AD
AD
AD

လူ႔ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဇီဝကမၼလုပ္ေဆာင္မႈေတြထဲမွာ အိပ္စက္ျခင္းကလည္း အလြန္အေရးပါတဲ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုပါ။ ေကာင္းမြန္တဲ့ အိပ္စက္ျခင္းက ခႏၶာကိုယ္က်န္းမာေရးနဲ႔ စိတ္က်န္းမာေရး ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးအတြက္ အေရးပါၿပီး လုပ္ေဆာင္ရည္ကိုလည္း ပိုမိုတိုးတက္လာေစႏိုင္တဲ့ အစိတ္အပိုင္း တစ္မ်ိဳးပါ။ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ အိပ္စက္ျခင္းနဲ႔ IQ ပိုေကာင္းလာေစဖို႔အတြက္ အစားအေသာက္၊ အေနအထိုင္နဲ႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလို႔ ရတယ္ဆိုတာကိုေကာ သိပါသလား။

play

 

ပန္ေဆလ္ဗီးနီးယားတကၠသိုလ္္ (University of Pennsylvania) မွာ ထုတ္ေဝထားတဲ့ သုေတသန စာတမ္းတစ္ေစာင္အရေတာ့ ငါးကို ပံုမွန္စားသံုးေပးျခင္းက ဦးေႏွာက္စြမ္းရည္ ပုိမိုေကာင္းမြန္ေစျခင္း၊ ပိုမိုေကာင္းမြန္စြာ အိပ္စက္နားေနႏိုင္ျခင္းတို႔နဲ႔ ဆက္စပ္ေနတယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ကေလးငယ္ေတြကို ဆာေဗးလုပ္ၾကည့္ရာမွာလည္း တစ္ပတ္ကို အနည္းဆံုးတစ္ႀကိမ္ေလာက္ ငါးစားေပးတဲ့ ကေလးေတြဟာ ပိုမိုေကာင္းမြန္စြာ အိပ္စက္အနားယူႏိုင္ၿပီး IQ လည္း ငါးမွတ္ေလာက္ တက္လာတာကို ေတြ႕႐ွိရပါသတဲ့။

ငါးထဲမွာ အဓိကပါဝင္တဲ့ က်န္းမာေရးေထာက္ကူ ပစၥည္းတစ္မ်ိဳးကေတာ့ အိုမီဂါသရီး ဖက္တီးအက္ဆစ္ (Omega 3 Fatty Acid) ပါပဲ။ အိုမီဂါသရီး ဖက္တီးအက္ဆစ္ဟာ မ်ားစြာေသာက်န္းမာေရး အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကို သယ္ေဆာင္ေပးႏိုင္တဲ့ အဆီဓာတ္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔ခႏၶာကိုယ္ေပၚက အာ႐ံုေၾကာေတြဟာ အိုမီဂါသရီး ဖက္တီးအက္ဆစ္ကို ဆဲလ္အေျမွးပါး ပံုမွန္တည္ေဆာက္ေရးနဲ႔ လုပ္ေဆာင္မႈတို႔အတြက္ လိုအပ္ပါတယ္လို႔ UCLA က အာ႐ံုေၾကာဇီဝေဗဒ ပညာ႐ွင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ Don Vaughn က ဆိုထားပါတယ္။ "အိုမီဂါးသရီး ဖက္တီးအက္ဆစ္ ပါဝင္မႈမ႐ွိတဲ့ စားေသာက္ေနထိုင္မႈ ပံုုစံေတြမွာ ဦးေႏွာက္မွတ္ဉာဏ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေလးေတြ ႐ွိေနတာလည္း အဆန္းေတာ့မဟုတ္ပါဘူး" လို႔လည္း သူကဆိုပါတယ္။

play

 

ဟိုအရင္တုန္းက သုေတသနေတြရဲ႕ ေဖာ္ျပခ်က္အရေတာ့ ဉာဏ္ရည္ပိုေကာင္းလာျခင္းနဲ႔ အိုမီဂါသရီး စားသံုးမႈၾကားမွာ ဆက္ႏြယ္မႈတစ္ခု ႐ွိေပမဲ့ အိပ္စက္ျခင္း၊ ဉာဏ္ရည္နဲ႔ ငါးစားသံုးမႈၾကားက ဆက္ႏြယ္မႈကိုေတာ့ ဘယ္သုေတသနကမွ ေဖာ္ျပႏုိင္ျခင္း မ႐ွိေသးပါဘူး။ တ႐ုတ္ကေလးငယ္ (၅၄၁) ဦးကို ဆာေဗးျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ သုေတသနအသစ္ တစ္ခုအရဆိုရင္ ငါးစားသံုးတဲ့ ကေလးေတြဟာ ေဝါဟာရ ပိုမိုမွတ္သားႏိုင္စြမ္းနဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာပ႐ုိဂရမ္ ေရးသားႏိုင္ျခင္းတို႔လို အေျပာစြမ္းရည္နဲ႔ အေျပာမဟုတ္တဲ့ စြမ္းရည္ (၂) မ်ိဳးလံုးမွာ စြမ္းေဆာင္ရည္ ပိုမိုျမင့္မားလာတာကို ေတြ႕႐ွိရပါသတဲ့။

မိဘေတြဟာ ကေလးေတြရဲ႕အိပ္ခ်ိန္နဲ႔ အိပ္ေရးဝမႈ/ မဝမႈေတြကိုလည္း မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ရလာတဲ့ ေဒတာေတြအားလံုးကို စီစစ္လိုက္ခ်ိန္မွာေတာ့ တစ္ပတ္ကို အနည္းဆံုးတစ္ႀကိမ္ေတာ့ ငါးစားပါတယ္လို႔ သိရတဲ့ ကေလးေတြဟာ ငါးလံုးဝမစားပါဘူး (သို႔) ရံဖန္ရံခါမွ စားပါတယ္လို႔ မွတ္တမ္းတင္ခံထားရတဲ့ ကေလးေတြထက္စာရင္ IQ စစ္ေဆးမႈ စာေမးပြဲမွာ (၄.၈) မွတ္ေလာက္ေတာင္ ပိုမ်ားေနတာကို ပန္ေဆလ္ဗီးနီးယား သုေတသီေတြ ေတြ႕႐ွိလိုက္ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ငါးကိုပံုမွန္ စားေပးတဲ့သူေတြက အိပ္ေရးလည္းပိုဝၿပီး တက္ၾကြလန္းဆန္းေနပါတယ္တဲ့။

play

 

"အိပ္စက္ျခင္းက ဦးေႏွာက္က်န္းမာေရးနဲ႔ လုပ္ေဆာင္မႈအတြက္ မ႐ွိမျဖစ္ အေရးပါပါတယ္။ အိပ္စက္ေနခ်ိန္မွာ ဦးေႏွာက္က အေရးႀကီးတဲ့မွတ္ဉာဏ္ေတြကို ေျခကုတ္တြယ္ေစတယ္။ အေရးမႀကီးတဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို ေမ့ေလ်ာ့ေစတယ္။ ေန႔ခင္းဘက္က ေလ့လာထားတဲ့ အရည္အေသြးေတြကိုလည္း ညဘက္မွာ ဆက္လက္ေလ့က်င့္ေစႏိုင္တယ္" လို႔ ေဒါက္တာ Vaughn က ဆိုပါတယ္။ "ေကာင္းမြန္တဲ့အိပ္စက္ျခင္းက မွတ္ဉာဏ္စြမ္းရည္နဲ႔ ျပႆနာေျဖ႐ွင္းႏိုင္စြမ္းတို႔နဲ႔လည္း ဆက္စပ္ေနပါတယ္"

"အိုမီဂါသရီး ဖက္တီးအက္ဆစ္က ဦးေႏွာက္ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႔ အလုပ္လုပ္ေဆာင္မႈတို႔အတြက္ အေရးပါတယ္ဆိုတာကေတာ့ ထင္႐ွားေနတာပါပဲ" လို႔ ေဒါက္တာ Vaughn က ဆိုပါတယ္။ "ဘယ္ေလာက္ပမာဏ စားသံုးေပးရင္ အေကာင္းဆံုးလဲဆိုတာကိုေတာ့ အတိအက်မသိရေသးေပမဲ့ ငါးမ်ားမ်ားစားေပးျခင္းက ဦးေႏွာက္စြမ္းရည္နဲ႔ အိပ္စက္ျခင္းကို တိုးတက္ေစႏိုင္တယ္ဆိုတာ ထင္႐ွားတဲ့အတြက္ မိမိနဲ႔ မိမိရဲ႕ မိသားစုဝင္ေတြအတြက္ ေန႔စဥ္အစားအေသာက္ထဲမွာ ငါးပါဝင္မႈႏႈန္းကို ျမွင့္တင္ေပးသင့္ပါတယ္။

Source: Reader's Digest

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
AD

AD