ေယဘုယ်အားျဖင့္ေတာ့ စိတ္ေသာကေရာက္ေနၿပီဆိုရင္ လက္ဖက္ရည္ပူပူေလးတစ္ခြက္ ေသာက္လိုက္ျခင္းက စိတ္ေသာက ေဝဒနာေတြကို အနည္းနဲ႔အမ်ားေတာ့ သက္သာသြားေစတာပါပဲ။ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္း (ေရေႏြးၾကမ္း) ထဲမွာ ပါဝင္တဲ့ က်န္းမာေရး အက်ိဳးေက်းဇူးေတြထဲမွာ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ က်န္းမာေရးအက်ိုးေက်းဇူးေတြသာမက စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအတြက္ အက်ိဳးေက်းဇူး ေတြလည္း ပါဝင္ပါေသးတယ္။

play

 

စိတ္ေသာကေဝဒနာဆိုတာ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားလြန္းရင္ ေပၚေပါက္လာတတ္တဲ့ စိတ္အေျခအေနတစ္မ်ိဳးျဖစ္ၿပီး စိတ္က်ေရာဂါနဲ႔လည္း ဆက္ႏြယ္ေနပါတယ္။ စိတ္ေသာကေဝဒနာနဲ႔ စိတ္ဖိစီးမႈေၾကာင့္ ခႏၶာကုိယ္ကို ထိခုိက္ေစႏိုင္တဲ့ ေဟာ္မုန္းေတြလည္း ထြက္လာေစႏိုင္တဲ့အတြက္ ခနခနစိတ္ဖိစီးေနတာက ေကာင္းတဲ့ကိစၥေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး စိတ္ေသာကေဝဒနာဟာ အဆိုးျမင္စိတ္နဲ႔လည္း ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့အတြက္ လူမႈေရးနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္အတြက္လည္း မေကာင္းမြန္ႏိုင္ပါဘူး။

စိတ္ဖိစီးမႈနဲ႔ စိတ္ေသာကကို လက္ဖက္ရည္ေလးတစ္ခြက္ေသာက္ၿပီး ဖယ္႐ွားခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ဖိစီးနဲ႔ ေသာကေဝဒနာေတြကို အေကာင္းဆံုးတိုက္ဖ်က္ႏိုင္တဲ့ လက္ဖက္ရည္အမ်ိဳးအစားေတြ အေၾကာင္းကိုလည္း သိထားဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္ေနာ္။ အဲဒါေတြကေတာ့...

၁။ ပူစီနံလက္ဖက္ရည္ (ပက္ပါးမင့္လက္ဖက္ရည္)

play
 

ကဖင္းဓာတ္ပါဝင္မႈမ႐ွိျခင္း၊ ေရာင္ရမ္းျခင္း (inflammation) ကို တိုက္ဖ်က္ေပးႏိုင္ျခင္းနဲ႔ ၾကြက္သားကို သဘာဝအတိုင္း သြက္လက္လာေစျခင္း စတဲ့ ဂုဏ္သတၱိေတြနဲ႔ ၾကြယ္ဝျပည့္စံုတာေၾကာင့္ ပူစီနံလက္ဖက္ရည္ (ပက္ပါးမင့္လက္ဖက္ရည္) ဟာ စိတ္ကိုသက္ေတာင့္သက္သာ႐ွိေစၿပီး ပူပန္ေသာကေတြကို အရည္ေပ်ာ္သြားေစဖို႔အတြက္ အေကာင္းဆံုးတကာ့ အေကာင္းဆံုး ေ႐ြးခ်ယ္မႈတစ္ခုပါပဲ။ ဒါ့အျပင္ ပူစီနံရြက္ေလးက အမူးအေမာ္ေပေစေတာ့ အနံ႔ေလးရတာနဲ႔တင္ စိတ္ပူပန္မႈေတြက တစ္ဝက္ေလာက္ သက္သာေနပါၿပီ။

၂။ သံပုရာဆီ လက္ဖက္ရည္

သံပုရာဆီလက္ဖက္ရည္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပဳလုပ္ထားတဲ့ သုေတသနေတြအရ ဒီလိုလက္ဖက္ရည္မ်ိဳးဟာ ေသြးထဲမွာ႐ွိတဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈ ေဟာ္မုန္းေတြကို တိုက္႐ိုက္သက္ေရာက္ေစႏိုင္ၿပီး စိတ္ခံစားမႈနဲ႔ ခြန္အားကို တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္တဲ့။ ပံုမွန္လက္ဖက္ရည္ ထဲမွာပါတဲ့ ကဖင္းဓာတ္က စိတ္ကိုလႈံ႔ေဆာ္ၿပီးမွ တက္ၾကြေစတာမ်ိဳး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေရ႐ွည္မွာ ခႏၶာကိုယ္အေပၚ သက္ေရာက္မႈ ႐ွိေကာင္း႐ွိႏိုင္ပါတယ္။

၃။ ပင္မွည့္ပန္းလက္ဖက္ရည္

play
 

ပင္မွည့္ပင္မွာပြင့္တဲ့ ပန္းမွ ျပဳလုပ္ဖန္တီးထားတဲ့ လက္ဖက္ရည္ကေတာ့ စိတ္ဖိစီးမႈေဟာ္မုန္းေတြကို ဖိႏွိပ္ေပးႏိုင္ၿပီး စိတ္ေသာက ေဝဒနာကို ေလ်ာ့က်ေစတဲ့ antioxidant နဲ႔ ျဒပ္ေပါင္းေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ေသာကေဝဒနာကို သက္သာေစ႐ံုသာမက အိပ္စက္ျခင္းနဲ႔ဆိုင္တဲ့ ျပႆနာတခ်ိဳ႕ကိုလည္း ေလ်ာ့နည္းေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခုသတိထားရမွာက ဒီလက္ဖက္ရည္ကို တျခား anti-anxiety (စိတ္ေသာကေဝဒနာေပ်ာက္ေဆး) ေဆးဝါးေတြနဲ႔ေတာ့ တြဲဖက္အသံုးျပဳလို႔ မရပါဘူး။

၄။ လက္ဖက္စိမ္းေရေႏြးၾကမ္း (green tea)

ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ လက္ဖက္ရည္တို႔ရဲ႕ မင္းသားႀကီးလာပါၿပီခင္ဗ်ာ။ လက္ဖက္စိမ္းေရေႏြးၾကမ္းရဲ႕ က်န္းမာေရးအက်ိဳးေက်းဇူးေတြကေတာ့ ေပ်ာ္မကုန္ႏိုင္ေအာင္ပါပဲ။ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးေတြကေတာ့ လက္ဖက္စိမ္းေရေႏြးၾကမ္းကို ပြဲလမ္းသဘင္နဲ႔ကို အေလးအျမတ္ထားၿပီး ေသာက္သံုးၾကတဲ့အတြက္ ေရာဂါနည္းၿပီး အသက္႐ွည္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ လက္ဖက္စိမ္းေရေႏြးၾကမ္းထဲမွာ anti-flammation (ေရာင္ရမ္းျခင္းကို ဆန္႔က်င္တဲ့) ဂုဏ္သတၱိေတြပါဝင္တဲ့အတြက္ ခႏၶာကိုယ္တြင္းမွာ စိတ္ေသာကေရာက္ျခင္းေၾကာင့္ ေဟာ္မုန္းအတက္အက်ျဖစ္ျခင္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ စိတ္ခံစားခ်က္ေတြကို ကိုင္တြယ္ရာမွာ၊ စိတ္ကိုေပါ့ေပါ့ပါးပါး ျဖစ္ေစရာမွာ ပိုမိုလြယ္ကူေစတာေပါ့။

၅။ ႏွင္းဆီလက္ဖက္ရည္ (Rose Tea)

play
 

ႏွင္းဆီလက္ဖက္ရည္ကေတာ့ အိပ္ယာမဝင္ခင္ ေသာက္ေပးသင့္တဲ့ လက္ဖက္ရည္အမ်ိဳးအစားမ်ိဳးပါ။ အဲဒီလိုေသာက္ေပးမယ္ဆိုရင္ စိတ္နဲ႔ခႏၶာကို ပိုမိုညင္သာေစႏိုင္ၿပီး အိပ္ရတာလည္း ပုိမိုအဆင္ေျပ ပါလိမ့္မယ္။ ႏွင္းဆီလက္ဖက္ရည္ ေသာက္လိုက္လို႔ စိတ္တည္ၿငိမ္သြားျခင္းက ပိုမိုသက္ေတာင့္သက္သာ႐ွိ႐ွိနဲ႔ အိပ္ေပ်ာ္ေစႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

၆။ လာဗင္ဒါလက္ဖက္ရည္

ေလ့လာမႈေတြအရေတာ့ လာဗင္ဒါလက္ဖက္ရည္ဟာ ေဟာ္မုန္းအတက္အက်ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ စိတ္ေသာကေဝဒနာနဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ ေျပာင္းလဲမႈေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္တဲ့။ အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးေတြမွာေပါ့။ ဓမၼတာလာေနခ်ိန္မွာ ေဟာ္မုန္းေျပာင္းလဲၿပီး စိတ္ဖိစီးမႈနဲ႔ စိတ္ေသာကေဝဒနာ ခံစားေနရတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္ေတာ့ အေကာင္းဆံုး လက္ဖက္ရည္တစ္မ်ိဳးပါပဲ။

Source: OrganicFacts

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
Video