• Health
    လူ့ခန္ဓာကိုယ်မှာ အဆီဓာတ်ဆုံးရှုံးနေကြောင်း ပြသနေတဲ့ လက္ခဏာ (၅) ချက်
Thiha Htun
[Unicode Version]

"အဆီစားလို့ အသားမဖြစ်၊ အဆီများရင် ဘေးဖြစ်" ဆိုတဲ့ ဆောင်ပုဒ်နဲ့ ပညာပေးဇာတ်လမ်းတိုလေးတွေကို ကြည့်ခဲ့ဖူးမှာပါ။ တကယ်တမ်းမှာလည်း ကျွန်တော်တို့ဟာ အဆီတွေစားရင် ကိုယ်အလေးချိန်တက်နိုင်တယ်။ နှလုံးကျန်းမာရေးထိခိုက်နိုင်တယ် ဆိုတဲ့ ယုံကြည်ချက်တွေနဲ့ အဆီဓာတ်ပါဝင်တဲ့ အစားအသောက်တွေကို ရှောင်ကြဉ်ကြပါတယ်။

fat.jpg 

ပြည့်ဝဆီတွေ၊ ပြန်ကြော်ဆီတွေလို လူ့ခန္ဓာကိုယ်ကို ဒုက္ခပေးနိုင်တဲ့ အဆီတွေရှိသလို လူ့ခန္ဓာကိုယ်ကို အကျိုးပြုနိုင်တဲ့ အဆီတွေလည်း ရှိပါသေးတယ်။ လူ့ခန္ဓာကိုယ်မှာ အဆီဓာတ်ခမ်းခြောက်နေရင် ဖြစ်တတ်တဲ့ လက္ခဏာတွေကိုလည်း သိထားဖို့ လိုအပ်ပါသေးတယ်။

၁။ အရေပြားခြောက်သွေ့မယ်

Rough-And-Dry-Skin-Care-For-All-Skin-Types2.jpg 

အရေပြားခြောက်သွေ့ခြင်းပြဿနာက ကျွန်တော်တို့လို အပူပိုင်းဒေသကလူတွေ ကြုံတွေ့နေကျ ပြဿနာတစ်ခုပါ။ ဒါပေမယ့် အရေပြားခြောက်သွေ့ခြင်းက ဘာကိုပြသချင်နေလဲဆိုတာကိုကော သိကြပါသလား။ အရေပြား ခြောက်သွေ့တယ်ဆိုတာ ရေဓာတ်ခမ်းခြောက်မှုတစ်ခုတည်းကို ဖော်ပြတာမဟုတ်ဘဲ ခန္ဓာကိုယ်အတွက် အကျိုးရှိမယ့် အဆီဓာတ်တွေလည်း လျော့နည်းနေတယ်ဆိုတာကို ပြသနေတာပါ။

ဒါကြောင့် ဆယ်လ်မွန်ငါးတို့၊ သံလွင်ဆီတို့လို ကောင်းမွန်တဲ့အဆီ ပါဝင်မှုများတဲ့ အစားအစာတွေကို စားပေးသင့်ပါတယ်။

၂။ ဗိုက်ဆာလာမယ်

rexfeatures_735760a.jpg 

ပီဇာတို့၊ ကိတ်မုန့်တို့လို ကာဘိုဟိုက်ဒရိတ်ပါဝင်မှုများတဲ့ အစားအသောက်တွေကို စားပြီး မကြာပါဘူး။ ဗိုက်ဆာလာသလို ခံစားနေရပြီဆိုရင်တော့ သေချာပါတယ်။ ခန္ဓာကိုယ်မှာ ကောင်းမွန်တဲ့ အဆီဓာတ်လျော့နည်းနေတဲ့ လက္ခဏာပါပဲ။ ဒါကြောင့် junk food တွေပဲ လှိမ့်မစားဘဲ ခန္ဓာကိုယ်အဆီဓာတ်ပြည့်ဝစေမယ့် အစားအစာမျိုးလည်း စားပေးပါဦး။

See Also: 

၃။ ဟော်မုန်းမညီမျှသလို ဖြစ်မယ်

ကျွန်တော်တို့ခန္ဓာကိုယ်ထဲက ဟော်မုန်းတော်တော်များများကို အဆီဓာတ်တွေက ထုတ်လုပ်ပေးတယ်ဆိုတာကို သိပါသလား။ လိင်စိတ်ဟော်မုန်းလိုမျိုး ဟော်မုန်းတွေ ထုတ်လုပ်ရာမှာ ကောင်းမွန်တဲ့အဆီတွေဟာ ကူညီပေးနိုင်ပါတယ်။ နောက်ပြီး အဆီဓာတ်ခမ်းခြောက်ခြင်းဟာ အမျိုးသမီးတွေမှာ ဓမ္မတာလာခြင်းဆိုင်ရာ ပြဿနာတွေ ဖြစ်လာစေနိုင်ပါတယ်။

၄။ ဝိတ်မကျဘူး

636053561596204535-1242794552_weight-gain (1).jpg 

ဝိတ်ချဖို့ ကြိုးစားနေသူတွေက ဝိတ်ကျဖို့အတွက် အဆီပါတဲ့ အစားအစာတွေကိုရှောင်ဖို့ လိုအပ်တယ်လို့ ထင်တတ်ကြပါတယ်။ မှန်သင့်သလောက်တော့ မှန်ပါတယ်။ ခန္ဓာကိုယ်အတွက် မကောင်းမွန်တဲ့ ပြည့်ဝဆီတွေနဲ့ ကြော်ထားချက်ထားတဲ့ အစားအသောက်တွေကိုတော့ ရှောင်ကြဉ်ရမှာပါ။ ဒါပေမယ့် အဆီမှန်သမျှကိုတော့ ရှောင်ကြဉ်ဖို့ မလိုပါဘူး။

တချို့တွေဆိုရင် ရေလုံပြုတ်ပဲ ထိုင်စားနေပေမယ့် ဝိတ်ကျမလာတာကို တွေ့ရှိရပါတယ်။ ဒါဟာ ဘာဖြစ်လို့လဲဆိုတော့ ခန္ဓာကိုယ်က ကောင်းမွန်တဲ့အဆီတွေကိုလည်း လိုအပ်လို့ပါပဲ။ အဲဒီအဆီတွေဟာ တစ်နေ့တာလုံး အားအင်ပြည့်ဝ နေစေဖို့အတွက်လည်း ကူညီပေးနိုင်ပါတယ်။

၅။ ချမ်းသလိုလို ခံစားရမယ်

huffpost_1459077422.jpg 

အဲလ်ကွန်းလည်း ဖွင့်မထားဘဲ အလကားနေရင်း ချမ်းသလိုလို ခံစားနေရမယ်ဆိုရင် ဒါဟာ ခန္ဓာကိုယ်မှာ အဆီလိုအပ်နေတဲ့ လက္ခဏာတစ်ရပ်ပါပဲ။ ကောင်းမွန်တဲ့ အဆီတွေဟာ ခန္ဓာကိုယ်အပေါ်ယံလွှာကို အကာအကွယ်တစ်ခုလို လွှမ်းထားပေးပြီး အေးချမ်းမှုဒဏ်ကို ကြံ့ကြံ့ခံနိုင်စေပါတယ်။ နောက်ပြီး အဆီစားသုံးမှုကို ရပ်တန့်လိုက်တာနဲ့ တပြိုင်နက် အဲဒီလို ဝေဒနာတွေ ခံစားလာရပါလိမ့်မယ်။

Source: youngisthan

 

[Zawgyi Version]

"အဆီစားလို႔ အသားမျဖစ္၊ အဆီမ်ားရင္ ေဘးျဖစ္" ဆိုတဲ႔ ေဆာင္ပုဒ္နဲ႔ ပညာေပးဇာတ္လမ္းတိုေလးေတြကို ၾကည္႔ခဲ႔ဖူးမွာပါ။ တကယ္တမ္းမွာလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ အဆီေတြစားရင္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္တက္ႏိုင္တယ္။ ႏွလံုးက်န္းမာေရးထိခိုက္ႏိုင္တယ္ ဆိုတဲ႔ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြနဲ႔ အဆီဓာတ္ပါဝင္တဲ႔ အစားအေသာက္ေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ၾကပါတယ္။

 

ျပည္႔ဝဆီေတြ၊ ျပန္ေၾကာ္ဆီေတြလို လူ႔ခႏၶာကုိယ္ကုိ ဒုကၡေပးႏိုင္တဲ႔ အဆီေတြရွိသလို လူ႔ခႏၶာကိုယ္ကို အက်ိဳးျပဳႏိုင္တဲ႔ အဆီေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။ လူ႔ခႏၶာကုိယ္မွာ အဆီဓာတ္ခမ္းေျခာက္ေနရင္ ျဖစ္တတ္တဲ႔ လကၡဏာေတြကိုလည္း သိထားဖို႔ လိုအပ္ပါေသးတယ္။

၁။ အေရျပားေျခာက္ေသြ႕မယ္

 

အေရျပားေျခာက္ေသြ႕ျခင္းျပႆနာက ကြ်န္ေတာ္တို႔လို အပူပိုင္းေဒသကလူေတြ ၾကံဳေတြ႕ေနက် ျပႆနာတစ္ခုပါ။ ဒါေပမယ္႔ အေရျပားေျခာက္ေသြ႕ျခင္းက ဘာကိုျပသခ်င္ေနလဲဆိုတာကုိေကာ သိၾကပါသလား။ အေရျပား ေျခာက္ေသြ႕တယ္ဆိုတာ ေရဓာတ္ခမ္းေျခာက္မႈတစ္ခုတည္းကို ေဖာ္ျပတာမဟုတ္ဘဲ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ အက်ိဳးရွိမယ္႔ အဆီဓာတ္ေတြလည္း ေလ်ာ႔နည္းေနတယ္ဆိုတာကို ျပသေနတာပါ။

ဒါေၾကာင္႔ ဆယ္လ္မြန္ငါးတို႔၊ သံလြင္ဆီတို႔လို ေကာင္းမြန္တဲ႔အဆီ ပါဝင္မႈမ်ားတဲ႔ အစားအစာေတြကို စားေပးသင္႔ပါတယ္။

၂။ ဗိုက္ဆာလာမယ္

 

ပီဇာတို႔၊ ကိတ္မုန္႔တို႔လို ကာဘုိဟုိက္ဒရိတ္ပါဝင္မႈမ်ားတဲ႔ အစားအေသာက္ေတြကို စားၿပီး မၾကာပါဘူး။ ဗိုက္ဆာလာသလို ခံစားေနရၿပီဆိုရင္ေတာ႔ ေသခ်ာပါတယ္။ ခႏၶာကုိယ္မွာ ေကာင္းမြန္တဲ႔ အဆီဓာတ္ေလ်ာ႔နည္းေနတဲ႔ လကၡဏာပါပဲ။ ဒါေၾကာင္႔ junk food ေတြပဲ လွိမ္႔မစားဘဲ ခႏၶာကုိယ္အဆီဓာတ္ျပည္႔ဝေစမယ္႔ အစားအစာမ်ိဳးလည္း စားေပးပါဦး။

See Also: 

၃။ ေဟာ္မုန္းမညီမွ်သလို ျဖစ္မယ္

ကြ်န္ေတာ္တို႔ခႏၶာကိုယ္ထဲက ေဟာ္မုန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို အဆီဓာတ္ေတြက ထုတ္လုပ္ေပးတယ္ဆုိတာကို သိပါသလား။ လိင္စိတ္ေဟာ္မုန္းလိုမ်ိဳး ေဟာ္မုန္းေတြ ထုတ္လုပ္ရာမွာ ေကာင္းမြန္တဲ႔အဆီေတြဟာ ကူညီေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အဆီဓာတ္ခမ္းေျခာက္ျခင္းဟာ အမ်ိဳးသမီးေတြမွာ ဓမၼတာလာျခင္းဆိုင္ရာ ျပႆနာေတြ ျဖစ္လာေစႏိုင္ပါတယ္။

၄။ ဝိတ္မက်ဘူး

 

ဝိတ္ခ်ဖို႔ ႀကိဳးစားေနသူေတြက ဝိတ္က်ဖို႔အတြက္ အဆီပါတဲ႔ အစားအစာေတြကိုေရွာင္ဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ ထင္တတ္ၾကပါတယ္။ မွန္သင္႔သေလာက္ေတာ႔ မွန္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ မေကာင္းမြန္တဲ႔ ျပည္႔ဝဆီေတြနဲ႔ ေၾကာ္ထားခ်က္ထားတဲ႔ အစားအေသာက္ေတြကိုေတာ႔ ေရွာင္ၾကဥ္ရမွာပါ။ ဒါေပမယ္႔ အဆီမွန္သမွ်ကိုေတာ႔ ေရွာင္ၾကဥ္ဖို႔ မလိုပါဘူး။

တခ်ိဳ႕ေတြဆိုရင္ ေရလံုျပဳတ္ပဲ ထိုင္စားေနေပမယ္႔ ဝိတ္က်မလာတာကုိ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ဒါဟာ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ႔ ခႏၶာကိုယ္က ေကာင္းမြန္တဲ႔အဆီေတြကိုလည္း လိုအပ္လို႔ပါပဲ။ အဲဒီအဆီေတြဟာ တစ္ေန႔တာလံုး အားအင္ျပည္႔ဝ ေနေစဖို႔အတြက္လည္း ကူညီေပးႏိုင္ပါတယ္။

၅။ ခ်မ္းသလိုလို ခံစားရမယ္

 

အဲလ္ကြန္းလည္္း ဖြင္႔မထားဘဲ အလကားေနရင္း ခ်မ္းသလိုလုိ ခံစားေနရမယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ ခႏၶာကုိယ္မွာ အဆီလိုအပ္ေနတဲ႔ လကၡဏာတစ္ရပ္ပါပဲ။ ေကာင္းမြန္တဲ႔ အဆီေတြဟာ ခႏၶာကိုယ္အေပၚယံလႊာကို အကာအကြယ္တစ္ခုလို လႊမ္းထားေပးၿပီး ေအးခ်မ္းမႈဒဏ္ကို ၾကံ႕ၾကံ႕ခံႏိုင္ေစပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အဆီစားသံုးမႈကို ရပ္တန္႔လိုက္တာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ အဲဒီလို ေဝဒနာေတြ ခံစားလာရပါလိမ္႔မယ္။

Source: youngisthan

 


ဆက်စပ်သတင်းများ


Newsletter
Don't Miss The Best Of Duwun

See stories of the future in your inbox each morning.

News
Entertainment
Sports
Women
Lifestyle
Tech

Copyright © 2018 Duwun.

Privacy Policy | About Us | Jobs