• Health
    ကျန်းမာရေးကောင်းချင်ရင် မနက်တိုင်းမှာ ဒါလေးတွေလုပ်
Su Yee Moe
[Unicode Version]

အိပ်ရာကနိုးတာနဲ့ တစ်နေ့တာလုပ်ရမယ့်အလုပ်တွေ၊ ခံစားနေရတဲ့သောကတွေကို စတင်တွေးမိပြီး စိတ်ဖိစီးနေပြီဆိုရင် နေထိုင်စားသောက်မှုပုံစံလေးကို ဂရုစိုက်ပေးသင့်ပါတယ်။ တစ်နေ့တာရဲ့ အစဖြစ်တဲ့ မနက်ပိုင်းမှာ နေ့စဉ်လုပ်ဆောင်ရတဲ့ကိစ္စတွေကိုပဲ သတိလေးထားပြီး လုပ်သွားမယ်ဆို နေ့ရက်တိုင်းဟာ ကျန်းမာနေမှာပေါ့။

၁။ စောစောထ

20160616144523-good-night-sleep-morning-routine-wake-up-stretching-relaxation.jpeg 

တစ်နေ့ကို ၉ နာရီထက် ပိုအိပ်ခြင်းက စိတ်ကျရောဂါကို ပိုဖြစ်စေနိုင်ပါတယ်။ စောစောအိပ် စောစောထတာက လူကို သွက်လက်ပေါ့ပါးစေပါတယ်။

see also 

၂။ လေ့ကျင့်ခန်း

ကိုယ်လက်လှုပ်ရှားရတဲ့ လေ့ကျင့်ခန်းတွေကိုလုပ်ရတာ မကြိုက်ဘူး၊ အချိန်မပေးနိုင်ဘူး ဆိုပေမဲ့လည်း သောကတွေပြေလျော့ဖို့ အကောင်းဆုံးက လေ့ကျင့်ခန်းလုပ်တာပါပဲ။ စိတ်ညစ်နေရင် cardio လေ့ကျင့်ခန်းတွေ လုပ်ကြည့်ပါ။ ကြိုးခုန်တာမျိုး၊ ထိုင်ထနဲ့ ယောဂလေ့ကျင့်ခန်းတွေက လွယ်ကူထိရောက်ပါတယ်။ ဘယ်လိုမှ မလုပ်နိုင်ဘူးဆိုရင် လမ်းလေးတော့လျှောက်ပေးပါ။ တစ်နေ့ကို ခြေလှမ်းတစ်ထောင်ပြည့်အောင် လျှောက်တာလည်း အကောင်းဆုံး လေ့ကျင့်ခန်းပါပဲ။

၃။ ကျန်းမာရေးနဲ့ညီညွတ်တဲ့ မနက်စာ

good-morning-1a.jpg 

မနက်စာကို ကောင်းကောင်းစားပေးမှ တစ်နေ့လုံးအတွက် ခွန်အားတွေရှိမှာပါ။ မနက်စာ သေသေချာချာစားဖို့အချိန်မရှိရင် ကြက်ဥပြုတ်စားဖို့ အကြံပေးလိုက်ပါတယ်။ ကွေကာ၊ ကြက်ဥကြော်၊ သစ်သီးနဲ့ကိတ် တို့ကိုလည်း ရွေးချယ်နိုင်ပါတယ်။

 

၄။ ကော်ဖီသိပ်မသောက်နဲ့

နံနက်ခင်းမှာ တက်ကြွနေဖို့အတွက် ကော်ဖီက လိုအပ်တာမှန်ပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ အိပ်ယာထထချင်း သောက်ဖို့တော့မဟုတ်ဘူးလေ။ နံနက်ပိုင်းမှာ ကော်ဖီကို အများကြီးမသောက်ပါနဲ့။

၅။ အချိုလျှော့စား

maxresdefault.jpg 

သွေးထဲမှာ အချိုဓာတ်များတဲ့အခါ စိတ်ဖိစီးမှုတွေ ပိုဆိုးတတ်ပါတယ်။ အချိုများများစားပြီး သွေးထဲမှာ အချိုဓာတ်များနေခြင်းက လူကို ပိုမိုပင်ပန်းလွယ်စေနိုင်ပါတယ်။ မနက်စာစားတဲ့အခါ လက်ဖက်ရည်က နို့ဆီနဲ့ အချိုတွေများနေရင် လျှော့ပါ။

၆။ ရေသောက်ပါ

ရေများများသောက်တာ ပိုကောင်းပါတယ်။ ဒါမှမဟုတ် လီမွန်သံပုရာလေးနည်းနည်းထည့်ထားတဲ့ Lemon Water ပေါ့။ ရေဓာတ်ခမ်းခြောက်နေတဲ့အခါ ရောဂါတွေကို နာတာရှည်စေနိုင်ပါတယ်။ ဇီဝဖြစ်စဉ်တွေ ပုံမှန်ဖြစ်ဖို့၊ အစာကြေစေဖို့၊ စွမ်းအင်မြှင့်တင်ဖို့၊ အသားအရည်လှဖို့ဖို့ မနက်ခင်းမှာ ရေများများသောက်သင့်ပါတယ်။

[Zawgyi Version]

အိပ္ရာကႏိုးတာနဲ႕ တစ္ေန႕တာလုပ္ရမယ့္အလုပ္ေတြ၊ ခံစားေနရတဲ့ေသာကေတြကို စတင္ေတြးမိၿပီး စိတ္ဖိစီးေနၿပီဆုိရင္ ေနထိုင္စားေသာက္မႈပံုစံေလးကို ဂရုစိုက္ေပးသင့္ပါတယ္။ တစ္ေန႔တာရဲ႕ အစျဖစ္တဲ့ မနက္ပိုင္းမွာ ေန႔စဥ္လုပ္ေဆာင္ရတဲ့ကိစၥေတြကိုပဲ သတိေလးထားၿပီး လုပ္သြားမယ္ဆုိ ေန႔ရက္တုိင္းဟာ က်န္းမာေနမွာေပါ့။

၁။ ေစာေစာထ

20160616144523-good-night-sleep-morning-routine-wake-up-stretching-relaxation.jpeg 

တစ္ေန႕ကို ၉ နာရီထက္ ပိုအိပ္ျခင္းက စိတ္က်ေရာဂါကို ပိုျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ေစာေစာအိပ္ ေစာေစာထတာက လူကို သြက္လက္ေပါ့ပါးေစပါတယ္။

see also 

၂။ ေလ့က်င့္ခန္း

ကိုယ္လက္လႈပ္႐ွားရတဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းေတြကိုလုပ္ရတာ မႀကိဳက္ဘူး၊ အခ်ိန္မေပးႏိုင္ဘူး ဆိုေပမဲ့လည္း ေသာကေတြေျပေလ်ာ့ဖုိ႕ အေကာင္းဆံုးက ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာပါပဲ။ စိတ္ညစ္ေနရင္ cardio ေလ့က်င့္ခန္းေတြ လုပ္ၾကည့္ပါ။ ၾကိဳးခုန္တာမ်ိဳး၊ ထုိင္ထနဲ႕ ေယာဂေလ့က်င့္ခန္းေတြက လြယ္ကူထိေရာက္ပါတယ္။ ဘယ္လုိမွ မလုပ္ႏိုင္ဘူးဆုိရင္ လမ္းေလးေတာ့ေလွ်ာက္ေပးပါ။ တစ္ေန႔ကို ေျခလွမ္းတစ္ေထာင္ျပည့္ေအာင္ ေလွ်ာက္တာလည္း အေကာင္းဆံုး ေလ့က်င့္ခန္းပါပဲ။

၃။ က်န္းမာေရးနဲ႕ညီညြတ္တဲ့ မနက္စာ

good-morning-1a.jpg 

မနက္စာကို ေကာင္းေကာင္းစားေပးမွ တစ္ေန႕လံုးအတြက္ ခြန္အားေတြရွိမွာပါ။ မနက္စာ ေသေသခ်ာခ်ာစားဖုိ႕အခ်ိန္မရွိရင္ ၾကက္ဥျပဳတ္စားဖို႔ အၾကံေပးလိုက္ပါတယ္။ ေကြကာ၊ ၾကက္ဥေၾကာ္၊ သစ္သီးနဲ႕ကိတ္ တုိ႕ကိုလည္း ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ပါတယ္။

 

၄။ ေကာ္ဖီသိပ္မေသာက္နဲ႔

နံနက္ခင္းမွာ တက္ၾကြေနဖုိ႔အတြက္ ေကာ္ဖီက လိုအပ္တာမွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အိပ္ယာထထခ်င္း ေသာက္ဖုိ႕ေတာ့မဟုတ္ဘူးေလ။ နံနက္ပိုင္းမွာ ေကာ္ဖီကို အမ်ားၾကီးမေသာက္ပါနဲ႕။

၅။ အခ်ိဳေလွ်ာ့စား

maxresdefault.jpg 

ေသြးထဲမွာ အခ်ိဳဓာတ္မ်ားတဲ့အခါ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ပိုဆိုးတတ္ပါတယ္။ အခ်ိဳမ်ားမ်ားစားၿပီး ေသြးထဲမွာ အခ်ိဳဓာတ္မ်ားေနျခင္းက လူကို ပိုမိုပင္ပန္းလြယ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ မနက္စာစားတဲ့အခါ လက္ဖက္ရည္က ႏို႔ဆီနဲ႔ အခ်ိဳေတြမ်ားေနရင္ ေလွ်ာ့ပါ။

၆။ ေရေသာက္ပါ

ေရမ်ားမ်ားေသာက္တာ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ လီမြန္သံပုရာေလးနည္းနည္းထည့္ထားတဲ့ Lemon Water ေပါ့။ ေရဓာတ္ခမ္းေျခာက္ေနတဲ့အခါ ေရာဂါေတြကို နာတာရွည္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဇီ၀ျဖစ္စဥ္ေတြ ပံုမွန္ျဖစ္ဖို႕၊ အစာေၾကေစဖုိ႕၊ စြမ္းအင္ျမွင့္တင္ဖုိ႕၊ အသားအရည္လွဖုိ႔ဖို႕ မနက္ခင္းမွာ ေရမ်ားမ်ားေသာက္သင့္ပါတယ္။


ဆက်စပ်သတင်းများ


Newsletter
Don't Miss The Best Of Duwun

See stories of the future in your inbox each morning.

News
Entertainment
Sports
Women
Lifestyle
Tech

Copyright © 2018 Duwun.

Privacy Policy | About Us | Jobs