သာမာန် ဖြစ်လေ့ဖြစ်ထရှိတဲ့ ဒူးနာတာမျိုးကိုတော့ အကြောဆန့်လေ့ကျင့်ခန်းအချို့က သက်သာပျောက်ကင်းစေပါတယ်။
Su Yee Moe

how-to-treat-common-injuries-knee-pain-and-shin-splits.jpg 

ဒူးဟာ ခန္ဓာကိုယ်ရှိ အဆစ်အမြစ်တွေထဲမှာ အရှုပ်ထွေးဆုံးအပိုင်း ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါကြောင့်မို့လို့လည်း မကြာခဏဆိုသလို နာကျင်မှုတွေ ခံစားရပါတယ်။ ဒူးနာတာကို လူ ၅ ဦးမှာ ၁ ဦးလောက်ကတော့ ကြုံနေရတာပါပဲလို့ American Academy of Pain Medicine က ဆိုပါတယ်။ ဒူးနာနေချိန်မှာတော့ တတ်နိုင်သမျှ လှုပ်ရှားမှုတွေမလုပ်ဘဲနေသင့်ပါတယ်။ အားကစားလုပ်တာ၊ gym သွားတာတွေကိုလည်း ရပ်ထားဖို့လိုပါတယ်။ သာမာန် ဖြစ်လေ့ဖြစ်ထရှိတဲ့ ဒူးနာတာမျိုးကိုတော့ အကြောဆန့်လေ့ကျင့်ခန်းအချို့က သက်သာပျောက်ကင်းစေပါတယ်။

hamstring-stretch.jpg 

၁။ ကြိုးတစ်ချောင်းလိုပါတယ်။ တင်ပါးတဝိုက်ရှိ ခါးကနေ နာနေတဲ့ဒူးရှိတဲ့ ခြေဖဝါးကို ချိတ်ဆက်ရစ်သိုင်းဖို့ပါ။ ဒီလိုလုပ်မယ်ဆို ကျောရိုးမကြီးက မလှုပ်ဘဲနေမှ ပိုပြီးထိရောက်မှာဖြစ်ပါတယ်။ ကြမ်းပြင်မှာလှဲချပြီး ကြိုးသိုင်းထားတဲ့ခြေကို နံရံမှာကပ်မြှောက်ထားပါ။ ခြေတစ်ချောင်းကို ကြမ်းမှာချထားရပါမယ်။ ကြိုးကို ဆွဲတင်းလိုက်တဲ့အခါ ကြွက်သားတွေတင်းသွားတာကို ခံစားမိပါလိမ့်မယ်။ စိတ်ထဲကနေ ၁၀ အထိ ဖြည်းဖြည်းချင်း ရေတွက်ပြီးမှ ပြန်လျှော့ချပါ။

calf-stretch2.jpg 

၂။ ခြေသလုံးကြွက်သားတွေ နာကျင်နေရင်လည်း အကြောလျှော့ရင်း ပြေလျော့သက်သာအောင် လုပ်လို့ရပါတယ်။ လှေကားထစ်တစ်ခုပေါ်ကို ခြေဖျားလေးပဲ တင်ပြီး ဖနောင့်ကို အောက်ချထားပါ။ ခြေထောက်တစ်ဖက်ချင်းစီ ပြုလုပ်ရပါမယ်။ တစ်ဖက်ကို စက္ကန့် ၃၀ ကြာ နေပေးရပါမယ်။ ပြီးရင် တခြားခြေပြောင်းပါ။

Source : Prevention


က္က