AD
AD
AD

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သူ၊ ၿမိဳ႕သားေတြဟာ ေန႔စဥ္သြားလာရာမွာ လိုရာခရီးကို အျမန္ဆုံး နဲ႔ အေခ်ာေမြ႔ဆုံး ေရာက္ႏိုင္ဖို႔ တကၠစီကို အမ်ားဆုံးငွားစီးၾကရပါတယ္။ တကၠစီကို ခရီးသည္ ၁ေယာက္ကေန ၄၊ ၅ေယာက္ အမ်ားဆုံး လိုက္ပါစီးနင္းၾကပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ တကၠစီယာဥ္ေမာင္းနဲ႔ ခရီးသည္ဆိုတာ အရင္ကမသိၾကတဲ့ သူစိမ္းေတြပါ။

play

 

ခရီးသည္ေတြဘက္က လူအမ်ားနဲ႔ ငွားစီးတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့  သိပ္သတိမထားမိတတ္ၾကေပမယ့္ တခါတေလမွာ တကၠစီေပၚမွာ မိမိနဲ႔ ယာဥ္ေမာင္းႏွစ္ဦးထဲ ျဖစ္တဲ့ အခါမွာ တစ္ေယာက္အေပၚ တစ္ေယာက္ စိတ္ထဲမယုံသကၤာျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇန္န၀ါရီ ၂၁ရက္ေန႔က ေျမာက္ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္မွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ FDA ၀န္ထမ္း အမ်ိဴးသမီးတဦး မုဒိန္းက်င့္ခံရၿပီး သတ္ခံရမႈ သတင္းေၾကာင့္ျပည္သူေတြၾကားမွာ တကၠစီယာဥ္ေမာင္းေတြအေပၚ  မသကၤာစိတ္ေတြ၊ စိုးရိမ္ပူပန္စိတ္ေတြ တိုးလာေစခဲ့ပါတယ္။  အဲဒီအမႈအက်ဥ္းကို ၿခဳံေျပာရရင္ အသတ္ခံရတဲ့ မေရႊရည္၀င္းဟာ တကၠစီယာဥ္ေမာင္း မ်ိဳးေဇာ္ဦးနဲ႔ စကားမ်ားရာက ယာဥ္ေမာင္းကေန သူ႔ကို လည္ပင္းညွစ္၊ ၀က္အူလွည့္နဲ႔ထုိးေနာက္၊ မုဒိန္းက်င့္ခဲ့ၿပီး၊ ေသဆုံးသြားတဲ့အခါမွာ အေလာင္းကို ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းေဘး သစ္ပင္ေအာက္မွာ စြန္႔ပစ္ထားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအမႈနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အမ်ိဳးသမီးထုၾကားမွာ ေရႊရည္၀င္းကို သတ္တဲ့ တရားခံကို ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူဖို႔၊ မုဒိန္းမႈေတြမွာ တရားခံကို ေသဒဏ္အထိအျပစ္ေပးဖို႔အထိ ေျပာသံေတြ ထြက္ေပၚလာပါတယ္။

တကၠစီသမားေတြကလည္း အခုဆို ခရီးသည္ေတြက သူတို႔ကို မယုံၾကေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာၾကပါတယ္။

ဒါေတြဟာ မေရႊရည္၀င္းအသတ္ခံရတဲ့ သတင္းထြက္ေပၚလာၿပီးတဲ့ေနာက္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ တကၠစီအေပၚ စိန္ေခၚမႈေတြလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇန္န၀ါရီလဒုတိယအပတ္မွာပဲ အင္းစိန္လမ္းမေပၚ နဲ႔ သမိုင္းလမ္းဆုံအနီးမွာ တကၠစီယာဥ္ေမာင္းကို ခရီးသည္က ဓားနဲ႔ ထိုးသတ္ခဲ့တဲ့ အမႈျဖစ္ပြားခဲ့ပါတယ္။ အခင္းျဖစ္ပြားပုံမွာ ခရီးသည္ျဖစ္တဲ့ ကိုကိုႏိုင္က သမိုင္းလမ္းဆုံအေရာက္မွာ မီးပြိဳင့္ေက်ာ္သြားၿပီးေနာက္ ျပန္လွည့္ေပးဖို႔ ေျပာဆိုရာက တဆင့္ အငွားယာဥ္ေမာင္းနဲ႔ စကားမ်ားရာက လုံးေထြးသတ္ပုတ္ခဲ့ၾကရာက ဓားထိုးမႈျဖစ္ပြားခဲ့တာလို႔ သိရပါတယ္။

ဒီအမႈကို ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း တကၠစီသမားေတြရဲ႕ အသက္အႏၱရယ္ကလည္း ခရီးသည္ေတြနည္းတူ အေရးႀကီးပါတယ္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ တကၠစီေတြဟာ ေန႔စဥ္မနက္ (၅)နာရီကေန တခ်ိဳ႕ဆို ညသန္းေခါင္အထိေျပးဆြဲၾကပါတယ္။

ဒီေနာက္ပိုင္းမွာ တကၠစီသမားေတြဘက္ကလည္း ညမိုးခ်ဳပ္ရင္ ဒဂုံဆိပ္ကမ္း၊ လိႈင္သာယာ တို႔လိုေ၀းတဲ့ေနရာေတြဆို မလိုက္ရဲဘူးလို႔ ေျပာလာၾကပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၇ခုႏွစ္ အလယ္ပိုင္းကစၿပီး ျပည္ပ တကၠစီကုမၸဏီေတြျဖစ္တဲ့ Grab၊ UBER တို႔ကို ခရီးသည္ေတြက တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အသုံးျပဳလာၾကပါတယ္။

အဲဒီတကၠစီေတြမွာေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းေတြကို ကားနဲ႔တြဲၿပီး မွတ္ပုံတင္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ခရီးသည္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ သူတို႔ရွိမယ့္ေနရာကို ကားေခၚလို႔ရတဲ့အတြက္ေရာ၊ အဲကြန္းဖြင့္ေပးတဲ့အတြက္ေရာ၊ တကၠစီသမားရဲ႕ နာမည္ နဲ႔ ပုံပန္းသ႑န္ကို ႀကိဳျမင္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ဒီလိုတကၠစီေတြကို စီးရတာကို ႀကိဳက္ၾကပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒုစရိုက္မႈပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မေတာ္တဆမႈပဲျဖစ္ျဖစ္ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အသက္အႏၱရယ္ကို ႀကိဳတင္ကာကြယ္ဖို႔ အထိေရာက္ဆုံး နည္းလမ္းဆိုတာ မရွိႏိုင္ပါဘူး။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ခရီးသည္ေတြအေနနဲ႔ လုံၿခံမႈရွိဖို႔ တကၠစီစီးမယ္ဆိုရင္ Application နဲ႔ပဲ ေခၚေခၚ၊ လက္တားၿပီးပဲ စီးစီး အရင္ဆုံး တကၠစီေပၚမတက္ခင္မွာ ကားအမ်ိဳးအစားနဲ႔ နံပါတ္ကို မွတ္သားထားပါ။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ေနာက္ခန္းကပဲ အၿမဲစီးပါ။ ကားေပၚတက္ရင္လည္း ကားေမာင္းသမားဟာ ကားေရွ႕ခန္းမွာတင္ထားတဲ့ မွတ္ပုံတင္ကဒ္ျပားေပၚကလူ ဟုတ္မဟုတ္ ေသခ်ာၾကည့္ပါ။ တေနရာရာသြားမယ္ဆိုရင္ မိသားစု၀င္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ေယာက္ကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္အေၾကာင္းၾကားထားပါ။

တကၠစီသမားေတြအေနနဲ႔လည္း ဒီအလုပ္ကို အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းတစ္ခုအျဖစ္လုပ္ကိုင္ေနတဲ့အခါမွာ စနစ္တက်၊ စည္းကမ္းလိုက္နာၿပီး အေကာင္းဆုံး၀န္ေဆာင္မႈေပးရမွာ တကၠစီသမားေတြရဲ႕ တာ၀န္ျဖစ္သလို၊ ခရီးသည္နဲ႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အျပန္အလွန္ေလးစားမႈရွိဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း အငွားယာဥ္အျဖစ္ တရား၀င္ေမာင္းႏွင္ခြင့္ မွတ္ပုံတင္ထားတဲ့  တကၠစီအစီးေရ ၇၀၀၀၀နီးပါးရွိၿပီး အဲဒီထဲက တခ်ိဳ႕က ပုဂၢလိက တကၠစီကုမၸဏီက ေျပးဆြဲတာျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီေလာက္ အေရအတြက္ရွိတဲ့ တကၠစီေတြမွာ ခရီးသည္ေတြ ေဘးကင္းလုံၿခံဳဖို႔၊ ဒုစရိုက္မႈကင္းဖို႔တာ၀န္ရွိသူ အာဏာပိုင္ေတြဘက္က ဘယ္လို စည္းကမ္းထိန္းခ်ဳပ္မႈေတြ၊ အေရးယူမႈေတြ လုပ္ေဆာင္သင့္ပါသလဲ။

play

 

မေရႊရည္၀င္း အသတ္ခံရၿပီး ဇန္န၀ါရီလ ေနာက္ဆုံးအပတ္မွာေတာ့ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီက တကၠစီကားမွန္ေတြမွာ စတစ္ကာအမည္းကပ္တာ၊ ေလစုပ္ခြက္ကပ္တာ၊ ေၾကာ္ျငာကပ္ဆင္တာ နဲ႔ လိုက္ကာ ကပ္ဆင္တာေတြကို ဖယ္ရွားဖို႔ နဲ႔ တတ္ဆင္ထားတာေတြ႔ရင္လည္း ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁ရက္ေန႔ကစၿပီး လိုင္စင္ဖ်က္သိမ္းတဲ့အထိ အေရးယူသြားမွာျဖစ္တယ္လို႔ ထုတ္ျပန္လာပါတယ္။ အဲ့ဒီအကာအရံံေတြကို အကာအကြယ္ယူၿပီးမႈခင္းက်ဆင္းေရးနဲဲ႔ ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးကုိ လ်စ္လ်ဴရႈၿပီး ဒုစရိုက္မႈက်ဴးလြန္ တာေတြ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ အဲဲဒီလုိ တပ္ဆင္ကာရံထားတာေတြကုိ အျမန္ဖယ္ရွားဖို႔ ထုတ္ျပန္ထားပါတယ္။

ကားၾကပ္လြန္းတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ၀မ္းေရးအတြက္ တကၠစီဆြဲစားရတဲ့ ကားသမားေတြအတြက္ေရာ၊ ခရီးသည္ေတြ လုံၿခံဳစိတ္ခ်စြာ သြားႏိုင္ဖို႔အတြက္ လုပ္စရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေသးတယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။

ဤအေႀကာင္းအရာကို သင္ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
AD

AD