• Health
    သင့်ခန္ဓာကိုယ်မှာ အသားဓာတ်မလုံလောက်ဘူးဆိုတာ သိနိုင်တဲ့အချက် (၆) ချက်
Su Yee Moe
[Unicode Version]

650x350_myths_and_facts_about_protein_quiz.jpg 

ခန္ဓာကိုယ်အတွက် မရှိမဖြစ် လိုအပ်တဲ့ ဓာတ်ကတော့ protein လို့ခေါ်တဲ့ အသားဓာတ်ဖြစ်ပါတယ်။ အသားဓာတ်ဟာ ခန္ဓာကိုယ်ရှိ အရေပြား၊ ကြွက်သား၊ အရိုး၊ အရိုးနု၊ ဆံပင် စတဲ့အရာမှန်သမျှ တည်ဆောက်ဖွဲ့စည်းပေးတဲ့ ဓာတ်လည်း ဖြစ်ပါတယ်။ နေ့စဉ် လိုအပ်တဲ့ အသားဓာတ်ကို လုံလောက်အောင် စားပေးမယ်ဆို ခန္ဓာကိုယ်တွင်းကဆဲလ်တွေ ပျက်စီးမှုကို ပြုပြင်ပေးပြီး အသစ်တွေဖြစ်စေပါတယ်။ အသားဓာတ်လိုအပ်ချက်ဟာ လူတစ်ဦးနဲ့တစ်ဦး မတူညီကြပါဘူး။ ကျား/မ၊ အသက်အရွယ်၊ ကိုယ်အလေးချိန်၊ အရပ်အမြင့်နဲ့ လှုပ်ရှားမှုတွေပေါ်မူတည်ပြီး ကွဲပြားပါတယ်။ တကယ်လို့ အသားဓာတ်မလုံလောက်ဘူးဆိုရင်တော့ သင့်ခန္ဓာကိုယ်က ဒါတွေဖြစ်နေပါလိမ့်မယ်။

၁။ အသားကိုတောင့်တ

အသားဓာတ်ကို တောင့်တခြင်းက အထင်ရှားဆုံးလက္ခဏာပါ။ အရမ်းကို စားချင်နေပြီဆိုရင် စားသာစားလိုက်ပါ။ လိုအပ်လို့ ခန္ဓာကိုယ်က အချက်ပြနေတာ ဖြစ်ပါတယ်။

၂။ ချိုတာလေးတွေစားချင်တယ်

အချိုစားချင်စိတ်လည်း ဖြစ်ပေါ်လာပါတယ်။ ကစီဓာတ်နဲ့ယှဉ်ရင် အသားဓာတ်က အစာကြေဖို့ပိုနှေးပါတယ်။ ကစီဓာတ်များတဲ့ ထမင်းကိုပိုစားပြီး အသားကိုလုံလုံလောက်လောက် မစားဘူးဆို ထမင်းက မြန်မြန်ဆန်ဆန် အစာကြေသွားပြီး သွေးထဲကသကြားဓာတ်မြင့်တက်လာပါတယ်။ သကြားဓာတ်က ပြန်ကျသွားချိန်မှာ အချိုကို တောင့်တမိလာရော။

hair-needs-protein-1.jpg 

၃။ ဆံပင်ပါး

ခန္ဓာကိုယ်မှာ လုံလောက်တဲ့ အသားဓာတ် မရရှိတဲ့အခါ ဆံပင်ကျွတ်ကုန်ပါတယ်။ တဖြည်းဖြည်းနဲ့ ဆံပင်ပါးလာပြီဆို အသားဓာတ် လုံလုံလောက်လောက် စားဖို့ ဂရုစိုက်ပေးပါ။

brittle nails.jpg 

၄။ ခြေသည်းလက်သည်း

လက်သည်း၊ခြေသည်းတွေနဲ့ အရေပြားဆဲလ်တွေ ကောင်းမွန်နေဖို့ရာ အသားဓာတ်က မရှိမဖြစ် လိုအပ်ပါတယ်။ လက်သည်းခြေသည်းတွေက အရင်လိုမဟုတ်တော့ဘဲ ထိခိုက်ပျက်စီးလွယ်လာပါတယ်။ အရေပြားမှာလည်း အသားပပ်သလို အဖတ်တွေကွာလာပါတယ်။

၅။ ဖျားတယ်

ကိုယ်ခံစွမ်းအားစနစ်အတွက် အသားဓာတ်လုံလောက်နေဖို့ အရေးကြီးပါတယ်။ အသားကို လုံလောက်အောင် မစားပေးဘူးဆိုရင် မကြာခဏ ဖျားနာပါတယ်။

 

၆။ မောပန်းနုံးချိ

အမြဲတမ်းလိုလို အားမရှိဘူး။ မောပန်းနွမ်းနယ်သလို ခံစားနေရတာ တစ်ချိန်လုံးပဲ။ ဒါဟာ ခန္ဓာကိုယ်က ကြံ့ခိုင်မှုမရှိလို့ ဖြစ်ရတာပါ။ အသားဓာတ်ပါတာလေးတွေ ပြည့်ဝအောင်စားပေးမှ အားရှိမှာပါ။

Source : Self

[Zawgyi Version]

 

ခႏၶာကိုယ္အတြက္ မ႐ွိမျဖစ္ လိုအပ္တဲ့ ဓာတ္ကေတာ့ protein လို႔ေခၚတဲ့ အသားဓာတ္ျဖစ္္ပါတယ္။ အသားဓာတ္ဟာ ခႏၶာကိုယ္႐ွိ အေရျပား၊ ၾကြက္သား၊ အ႐ိုး၊ အ႐ိုးႏု၊ ဆံပင္ စတဲ့အရာမွန္သမွ် တည္ေဆာက္ဖြဲ႔စည္းေပးတဲ့ ဓာတ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေန႔စဥ္ လိုအပ္တဲ့ အသားဓာတ္ကို လံုေလာက္ေအာင္ စားေပးမယ္ဆုိ ခႏၶာကိုယ္တြင္းကဆဲလ္ေတြ ပ်က္စီးမႈကို ျပဳျပင္ေပးၿပီး အသစ္ေတြျဖစ္ေစပါတယ္။ အသားဓာတ္လိုအပ္ခ်က္ဟာ လူတစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး မတူညီၾကပါဘူး။ က်ား/မ၊ အသက္အရြယ္၊ ကိုယ္အေလးခ်ိန္၊ အရပ္အျမင့္နဲ႔ လႈပ္ရွားမႈေတြေပၚမူတည္ၿပီး ကြဲျပားပါတယ္။ တကယ္လို႔ အသားဓာတ္မလံုေလာက္ဘူးဆုိရင္ေတာ့ သင့္ခႏၶာကိုယ္က ဒါေတြျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။

၁။ အသားကိုေတာင့္တ

အသားဓာတ္ကို ေတာင့္တျခင္းက အထင္ရွားဆံုးလကၡဏာပါ။ အရမ္းကို စားခ်င္ေနၿပီဆုိရင္ စားသာစားလိုက္ပါ။ လိုအပ္လို႔ ခႏၶာကိုယ္က အခ်က္ျပေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

၂။ ခ်ိဳတာေလးေတြစားခ်င္တယ္

အခ်ိဳစားခ်င္စိတ္လည္း ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ ကစီဓာတ္နဲ႔ယွဥ္ရင္ အသားဓာတ္က အစာေၾကဖုိ႔ပိုေႏွးပါတယ္။ ကစီဓာတ္မ်ားတဲဲ့ ထမင္းကိုပိုစားၿပီး အသားကိုလံုလံုေလာက္ေလာက္ မစားဘူးဆို ထမင္းက ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ အစာေၾကသြားၿပီး ေသြးထဲကသၾကားဓာတ္ျမင့္တက္လာပါတယ္။ သၾကားဓာတ္က ျပန္က်သြားခ်ိန္မွာ အခ်ိဳကို ေတာင့္တမိလာေရာ။

 

၃။ ဆံပင္ပါး

ခႏၶာကိုယ္မွာ လံုေလာက္တဲ့ အသားဓာတ္ မရရွိတဲ့အခါ ဆံပင္ကၽြတ္ကုန္ပါတယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဆံပင္ပါးလာၿပီဆုိ အသားဓာတ္ လံုလံုေလာက္ေလာက္ စားဖုိ႔ ဂရုစိုက္ေပးပါ။

 

၄။ ေျခသည္းလက္သည္း

လက္သည္း၊ေျခသည္းေတြနဲ႔ အေရျပားဆဲလ္ေတြ ေကာင္းမြန္ေနဖုိ႔ရာ အသားဓာတ္က မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။ လက္သည္းေျခသည္းေတြက အရင္လိုမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ထိခိုက္ပ်က္စီးလြယ္လာပါတယ္။ အေရျပားမွာလည္း အသားပပ္သလို အဖတ္ေတြကြာလာပါတယ္။

၅။ ဖ်ားတယ္

ကိုယ္ခံစြမ္းအားစနစ္အတြက္ အသားဓာတ္လံုေလာက္ေနဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ အသားကို လံုေလာက္ေအာင္ မစားေပးဘူးဆိုရင္ မၾကာခဏ ဖ်ားနာပါတယ္။

 

၆။ ေမာပန္းႏံုးခ်ိ

အၿမဲတမ္းလိုလို အားမရွိဘူး။ ေမာပန္းႏြမ္းနယ္သလို ခံစားေနရတာ တစ္ခ်ိန္လံုးပဲ။ ဒါဟာ ခႏၶာကိုယ္က ၾကံ႕ခိုင္မႈမရွိလို႔ ျဖစ္ရတာပါ။ အသားဓာတ္ပါတာေလးေတြ ျပည့္ဝေအာင္စားေပးမွ အားရွိမွာပါ။

Source : Self


ဆက်စပ်သတင်းများ


Newsletter
Don't Miss The Best Of Duwun

See stories of the future in your inbox each morning.

News
Entertainment
Sports
Women
Lifestyle
Tech

Copyright © 2018 Duwun.

Privacy Policy | About Us | Jobs