• Lifestyle
    စာပေသူခိုးများဆီသို့ ရန့်မေတ္တာစာ
Aung Moe Oo
[Unicode Version]

18057887_10211361931577758_1290335212333558072_n.jpg 

အမတစ်ယောက်တိုက်တွန်းချက်အရ ရေးပါတယ်။ ကျနော်တို့ ဒီခေတ်ကြီးမှာ စာပေသူခိုးတွေ၊ ဘာတွေ အပြောများလာတော့ ကျနော့အနေနဲ့ စာပေသူခိုးလို့ ယူဆလို့ရတာကို နည်းနည်းဆွေးနွေးချင်ပါတယ်။ အဲဒီကနေဆက်ပြီး ကျနော်လက်ခံတဲ့ Remix တွေအကြောင်းပါ ထည့်သွင်း ပြောသွားချင်ပါတယ်။

စာခိုးချတယ်ဆိုတာ ကျနော်တို့ငယ်ငယ်ကလို ဤသည်၍မလွဲခိုးချမှ စာသူခိုးလို့ ပြောလို့ရတာမျိုး မဟုတ်ပါ။ ကျနော်တို့နှစ်မျိုးနဲ့ တိုက်ဆိုင်စစ်ဆေးတာ ပိုသင့်တော်ပါလိမ့်မယ်။ စာပေတင်ပြပုံနှင့်ရေးဟန်ပါပဲ။

ဒီနေရာမှာပြောရမှာက လူတစ်ယောက်စီတိုင်းမှာ ရေးဟန်ဆိုတာရှိတယ်။ အဲဒီရေးဟန်ကလည်း

လွှမ်းမိုးမှုတွေရှိတယ်။ ဥပမာ ကျနော့စာရေးဟန်မှာဆိုရင် မူရာကာမီနှင့် မြင့်သန်းကို တုပထားတာ များတယ်။ ဒါပေမဲ့ ဘယ်လောက်ပင် လွှမ်းမိုးစေကာမှု ကျနော့ရေးဟန်က ကျနော့ရေးဟန်ပဲဖြစ်တယ်။

ဒီနေရာမှာ အလျင်းသင့်လို့ပြောရရင် ဒုတိယ တာရာမင်းဝေတွေ ဒုတိယ အကြည်တော်တွေ တော်သင့် ပါပြီ။

ဟဲမင်းဝေးနောက်ပိုင်း ဒုတိယဟဲမင်းဝေးတွေ ဘယ်သူမှမအောင်မြင်တာကြည့်ပြီး ကိုယ့်ရေးဟန်ကိုယ့် ဟာကိုယ် တည်ထောင်သင့်ပါတယ်။ ဒီနေရာမှာ စာရေးတာဟာ တခြားစာရေးဆရာတွေရဲ့လွှမ်းမိုးမှု ရှိမှာအမှန်ဖြစ်ပေမဲ့ နောက်တစ်ခုကို ထည့်စဉ်းစားရပါမယ်။ စာပေတင်ပြပုံပါပဲ။

extraverted-writer.jpg 

ဒီနေရာမှာ စာပေရေးသားတယ်ဆိုတာ ဖန်တီးမှုပါ။ ဖန်တီးမှုဆိုတာ ဟန်နဲ့တင်ပြပုံ။ တစ်နည်းအားဖြင့် Style and Presentation ကို အဓိကစဉ်းစားရမှာပါ အဲဒီနောက်ကမှ Plot လိုက်တာပါ။ ဒီနေရာမှာ style နီးစပ်ရင်တောင် Presentation မတူပါဘူး။

ထပ်ဥပမာပြပါမယ်။ (ဒီနေရာမှာ Presentation ကို ဖရိမ်လို့ ပြောင်းလဲခေါ်ဆိုပါမယ်)။ မူရာကာမီရဲ့ Norwegians Wood ဟာ Realistic အကျဆုံး ဝတ္တုတစ်ပုဒ်လို့ ဆိုစမှတ်ပြုပါတယ်။ သူ့ဇာတ်လမ်းရဲ့ ဖရိမ်ကို ကျနော်တို့ကြည့်ရအောင်။

၁။ သူငယ်ချင်းသုံးယောက်ရှိတယ်၊ နှစ်ယောက်ကရည်းစား၊ တစ်ယောက်က ဘက်ပဲ့နေ

၂။ အတွဲထဲက ကောင်လေးက သတ်သေသွား၊ မင်းသားက အဆောင်မှာနေရင်း မင်းသမီးနဲ့ပြန်တွေ့၊ တူတူလမ်းတွေလျှောက်

၃။ မင်းသားကိုခင်တဲ့ စော်ကြည်ဘဲတစ်ပွေနဲ့ပေါင်းပြီး စော်တွေရှုပ်

၄။မင်းသမီးက မင်းသားကိုချစ်ပေမဲ့ ရူးပြီးအရူးထောင်ရောက်သွား၊ အဲဒီအချိန် မင်းသားက ဒုတိယ မင်းသမီးနဲ့တွေ့

၅။ ဒုတိယမင်းသမီးကလည်း ရည်းစားရှိရက် မင်းသားကိုကြိုက်၊ ဒါပေမဲ့မင်းသားက မင်းသမီးကိုပဲ

သတိတွေရနေ

၆။ မင်းသားက မင်းသမီး အရူးထောင်စီသွားလည်၊ အဒေါ်ကြီးနောက်တစ်ယောက်နဲ့ပါခင်၊ အဲဒီအဒေါ်ကြီးက ဂစ်တာတွေတီးပြ

၇။ မင်းသားက ဒုတိယမင်းသမီးကို ဂရုမစိုက်လို့ ကွာပြဲ

၈။ မင်းသမီးက ကိုယ့်ဟာကိုယ်သတ်သေ၊ အဒေါ်ကြီးက အရူးထောင်က ထွက်လာပြီး

မင်းသားနဲ့အိပ်

၉။ မင်းသားက နောက်ဆုံးမှာ ဒုတိယမင်းသမီးဆီ ဖုန်းဆက်

Norwegian-Wood-DVD-NS.jpg 

ဒါက Norwegians Woods ရဲ့ ဖရိမ်ပဲ။ ဒီလိုမျိုး ဇာတ်လမ်းတူကော ရှိနိုင်လားမေးရင် ရှိနိုင်တာပေါ့။ ဒါပေမဲ့ တင်ပြပုံ၊ ဒါမှမဟုတ် ဖရိမ်ကထပ်တူကျမနေသင့်ဘူး။ ရေးဟန်က ပိုတောင်ကွဲပြားခြားနားရမယ်။ ဒါဟာ စာရေးခြင်းအနုပညာလို့ ခေါ်တယ်။ ဒီ ဖရိမ်ကော ရေးဟန်ကော တူနေပြီဆိုတာ မခိုးချပါပဲနဲ့ မဖြစ်နိုင်ဘူး။ ဒါ စု တု ပြု မဟုတ်ဘူး စု တု ခိုး ပဲ။

ဒီနေရာမှာ တခြားဘက်က အမြင်လေးကို ပြောရဦးမယ်။ Kirby Ferguson ရဲ့ Embrace The Remix က အကြောင်းလေးကို နည်းနည်းပြောချင်တယ်။ Bob Dylan ကို အတော်များများက Voice Of Generation လို့ခေါ်ကြတယ်။ လူနည်းစုကတော့ သီချင်းသူခိုးလို့ သမုတ်ကြတယ်။ ဥပမာ Masters of war ဆိုရင် Nottamun Town ကို ခိုးချထားတယ်။ With God On Our Side ဆိုရင် The Patriot Game ကနေ ခိုးချထားတယ်။ Woh's Gonna Your Ribbons ကနေ Don't Think Twice , It's Alright အစရှိသဖြင့် ဖြစ်နေတယ်လို့ပြောကြတယ်။

ဒီနေရာမှာ ပြောရမှာက Where is ur creative work contribute ဆိုတဲ့ မေးခွန်းပဲ။ ကျနော်တို့ရဲ့ ကိုယ်ပိုင်အတွေးတွေက တခြားဟာက လာတယ်ဆိုတာ ကျနော်လက်ခံတယ်။ ဒါပေမဲ့ ဒီဖရိမ်အတိုင်း ပြန်ထွက်လာတယ်ဆိုတာတော့ ဒါက ခိုးချခြင်းပဲ။ ဒီနေရာမှာ ကိုယ့်အသိဉာဏ်ဖန်တီးမှု ပေါင်းထည့်ခြင်း ရှိမရှိဟာ အလွန်အရေးကြီးတဲ့ကိစ္စပဲ။

monteverde-invincia-stealth-fountain-pen-review-6.jpg 

ဒီနေရာမှာ ကျနော့ကိုစာရေးဖို့ တိုက်တွန်းတဲ့အမရဲ့ စကားကိုပဲ ပြန်လည်ညွှန်းဆိုရရင်

"အသိဉာဏ်သယံဇာတ ကုန်ခမ်းတာဟာ သဘာဝသယံဇာတ ကုန်ခမ်းတာထက် ပိုဆိုးတယ်"

ကျနော်တို့ဟာ ကောင်းနိုးရာရာလေးတွေကို Google ကနေ မြန်မာလိုပြန်ပြီး Native Content

လုပ်စားကြတော့မှာလား? နာနတ်သီးကနေ HIV ကူးပါတယ်ကို ဘာသာပြန်ထည့်ပြီး သတင်းအနေနဲ့ထည့်တော့မှာလား? အသိဉာဏ်ကို အဆိပ်ခပ်နေကြတော့မှာလား?

အဲဒီတော့ နောက်ဆုံးအနေနဲ့ ပြောရမှာက ကိုယ်ပိုင်ဖလိုး၊ ကိုယ်ပိုင်ဖရိမ်ရှိမှ စာရေးဆရာ

လုပ်စားသင့်ကြောင်း၊ မဟုတ်ရင် စာလုံးမတူတာနဲ့ စာမခိုးဘူး ပြောလို့မရဘူးလို့ ထင်မိကြောင်း

အဓိက စု တု ပြုလား စု တု ခိုးလားဆိုတာ ကိုယ့်ရဲ့ Creative Work နားလည်မှု ထည့်သွင်းနိုင်စွမ်းပေါ် မူတည်ကြောင်းပါ။

(ယခု ဆောင်းပါးသည် Social Media Marketing ကျွမ်းကျင်သူ ရန်နိုင်ဦး၏ အတွေးအမြင်လက်ရာ တစ်ခုဖြစ်သည်။)

[Zawgyi Version]

အမတစ္ေယာက္​တိုက္​တြန္​းခ်က္​အရ ​ေရးပါတယ္။ က်​ေနာ္​တို႔ ဒီ​ေခတ္​ႀကီးမွာ စာ​ေပသူခိုး​ေတြ၊ ဘာ​ေတြ အ​ေျပာမ်ားလာ​ေတာ့ က်​ေနာ့အ​ေနနဲ႔ စာ​ေပသူခိုးလို႔ ယူဆလို႔ရတာကို နည္​းနည္​း​ေဆြး​ေႏြးခ်င္​ပါတယ္​။ အဲဒီက​ေနဆက္​ၿပီး က်​ေနာ္​လက္​ခံတဲ့ Remix ​ေတြအ​ေၾကာင္​းပါ ထည္​့သြင္​း ​ေျပာသြားခ်င္​ပါတယ္​။

စာခိုးခ်တယ္​ဆိုတာ က်​ေနာ္​တို႔ငယ္​ငယ္​ကလို ဤသည္​၍မလဲြခိုးခ်မွ စာသူခိုးလို႔ ​ေျပာလို႔ရတာမ်ိဳး မဟုတ္​ပါ။ က်​ေနာ္​တို႔ႏွစ္​မ်ိဳးနဲ႔ တိုက္​ဆိုင္​စစ္​​ေဆးတာ ပိုသင္​့​ေတာ္​ပါလိမ္​့မယ္​။ စာ​ေပတင္​ျပပံုႏွင္​့​ေရးဟန္​ပါပဲ။

ဒီ​ေနရာမွာ​ေျပာရမွာက လူတစ္ေယာက္​စီတိုင္​းမွာ ေရးဟန္​ဆိုတာ႐ွိတယ္​။ အဲဒီေရးဟန္​ကလည္​း

လႊမ္​းမိုးမႈ​ေတြ႐ွိတယ္​။ ဥပမာ က်​ေနာ့စာ​ေရးဟန္​မွာဆိုရင္​ မူရာကာမီႏွင္​့ ျမင္​့သန္​းကို တုပထားတာ မ်ားတယ္​။ ဒါ​ေပမဲ့ ဘယ္​​ေလာက္​ပင္​ လႊမ္​းမိုး​ေစကာမႈ က်​ေနာ့​ေရးဟန္​က က်​ေနာ့​ေရးဟန္​ပဲျဖစ္​တယ္​။

ဒီ​ေနရာမွာ အလ်င္​းသင္​့လို႔​ေျပာရရင္​ ဒုတိယ တာရာမင္​း​ေဝ​ေတြ ဒုတိယ အၾကည္​​ေတာ္​​ေတြ ေတာ္​သင္​့ ပါၿပီ။

ဟဲမင္​း​ေဝး​ေနာက္​ပိုင္​း ဒုတိယဟဲမင္​း​ေဝး​ေတြ ဘယ္​သူမွမ​ေအာင္​ျမင္​တာၾကည္​့ၿပီး ကိုယ္​့​ေရးဟန္​ကိုယ္​့ ဟာကိုယ္​ တည္​​ေထာင္​သင္​့ပါတယ္​။ ဒီ​ေနရာမွာ စာ​ေရးတာဟာ တျခားစာ​ေရးဆရာ​ေတြရဲ႕လႊမ္​းမိုးမႈ ႐ွိမွာအမွန္​ျဖစ္​​ေပမဲ့ ​ေနာက္​တစ္ခုကို ထည္​့စဥ္​းစားရပါမယ္​။ စာ​ေပတင္​ျပပံုပါပဲ။

ဒီ​ေနရာမွာ စာ​ေပ​ေရးသားတယ္​ဆိုတာ ဖန္​တီးမႈပါ။ ဖန္​တီးမႈဆိုတာ ဟန္​နဲ႔တင္​ျပပံု။ တစ္နည္​းအားျဖင္​့ Style and Presentation ကို အဓိကစဥ္​းစားရမွာပါ အဲဒီေနာက္​ကမွ Plot လိုက္​တာပါ။ ဒီ​ေနရာမွာ style နီးစပ္​ရင္​​ေတာင္​ Presentation မတူပါဘူး။

ထပ္​ဥပမာျပပါမယ္​။ (ဒီ​ေနရာမွာ Presentation ကို ဖရိမ္​လို႔​ ေျပာင္​းလဲ​ေခၚဆိုပါမယ္​)။ မူရာကာမီရဲ႕ Norwegians Wood ဟာ Realistic အက်ဆံုး ဝတၱဳတစ္ပုဒ္​လို႔ ဆိုစမွတ္​ျပဳပါတယ္​။ သူ႔ဇာတ္​လမ္​းရဲ႕ ဖရိမ္​ကို က်​ေနာ္​တို႔ၾကည္​့ရ​ေအာင္။

၁။ သူငယ္​ခ်င္​းသုံး​ေယာက္​႐ွိတယ္​၊ ႏွစ္​​ေယာက္​ကရည္​းစား၊ တစ္​ေယာက္​က ဘက္​ပဲ့​ေန

၂။ အတဲြထဲက ​ေကာင္​​ေလးက သတ္​​ေသသြား၊ မင္​းသားက အ​ေဆာင္​မွာ​ေနရင္​း မင္​းသမီးနဲ႔​ျပန္​​ေတြ႕၊ တူတူလမ္​း​ေတြ​ေလွ်ာက္​

၃။ မင္​းသားကိုခင္​တဲ့ ​ေစာ္​ၾကည္​ဘဲတစ္ေပြနဲ႔​ေပါင္​းၿပီး ​ေစာ္​​ေတြရႈပ္​

၄။မင္​းသမီးက မင္​းသားကိုခ်စ္​​ေပမဲ့ ႐ူးၿပီးအ႐ူး​ေထာင္​​ေရာက္​သြား၊ အဲဒီအခ်ိန္​ မင္​းသားက ​ဒုတိယ မင္းသမီးနဲ႔​ေတြ႔

၅။ ဒုတိယမင္​းသမီးကလည္​း ရည္​းစား႐ွိရက္​ မင္​းသားကိုႀကိဳက္၊​ ဒါ​ေပမဲ့မင္​းသားက မင္​းသမီးကိုပဲ

သတိ​ေတြရ​ေန

၆။ မင္​းသားက မင္​းသမီး အ႐ူး​ေထာင္​စီသြားလည္​၊ အ​ေဒၚႀကီး​ေနာက္​တစ္ေယာက္​နဲ႔ပါခင္​၊ အဲဒီအ​ေဒၚႀကီးက ဂစ္​တာ​ေတြတီးျပ

၇။ မင္​းသားက ဒုတိယမင္​းသမီးကို ဂ႐ုမစိုက္​လို႔ ကြာျပဲ

၈။ မင္​းသမီးက ကိုယ္​့ဟာကိုယ္​သတ္​​ေသ၊ အ​ေဒၚႀကီးက အ႐ူး​ေထာင္​က ထြက္​လာၿပီး

မင္​းသားနဲ႔အိပ္​

၉။ မင္​းသားက ​ေနာက္​ဆံုးမွာ ဒုတိယမင္​းသမီးဆီ ဖုန္​းဆက္​

ဒါက Norwegians Woods ရဲ႕ ဖရိမ္​ပဲ။ ဒီလိုမ်ိဳး ဇာတ္​လမ္​းတူ​ေကာ ႐ွိႏိုင္​လား​ေမးရင္​ ႐ွိႏိုင္​တာ​ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ တင္​ျပပံု၊ ဒါမွမဟုတ္​ ဖရိမ္​ကထပ္​တူက်မ​ေနသင္​့ဘူး။ ေရးဟန္​က ပို​ေတာင္​ကဲြျပားျခားနားရမယ္။ ဒါဟာ စာ​ေရးျခင္​းအႏုပညာလို႔ ​ေခၚတယ္​။ ဒီ ဖရိမ္​​ေကာ ​ေရးဟန္​​ေကာ တူ​ေနၿပီဆိုတာ မခိုးခ်ပါပဲနဲ႔ မျဖစ္​ႏိုင္​ဘူး။ ဒါ စု တု ျပဳ မဟုတ္​ဘူး စု တု ခိုး ပဲ။

ဒီ​ေနရာမွာ တျခားဘက္​က အျမင္​​ေလးကို ​ေျပာရဦးမယ္​။ Kirby Ferguson ရဲ႕ Embrace The Remix က အ​ေၾကာင္​း​ေလးကုိ နည္​းနည္​း​ေျပာခ်င္​တယ္​။ Bob Dylan ကို အ​ေတာ္​မ်ားမ်ားက Voice Of Generation လို႔​ေခၚၾကတယ္​။ လူနည္​းစုက​ေတာ့ သီခ်င္​းသူခိုးလို႔ သမုတ္​ၾကတယ္​။ ဥပမာ Masters of war ဆိုရင္​ Nottamun Town ကို ခိုးခ်ထားတယ္​။ With God On Our Side ဆိုရင္​ The Patriot Game က​ေန ခိုးခ်ထားတယ္​။ Woh's Gonna Your Ribbons က​ေန Don't Think Twice , It's Alright အစ႐ွိသျဖင္​့ ျဖစ္​​ေနတယ္​လို႔​ေျပာၾကတယ္​။

ဒီ​ေနရာမွာ ​ေျပာရမွာက Where is ur creative work contribute ဆိုတဲ့ ေမးခြန္​းပဲ။ က်​ေနာ္​တို႔ရဲ႕ ကိုယ္​ပိုင္​အ​ေတြး​ေတြက တျခားဟာက လာတယ္​ဆိုတာ က်​ေနာ္​လက္​ခံတယ္​။ ဒါ​ေပမဲ့ ဒီဖရိမ္​အတိုင္​း ျပန္​ထြက္​လာတယ္​ဆိုတာ​ေတာ့ ဒါက ခိုးခ်ျခင္​းပဲ။ ဒီ​ေနရာမွာ ကိုယ္​့အသိဉာဏ္​ဖန္​တီးမႈ​ ေပါင္းထည့္ျခင္း ႐ွိမ႐ွိဟာ အလြန္​အ​ေရးႀကီးတဲ့ကိစၥပဲ။

ဒီ​ေနရာမွာ က်​ေနာ့ကိုစာ​ေရးဖို႔ တိုက္​တြန္​းတဲ့အမရဲ႕ စကားကိုပဲ ျပန္​လည္​ညႊန္​းဆိုရရင္​

"အသိဉာဏ္​သယံဇာတ ကုန္​ခမ္​းတာဟာ သဘာဝသယံဇာတ ကုန္​ခမ္​းတာထက္ ပိုဆိုးတယ္​"

က်​ေနာ္​တို႔ဟာ ​ေကာင္​းႏုိုးရာရာ​ေလး​ေတြကို Google က​ေန ျမန္​မာလိုျပန္​ၿပီး Native Content

လုပ္​စားၾက​ေတာ့မွာလား? နာနတ္​သီးက​ေန HIV ကူးပါတယ္​ကို ဘာသာျပန္​ထည္​့ၿပီး သတင္​းအ​ေနနဲ႔ထည္​့​ေတာ့မွာလား? အသိဥာဏ္​ကို အဆိပ္​ခပ္​​ေနၾက​ေတာ့မွာလား?

အဲဒီေတာ့ ​ေနာက္​ဆံုးအ​ေနနဲ႔ ​ေျပာရမွာက ကိုယ္​ပိုင္​ဖလိုး၊ ကိုယ္​ပိုင္​ဖရိမ္​႐ွိမွ စာ​ေရးဆရာ

လုပ္​စားသင္​့​ေၾကာင္​း၊ မဟုတ္​ရင္​ စာလံုးမတူတာနဲ႔ စာမခိုးဘူး ​ေျပာလို႔မရဘူးလို႔ ထင္​မိ​ေၾကာင္​း

အဓိက စု တု ျပဳလား စု တု ခိုးလားဆိုတာ ကိုယ္​့ရဲ႕ Creative Work နားလည္​မႈ ထည္​့သြင္​းႏိုင္​စြမ္​း​ေပၚ မူတည္​​ေၾကာင္​းပါ။

(ယခု ေဆာင္းပါးသည္ Social Media Marketing ကၽြမ္းက်င္သူ ရန္ႏုိင္ဦး၏ အေတြးအျမင္လက္ရာ တစ္ခုျဖစ္သည္။)


ဆက်စပ်သတင်းများ


Newsletter
Don't Miss The Best Of Duwun

See stories of the future in your inbox each morning.

News
Entertainment
Sports
Women
Lifestyle
Tech

Copyright © 2018 Duwun.

Privacy Policy | About Us | Jobs