• Health
    သောကဝေဒနာကင်းဝေးစေဖို့ မနက်တိုင်းလုပ်ဆောင်ပေးသင့်တဲ့ အရာ (၄) မျိုး
Thiha Htun
[Unicode Version]

သောကဝေဒနာဆိုတာ လူတိုင်းကြုံတွေ့ရနိုင်တဲ့ အရာတစ်မျိုးပါ။ လိုချင်တာမရလို့ ပူဆွေးသောကရောက်ခြင်း၊ ပိုင်ဆိုင်ပြီးမှ ဆုံးရှုံးလိုက်ရတဲ့ အရာတစ်ခုအတွက် နှမျောတသဖြစ်ခြင်း၊ လက်လှမ်းမမှီတဲ့ အရာတစ်ခုကို လိုက်ပါခံစားမိနေခြင်း အစရှိသဖြင့် သောကရောက်ပုံအမျိုးမျိုးရှိပါတယ်။

 stressed-woman.jpg

တချို့သောကဝေဒနာတွေက ခဏလေးနဲ့ ပျောက်ကွယ်သွားပေမယ့် တချို့သောကတွေကတော့ ကေဝဋ်ပုဏ္ဏားရဲ့ နဖူးပေါ်က အမာရွတ်လိုပဲ ဘဝထဲမှာ အချိန်ပြည့် လိုက်ပါနှောင့်ယှက်နေတတ်ပါတယ်။ သောကဝေဒနာတွေ လျော့ပါးသက်သာစေဖို့အတွက် မနက်တိုင်း လုပ်ပေးလို့ရတဲ့ အရာလေးတွေလည်း ရှိနေပါသေးတယ်။

၁။ ကျေးဇူးတင်စကားပြောပါ

boy_holding_thank_you_sign_TopOfPage.jpg 

မနက်မိုးလင်းပြီဆိုတာနဲ့ ကိုယ့်ဘဝထဲမှာ ရှိနေတဲ့ ကောင်းမွန်တဲ့ အရာတစ်ခုအတွက် ကျေးဇူးတင်စကားပြောလိုက်ပါ။ ဥပမာ... မိမိဘာအမှားတွေပဲ လုပ်လုပ် အပြစ်မမြင်ဘဲ ခွင့်လွှတ်ပေးတတ်တဲ့ မိသားစု ဖြစ်ချင်ဖြစ်မယ်။ အားငယ်လာတိုင်း မှီတွယ်လို့ရတဲ့ ပုခုံးတစ်စုံပိုင်ရှင် ဖြစ်ချင်ဖြစ်မယ်။ ဒါမှမဟုတ် စိတ်ဓာတ်ကျလာတိုင်း ခြေပစ်လက်ပစ် လှဲချလို့ရတဲ့ နွေးထွေးတဲ့ အိပ်ယာလေး ဖြစ်ချင်ဖြစ်မယ်။

ဘာပဲဖြစ်ဖြစ် သူတို့လေးတွေဟာ မိမိဘဝထဲမှာရှိနေတဲ့ ကောင်းမွန်တဲ့ အရာလေးတွေ ဖြစ်တဲ့အတွက် သူတို့ကို ကျေးဇူးတင်စကား ဆိုလိုက်ပါ။ ဘာပဲပြောပြော မနက်ခင်းအချိန်ကို ကောင်းမွန်တဲ့ အရာလေးတွေနဲ့ လွှမ်းခြုံနိုင်ဖို့အတွက် ဒီနည်းလမ်းဟာ အကောင်းဆုံးအရာတစ်ခုပါပဲ။

၂။ အသက်ပြင်းပြင်းရှူပါ

DSS-deep-breath.jpg 

အသက်ပြင်းပြင်းရှူခြင်းဟာ ဦးနှောက်ထဲကို အောက်ဆီဂျင် များများနဲ့ မြန်မြန် ရောက်စေတဲ့အတွက် ဦးနှောက်လုပ်ဆောင်မှုတွေကို နှေးကွေးစေပြီး အာရုံကြောတွေကိုလည်း တည်ငြိမ်စေပါတယ်။ ရုတ်တရက် ထောင်းခနဲဒေါသထွက်ခြင်းလိုမျိုး၊ အကြောင်းတစ်စုံတရာကြောင့် စိတ်ညစ်၊ စိတ်ညစ်ခြင်းလိုမျိုး ပြဿနာတွေ ကြုံရတဲ့အခါ အသက်ပြင်းပြင်းရှူပေးခြင်းဖြင့် ပြန်လည်တည်ငြိမ်စေပါတယ်။

ဒီနည်းလမ်းကို မနက်ခင်းအချိန်မှာ လုပ်ပေးမယ်ဆိုရင်လည်း အကျိုးကျေးဇူးတွေ ရရှိနိုင်ပါတယ်။ မနက်ခင်းအချိန်ဆိုတာ လေထုညစ်ညမ်းမှု အနည်းဆုံးအချိန်ဆိုတော့ မနက်အိပ်ယာထပြီဆိုတာနဲ့ ဝရန်တာဘက်ထွက်ပြီး လေ့ကျင့်ခန်းလေး ဘာလေးလုပ်ရင်း အသက်ရှူသွင်း၊ ရှူထုတ် လေ့ကျင့်ခန်းလုပ်ပေးမယ်ဆိုရင် တစ်နေ့တာကို စိတ်ကြည်လင်စွာနဲ့ အစပျိုးနိုင်မှာပါ။ ဒါဆိုရင် စိတ်သောကရောက်ဖို့ဆိုတာလည်း ရာခိုင်နှုန်းနည်းသွားပါပြီ။

See also: 

၃။ လေ့ကျင့်ခန်းလုပ်ပါ

stretching1.jpg 

ပုံမှန်လေ့ကျင့်ခန်း လုပ်နေကျသူတွေဆိုရင် သိပါတယ်။ မနက်ခင်းအချိန်မှာ လေ့ကျင့်ခန်းလုပ်ခြင်းဟာ စိတ်နဲ့ခန္ဓာကို လန်းဆန်းတက်ကြွစေတဲ့ နည်းလမ်းတစ်ခုပါပဲ။ အပြေးလေ့ကျင့်ခန်းလုပ်တာပဲ ဖြစ်ဖြစ်၊ ရေကူးတာပဲဖြစ်ဖြစ်၊ Gym ဆော့တာပဲဖြစ်ဖြစ် မိမိနှစ်သက်ရာ ကာယလေ့ကျင့်ခန်းတစ်ခုခု လုပ်ပေးမယ်ဆိုရင် စိတ်ရဲ့အညစ်အကြေးတွေကို သန့်စင်ပေးနိုင်မှာပါ။ ဒါ့အပြင် ကာယလေ့ကျင့်ခန်း လုပ်နေချိန်မှာ အတွေးများခြင်းကို ရှောင်ရှားနိုင်တဲ့အတွက် သောကရောက်စေမှာ မဟုတ်ပါဘူး။

၄။ ပန်းတိုင်တစ်ခုသတ်မှတ်ပါ

eyes_on_the_goal.jpg 

ဘဝမှာ ရည်မှန်းချက်ပန်းတိုင် မရှိတဲ့သူဟာ စိတ်ဓာတ်ကျဆင်းခြင်းနဲ့ သောကဝေဒနာတွေကို ကြုံတွေ့ရနိုင်ခြေ ပိုများပါတယ်။ ဘာလို့လဲဆိုတော့ သူတို့မှာ သန္နိဋ္ဌာန်နဲ့ ကြိုးစားအားထုတ်လိုစိတ် ကင်းမဲ့လို့ပါ။ ဒါကြောင့် မနက်ခင်းအချိန်မှာ တစ်နေ့တာ လုပ်ဆောင်ရမယ့် ရည်မှန်းချက်ပန်းတိုင်လေးတွေကို ချမှတ်ပါ။

ငါ အလုပ်ကို ဘယ်နနာရီအရောက်သွားမယ်။ ဒီနေ့ အလုပ် ဘယ်နခု ပြီးအောင်လုပ်မယ် ဆိုတဲ့ အသေးအဖွဲ သန္နိဋ္ဌာန်မျိုးလေးတွေပေါ့။ ပြီးရင် အဲဒီရည်မှန်းချက်လေးတွေ ပြည့်မီစေဖို့အတွက် အားထုတ်ကြိုးပမ်းကြည့်ပါ။ နဂိုုရှိရင်းစွဲ သောကလေးတွေပါ လွှင့်စင်ပျောက်ကွယ် သွားပါလိမ့်မယ်။

Source: MSN

 

[Zawgyi Version]

ေသာကေဝဒနာဆိုတာ လူတိုင္းၾကံဳေတြ႕ရႏိုင္တဲ႔ အရာတစ္မ်ိဳးပါ။ လိုခ်င္တာမရလို႔ ပူေဆြးေသာကေရာက္ျခင္း၊ ပိုင္ဆိုင္ၿပီးမွ ဆံုးရႈံးလိုက္ရတဲ႔ အရာတစ္ခုအတြက္ ႏွေမ်ာတသျဖစ္ျခင္း၊ လက္လွမ္းမမွီတဲ႔ အရာတစ္ခုကို လိုက္ပါခံစားမိေနျခင္း အစရွိသျဖင္႔ ေသာကေရာက္ပံုအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါတယ္။

 stressed-woman.jpg

တခ်ိဳ႕ေသာကေဝဒနာေတြက ခဏေလးနဲ႔ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေပမယ္႔ တခ်ိဳ႕ေသာကေတြကေတာ႔ ေကဝဋ္ပုဏၰားရဲ႕ နဖူးေပၚက အမာရြတ္လိုပဲ ဘဝထဲမွာ အခ်ိန္ျပည္႔ လိုက္ပါေႏွာင္႔ယွက္ေနတတ္ပါတယ္။ ေသာကေဝဒနာေတြ ေလ်ာ႔ပါးသက္သာေစဖို႔အတြက္ မနက္တိုင္း လုပ္ေပးလို႔ရတဲ႔ အရာေလးေတြလည္း ရွိေနပါေသးတယ္။

၁။ ေက်းဇူးတင္စကားေျပာပါ

boy_holding_thank_you_sign_TopOfPage.jpg 

မနက္မိုးလင္းၿပီဆုိတာနဲ႔ ကိုယ္႔ဘဝထဲမွာ ရွိေနတဲ႔ ေကာင္းမြန္တဲ႔ အရာတစ္ခုအတြက္ ေက်းဇူးတင္စကားေျပာလိုက္ပါ။ ဥပမာ... မိမိဘာအမွားေတြပဲ လုပ္လုပ္ အျပစ္မျမင္ဘဲ ခြင္႔လႊတ္ေပးတတ္တဲ႔ မိသားစု ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ အားငယ္လာတိုင္း မွီတြယ္လို႔ရတဲ႔ ပုခံုးတစ္စံုပိုင္ရွင္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ စိတ္ဓာတ္က်လာတိုင္း ေျခပစ္လက္ပစ္ လွဲခ်လို႔ရတဲ႔ ေႏြးေထြးတဲ႔ အိပ္ယာေလး ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔ေလးေတြဟာ မိမိဘဝထဲမွာရွိေနတဲ႔ ေကာင္းမြန္တဲ႔ အရာေလးေတြ ျဖစ္တဲ႔အတြက္ သူတို႔ကို ေက်းဇူးတင္စကား ဆိုလိုက္ပါ။ ဘာပဲေျပာေျပာ မနက္ခင္းအခ်ိန္ကို ေကာင္းမြန္တဲ႔ အရာေလးေတြနဲ႔ လႊမ္းျခံဳႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဒီနည္းလမ္းဟာ အေကာင္းဆံုးအရာတစ္ခုပါပဲ။

၂။ အသက္ျပင္းျပင္းရွဴပါ

DSS-deep-breath.jpg 

အသက္ျပင္းျပင္းရွဴျခင္းဟာ ဦးေႏွာက္ထဲကို ေအာက္ဆီဂ်င္ မ်ားမ်ားနဲ႔ ျမန္ျမန္ ေရာက္ေစတဲ႔အတြက္ ဦးေႏွာက္လုပ္ေဆာင္မႈေတြကို ေႏွးေကြးေစၿပီး အာရံုေၾကာေတြကိုလည္း တည္ၿငိမ္ေစပါတယ္။ ရုတ္တရက္ ေထာင္းခနဲေဒါသထြက္ျခင္းလိုမ်ိဳး၊ အေၾကာင္းတစ္စံုတရာေၾကာင္႔ စိတ္ညစ္၊ စိတ္ညစ္ျခင္းလုိမ်ိဳး ျပႆနာေတြ ၾကံဳရတဲ႔အခါ အသက္ျပင္းျပင္းရွဴေပးျခင္းျဖင္႔ ျပန္လည္တည္ၿငိမ္ေစပါတယ္။

ဒီနည္းလမ္းကုိ မနက္ခင္းအခ်ိန္မွာ လုပ္ေပးမယ္ဆိုရင္လည္း အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ရရွိႏိုင္ပါတယ္။ မနက္ခင္းအခ်ိန္ဆိုတာ ေလထုညစ္ညမ္းမႈ အနည္းဆံုးအခ်ိန္ဆိုေတာ႔ မနက္အိပ္ယာထၿပီဆိုတာနဲ႔ ဝရန္တာဘက္ထြက္ၿပီး ေလ႔က်င္႔ခန္းေလး ဘာေလးလုပ္ရင္း အသက္ရွဴသြင္း၊ ရွဴထုတ္ ေလ႔က်င္႔ခန္းလုပ္ေပးမယ္ဆိုရင္ တစ္ေန႔တာကို စိတ္ၾကည္လင္စြာနဲ႔ အစပ်ိဳးႏိုင္မွာပါ။ ဒါဆိုရင္ စိတ္ေသာကေရာက္ဖုိ႔ဆိုတာလည္း ရာခိုင္ႏႈန္းနည္းသြားပါၿပီ။

See also: 

၃။ ေလ႔က်င္႔ခန္းလုပ္ပါ

stretching1.jpg 

ပံုမွန္ေလ႔က်င္႔ခန္း လုပ္ေနက်သူေတြဆိုရင္ သိပါတယ္။ မနက္ခင္းအခ်ိန္မွာ ေလ႔က်င္႔ခန္းလုပ္ျခင္းဟာ စိတ္နဲ႔ခႏၶာကို လန္းဆန္းတက္ၾကြေစတဲ႔ နည္းလမ္းတစ္ခုပါပဲ။ အေျပးေလ႔က်င္႔ခန္းလုပ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေရကူးတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ Gym ေဆာ႔တာပဲျဖစ္ျဖစ္ မိမိႏွစ္သက္ရာ ကာယေလ႔က်င္႔ခန္းတစ္ခုခု လုပ္ေပးမယ္ဆိုရင္ စိတ္ရဲ႕အညစ္အေၾကးေတြကို သန္႕စင္ေပးႏိုင္မွာပါ။ ဒါ႔အျပင္ ကာယေလ႔က်င္႔ခန္း လုပ္ေနခ်ိန္မွာ အေတြးမ်ားျခင္းကို ေရွာင္ရွားႏိုင္တဲ႔အတြက္ ေသာကေရာက္ေစမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

၄။ ပန္းတိုင္တစ္ခုသတ္မွတ္ပါ

eyes_on_the_goal.jpg 

ဘဝမွာ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ မရွိတဲ႔သူဟာ စိတ္ဓာတ္က်ဆင္းျခင္းနဲ႔ ေသာကေဝဒနာေတြကို ၾကံဳေတြ႕ရႏိုင္ေျခ ပိုမ်ားပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ႔ သူတို႔မွာ သႏၷိ႒ာန္နဲ႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္လိုစိတ္ ကင္းမဲ႔လို႔ပါ။ ဒါေၾကာင္႔ မနက္ခင္းအခ်ိန္မွာ တစ္ေန႔တာ လုပ္ေဆာင္ရမယ္႔ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ေလးေတြကို ခ်မွတ္ပါ။

ငါ အလုပ္ကို ဘယ္နနာရီအေရာက္သြားမယ္။ ဒီေန႔ အလုပ္ ဘယ္နခု ၿပီးေအာင္လုပ္မယ္ ဆိုတဲ႔ အေသးအဖြဲ သႏၷိ႒ာန္မ်ိဳးေလးေတြေပါ႔။ ၿပီးရင္ အဲဒီရည္မွန္းခ်က္ေလးေတြ ျပည္႔မီေစဖို႔အတြက္ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းၾကည႔္႔ပါ။ နဂိုုရွိရင္းစြဲ ေသာကေလးေတြပါ လႊင္႔စင္ေပ်ာက္ကြယ္ သြားပါလိမ္႔မယ္။

Source: MSN

 


ဆက်စပ်သတင်းများ


Newsletter
Don't Miss The Best Of Duwun

See stories of the future in your inbox each morning.

News
Entertainment
Sports
Women
Lifestyle
Tech

Copyright © 2018 Duwun.

Privacy Policy | About Us | Jobs