AD
AD
AD

ႏွစ္ေဟာင္းကုန္ဆံုးျပီး ႏွစ္သစ္ကို ကူးေျပာင္းဖို႕က ပိုပိုျပီးေတာ့ နီးကပ္လို႕လာပါျပီ။ တစ္ႏွစ္တာအတြင္း ကိုယ့္ရဲ႕ ဘ၀ေနထိုင္မႈမွာ ဘာေတြေျပာင္းလဲတိုးတက္ခဲ့သလဲဆိုတာကို သံုးသပ္ၾကည့္ျဖစ္ၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ စီးပြားေရး၊လူမႈေရး၊ ပညာေရး အစရွိတာေတြ ဘက္မွာ တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈေတြ ရွိေကာင္းရွိလာႏိုင္ေပမယ့္ အေရးအၾကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ က်န္းမာေရးဘက္မွာေရာ ဘာေတြ တိုးတက္ခဲ့သလဲ၊ အားနည္းခဲ့သလဲဆိုတာကို ျခံဳငံုသံုးသပ္ၾကည့္ဖို႕လည္း လိုပါတယ္။ တကယ္လို႕မ်ား မၾကာခဏနာဖ်ားျခင္း၊ ေရာဂါေ၀ဒနာခံစားေနရျခင္းေတြ ျဖစ္လာခဲ့ျပီဆိုရင္ေတာ့ ဘာေတြျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႕ လိုအပ္ သလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းက ေပၚလာပါျပီ။ က်န္းမာေရးညံ့ဖ်င္းမႈေၾကာင့္ စိတ္ဒုကၡေရာက္ေနခဲ့ရတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႕ လိုအပ္ေနျပီေပါ့။ ဒါဆိုရင္ အလြယ္တကူ လုပ္ေဆာင္ေပးရံုနဲ႕ ၾကံ့ခိုင္သန္မာတဲ့ လူေနမႈဘ၀ကို ရရွိဖို႕ ဒါေလးေတြကို လုပ္ေပးၾကည့္ၾကပါလား။

၁။ သၾကားလံုးေတြအစား သစ္သီးေတြကို ပိုစားပါ

play
 

သၾကားပါ၀င္မႈႏႈန္းမ်ားတဲ့ သၾကားလံုးေတြရဲ႕ ခ်ိဳျမိန္မႈထက္ သဘာ၀သစ္သီးေတြရဲ႕ ခ်ိဳျမိန္မႈက သင့္အတြက္ ပိုသင့္ေတာ္ပါတယ္။ သဘာ၀ရဲ႕ သၾကားဓာတ္အျပင္ Fiber ၾကြယ္၀စြာ ပါ၀င္တာမို႕အစာေခ်ဖ်က္မႈကို ပိုမိုျပီး ကူညီေပးပါတယ္။

၂။ ကိုယ္တိုင္ခ်က္ျပဳတ္ပါ၊ ဘယ္လိုခ်က္ျပဳတ္ရသလဲ သင္ယူပါ

play
 

ကိုယ္တိုင္ခ်က္ျပဳတ္ျခင္းက ပိုမိုသန္႕ရွင္းတဲ့ အစားအေသာက္ကို အရသာရွိရွိ စားသံုးေစရမွာပါ။ စိတ္သန္႕သန္႕နဲ႕ အရသာရွိရွိ စားေသာက္ေစရမယ့္အျပင္ အပိုေငြကုန္က်မႈကိုလည္း သက္သာေစျပီးကိုယ့္ကိုကိုယ္ အထင္ၾကီးမႈ၊ ယံုၾကည္စိတ္ျမင့္မားမႈတို႕ကိုပါ ေပးစြမ္းပါေသးတယ္။

၃။ ဘလက္ေကာ္ဖီေသာက္ပါ

play
 

တခ်ိဳ႕ေသာ က်န္းမာေရးအဆိုေတြအရ တစ္ေန႕ကို ေကာ္ဖီ အနည္းဆံုး သံုးခြက္မွ် ေသာက္ေပးျခင္းက ဘ၀သက္တမ္းကို ရွည္ေစတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ သၾကား၊ ႏို႕တို႕မပါပဲနဲ႕ ဘလက္ေကာ္ဖီေသာက္ျခင္းက က်န္းမာေရးကို ပိုမိုအက်ိဳးျပဳျပီးေတာ့ သင့္ရဲ႕ စိတ္ထားကိုပါ ႏူးညံ့ေစတယ္လို႕ အဆိုရွိပါေသးတယ္။

၄။ ေထာပတ္သီးစားပါ

play
 

ေထာပတ္သီးရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကေတာ့ ေျပာမကုန္ေအာင္ပါပဲ။ အသီးအႏွံေတြထဲမွာ က်န္းမာေရးေကာင္းက်ိဳးျပဳတဲ့ အသီးအျဖစ္ ထိပ္ဆံုးမွာ ရွိေနပါတယ္။ ပိုတက္ဆီယမ္၊ မဂၢနီစီယမ္နဲ႕ ဗီတာမင္ C & E တို႕အျပင္ Fiber ဓာတ္ေတြပါ ေပါၾကြယ္၀စြာ ပါ၀င္ေနတာမို႕ ေန႕တိုင္းေတာင္ စားသံုးသင့္ပါသတဲ့။

၅။ ထမင္းစားပန္းကန္အေရာင္ကို ေရြးခ်ယ္အသံုးျပဳပါ

play
 

ပန္းကန္ျပားရဲ႕ အေရာင္က အစားစားခ်င္စိတ္ကို ျဖစ္ထြန္းေစႏိုင္သလို အစာမစားခ်င္စိတ္ကိုပါ ျဖစ္ေစဖို႕ ေရာင္ျပန္ဟပ္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႕မ်ားအစိမ္းေရာင္ပဲကို ပိုမိုစားမယ္ဆုိရင္ ပန္းကန္ျပားအစိမ္းေရာင္က သင့္ေတာ္ျပီးေတာ့ ကယ္လိုရီအမ်ားအျပားရရွိဖို႕ ဂ်ံဳ၊ ပါစတာ၊ ထမင္းတို႕ စားတဲ့အခါမွာဆိုရင္ေတာ့ အျဖဴေရာင္၊ အ၀ါေရာင္ နဲ႕ လိေမၼာ္ေရာင္ ပန္းကန္ျပားတို႕က သင့္ေတာ္ပါတယ္။

၆။ ေရမ်ားမ်ားေသာက္ပါ

ခႏၶာကိုယ္အတြက္ လံုေလာက္တဲ့ ေရဓာတ္ပမာဏရရွိဖို႕အတြက္ ေရမ်ားမ်ားေသာက္ဖို႕လိုပါတယ္။ လူတစ္ဦးက အနည္းဆံုး တစ္ေန႕ကို ေရ (၃)လီတာမွ် ေသာက္သံုးဖို႕ သင့္ေတာ္ျပီးေတာ့ ကၽြမ္းက်င္မႈအျပည့္အ၀ရွိတဲ့ Trainer ေတြကေတာ့ ၀ိတ္ခ်ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ထမင္းမစားခင္မွာ ေရေသာက္ေပးဖို႕ အၾကံျပဳၾကပါတယ္။

၇။ ေလွကားမွ အတက္အဆင္းလုပ္ပါ

play

 

ဒါက ခႏၶာကိုယ္က ပိုလွ်ံေနတဲ့ ကယ္လိုရီေတြကို ေလာင္ကၽြမ္းေစဖို႕ အေကာင္းဆုံးနည္းလမ္းပါပဲ။ ေျခေထာက္ၾကြက္သားေတြကို ပိုမိုသန္မာလာေစျပီးေတာ့ ၾကံ့ခိုင္မႈပါ ျပည့္၀ေစပါတယ္။

၈။ သြားတိုက္ေနစဥ္အတြင္း ေျခတစ္ေခ်ာင္းတည္းနဲ႕ မတ္တပ္ရပ္ပါ

play
 

ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ Balance ကို တည္ျငိမ္မႈရွိေစဖို႕ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းတစ္ခုပါ။ အသက္ငယ္ရြယ္စဥ္မွာ ပိုမိုျပဳလုပ္သင့္ျပီးေတာ့ က်န္းမာေရးအတြက္ အမ်ားၾကီးအေထာက္အကူျဖစ္ေစပါတယ္။

၉။ မၾကာခဏ လက္ေဆးပါ

play
 

မၾကာခဏ လက္ေဆးေပးျခင္းက ဘတ္တီးရီးယားေတြကို ခႏၶာကိုယ္တြင္း ၀င္ေရာက္မႈမွ ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ ၾကိဳတင္ကာကြယ္ျခင္းသည္ ကုသျခင္းထက္ ထိေရာက္သည္ဆုိတဲ့ စကားလိုပါပဲ၊ ဆိုးက်ိဳးျဖစ္ေစမယ့္ ဘတ္တီးရီးယားေတြ ခႏၶာကိုယ္ထဲ မ၀င္လာႏိုင္ေအာင္ မၾကာခဏ လက္ေဆးေပးျခင္းျဖင့္ ကာကြယ္ေပးပါ။

၁၀။ စာဖတ္ပါ

play
 

စာဖတ္ျခင္းက ဖိအားေတြကို ေလ်ာ့က်ေစတဲ့အျပင္ စိတ္ဓာတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခြန္အားေတြကို ေပးစြမ္းပါတယ္။ စိတ္တက္ၾကြလန္းဆန္းေစတဲ့အျပင္ အၾကံေကာင္းဥာဏ္ေကာင္းေတြ ထြက္ေပၚေအာင္လည္း ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္ပါတယ္။

၁၁။ အလုပ္စားပြဲ၊ စာၾကည့္စားပြဲေတြကို ျပတင္းေပါက္နားထားပါ

စိမ္းလန္းတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္က စိတ္ကိုအေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ေစပါတယ္။ အလုပ္လုပ္ရတာ ျငီးေငြ႕လာခ်ိန္၊ ႏြမ္းနယ္လာခ်ိန္မွာဆိုရင္ ျပင္ပပတ္၀န္းက်င္ျမင္ကြင္းက စိတ္ကို အေျပာင္းအလဲျဖစ္ေစျပီးေတာ့ စိတ္ညစ္မႈ၊ ျငီးေငြ႕မႈေတြကို ပ်က္ျပယ္ေစပါတယ္။

Source : Businessinsider

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
AD
AD