• Lifestyle
    လူတွေရဲ့စိတ်ကိုဆွဲဆောင်နိုင်ဖို့ အပြင်းအထန်ပြိုင်ဆိုင်လာတဲ့ ကြော်ငြာတိုက်ပွဲများ
Phyo Min Thant
[Unicode Version]

ad war 3.jpg 

ကုန်ပစ္စည်းတစ်ခု၊ ဝန်ဆောင်မှုတစ်ခု အောင်မြင်ဖို့အတွက် ကြော်ငြာကလည်း အရေးကြီးတဲ့တစ်ထောင့်တစ်နေရာက ပါဝင်နေတယ်ဆိုတာ ငြင်းမရနိုင်ပါဘူး။

ခေတ်ဦးတုန်းက ရိုးရှင်းတဲ့သမားရိုးကျပုံစံကြော်ငြာတွေကိုပဲ အသုံးပြုခဲ့ကြပေမယ့် အချိန်တွေကြာလာတာနဲ့အမျှ လူတွေရဲ့စိတ်ကိုဆွဲဆောင်နိုင်ဖို့ စိတ်ကူးအမျိုးမျိုး၊ ပုံစံအမျိုးမျိုးနဲ့ကြော်ငြာတွေကို အပြိုင်အဆိုင်ဖန်တီးလို့လာကြပါတယ်။

စီးပွားရေးလုပ်ငန်းရှင်ကြီးတွေဟာ သက်ဆိုင်ရာနယ်ပယ်အလိုက် တီထွင်ဖန်တီးနိုင်စွမ်းမြင့်မားတဲ့ အနုပညာရှင်တွေ၊ အတတ်ပညာရှင်တွေကို ငှားရမ်းပြီးကြော်ငြာတွေကိုဖန်တီးလာကြတာကြောင့် တစ်ချို့ကြော်ငြာတွေဆိုရင် လူတွေကို သဘောကျနှစ်ခြိုက်မှု၊ ဖျော်ဖြေမှုရသပေးနိုင်တာမျိုးတွေတောင်ရှိတာကိုတွေ့ရမှာပါ။

ad war 2.jpg 

ဒါပေမဲ့တစ်ဖက်မှာလည်း လုပ်ငန်းတူအချင်းချင်း တစ်ဖက်ကိုတိုက်ခိုက်တဲ့ကြော်ငြာမျိုး၊ ကိုယ်နဲ့လုပ်ငန်းတူ လုပ်ကိုင်တဲ့ စီးပွားရေးလုပ်ငန်းရဲ့ ကြော်ငြာကို နောက်ကနေလိုက်လံလှောင်ပြောင်ထားတဲ့ ကြော်ငြာမျိုးတွေကိုလည်း တွေ့လာရပါတယ်။

မကြာသေးခင်ကပဲ ကမ္ဘာကျော် စမတ်ဖုန်းကုမ္ပဏီကြီး ၃ ခု ကြားမှာ တစ်ဖက်နဲ့တစ်ဖက် တိုက်ခိုက်ထားတဲ့ ကြော်ငြာတွေနဲ့ ကြော်ငြာတိုက်ပွဲလို့တင်စားရအောင်ဖြစ်ပွားသွားခဲ့သေးတာကြောင့် ကြော်ငြာဖန်တီးတဲ့နေရာမှာ လိုက်နာသင့်၊ ရှိသင့်တဲ့ ဝတ္တရားတွေ၊ စံနှုန်းတွေနဲ့ပတ်သက်လို့ ဆွေးနွေးငြင်းခုံမှုတွေတော်တော်များများပေါ်ထွက်ခဲ့တာကို တွေ့ရမှာပါ။

ad war 1.jpg 

မြန်မာနိုင်ငံမှာလည်း လက်တလောမှာ မိုဘိုင်းလ်အော်ပရေတာကုမ္ပဏီကြီးတစ်ခုက တခြားမိုဘိုင်းလ်အော်ပရေတာ ကုမ္ပဏီရဲ့ ကြော်ငြာအပေါ်တိုက်ခိုက်ထားတဲ့ ကြော်ငြာမျိုးလူမှုကွန်ယက်စာမျက်နှာတွေထက်မှာ ပေါ်ထွက်လို့နေတာကို တွေ့ရမှာပါ။ ဒါနဲ့ပတ်သက်လို့လည်း ကျင့်ဝတ်နဲ့မညီဘူးလို့ သုံးသပ်ဝေဖန်တဲ့အသံအများအပြား ကြားခဲ့ရပါသေးတယ်။

ဒီနေရာမှာစဉ်းစားစရာရှိတာက ကိုယ့်ရဲ့ ကုန်ပစ္စည်း၊ဝန်ဆောင်မှုကို လူတွေနှစ်သက်သွားအောင် ကြော်ငြာတဲ့နေရာမှာ ကိုယ်တိုင် တီထွင်ဖန်တီးမှုရှိရှိနဲ့ အသစ်ဖန်တီးထားတဲ့ကြော်ငြာနဲ့ တခြားကိုယ့်ရဲ့လုပ်ငန်းတူ စီးပွားရေးလုပ်ငန်းက ကြော်ငြာတဲ့ပုံစံကို မူတည်ပြီးတော့မှ နောက်ကနေလိုက်လံယှဉ်ပြိုင်ဖန်တီးထားတဲ့ကြော်ငြာ တို့မှာဘယ်ကြော်ငြာက လူတွေရဲ့စိတ်ကိုပိုပြီး ဆွဲဆောင်နိုင်မလဲဆိုတာပါပဲ။

ဒါနဲ့ပတ်သက်လို့ အတိအကျကောက်ယူထားတဲ့ စစ်တမ်းတွေမရှိပေမယ့်လည်း လူတွေရဲ့စိတ်ကို ဆွဲဆောင်နိုင်ပြီး နှစ်သက်မှုဖြစ်ပေါ်စေတဲ့ ကြော်ငြာအများစုဟာ ကိုယ်တိုင်အသစ်ဖန်တီးထားတဲ့ကြော်ငြာမျိုးတွေသာ ဖြစ်လေ့ရှိတယ်လို့ ယေဘူယျအားဖြင့် ကောက်ချက်ချနိုင်မယ်ထင်ပါတယ်။

ဘာပဲဖြစ်ဖြစ် စီးပွားရေးလုပ်ငန်းကြီးတွေကြား၊ အထူးသဖြင့်နည်းပညာနယ်ပယ်က ကုမ္ပဏီကြီးတွေကြားမှာ ကြော်ငြာ တိုက်ပွဲတွေကတော့ ဆက်လက်ပြင်းထန်နေဦးမှာပဲဖြစ်ပြီး ဘယ်သူတွေကနည်းလမ်းအသစ်တွေနဲ့ ကြော်ငြာတွေဘယ်လို တီထွင်ဖန်တီးသွားမလဲဆိုတာကို ဆက်လက်စောင့်ကြည့်သွားရဦးမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

[Zawgyi Version]

ကုန္ပစၥည္းတစ္ခု၊ ဝန္ေဆာင္မႈတစ္ခု ေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ ေၾကာ္ျငာကလည္း အေရးၾကီးတဲ့တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာက ပါဝင္ေနတယ္ဆိုတာ ျငင္းမရႏုိင္ပါဘူး။

ေခတ္ဦးတုန္းက ရိုးရွင္းတဲ့သမားရိုးက်ပံုစံေၾကာ္ျငာေတြကိုပဲ အသံုးျပဳခဲ့ၾကေပမယ့္ အခ်ိန္ေတြၾကာလာတာနဲ႔အမွ် လူေတြရဲ႕စိတ္ကိုဆြဲေဆာင္ႏုိင္ဖို႔ စိတ္ကူးအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ေၾကာ္ျငာေတြကို အျပိဳင္အဆိုင္ဖန္တီးလို႔လာၾကပါတယ္။

စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ၾကီးေတြဟာ သက္ဆိုင္ရာနယ္ပယ္အလိုက္ တီထြင္ဖန္တီးႏုိင္စြမ္းျမင့္မားတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြ၊ အတတ္ပညာရွင္ေတြကို ငွားရမ္းျပီးေၾကာ္ျငာေတြကိုဖန္တီးလာၾကတာေၾကာင့္ တစ္ခ်ိဳ႕ေၾကာ္ျငာေတြဆိုရင္ လူေတြကို သေဘာက်ႏွစ္ျခိဳက္မႈ၊ ေဖ်ာ္ေျဖမႈရသေပးႏုိင္တာမ်ိဳးေတြေတာင္ရွိတာကိုေတြ႕ရမွာပါ။

ဒါေပမဲ့တစ္ဖက္မွာလည္း လုပ္ငန္းတူအခ်င္းခ်င္း တစ္ဖက္ကိုတုိက္ခိုက္တဲ့ေၾကာ္ျငာမ်ိဳး၊ ကိုယ္နဲ႔လုပ္ငန္းတူ လုပ္ကိုင္တဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရဲ႕ ေၾကာ္ျငာကို ေနာက္ကေနလိုက္လံေလွာင္ေျပာင္ထားတဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ိဳးေတြကိုလည္း ေတြ႕လာရပါတယ္။

မၾကာေသးခင္ကပဲ ကမၻာေက်ာ္ စမတ္ဖုန္းကုမၸဏီၾကီး ၃ ခု ၾကားမွာ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ တုိက္ခိုက္ထားတဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြနဲ႔ ေၾကာ္ျငာတုိက္ပြဲလို႔တင္စားရေအာင္ျဖစ္ပြားသြားခဲ့ေသးတာေၾကာင့္ ေၾကာ္ျငာဖန္တီးတဲ့ေနရာမွာ လိုက္နာသင့္၊ ရွိသင့္တဲ့ ဝတၱရားေတြ၊ စံႏႈန္းေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေဆြးေႏြးျငင္းခံုမႈေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေပၚထြက္ခဲ့တာကို ေတြ႕ရမွာပါ။

ျမန္မာႏုိင္ငံမွာလည္း လက္တေလာမွာ မိုဘုိင္းလ္ေအာ္ပေရတာကုမၸဏီၾကီးတစ္ခုက တျခားမိုဘိုင္းလ္ေအာ္ပေရတာ ကုမၸဏီရဲ႕ ေၾကာ္ျငာအေပၚတိုက္ခိုက္ထားတဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ိဳးလူမႈကြန္ယက္စာမ်က္ႏွာေတြထက္မွာ ေပၚထြက္လို႔ေနတာကို ေတြ႕ရမွာပါ။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔လည္း က်င့္ဝတ္နဲ႔မညီဘူးလို႔ သံုးသပ္ေဝဖန္တဲ့အသံအမ်ားအျပား ၾကားခဲ့ရပါေသးတယ္။

ဒီေနရာမွာစဥ္းစားစရာရွိတာက ကိုယ့္ရဲ႕ ကုန္ပစၥည္း၊ဝန္ေဆာင္မႈကို လူေတြႏွစ္သက္သြားေအာင္ ေၾကာ္ျငာတဲ့ေနရာမွာ ကိုယ္တိုင္ တီထြင္ဖန္တီးမႈရွိရွိနဲ႔ အသစ္ဖန္တီးထားတဲ့ေၾကာ္ျငာနဲ႔ တျခားကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ငန္းတူ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းက ေၾကာ္ျငာတဲ့ပံုစံကို မူတည္ျပီးေတာ့မွ ေနာက္ကေနလိုက္လံယွဥ္ျပိဳင္ဖန္တီးထားတဲ့ေၾကာ္ျငာ တို႔မွာဘယ္ေၾကာ္ျငာက လူေတြရဲ႕စိတ္ကိုပိုျပီး ဆြဲေဆာင္ႏုိင္မလဲဆိုတာပါပဲ။

ဒါနဲ႔႔ပတ္သက္လို႔ အတိအက်ေကာက္ယူထားတဲ့ စစ္တမ္းေတြမရွိေပမယ့္လည္း လူေတြရဲ႕စိတ္ကုိ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ျပီး ႏွစ္သက္မႈျဖစ္ေပၚေစတဲ့ ေၾကာ္ျငာအမ်ားစုဟာ ကိုယ္တိုင္အသစ္ဖန္တီးထားတဲ့ေၾကာ္ျငာမ်ိဳးေတြသာ ျဖစ္ေလ့ရွိတယ္လို႔ ေယဘူယ်အားျဖင့္ ေကာက္ခ်က္ခ်ႏုိင္မယ္ထင္ပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းၾကီးေတြၾကား၊ အထူးသျဖင့္နည္းပညာနယ္ပယ္က ကုမၸဏီၾကီးေတြၾကားမွာ ေၾကာ္ျငာ တုိက္ပြဲေတြကေတာ့ ဆက္လက္ျပင္းထန္ေနဦးမွာပဲျဖစ္ျပီး ဘယ္သူေတြကနည္းလမ္းအသစ္ေတြနဲ႔ ေၾကာ္ျငာေတြဘယ္လို တီထြင္ဖန္တီးသြားမလဲဆိုတာကို ဆက္လက္ေစာင့္ၾကည့္သြားရဦးမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။


ဆက်စပ်သတင်းများ


Newsletter
Don't Miss The Best Of Duwun

See stories of the future in your inbox each morning.

News
Entertainment
Sports
Women
Lifestyle
Tech

Copyright © 2018 Duwun.

Privacy Policy | About Us | Jobs