ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ထမင္းဟင္းခ်က္ရင္ ဆီကိုေဖာေဖာသီသီ ထည့္ခ်က္တတ္ၾကပါတယ္။ စီးပြားေရးေကာင္းတဲ့ မိသားစုတစ္ခုရဲ႕ ထမင္းဝိုင္းကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ဆီျပန္ဟင္း (၂) မ်ိဳး၊ (၃) မ်ိဳးေတာ့ ပါဝင္ေနတတ္ပါတယ္။ ၾကြယ္ဝမႈကိုေဖာ္ျပတဲ့ ျမန္မာ့႐ိုးရာစကားပံုတစ္ခုမွာလည္း "ဆီကိုေရခ်ိဳး၊ ေဆး႐ိုးမီးလႈံ၊ စပါးေတာင္လိုပံု" ဆိုတဲ့အတိုင္း ဆီကိုေဖာေဖာသီသီ အသံုးျပဳတတ္ၾကတဲ့ လူူမ်ိဳးဆိုတာ သိသာေနပါတယ္။

play

 

အဲဒီထဲမွာ စားအုန္းဆီအသံုးျပဳမႈက အျမင့္မားဆံုးထဲမွာပါဝင္ေနပါတယ္။ စားအုန္းဆီမွာ က်န္းမာေရးကို အေထာက္အကူ ျပဳေစႏိုင္တဲ့ ေကာင္းက်ိဳးေလးေတြ႐ွိသလို ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးေလးေတြလည္း ေဖာေဖာသီသီ ႐ွိေနပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့....

၁။ ဝမ္းေလွ်ာမယ္

play
 

စားအုန္းဆီဟာ ခႏၶာကိုယ္တြင္းမွာ ဘက္တီးရီးယားေတြကို တိုက္ခိုက္မႈကို တာဝန္ယူလုပ္ေဆာင္ပါတယ္။ အဲဒီလို ဘက္တီးရီးယားေတြကုိ တိုက္ခိုက္ေခ်မႈန္းလိုက္တဲ့ လုပ္ေဆာင္မႈက ယာယီေဘးထြက္ ဆိုးက်ိဳးအခ်ိဳ႕ကို ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီထဲကတစ္ခုကေတာ့ ဝမ္းေလွ်ာျခင္းပါပဲ။ စားအုန္းဆီပါဝင္မႈ မ်ားျပားတဲ့ အစားအစာေတြကို စားမိရင္ ဝမ္းေလွ်ာေစႏိုင္ေပမဲ့ တခ်ိဳ႕ေတြက ဆီကိုအျပစ္မတင္မိဘဲ အစားအစာေၾကာင့္ ဝမ္းေလွ်ာတယ္လို႔ ထင္မိတတ္ၾကပါတယ္။

၂။ ဝက္ျခံေပါက္မယ္

play
 

အဆီျပန္တဲ့ အသားအေရပိုင္႐ွင္ေတြမွာ ပိုအျဖစ္မ်ားပါတယ္။ အုန္းသီးထဲမွာပါဝင္တဲ့ ေလာ္ရစ္အက္ဆစ္ဟာ ဘက္တီးရီးယားေတြကို ေခ်မႈန္းေပးႏိုင္တယ္ဆိုုတာက အဆီမျပန္တဲ့ အသားအေရ ပိုင္႐ွင္ေတြအတြက္ျဖစ္ၿပီး အဆီျပန္တ့ဲ အသားအေရပိုင္႐ွင္ေတြကေတာ့ အေရျပားေပၚမွာ အဆီပိုေတြစုလာၿပီး ဝက္ျခံေတြအမ်ားႀကီး ပိုထြက္လာေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိမွာ အဆီျပန္တတ္တဲ့ အသားအေရ႐ွိတယ္ဆိုရင္ စားအုန္းဆီအစား တျခားဆီေတြကို ေ႐ြးခ်ယ္သင့္ပါတယ္။

၃။ ကိုလက္စ္ထေရာမ်ားလာမယ္

ဟားဗတ္ေဆးတကၠသိုလ္ရဲ႕ သုေတသနတစ္ခုအရ စားအုန္းဆီဟာ သံလြင္ဆီတို႔၊ ပဲပိစပ္ဆီတို႔လို ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ ဆီေတြေလာက္ က်န္းမာေရးနဲ႔ မညီညြတ္ပါဘူးတဲ့။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကိုလက္စ္ထေရာ ပမာဏလည္း ျမင့္မားလို႔ပါပဲ။ စားအုန္းဆီဟာ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ IDL လို႔ေခၚတ့ဲ မေကာင္းတဲ့ ကိုလက္စ္ထေရာေတြ မ်ားျပားလာေစႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ စားအုန္းဆီထဲမွာ ပါဝင္တဲ့ ျပည့္ဝအဆီဓာတ္က တျခားဆီေတြထက္စာရင္ ပိုမိုျမင့္မားပါတယ္။ ဒါက ေရ႐ွည္မွာ ႏွလံုးက်န္းမာေရးကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ပါတယ္။

၄။ အလာ့ဂ်စ္ထေစႏိုင္တယ္

play
 

စားအုန္းဆီဟာ တခ်ိဳ႕ထိလြယ္႐ွလြယ္တဲ့ အေရျပားပိုင္႐ွင္ေတြမွာ အလာ့ဂ်စ္ထေစႏိုင္ပါတယ္။ အလာ့ဂ်စ္လကၡဏာေတြထဲမွာ ေခါင္းမူးျခင္း၊ အေရျပားနီရဲၿပီး ယားယံျခင္း၊ ႏွင္းခူနာေပါက္ျခင္း၊ ေအာ့အန္ျခင္းနဲ႔ အသက္႐ွဴရခက္ခဲျခင္းေတြ ပါဝင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္မွာစားအုန္းဆီ အလာ့ဂ်စ္႐ွိေနၿပီလို႔ သိၿပီဆိုရင္ ေခ်ာကလက္တို႔၊ ကိတ္မုန္႔တို႔၊ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုေတြမွာေရာင္းတဲ့ ေထာပတ္ေပါက္ေပါက္တို႔ကို စားသံုးျခင္းကို ေ႐ွာင္႐ွားပါ။

၅။ ေခါင္းကိုက္ေစႏိုင္တယ္

play
 

တစ္ခါတေလက်ရင္ အလုပ္လုပ္ေနရင္း ေခါင္းကိုက္ေခါင္းခဲလာရင္း အလုပ္စိတ္ဖိစီးမႈကိုပဲ အျပစ္တင္မိတတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ေခါင္းကိုက္ေခါင္းခဲျခင္းကို ျဖစ္ေစတဲ့ထဲမွာ စားအုန္းဆီလည္း ပါဝင္ေနႏိုင္ပါတယ္။ စားအုန္းဆီထဲက medium-chain ဖက္တီးအက္ဆစ္ဟာ ခႏၶာကိုယ္ထဲက မႈိေရာဂါေတြကို တိုက္ဖ်က္ေပးႏိုင္ၿပီး ေသြးစီးဆင္းမႈထဲမွာ မႈိေရာဂါပိုးေတြ ပါလာတဲ့အခါ ေခါင္းကိုက္ေခါင္းခဲျခင္းကို ျဖစ္ေစႏိုင္တာပါ။

Source: Stylecraze

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
Video