AD
AD
AD

ႏိုင္ငံရပ္ျခားကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ျပည္တြင္းခရီးပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလယာဥ္ပ်ံႀကီးစီးၿပီး ခရီးသြားရေတာ႔မယ္ဆိုပါစို႕။ သူသူကိုယ္ကိုယ္ စိုးရိမ္စိတ္ဆိုတာေတာ႔ ရွိတတ္ၾကမွာပါပဲ။ ဘာပဲေျပာေျပာ အျမင္႔ေပ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာမွာ ပ်ံသန္းေနတဲ႔ သတၳဳပံုးႀကီးထဲမွာ ထိုင္ေနရၿပီး ေမာင္းႏွင္သူ (၂) ဦးရဲ႕လက္ထဲမွာ ကိုယ္႔အသက္ကို ဝကြက္အပ္ထားရတဲ႔အတြက္ ေၾကာက္ရြံ႕မိမယ္ဆိုရင္ေတာင္ အျပစ္မဆိုသာပါဘူး။

play

 

ေလယာဥ္စီးၿပီး ခရီးသြားမယ္ဆိုရင္ ရာသီဥတုအေျခအေန ဆိုးရြားမႈေၾကာင္႔ (သို႕မဟုတ္) စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈေၾကာင္႔ နီးစပ္ရာေလဆိပ္ထဲ အေရးေပၚဆင္းသက္လိုက္ရတာမ်ိဳး ရွိႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ကမၻာေပၚမွာ အႏၱရာယ္အမ်ားဆံုး ေလဆိပ္ေတြအေၾကာင္း သိထားဖို႔ လိုအပ္လာပါတယ္။

၁။ နီေပါႏိုင္ငံက Tenzing–Hillary ေလဆိပ္

play
 

ဧဝရက္ေတာင္ကို တက္ရမယ္ဆိုတဲ႔ အၾကံဉာဏ္ကိုက သာမန္လူတစ္ေယာက္အတြက္ အႏၱရာယ္မ်ားလွပါၿပီ။ တကယ္လို႔ အဲဒီကိုသြားဖို႔အတြက္ ကမၻာေပၚမွာ အႏၱရာယ္အမ်ားဆံုး ေလဆိပ္တစ္ခုမွာ ေလယာဥ္ဆင္းသက္ရမယ္ဆိုတဲ႔ အေတြးကို ေတြးၾကည္႔ၾကည္႔ပါဦး။

ဟုတ္ပါတယ္။ နီေပါႏိုင္ငံ၊ လက္က္လာ (Lukla) ၿမိဳ႕က ေလဆိပ္ဟာ ေျပးလမ္း မီတာ (၅၀၀) ပဲ ရွိၿပီး မတ္ေစာက္တဲ႔ ေတာင္ထိပ္တစ္ခုမွာ တည္ေဆာက္ထားတာပါ။ အဲဒီမွာ အက္ဆီးဒန္႔ မၾကာခဏျဖစ္ပြားမႈေၾကာင္႔လည္း နာမည္ႀကီးပါတယ္။ ဒါတင္မက ရာသီဥတု အေျခအေနကလည္း အျမဲ ေျပာင္းလဲေနတတ္ပါေသးတယ္။

၂။ ဟြန္ဒူးရပ္စ္ႏိုင္ငံက Toncontin ေလဆိပ္

play
 

ၿဗိတိသွ် ဟြန္ဒူးရပ္စ္ႏိုင္ငံက Toncontin ေလဆိပ္ကေတာ႔ ကမၻာေပၚမွာ ဒုတိယအႏၱရာယ္အမ်ားဆံုး ေလဆိပ္အျဖစ္ စာရင္းဝင္ပါတယ္။ ဒီေလဆိပ္ဟာ အကြ်မ္းက်င္ဆံုးဆိုတဲ႔ ေလယာဥ္မွဴး (ပိုင္းေလာ႔) ေတြအတြက္ေတာင္ ေလယာဥ္ဆင္းသက္ဖို႔ရာ ခက္ခဲပါတယ္။ ေျပးလမ္းေပၚကို ဆင္းသက္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ ေလယာဥ္မွဴးေတြဟာ ျပင္းထန္တဲ႔ ရာသီဥတုအေျခအေနနဲ႔ ေျမျပင္အေနအထားကို ရင္ဆိုင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

 

၃။ Gibraltar အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္

play
 

ပံုကိုၾကည္႔လိုက္ရံုနဲ႔ ဒီေလဆိပ္ဟာ ကမၻာ႔အႏၱရာယ္အမ်ားဆံုး ေလဆိပ္စာရင္းထဲမွာ ဘာလို႔ပါေနလဲဆိုတာကို သိႏိုင္ပါတယ္။ ေတာင္ကုန္းထိပ္မွာေဆာက္ထားတာေတြ၊ ေျပးလမ္းတိုတာေတြ မဟုတ္ေပမယ္႔ Gibraltar ေလဆိပ္ဟာ အဲဒီေနရာမွာ ယာဥ္ေၾကာအပိတ္ဆံုး လမ္းမႀကီးကို ျဖတ္ၿပီး တည္ေဆာက္ထားတာပါ။ ဒီဇိုင္းဆြဲထားတာ မွားယြင္းမႈေၾကာင္႔ Winston Churchill လမ္းမႀကီးေပၚက ယာဥ္ေတြဟာ ေလယာဥ္ပ်ံတက္ခ်ိန္၊ ဆင္းသက္ခ်ိန္ေတြမွာ အက္ဆီးဒန္႕မျဖစ္ေအာင္ ရပ္တန္႔ထားရပါတယ္။

၄။ ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံက Svalbard ေလဆိပ္

play
 

Svalbard ေလဆိပ္ဟာ ကမၻာေပၚမွာ ေျမာက္ဝင္ရိုးစြန္းနဲ႔ အနီးဆံုးေလဆိပ္တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ႀကိဳတင္အစီအစဥ္ခ်ထားတဲ႔ ေလေၾကာင္းေျပးဆြဲမႈေတြပဲ လုပ္ေလ႔ရွိပါတယ္။ ဒီေလဆိပ္ကို ဒုတိယကမၻာစစ္ တံုးက တည္ေဆာက္ခဲ႔ၿပီး ၁၉၅၉ ခုႏွစ္အထိ ပုဂၢလိကေလေၾကာင္းေျပးဆြဲမႈေတြအတြက္ အသံုးျပဳခြင္႔မျပဳခဲ႔ပါဘူး။ အံ႕ၾသဖို႔ေကာင္းတာတစ္ခုက ဒီေလဆိပ္ဟာ ႏွစ္စဥ္ ခရီးသည္ (၁၅၄၀၀၀) ေလာက္ကို ေကာင္းေကာင္းကိုင္တြယ္ေနႏိုင္ေသးတာပါပဲ။

၅။ ေဟာင္ေကာင္က Kai Tak ေလဆိပ္

play
 

ေျပးလမ္းတေလွ်ာက္မွာ အေဆာက္အဦးေတြအမ်ားႀကီးရွိေနတဲ႔အတြက္ ေလယာဥ္ဆင္းသက္ေတာ႔မယ္ဆိုရင္ ေလယာဥ္မွဴးေတြ သတိႀကီးစြာထားရပါတယ္။ ေလဆိပ္ရဲ႕ အႏၱရာယ္မ်ားလြန္းတဲ႔ တည္ေနရာေၾကာင္႔ ၁၉၂၅ ခုႏွစ္မွာ ပိတ္ခဲ႔ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ေဟာင္ေကာင္က ကြ်န္းငယ္ေလးတစ္ခုျဖစ္တဲ႔ Chek Lap Kok ကြ်န္းေပၚက ေဟာင္ေကာင္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္နဲ႔ အစားထိုးခဲ႔ရပါတယ္။

Source: Knowledgedish

Postby

 

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
AD

AD