းႀကီးနဲ႔ ေဆးလိပ္ဘူးေပၚက ကင္ဆာအနာပံုႀကီးေတြက ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ကို တကယ္ေကာ ခ်ိန္းေျခာက္ႏိုင္ပါသလား။ ကမၻာေပၚမွာ active smoker (ေဆးလိပ္ကို ကိုယ္တိုင္ေသာက္သံုးသူ) နဲ႔ passive smoker (သူမ်ားေသာက္တဲ့ ေဆးလိပ္ေငြ႕ကို ထိုင္႐ွဴေနရသူ) ေတြ အမ်ားႀကီး႐ွိပါတယ္။

play

 

ေသာက္တဲ့သူေတြက ေဆးလိပ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ က်န္းမာေရး ဆိုးက်ိဳးေတြကို သိသိႀကီးနဲ႔ ဆက္ေသာက္ေနမိသလို ႐ွဴေနရတဲ့သူ ေတြကလည္း မသိလိုက္ မသိဘာသာပဲ အဆိပ္ေငြ႔ေတြကို ထိုင္႐ွဴေနရတာပါ။ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းေၾကာင့္ အဆုတ္မွာ ဒဏ္ျဖစ္ေနၿပီလို႔ ယူဆႏိုင္ၿပီဆုိရင္ ဒီအစားအစာေလးေတြကိုေတာ့ မျဖစ္မေနစားေပးဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။

၁။ ပန္းသီး

play
 

ပန္းသီးဟာ ဗိုက္တာမင္စီနဲ႔ အသီးအႏွံေတြမွာ ပါဝင္ေလ့႐ွိတဲ့ ဖိုင္တိုအာဟာရဓာတ္ေတြ ၾကြယ္ဝၿပီး ခႏၶာကုိယ္တစ္ခုလံုး က်န္းမာေရးအတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေဆးလိပ္အေသာက္မ်ားၿပီး အဆုတ္မွာဒဏ္ျဖစ္ေနသူ ေတြအတြက္ လိုအပ္တဲ့ စြမ္းအင္နဲ႔ အာဟာရဓာတ္ကို ပန္းသီးက ေပးစြမ္းႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဆးလိပ္မီးခိုးေငြ႔ေတြနဲ႔ မႈိင္းမိေနတဲ့ အဆုတ္ေလးအတြက္ ပန္းသီးကို တစ္ေန႔တစ္လံုး စားေပးလိုက္ပါ။

၂။ အဆီမ်ားတဲ့ငါး

play
 

ငါးၾကင္းတို႔၊ ဆယ္လ္မြန္တို႔လို အဆီဓာတ္ပါဝင္မႈမ်ားတဲ့ ငါးေတြဟာ အဆုတ္က်န္းမာေရးအတြက္ေတာ့ အသင့္ေတာ္ဆံုးပါပဲတဲ့။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အဲဒီငါးေတြထဲမွာ ပါဝင္တဲ့ အဆီဓာတ္နဲ႔ အိုမီဂါသရီး ဖက္တီးအက္ဆစ္တို႔ဟာ အဆုတ္က်န္းမာ သန္႔ရွင္းေရးနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ဆက္ႏြယ္ေနလို႔ပါပဲ။

၃။ တရုတ္ဆီးသီး

play
 

တ႐ုတ္ဆီးသီး စားေပးျခင္းကလည္း အဆုတ္က်န္းမာေရးအတြက္ ေကာင္းမြန္ပါတယ္။ တ႐ုတ္ဆီးသီးထဲမွာ ဗိုက္တာမင္ေအ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္တဲ့အတြက္ အဆုတ္က်န္းမာေရးကို အေထာက္အကူျပဳေနတာပါ။ ဒါတင္မကေသးပါဘူး။ တ႐ုတ္ဆီးသီးက အဆုတ္ထဲပိုးဝင္ျခင္းကိုလည္း ျဖစ္မလာေအာင္ တားဆီးေပးႏိုင္ပါတယ္။ သံဓာတ္၊ အမွ်င္ဓာတ္နဲ႔ antioxidant တို႔လည္း ၾကြယ္ဝတဲ့အတြက္ အဆုတ္အတြက္သာမက တစ္ကိုယ္လံုးက်န္းမာေရးအတြက္လည္း ေကာင္းပါတယ္။

၄။ ပန္းေဂၚဖီစိမ္း

play
 

ေဂၚဖီမ်ိဳးႏြယ္ဝင္တစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ ပန္းေဂၚဖီစိမ္းကေတာ့ အစိမ္းေရာင္ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြထဲမွာ အေကာင္းဆံုးေ႐ြးခ်ယ္စရာ တစ္မ်ိဳးပါပဲ။ ပန္းေဂၚဖီစိမ္းကို ေန႔စဥ္အစားအေသာက္ထဲမွာ ထည့္သြင္းျခင္းက အဆုတ္လုပ္ေဆာင္မႈကို မွ်တေအာင္ ကူညီေပးႏိုင္သလို အဆုတ္က်န္းမာေရးအတြက္ လိုအပ္တဲ့ antioxidant ေတြကိုလည္း ျဖည့္စြမ္းေပးႏိုင္ပါတယ္။

၅။ ၾကက္သား

play
 

ၾကက္သား၊ ငွက္သား၊ ၾကက္ဆင္သား အစ႐ွိတဲ့ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းသားေတြဟာလည္း အဆုတ္အတြက္ ေကာင္းမြန္ပါတယ္။ တိရစၦာန္အသားထဲမွာ ပါဝင္တဲ့ ဗိုက္တာမင္ေအဟာ အဆုတ္က်န္းမာေရးအတြက္ အလြန္အေရးႀကီးေၾကာင္း သုေတသီေတြက ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ေဆးလိပ္အေသာက္မ်ားၿပီး အဆုတ္ပ်က္ဆီးေနတဲ့သူေတြ ၾကက္စြတ္ျပဳတ္ေလးေတာ့ ပံုမွန္ျပန္ေသာက္ေပးေပါ့။

၆။ သစ္ၾကားသီး

play
 

သက္သတ္လြတ္ ေဆးလိပ္သမားေတြအတြက္ အဆုတ္က်န္းမာေစဖို႔ ေ႐ြးခ်ယ္စရာ ေနာက္တစ္မ်ိဳးကေတာ့ သစ္ၾကားသီးရဲ႕ အေစ့ပါပဲ။ အဆီမ်ားတဲ့ ငါးေတြလိုပဲ သစ္ၾကားေစ့ဟာလည္း အိုမီဂါသရီး ဖက္တီးအက္ဆစ္ ၾကြယ္ဝပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သစ္ၾကားေစ့ လက္တစ္ဆုပ္စာခန္႔ကို စားေပးျခင္းက ပန္းနာရင္ၾကပ္နဲ႔ အသက္႐ွဴလမ္းေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေရာဂါေတြကို ေပ်ာက္ကင္းေစသလို အဆုတ္ကိုလည္း က်န္းမာသန္႔႐ွင္းေစႏိုင္ပါတယ္။

၇။ ဟင္းႏုႏြယ္႐ြက္

play
 

ဟင္းႏုႏြယ္႐ြက္က က်န္းမာေရးအတြက္လိုအပ္တဲ့ ဗိုက္တာမင္ေတြ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္တဲ့ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္တစ္မ်ိဳးပါ။ ဒါေၾကာင့္ အဆုတ္က်န္းမာေရးအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ဗိုက္တာမင္ဘီလည္း အထူးၾကြယ္ဝပါတယ္။ ဟင္းႏုႏြယ္႐ြက္ကို ပံုမွန္စားေပးမယ္ဆိုရင္ အဆုတ္ကို သန္႔႐ွင္းက်န္းမာေစ႐ံုသာမက အဆုတ္ကင္ဆာအႏၱရာယ္ကိုလည္း ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ပါတယ္။

Source: Stylecraze

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
AD
AD